Forum Klubu ROVERki.pl :: Kupno Rover 25 czy warto?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Kupno Rover 25 czy warto?
Autor Wiadomość
lilijka 



Dołączyła: 04 Mar 2010
Posty: 2
Skąd: nowy dwór mazowiecki



Wysłany: Nie Cze 20, 2010 09:35   Kupno Rover 25 czy warto?

Podobają mi się R25. Niestety, kogo się nie zapytam ze znajomych, wszyscy odradzają mi ta markę. Ze względu na mała popularność aut tej marki, podobno jest problem z serwisem pojazdu- mechanicy boja sie podejmowac naprawy. Czy Rover posiada jakies specjalstyczne, nietypowe rozwiazania? Czy potrzebny jest dedykowany zestaw nietypowych kluczy, do serwisu tego auta? Bo i takie opinie slyszalam, co mnie zrazilo do tej marki.
Prosze o szczere odpowiedzi :)
Nie chce sie "wpakowac" w auto, z ktorym potem bede miec problem przy wymianach, serwisach itp.
z gory dziekuje
pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Cze 20, 2010 09:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sruba77 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 26
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Nie Cze 20, 2010 09:51   

A czy któryś z Twoich znajomych niepolecających marki Rover jeździ Roverem? I nie polecają bo mają przykre doświadczenia czy tylko słyszeli i powtarzają?
Mam Rovera od ponad dwóch lat i zapewniam, że z serwisem i dostępnością części nie ma żadnych problemów. Mechanicy, którzy zajmowali się moim autem nie musieli ani wykuwać ani zamawiać z NASA specjalnych kluczy po to by cokolwiek odkręcić.
Więc jeżeli podoba Ci się 25 to śmiało możesz "pakować się" w markę Rover.
 
 
lilijka 



Dołączyła: 04 Mar 2010
Posty: 2
Skąd: nowy dwór mazowiecki



Wysłany: Nie Cze 20, 2010 10:06   

Dziekuje za szybka odpwiedz.
Czytalam tutaj na forum, o problemie z padajacymi uszczelkami glowicy w silnikach 1.4. Na co zwrocic uwage przy kupnie, aby nie trafic na auto z taka usterka?

Zastanawiam sie nad wyjazdem w celu obejrzenia tego auta:
http://moto.allegro.pl/it...lima_skora.html

Podjerzany jest dla mnie niski przebieg, nie potwierdzony ksiazka serwisowa. Mam 100km, jak myslicie, warto zaryzykowac podroza?
 
 
martens 




Pomogła: 13 razy
Dołączyła: 02 Lut 2009
Posty: 692
Skąd: Lublin

Rover 25

Wysłany: Nie Cze 20, 2010 10:14   

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=15124
- przeczytaj porady dodyczace serii 200.
 
 
 
mike-l 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 361
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Nie Cze 20, 2010 10:15   

No właśnie, ludzie wygłaszają opinie bo gdzieś coś usłyszeli albo gorzej po prostu zmyślają...
Jeśli boisz się o części do samochodu to nigdy nie będziesz mieć pewności, że dostaniesz "od ręki" (dotyczy to wszystkich marek!). Np mój znajomy niedawno chciał kupić wtryskiwacz do Pandy (z 2006r.) i co? Nie mieli w hurtowni ani w ASO Fiata!! Dopiero po tygodniu by mieli. Zawsze z czymś może być problem!
Nie przejmuj się znajomymi, pogadaj z ludźmi którzy jeżdżą R25, popytaj o sprawy eksploatacyjne na pewno dużo Tobie powiedzą. Może spróbuj podjechać na jakiś spot lokalny?
Będziesz miała okazję zobaczyć auto normalnie eksploatowane a nie jak u handlarza: 100% bezwypadkowe, garażowany, 1 właściciel itp...
 
 
azer 




Pomógł: 115 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 1058
Skąd: Poznań

Rover 25

Wysłany: Nie Cze 20, 2010 10:19   

lilijka napisał/a:
Zastanawiam sie nad wyjazdem w celu obejrzenia tego auta:
http://moto.allegro.pl/it...lima_skora.html

potrzeba więcej zdjęć do oceny tego auta, ale generalnie auto prezentuje się bardzo ładnie. Do full opcji brakuje chyba tylko szybki w dachu. Jedyne co mi się nie podoba to ta jasna kierownica, jak masz dużo pierścionków to nie będzie za ładnie wyglądała po roku, dwóch. Ale po samym jej wytarciu przebieg wygląda na możliwy.
 
 
 
martens 




Pomogła: 13 razy
Dołączyła: 02 Lut 2009
Posty: 692
Skąd: Lublin

Rover 25

Wysłany: Nie Cze 20, 2010 11:01   

Niepokoi mnie jeszcze jedna sprawa ALE MOGE SIE MYLIC.
We wnetrzu czesc elementow (zegary, kierownica, galka drazka zmiany biegow itd) wyglada jak w wersji po lifcie?
Brak naklejki z nr. rejestracji na szybie.
 
 
 
azer 




Pomógł: 115 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 1058
Skąd: Poznań

Rover 25

Wysłany: Nie Cze 20, 2010 11:32   

martens, bo to jest wersja po lifcie:> 2004 rok
_________________
R25 sprzedany :( | Mazda 3
 
 
 
martens 




Pomogła: 13 razy
Dołączyła: 02 Lut 2009
Posty: 692
Skąd: Lublin

Rover 25

Wysłany: Nie Cze 20, 2010 11:54   

azer, ok - po lifcie - ale czego tylko czesc jest poliftowa a czesc przedliftowa? Jakas przejsciowka?
Przedliftowe: reflektory, grill, deska (bez zegarow), nadmuchy...
Poliftowe: zegary, kierownica, boczki...
 
 
 
Kizashi 




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 221
Skąd: pod W-wą



Wysłany: Nie Cze 20, 2010 12:01   

lilijka napisał/a:
Podjerzany jest dla mnie niski przebieg, nie potwierdzony ksiazka serwisowa. Mam 100km, jak myslicie, warto zaryzykowac podroza?


Lilijko! Jaką książką serwisową??? Te książko są na potęgę podrabiane. Na każdej giełdzie, na allegro - można kupić dowolną książkę!
Handlarze kręcą liczniki i podrabiają książki serwisowe, bo klienci szukają samochodów z małym przebiegiem "potwierdzonym" książką serwisową! Gdyby potem sprawdzili w necie te pieczątki, okazałoby się, że takie ASO w ogóle nie istnieje lub że niemiecki właściciel samochodu serwisował go 700 km od miejsca zamieszkania.

Jadąc po samochód poproś o pomoc jakiegoś kolegę, kuzyna, znajomego - kogoś, kto trochę zna się na rzeczy, bo handlarze potrafią pięknie wypucować największy nawet złom i sprzedać komuś, kogo zauroczy ładny wygląd auta...
_________________
Był 75 CDT tourer, potem 75 CDTi limuzyna, potem Mazda Premacy DiTD, a teraz oldschool = R45 sedan iTD...
 
 
azer 




Pomógł: 115 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 1058
Skąd: Poznań

Rover 25

Wysłany: Nie Cze 20, 2010 12:04   

martens, były 2 lifty. Rocznikowo 2003-2004 modele, co właśnie mogą mieć jasne wykończenie, kiera jasna, zegary białe, ciemne reflektory, brak emblematów na bokach, flaga na zadku i inne logo na poduszce kierowcy i doszły te nowe alusy (co są na aukcji) i chyba obicie kanap też doszło

dopiero w 2005 był następny lift gdzie zmieniono już sporo więcej: http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C13635682

Więc ten z aukcji jest jak najbardziej ok jak na rocznik 2004
 
 
 
Kizashi 




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 221
Skąd: pod W-wą



Wysłany: Nie Cze 20, 2010 12:10   

martens,
No właśnie podejrzane jest to, że tylko część jest po liftingu. Aż tak dobrze się nie znam, ale to chyba nie jest normalne?!
Kirownica poliftowa zwykle oznacza dwie rzeczy - albo wywalone podczas wypadku poduszki, albo totalne zużycie kierownicy. Handlarze robią takie składaki, bo części z rozbióki do R25 są b. tanie.
_________________
Był 75 CDT tourer, potem 75 CDTi limuzyna, potem Mazda Premacy DiTD, a teraz oldschool = R45 sedan iTD...
 
 
martens 




Pomogła: 13 razy
Dołączyła: 02 Lut 2009
Posty: 692
Skąd: Lublin

Rover 25

Wysłany: Nie Cze 20, 2010 12:13   

azer, dzieki za uswiadomienie. Dodam tylko, ze brak emblematow na boczkach jest od roku modelowego 2002, flaga na tyleczku to nie wiem - ja mam 2002 i posiadam takowa ;) .
 
 
 
Kizashi 




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 221
Skąd: pod W-wą



Wysłany: Nie Cze 20, 2010 12:14   

azer,
I takie logo w kierownicy też? Oj, to chyba było już w tej najnowszej wersji...

lilijka,
Fotel kierowcy wygląda raczej na 163.000 km. Przy 63.000 wyglądałby jak nowy.
Chyba, że ktoś zrobił te 63 jeżdżąc po mieście i wsiadając / wysiadając co kilka km.

Z dwojga złego wolałbym 163.000 zrobione na autostradach w drodze do i z pracy - sporo Niemców itp. jeździ tak codziennie po 70 km w jedną stronę. Przebiegi robią duże, ale auta przez to cierpią mniej...
_________________
Był 75 CDT tourer, potem 75 CDTi limuzyna, potem Mazda Premacy DiTD, a teraz oldschool = R45 sedan iTD...
 
 
azer 




Pomógł: 115 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 1058
Skąd: Poznań

Rover 25

Wysłany: Nie Cze 20, 2010 12:17   

Kizashi napisał/a:
azer,
I takie logo w kierownicy też? Oj, to chyba było już w tej najnowszej wersji...
jest ok, w tym małym lifcie właśnie takie duże emblematy montowali, w modelu 2005 jest już inne i przed 2003 też inne.
 
 
 
Drabik 



Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 49
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Cze 20, 2010 15:32   

Ja bym chętnie się przejechał zobaczyć...jeśli mam wydać 15 tyś to lepiej poświęcić 100 na bilety i jeden dzień...
Pierwsza rzecz to brak zdjęć silnika, jak myty to podejrzane, druga to podłużnice, kolejna wszelkie łączenia pod poszyciem, w bagażniku, tester grubości lakieru, ze zdjęć ciężko ocenić.
Sprawdź sprzęgło, czy gaśnie odpowiednio na 1, 2 i 3 biegu. jeśli tak to odpadnie Ci wymiana i koszt 500pln.
Polecam również rzucić okiem czy przy hamowaniu ze 100 do 0 nie ma trzęsienia kierownicą, to by znaczyło że tarcze są przegrzane i zwichrowane.
Warto sprawdzić zbieżność i czy nie zbacza w trakcie jazdy...

Co do samego roverka to mam go od sierpnia, z auta jestem zadowolony, dość delikatny przy dynamicznej jeździe zwłaszcza po polskich drogach. Usterki które występują to po prostu zużycie adekwatne do jazdy i nieostrożności.
Jeśli chodzi o części to allegro, mechanicy polecani na forum. Reszta to mity, ogólnie auto w połowie na podzespołach hondy. Zamienniki są, trzeba tylko dobrze sprawdzać...

Pozdrawiam
_________________
Krakowianin :)
 
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Czw Cze 24, 2010 08:25   

martens napisał/a:
azer flaga na tyleczku to nie wiem - ja mam 2002 i posiadam takowa ;) .


Ja też mam, ale sobie sam dokleiłem ;)

Drabik napisał/a:

Jeśli chodzi o części to allegro, mechanicy polecani na forum.


Jeśli chodzi o części, to większość dostępna jest w normalnych hurtowniach motoryzacyjnych. Ponadto jest kilka sklepów internetowych wyspecjalizowanych w produktach spod znaku MG Rover. Można też kupować na brytyjskim eBayu bądź w tamtejszych sklepach internetowych - czas realizacji zamówień jest z pewnością krótszy niż w przypadku co poniektórych krajowych dostawców. Ceny również konkurencyjne. Piszę to, bo na podstawie Twego postu koleżanka mogła odnieść mylne wrażenie, że części dostępne są jedynie z rozbitych egzemplarzy.

Cytat:
Reszta to mity, ogólnie auto w połowie na podzespołach hondy


Z tej Hondy to ostały się raptem jakieś resztki w układzie hamulcowym ;-) W swoim czasie Rover się nawet szczycił tym, że model 200 (a zatem również i jego następca R25) to całkowicie angielska konstrukcja.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: ROVER - PORADY DOTYCZĄCE KUPNA
Zdjęcia nagich kobiet !!! + na co zwracać uwagę, kupując ROVERka ;-)
piter34 Chcę kupić ROVERka 6 Wto Maj 15, 2012 14:18
szoso
Brak nowych postów [Rover200] Kupno, warto czy nie warto?
daggi Chcę kupić ROVERka 10 Sro Paź 23, 2013 13:08
bociannielot
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [kupno]- rover75 czy warto???
dzienix21 Chcę kupić ROVERka 1 Pon Lip 12, 2010 17:49
kasjopea
Brak nowych postów MG ZT 2.5 V6 PROSZĘ O JAK NAJSZYBSZĄ PORADĘ (KUPNO) WARTO?
Mormon Chcę kupić ROVERka 15 Nie Wrz 14, 2014 07:01
Ricardus
Brak nowych postów [Rover 200] Kupno
Kars Chcę kupić ROVERka 3 Sob Mar 12, 2011 21:50
Kars



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink