Forum Klubu ROVERki.pl :: [214 si 1.4] Jak sprawdzić cewkę ??
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 10:54
[214 si 1.4] Jak sprawdzić cewkę ??
Autor Wiadomość
adam_123 



Dołączył: 13 Cze 2010
Posty: 9
Skąd: stęszew



  Wysłany: Nie Cze 13, 2010 21:14   [214 si 1.4] Jak sprawdzić cewkę ??

Podejrzewam, że po wymianie silnika gdzieś wssysło prąd. Czy przyczyną może być czujnik koła zamachowego ??
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Cze 13, 2010 21:14   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Nie Cze 13, 2010 21:15   

Możesz to rozwinąć. Nie ma zasilania w ogóle czy nie ma iskry czy co?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
adam_123 



Dołączył: 13 Cze 2010
Posty: 9
Skąd: stęszew



Wysłany: Nie Cze 13, 2010 21:21   

Do cewki wchodzi 11 V i brak iskry na świecach . Czy idzie sprawdzić samą cewke przed kopułką ?. Problem powstał po wymianie silnika, który pracował w polonezie. Cały osprzęt zamontowany jest z oryginalnego auta. Czy jest różnica w kołach zamachowych ?? :/
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Nie Cze 13, 2010 21:32   

szczerze to się nie orientuje ale do cewki powinno iść 12v. Może to wina kabla WN?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Cze 13, 2010 21:33   

adam_123 napisał/a:
Czy jest różnica w kołach zamachowych ?? :/


Należało założyć stare koło zamachowe i dla pewności czujnik położenia wału, to zapewne nie miałbyś problemu :wink:
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
adam_123 



Dołączył: 13 Cze 2010
Posty: 9
Skąd: stęszew



Wysłany: Nie Cze 13, 2010 21:37   

Czujnik jest stary, a koła niestety nie sprawdziłem...
Chcę potwierdzić czy są takie same i czy ten czujnik ma wpływ na iskrę ?? .

[ Dodano: Nie Cze 13, 2010 21:37 ]
azor77 napisał/a:
adam_123 napisał/a:
Czy jest różnica w kołach zamachowych ?? :/


Należało założyć stare koło zamachowe i dla pewności czujnik położenia wału, to zapewne nie miałbyś problemu :wink:


Ciężkie dojście do kostki zasilającej cewkę i dlatego pomiary sa orientacyjne. Myślę, że idzie ok. 12 V.
Interesuje mnie jak sprawdzić prąd na końcu przewodu wychodzącego z cewki. :)
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Cze 13, 2010 21:42   

adam_123 napisał/a:
czy ten czujnik ma wpływ na iskrę ?? .


Tak ma.
Czujniki są takie same, podmień ze starego silnika.
Ale jeśli nie założyłeś koła tego co było, to raczej marne szanse na odpalenie :/
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
macikd 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 224
Skąd: Wro



Wysłany: Nie Cze 13, 2010 21:42   

Koło zamachowe w polonezie jest inne niż w roverze i nie bedzie na nim rover chodził.
Załóż koło z silnika, który wyjąłeś i powinien odpalić.
 
 
adam_123 



Dołączył: 13 Cze 2010
Posty: 9
Skąd: stęszew



Wysłany: Nie Cze 13, 2010 21:44   

macikd - czy jesteś tego pewien ?? Bo to dużo roboty.
 
 
macikd 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 224
Skąd: Wro



Wysłany: Nie Cze 13, 2010 21:45   

Poszukaj na forum- był kiedyś temat o zmianie właśnie z poloneza do rovera. Tam ktoś dokładnie opisywał co należy podmienić.
 
 
adam_123 



Dołączył: 13 Cze 2010
Posty: 9
Skąd: stęszew



Wysłany: Nie Cze 13, 2010 21:47   

Dziękuje pozdrawiam. :)
 
 
macikd 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 224
Skąd: Wro



Wysłany: Nie Cze 13, 2010 21:50   

http://forum.roverki.eu/v...poloneza+rovera
Tu masz jasno powiedziane co i jak.
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Cze 13, 2010 21:53   

adam_123 napisał/a:
Interesuje mnie jak sprawdzić prąd na końcu przewodu wychodzącego z cewki. :)


Jeśli ci chodzi o napięcie na przewodzie wysokiego napięcia, to do zmierzenia potrzebny jest specjalistyczny sprzęt, domowym sposobem to możesz przyłożyć kabel do korpusu silnika i sprawdzić czy jest przeskok iskry.
Pewnie iskra będzie ale nie w tym momencie kiedy trzeba, bo koło zamachowe jest inne i sygnał z czujnika wypada nie wtedy co trzeba.
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
adam_123 



Dołączył: 13 Cze 2010
Posty: 9
Skąd: stęszew



Wysłany: Nie Cze 13, 2010 21:55   

azor77 - próbowałem strzelić przewodem do masy podczas kręcenia silnika i zero iskry. :/
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Cze 13, 2010 22:02   

Trzeba trzymać w pewnej odległości do mas.
Podmień czujnik na ten ze starego silnika bo może być walnięty ten z Poldka.
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
adam_123 



Dołączył: 13 Cze 2010
Posty: 9
Skąd: stęszew



Wysłany: Nie Cze 13, 2010 22:06   

Odległośc przewodu od masy ok , a czujnik jest orginał z rowera, który pracował w tym aucie przed wymianą silnika i jeszcze pytanie dlaczego świece są suche. Wszystkie prądy podłączone po staremu :)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Cze 13, 2010 22:11   

jak czujnik podaje babola to komputer nie puszcza też wtrysku, żeby nie zalewać świec i nie lać paliwa w kosmos.
a koło zamachowe od poloneza nie ma dodatkowego "znaku" i dlatego komputer myśli, ze z obrotami coś jest nie tak
adam_123 napisał/a:
Odległośc przewodu od masy ok ,

jakby tam pojawiało się napięcie, to by Cię kopnął po prostu ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Cze 13, 2010 22:12   

adam_123 napisał/a:
i jeszcze pytanie dlaczego świece są suche.


A po przykręceniu stacyjki to słychać w ogóle pompkę paliwa w baku :?:

Po prostu czeka cie wyjecie silnika i założenie starego koła zamachowego i problem zniknie :wink:
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
Ostatnio zmieniony przez azor77 Nie Cze 13, 2010 22:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
adam_123 



Dołączył: 13 Cze 2010
Posty: 9
Skąd: stęszew



Wysłany: Nie Cze 13, 2010 22:17   

sTERYD - czy jeżeli założę czujnik od poloneza to powinno zagrać ?? Czy muszę wymienić koło na stare ??

azor77 - pompa paliwa rakieta. Do momentu wymiany motoru autko pierwsza klasa. Żadnych zastrzeżeń do pracy silnika. Pojawil się wyciek oleju pod kopułką i klijent jechał tak długo aż silnik zaczą stukać. Nie zgłebiałem tematu bo taniej jest wymienić silnik. :)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Cze 13, 2010 22:19   

musisz niestety wymienić koło zamachowe na to co miałeś wcześniej...
ewentualnie zmienić komputer i pół wiązki silnika na wersję z poloneza :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZR ] Jaki wtrysk pod cewkę NEC100870
sensei69 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sie 14, 2017 22:28
sensei69
Brak nowych postów [Rover 200] 98 Zalewa cewke zapłonową
Hitman Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Lut 22, 2010 13:53
arczi83
Brak nowych postów [R200/400] Jest jakiś sposób na cewke ???
RAFEK Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Maj 27, 2009 09:00
mielony22
Brak nowych postów [R25 1.4 16V 2000r] Gumowa fajka pod cewkę zapłoną
Szukam gumowej fajki pod cewkę zapłoną
Jarkow Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Lip 09, 2008 22:49
piter34
Brak nowych postów [r25 2.0 idt] jak sprawdzic przepływomierz?
wacek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Cze 10, 2009 09:23
thef



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink