Wysłany: Sro Mar 03, 2010 12:36 [R820] Remont zawieszenia skąd części Pilne
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1994
Witam!
Mam taki problem bo chcę zrobić zawieszenie w swoim Roverku ale nie mogę znaleźć części do niego
Zajechałem wczoraj do mechanika i powiedział ze muszę kupić następujące części :
1. tulejki na górnych wahaczach przód prawa i lewa strona
2. tulejki stabilizatora prawa i lewa strona
3. przegub prawy
4.osłony przegubów prawa i lewa strona
5.końcówka drążka kierowniczego lewa.
Zajechałem dziś do Foty i mówią mi ze ciężko będzie czyli :
ad1. jeżeli chodzi o sworznie to maja ale nie wiedzą czy to chodziło mechanikowi
ad2. nie maja
ad3. mają ale za około 250zł
ad4. nie mają
ad5. mają za 70 zł
I teraz moje pytanie skąd można wziąć te części i żeby nie płacić za dużo
i dodam ze sie na mechanice praktycznie nie znam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 05, 2011 08:39, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Mar 03, 2010 12:36 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
AD1. Z tym będzie problem. Co prawda na allegro jest taka tulejka, oryginał Rover, ale jedna kosztuje 350zł. Ja u siebie dorabiałem tę tulejkę od Mazdy 121, zrobiłem na niej już ponad 30tys km i działa bez zarzutu (cena tulejki z mazdy - 15zł)
AD3, AD4. 250zł to normalna cena jak za przegub do tego modelu, ja płaciłem coś koło 260zł. W zestawie będzie osłona. Samą osłonę też można kupić (znajomy ostatnio kupował do R820, ale nie wiem ile płacił)
AD5. 70 zł to normalna cena, taniej raczej nie znajdziesz.
Największy problem będziesz miał z tymi tulejkami wahacza górnego (na pewno nie chodziło mechanikowi o sworznie), jest troche zabawy żeby podpasować te tulejki od mazdy, ale patrząc na koszty to chyba warto.
Na forum nawet jest gdzieś temat o tych wahacza górnych.
Aha, możesz jeszcze zadzwonić do nich http://moto.allegro.pl/it...owany_wawa.html i spytać się czy nie podjęliby się regeneracji twoich wahaczy. Tyle, że na zdjęciach widać, że sworzeń został stary, tulejki również, więc nie wiadomo co oni tam dokładnie w nim regenerują.
1. tulejki na górnych wahaczach przód prawa i lewa strona
Jeśli faktycznie mechanikowi chodziło o tulejki to da się je reanimować, rezkręcając, wymieniająć smar, można też włożyć plastikowe podkładki pomiędzy metalowe i teflonowe krążki aby było ściślej ale tego nie próbowałem. Zdjęcia: http://forum.roverki.eu/v...p=305826#305826
4max: 4302-12-0094 21mm, 85mm, 103mm 23zł /szt intercars. musisz kupić dwie. W zestawie są już opaski i trochę smaru.
A czy mechanik sprawdzał dolne sworznie? Ich nie słychać nawet jak są luzy. A jeśli będą wymieniane osłony przegubów to przy okazji można by też wymienić dolne sworznie, nie są strasznie drogie.
Wielkie dzięki za pomoc. Chyba kupię te tulejki co polecił arczi83, Mimo że drogie ale bede pewny ze zrobione i bedize spokój. A musze wymienic bo straszne luzy są.
A ktos może pomoże mi z punktem 2 czyli tulejki stabilizatora na prawą i lewą stronę. Pytałęm mechanika to powiedział ze nie chodzi o łącznik stabilizatora tylko o tulejki.
Skad je można wziąć i w jakiej cenie.
blue827, dzieki za podpowiedź z osłonami na przeguby bo jak byłem wczesniej to mówili ze nie maja a teraz sie znalazły zamówiłem i jutro bedą.
Tomek1212, dzięki za informacje. Zawsze to 23 zł w kieszeni.
A może ktoś podpowie coś w sprawie tulejek stabilizatora. Może ktoś wie gdzie je można dostać bo szukałem już chyba wszędzie i nigdzie znaleźć nie mogę
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Czw Mar 04, 2010 11:33
'gumy stabilizatora' (tulejki) tak powinny wyglądać:
Niestety nie wiem czy jest taka część w sprzedaży do rovera 800. Pewnie dałoby się dobrać z jakiegoś innego samochodu, tylko trzeba zmierzyć średnicę drążka i wymiary tej gumy. Ale to jest tylko stabilizator przechyłów samochodu, więc nic strasznego jeśli tam są luzy, napewno się nie urwie. Ostatecznie można nawinąć trochę taśmy izolacyjnej na drążek w miejscu gdzie jest guma.
[ Dodano: Czw Mar 04, 2010 11:33 ]
poniżej schemat komponentów przedniego zawieszenia:
38,40 - tulejki stabilizatora wzdłużnego, co podałeś link
54 - gumy stabilizatora poprzecznego, zdjęcie wyżej
Odnośnie górnych wahaczy:
Pojechałem do znajomego tokarza, i ten wytoczył mi zamiast gum teflon:))
jak na razie wszystko jest ok
Cena: 20zł od strony
Plus sworznie wahacza Oryginał
Przy najbliższej okazji wrzucę
ni podkładki tylko całe tuleje z teflonu:)
Jak dam rade to wrzucę, teraz chyba mi pasek przeskoczył i mam trochę innej roboty (
arczi83, dziki za porade tego sklepu tulejki dobre mimo ze drogie. teraz całkiem inna jazda te tulejki z tego sklepu tez nie są gumowe tylko jakieś inne a że ja sie na tym za bardzo nie znam to już druga sprawa.
Dziś wymieniałem wszystko u mechanika to okazało sie później ze jeszcze musze drugi przegub wymienic a to niestety nie małe koszty wiec bedize musiało poczekac.
Chodzi o górne wahacze, ja zamiast gum mam wytoczone z teflonu tuleje
kosztowało mnie to 20zl a jest niezniszczalne tylko czasem skrzypi ale wystarczy siknąć wd 40
Na czym polegało dopasowywanie tuleji od mazdy?
Coś trzeba docinać czy poprostu młotek i trochę cierpliwości?
No i czy te stare tuleje da radę wyjąć w domowych warunkach.
Stare tuleje wyciągałem bez większych problemów. Nowe tuleje od mazdy też w miare ładnie pasują. Przydaje sie jednak duze imadło albo duży ścisk stolarski aby całość potem poskładać do kupy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum