Wysłany: Nie Lip 25, 2010 17:13 [r220 SD 97r.] dymi na biało - duze spalanie oleju
Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem w moim roverku duże spalanie oleju. Przez jakiś czas musiałem raz na miesiąc dolać około 1l (robię tak 2000km miesięcznie). Spotkałem się z opinią że po mało siada mi turbo. Od jakiegoś czasu zaczął mi jednak mocno dymić na biało. Czy czeka mnie już wymiana turbo czy można szukać gdzie indziej przyczyny.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lip 25, 2010 17:13 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
turbo możesz sprawdzić ... zdejmujesz rurę wlotową i patrzysz jaki luz ma wirnik ... pozatym biały dym, to od płynu chłodniczego, a niebieski to od oleju ... odkręć też rury od intercoolera i zobacz ile masz w nich oleju ... sprawdź też czy nei ubywa Ci płynu chłodniczego i czy czasem nie miesza ci siepłyn z olejem itp.
W weekend sprawdzę sobie czy są luzy na wirniku. Jeśli chodzi o płyn chłodniczy to od pół roku jest taki sam poziom wiec chyba nie to. Jeśli chodzi o głowice to w grudniu była regenerowana i uszczelka wymieniana jak teraz patrze to jest suchutko. Mam nadzieje że to inna przyczyna jak trubo oby mniej kosztowna. Gdzie w okolicach Poznania polecacie żeby oddac turbo do regenracji w razie jego awarii???
kubala1985, Jak głowica była robiona to mi tez bardziej na Turbo to wygląda Jak byś potrzebował dobra Turbinę ~ 190.000km przejechane do SD to mam za 350zl z mojej 220 SD
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Remi55 Jeszcze pojadę na konsultacje do jednego mechanika. Raczej będę próbował regenerować turbo ale jak już nie będzie takiej możliwości to po 10 sie odezwę i wezmę od ciebie.
A wg mnie to bardziej wygląda na uszczelkę. Spalanie oleju przez turbo dawałoby czarny dym. A tu jest biały, nie ma słodkawego zapachu/smaku? Podejrzewam że mechanik który go robił wcześniej po prostu wymienił uszczelkę i nic poza tym nie zrobił... eh... a potem ludzie mówią ze rover to awaryjne auto. Kiedy była pompa wody wymieniana/ sprawdzana, naciąg paska wieloklinowego, chłodnica, węże, szczelność układu? Było to robione przy okazji wymiany uszczelki?
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Mar 2008 Posty: 364 Skąd: Racibórz
Wysłany: Wto Lip 27, 2010 16:46
Ja stawiam na uszczelkę tym bardziej jak pisałeś wcześniej
kubala1985 napisał/a:
Od jakiegoś czasu zauważyłem w moim roverku duże spalanie oleju. Przez jakiś czas musiałem raz na miesiąc dolać około 1l (robię tak 2000km miesięcznie)
kubala1985, sprawdziłeś węże z turba czy w środku nie ma oleju? Co z wirnikiem?
kubala1985 napisał/a:
Raczej będę próbował regenerować turbo ale jak już nie będzie takiej możliwości to po 10 sie odezwę i wezmę od ciebie.
najpierw dowiedz się co jest tego przyczyną a nie regeneruj turbiny bo ona temu wcale nie musi być winna
To fakt. Troszkę się spieszę z tą regeneracją. Najpierw trzeba wszystko posprawdzać. Znacie może jakiegoś sprawdzonego mechanika z Poznania lub okolic żeby pomógł mi dojść do przyczyny.
Wiec tak. Byłem z wizyta w warsztacie specjalizującym się w turbo i okazało się że moja decyzja była zbyt szybka z regeneracją. Turbo jak na przebieg 270000 wygląda bardzo dobrze i to nie ono spala olej. Kolor dymu jest jest biało niebieski, okazało się że ubywa ostatnio płyn chłodniczy. Gdzie teraz szukać przyczyny???
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum