Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Pon Gru 29, 2008 18:23
Artur,w oryginalnej instrukcji jest opis montażu,co prawda skrócony,ale pokazane są miejsca mocowania.Podstawowa sprawa,to konieczność usunięcia oryginalnego(aluminiowego) wzmocnienia tyłu.Mnie zamontowali w profesjonalnym warsztacie w godzinę.Koszt całkowity- 500 zeta.,gwarancja itp.Wybrałem tani model,ale zdejmowany.Teraz zima,więc odpiąłem.
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Pon Gru 29, 2008 20:07
Zakładałem w Będzinie,tj.województwo śląskie(jakieś 10km od Dąbrowy)Niestety w tej chwili nie mam numeru do nich,ale postaram się załatwić(zakładałem w lipcu).Też byłem zaskoczony,bo na Allegro chcieli od 600.-w górę za używkę(bez montażu).Tu było szybko,fachowo i od tego czasu zrobiłem kilka tysięcy z kempingiem i towarówką.Najważniejsze jest to,że po założeniu nie było żadnych problemów z komputerem,bo komuś na Forum wyszły błędy oświetlenia na wyświetlaczu.
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Pon Gru 29, 2008 20:21
REWELACJA!Kupiłem "niewiadówkę" na początku roku 200km ode mnie i ciężko było ją przyciągnąć(pustą)206-ką dieslem.Po prostu na "gierkówce" 100 na godzinę i ani grama więcej.W lipcu załadowałem ją po sufit(3 rowery,telewizor 29 cali dla kolegi na Kaszubach,miski,garnki i nie wiem co jeszcze tam moja piękna nawaliła),ciśnienie w oponach przyczepy 3,5 atm,a i tak siedziały.Auto wypakowane po brzegi,że mało brzuchem nie szorował...i uwierz mi,Rowan,już przed Częstochową zapomniałem,że mam za plecami dyszel!Zrobiłem ponad 1500km wyprzedzając na trzeciego.Średnie spalanie wyszło mi ok.6,5.Pod sporą górę koło Siewierza nawet nie zredukowałem na czwórkę.Ogólnie,przerosło moje oczekiwania.Auto dzięki swojej wadze nie trzęsło,a wysoki moment obrotowy pozwolił na płynną jazdę.
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Pon Gru 29, 2008 20:28
Dziadek, to ciekawe co byś powiedział jakbyś się moim przejechał. Dla przykładu dam to, że z jedynki trudno tak ruszyć, żeby nie włączyła się kontrola trakcji. Jeden gość w miasteczku ma 620Si i kilka razy już się dostawiał za każdym razem zostaje z tyłu. Aż pewnego razu jak się z nim spotkałem on pyta czy to V6, ja się zaśmiałem i mówię diesel z bananem na twarzy ,nie uwierzył. Kazał do silnika otworzyć, jakbys zobaczył jego minę jak zobaczył, że to diesel. I mówi tak: On ma tylko 116 koni przecież. No to ja mu na to: No troche mało I coś mrucząc pod nosem odszedł.
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Pon Gru 29, 2008 21:03
No,tylko Ty,z tego co wiem to masz po chipie.Sam o tym marzę i jak uzbieram trochę kasy na boku,to zacznę się bardziej tym interesować.Prawdę mówiąc przewiózłbym się jakim innym,bo już kiedyś pisałem,że znam tylko mój"przypadek"-po prostu nie znam nikogo z R75.PHJOWI zapewniał mnie,że wszystko z moim autkiem jest OK,ale chciałbym organoleptycznie...no wiesz przeprostować czyjąś rurę.Zdarzyło mi się jechać golfem mojego syna,który ma ponoć powyżej 120 KM,ale dla mnie był mulasty.Przypuszczam,że za Twoim autem moja "niewiadówka"moglaby dostać skrzydel.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 67 Skąd: Lublin
Wysłany: Pon Mar 22, 2010 17:57 [R75] HAK
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam.Potrzebne mi wymiary haka holowniczego wkręcanego w przednią, aluminiową belkę.Tj. średnica, skok gwintu i rodzaj.(zwykły,trapezowy,lewy, prawy.).Chcę sobie dorobić taki w pracy,gdyż nie posiadam oryginalnego,a bez zdjęcia zderzaka dokładne zmierzenie go praktycznie nie wchodzi w grę.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lis 29, 2010 19:02, w całości zmieniany 1 raz
A nie prościej kupić oryginał np. na allegro ?
http://www.allegro.pl/ite...holownicze.html
Robić takie ucho to nawet w dobrze wyposażonym warsztacie zajmie mnóstwo czasu. Poza tym ucho na bank bedzie wymagało odpowiedniego materiału i obróbki cieplnej żeby gwint wytrzymał masę auta. Jak się będziesz upierał to zmierzę swoje ale osobiście taką rzeźbę odradzam.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 67 Skąd: Lublin
Wysłany: Pon Mar 22, 2010 18:58
Ale mi to nie sprawia problemu bo pracuje w firmie produkującej traktory i podzespoły na tokarkach numerycznych i nie sprawei mi to żadnego kłopotu.Poza tym materiał mam za darmo a za to że sobie zrobie jeszcze mi zapłacą. sama przyjemność.
[ Dodano: Pon Mar 22, 2010 18:58 ]
Byłbym wdzięczny za pomoc.Może zamiast gwinu skrawanego zrobię sobie walcowany, jest dużo wytrzymalszy.
Ok, więc jest tak:
Cały hak wygląda na odkuwkę matrycową. Koniec gwintowany obrabiany skrawaniem.
Część z gwintem ma długość 26 mm z czego czynna długość gwintu to ok 16 mm. Pozostałe 10 mm to wejście z dużym stożkiem dla ułatwienia wprowadzenia ok 5 mm i wyjście ok 5 mm. Gwint wygląda na zwykły metryczny M16. Dla pewności proponuję sprawdzić śrubą od traktora . Mam w domu do dyspozycji jedynie suwmiarkę. Z średnicy, skoku i kąta zarysu sprawdzonego ekierką (!!!) wychodzi, że to właśnie M16. Całkowita długość haka to 186 mm. Ucho właściwe zakończone jest promieniem ( nie mylić ze średnicą ) wewnętrznym 15mm a odkuwka ma w tym miejscu najmniejszy przekrój czyli średnicę ok 10,5 mm. Średnica odkuwki w najgrubszym miejscu wynosi 22mm ( popatrz na fotkę z allegro ). Jeśli opis jest zbyt mało czytelny to krzycz a postaram się zrobić rysunek poglądowy z wymiarami.
Colin1488, gwint jest zdecydowanie prawy. I bedę się raczej upierał, że to M16. Skok mierzyłem przez 5 zwoi, bo niewiele więcej jest i wychodzi 2. Średnica zewnętrzna gwintu jest tylko nieco słabsza, bo 15,8.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 67 Skąd: Lublin
Wysłany: Wto Mar 23, 2010 20:14
Jutro spróbuję jeszcze śruby z innymi skokami,bo M16x2 wkręcała się pół obrotu i stop.Może być skok 1.75.Ale z pewnością 16.Dziękuję za pomoc.Pozdrawiam.
Wysłany: Pon Lip 12, 2010 20:01 [R75] Hak/17tki/jazda z przyczepą
Typ: v6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 1999
Witam!
Mam 3 pytanka do Was
1) Montuje hak holowniczy do 75tki, kupiłem używke firmy PCT, z wiązką gniazdem itp, jednak dostałem samą belke z hakiem, do montażu pod pas tylni, na stronie tej firmy widać, że w zestawie są jeszcze 2 płaskowniki do montażu na podłużnicach, czy coś się stanie jeśli je dosztukuje i przykręce?
2) Mam do kupienia komplet ładnych felg 17calowych z oponkami 225/45/17, ciekawi mnie jak wygląda komfort jazdy na seryjnym zawieszeniu i spalanie, jak 75tka reaguje na takie fele?
3) Rodzie jadą na wakacje z przyczepką kempingową (Niewiadów N126) masa około 500kg z niewielkim +/-, trasa do granicy przez troche górzyste tereny, z racji automatycznej skrzyni biegów mają stosować jakies specjalne procedury? ograniczenia do 2/3/4 biegu? czy taki ciężar dla 2.5 to żaden problem i mają jechać normalnie na D? jakieś uwagi/wskazówki są mile widziane, bo autko jest w super kondycji i niechcielibyśmy zniszczyć silnika/skrzyni
Pozdrawiam!
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Lis 25, 2010 01:17, w całości zmieniany 1 raz
Są takie specjalne moduły do samochodów które mają informacje spalonej żarówki na desce. Można też zamontować baterie przekaźników i na to samo wyjdzie.
Ja za taką usługę (podpięcie wiązki elektrycznej haka w samochodzie z żarówą na blacie) kasuje w granicach 150-200zł, wiec na takie wydatki się musisz przygotować.
Co do tej przyczepy to raczej bym sie jakoś specjalnie nie przejmował. N126 jest lekka, teoretycznie była projektowana pod dużego fiata, ale dawniej ludzie maluchami jakoś sobie z nimi radzili, co prawda w drodze na wakacje robili parę remontów generalnych, ale mniejsza z tym.
Wg mnie najważniejsze to nie szarżować i unikać niepotrzebnych przyśpieszeń.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum