Forum Klubu ROVERki.pl :: [Freelander] Parowanie szyb
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Freelander] Parowanie szyb
Autor Wiadomość
MacArcheo 



Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 3
Skąd: Katowice



Wysłany: Czw Lut 11, 2010 21:02   

no to teraz chwile poczekamy na test moich zdolnosci manualnych ;) jak to nie jest bardziej skomplikowane jak wymiana szczotek w wiertarce, to nie powinno byc problemu. fakt - fredek 10 lat skonczyl - pewnie nikt mu tam nie gmeral.
btw. okazalo sie ze lekiem na zlo jest skrobanie szyb i wymiatanie szronu z wozu w ciagu dnia (a oskrobalem przednia, boczne i targe - zeby zmniejszyc ilosc wody w srodku). dzis wieczorem widocznosc mialem taka bardziej niczegowata ;))

[ Dodano: Czw Lut 11, 2010 21:02 ]
bez serwisu sie nie obylo. ale przynajmniej szybko - za to trzeba bylo rozbierac deske rozdzielcza. dobrze ze sie sam za to nie bralem. teraz wozek dmucha jak kogut rozplodowy. no i parowanie jak reka odjal
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lut 11, 2010 21:02   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
grzes2020 



Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 2
Skąd: podkarpacie



Wysłany: Sro Sie 11, 2010 15:18   

Witam!!!

Posiadam rozwiązanie wszego problemu z parowaniem szyb!!! Mam do sprzedania wlot powietrza do land rovera freelandera 1997-2000r za 250 zł.

Paruja wam przez to że jest źle wykonany wlot powietrza z zewnątrz. Więcej pod numerem 667 908 731
 
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Sro Sie 11, 2010 15:30   

grzes2020, proszę nie spamować, tylko napisać ogłoszenie w giełdzie.
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
grzes2020 



Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 2
Skąd: podkarpacie



Wysłany: Sro Sie 11, 2010 15:36   

ogłoszenie jest dostępne na allegro
 
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Sie 29, 2010 08:54   

Podepnę się do tematu bo uznaję to za bardzo ważne jeżeli chodzi o parowanie szyb.
wiele osób niestety błędnie pisze na forum że powodem parowania szyb i słabego nawiewu po przekładce jest wentylator.
Piszą oni że po przekładce należy wymienić wirnik na wirnik z łopatkami w druga stronę.
jest to nieprawda (testowałem na łopatkach od VW Transportera) - minimalnie mocniej dmuchało.
Wirnik zostaje od Anglika !! !
Cały problem polega na tym by odwrócić kierunek w silniku.
Tutaj też wiele osób pisze BŁĘDNIE ( i trzeba to wyraźnie podkreślić bo ten błąd jest powielany bardzo często na forach) że wystarczy przepiać kostki przy silniku.
Otóż wszystkie te osoby, a jest ich nie mało mylą się.
W przypadku Freelandera do roku 2003 stosowano silnik prądu stałego z napędem szczotkowym.
Szczotki dochodzą do wirnika w układzie skośnym.
Zatem odwrócenie napięcia na szczotkach nic nie da.
Silnik będzie sie obracał w ta samą stronę (może z nieco inna prędkością).
Poprzez zwiększenie nieco prędkości obrotowej (wynikającej z budowy szczotki w silniku) niektórym może się wydawać, że dmucha mocniej.
Efekt tego jest taki że w obudowie nawiewów powietrze kotłuje się i jego strumień nie jest podawany do góry (Gdzie powinien się wydostawać przez otwarte dwie górne klapki, a wpada w kanał dolny. Objawia się to tym że na szyby nic nie dmucha, a gorące powietrze wali po nogach.
Musze was zmartwić, nie da się odwrócić kierunku w takim silniku.
Właśnie poprawiam takie jedno auto.
Należy po prostu zmienić silnik !! !
Ja zastosowałem silnik seata, ale to nie ma znaczenia.
Generalnie zasada jest prosta. Kupujemy silnik o tej samej mocy i nieco mniejszej średnicy.
Tak by nam wszedł luźno w plastikowa obudowę po oryginalnym silniku Freelandera.
Ściągamy plastik trzymający stary silnik i nowy osadzamy na dotoczonej tulejce, ew. gumowej osłonce.
Generalnie chodzi o to by nowy silnik mniej więcej wypoziomować by nie hałasował.
Skręcamy i musi być OK.
 
 
hehe 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 33
Skąd: zmc



Wysłany: Nie Sie 29, 2010 13:24   

hmm... pozostawienie tego samego wirnika wymaga zmiany kierunku obracania się silnika, to nie prościej zostawić ten sam kierunek silnika a zmienić sam wirnik??

poza tym konstrukcja wirnika jest taka że w jedną stronę ma zasysać powietrze a w drugą stronę ma tłoczyć ze środka na boki wiec czy pozostawienie wirnika z anglika i nadanie mu odwrotnego kierunku kręcenie nie zmieni kierunku przepływu powietrza...

dlatego trzeba zmienić kierunek obrotu silnika (zmiana silnika) i kierunek ustawienie łopatek na wirniku (zmiana wirnika)

Cytat:

W przypadku Freelandera do roku 2003 stosowano silnik prądu stałego z napędem szczotkowym.
Szczotki dochodzą do wirnika w układzie skośnym.
Zatem odwrócenie napięcia na szczotkach nic nie da.

Bardzo możliwe że sie myle ale
czy silniki prądu stałego po odwróceniu biegunów nie zmieniają kierunku obrotów?? a silniki prądu zmiennego nie zmieniają?? (przynajmniej ja sie nigdy nie spotkałem z silnikiem na prąd stały który nie zmienił kierunku kręcenia przez zmianę "+" z "-" bo przecież w prądzie stałym prąd płynie od plusa do minusa...)


a ustawienie szczotek wpływa jedynie na prędkość obrotową?? dlatego że maja 'pod włos' czyli większy opór??
 
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Sie 30, 2010 09:08   

[quote="hehe"]hmm... pozostawienie tego samego wirnika wymaga zmiany kierunku obracania się silnika, to nie prościej zostawić ten sam kierunek silnika a zmienić sam wirnik??

poza tym konstrukcja wirnika jest taka że w jedną stronę ma zasysać powietrze a w drugą stronę ma tłoczyć ze środka na boki wiec czy pozostawienie wirnika z anglika i nadanie mu odwrotnego kierunku kręcenie nie zmieni kierunku przepływu powietrza...

dlatego trzeba zmienić kierunek obrotu silnika (zmiana silnika) i kierunek ustawienie łopatek na wirniku (zmiana wirnika)

Masz rację ostatecznie jednak zmieniłem wirnik.
Idealnie pasuje od aut z grupy VW (Audi A3, Seat Ibiza, Golf IV).

Cytat:

Bardzo możliwe że sie myle ale,czy silniki prądu stałego po odwróceniu biegunów nie zmieniają kierunku obrotów?? a silniki prądu zmiennego nie zmieniają?? (przynajmniej ja sie nigdy nie spotkałem z silnikiem na prąd stały który nie zmienił kierunku kręcenia przez zmianę "+" z "-" bo przecież w prądzie stałym prąd płynie od plusa do minusa...)
a ustawienie szczotek wpływa jedynie na prędkość obrotową?? dlatego że maja 'pod włos' czyli większy opór??


Juz tłumacze o co chodzi.
Normalnie w silniku jest tak że magnesy i szczotki sa ustawione w lini prostej względem siebie. w takim układzie odwrócenie napięcia istotnie zmieni pole magnetyczne i spowoduje obracanie się silnika w druga stronę.
W przypadku Freeelandera wygląda to troche inaczej.
Magnesy sa ustawione niesymetrycznie względem siebie.
Powoduje to wytworzenie pola w jednym kierunku, bez względu na podłaczone bieguny.
Przy odwrotnym podłaczeniu napięcia zmienia się nieco wartosc pola magnetycznego, ale ustawienie magnesów i szczotek nadal powoduje obrót wirnika w dana stronę.
Mam drugi rozebrany silnik od Freelandera, w piatek porobię fotki to dokładnie zobaczycie sobie co i jak.
Mam dokumentację foto z przeróbki tego wiatraka, wstawię poradnik.
Różnica jest ogromna.
Jak by ktos chciał to może do mnie pisac na PM i moge przerobić taki wentylator.
 
 
amik 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 109
Skąd: luban



Wysłany: Pon Sie 30, 2010 19:09   

witam kolego @SyntaX czekam na poradnik w sprawie silniczka nawiewu Wielu osobą to ułatwi życie w deszczowe dni Pozdrawiam :wink:
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Sie 31, 2010 08:49   

OK do piątku jestem w pracy, silniczek mam na działce. Porobie fotki i opisze co i jak.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 09:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 07:21
SyntaX
Brak nowych postów [Freelander] Td4 schemat elektrycznych szyb
robo Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 27 Pon Maj 13, 2013 20:22
robo
Brak nowych postów [Freelander] Puchnące uszczelki szyb
silvanael Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 10 Pon Paź 17, 2016 13:02
silvanael



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink