Wczoraj ojciec zawiózł mi tą chłodnicę do zakładu gdzie je reperują, a był nawet w dwóch
a może warto dorobić ,kiedyś miałem problem z chłodnicą klimy nowa była ciężka do osiągniecia i kosztowała też ok 800zł a za dorobienie zapłaciłem coś ok 300zł z mojej starej wycieli tylko podłączenia i dorobili mi całkiem nową może warto się dowiedzieć
_________________ To ja Alex z chłopakami w ręku kierownica ,szosa przed nami...
SPAMU¦
Wysłany: Sro Wrz 22, 2010 00:22 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Sro Wrz 22, 2010 21:29
Dzięki za odpowiedzi. Jeden sprzedawca zaoferował mi 'zamiennik' za 750zł, jeszcze dla potwierdzenia wysłałem zdjęcie mojej starej chłodnicy żeby potwierdził że wygląda tak samo. Nie wiem czy jeszcze przed weekendem do mnie dojdzie ale w razie co zaktualizuje temat.
W tym zakładzie co próbowali ją uratować powiedzieli że powodem mógło być zaduże ciśnienie w układzie, tak jakby uszczelka pod głowicą. Tylko że chłodziwo czyste, nie ma śladów oleju. Jedynie co obserwuję to że przy dodawaniu gazu lecą bąbelki w zbiorniku wyrównawczym, ale zawsze tak było. Tak samo powiedzieli że nie opłaca im się dorabiać boków z mosiądzu, tzn zamiast tych plastikowych. Szkoda że wyrzucałem tą oryginalną, wtedy wymieniłbym sam wkład.
Poniżej pare fotek starej rozszczelnionej chłodnicy Nissensa. Korek na zbiorniczku mam nowy, ale może spróbuję założyć stary, albo jakoś go przetestować czy puszcza ciśnienie powyżej 16psi.
Koledzy ja kupilem pol roku temu dwie chlodnice do 820stek z firmy autokool na angielskim ebayu. Cena rewelacyjna w porownaniu do Nissensa i jakos tez dobra. Udzielaja 12 miesiecy gwarancji. Ja na swojej przejechalem juz 11kkm i nie mam zadnych problemow.
Ponizej aukcja. Cena identyczna.
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Czw Paź 14, 2010 21:10
oddzielną chłodniczkę już mam, tylko muszę kupić odpowiednie rurki. Będzie cieńsza niż ta co wyżej zapodałem fotki, i bez wentylatora, zobacze może nie będzie potrzebny. Już mam koncepcję jak ją zamontować, wszystko przygotowane.
Ale jeszcze nie mam chłodnicy. Ten zamiennik za 750zł do automata co pisałem powyżej to okazał się błąd w katalogu, poprostu sprzedawca widząć dwa dodatkowe otwory uznał że to pewnie do automatu, naszczęście zweryfikowałem to zanim jeszcze zamówiłem.
Znalazłem inną ofertę nissens za 950zł... Więc wkońcu zamówiłem do manula Polcar nuala za 620zł ale jeszcze do mnie nie wysłali, za pobraniem więc jeszcze mogę anulować. (jak pytałem bezpośrednio w polcarze to cena była 800zł)
Ze schematu wygląda tak samo jak ta angielska, tylko że niestety miedziana.
Tylko mam ważne pytanie: czy w 820 dwa czujniki temperatury są na dole po lewej stronie?? czyli tak jak na fotkach Senna. (dzięki za fotki, aluminiowa wygląda na solidną)
Rozumiem że zwyczajnie odwrócę ją do góry nogami i będzie pasować do mojego 827 , bo czujniki mam na górze po prawej stronie.
[ Dodano: Pon Wrz 27, 2010 22:09 ]
ok, z fotek Senna wynika że jest tak jak myślałem, czyli czujniki są po prawej stronie na górze w 820 i w 827. Tylko tradycyjnie w katalogach są błędy i chłodnice pokazuję do góry nogami, ale wystarczy obrócić.
[ Dodano: Sro Wrz 29, 2010 20:05 ]
Chłodnica doszła. W rzeczywistości jest to chłodnica Valeo 730591 Made in UK, konfekcjonowana przez Polcar pod numerem: 638008-1.
Chłodnica jest miedziana i pomalowana niedbale z zaciekami czarnym matowym lakierem. Ogólne sprawia wrażenie bardzo marnej jakości, powinna kosztować max 100zł a nie 600..
Np te blaszki jakby nie dokońca są pozaginane na plastikowych bocznych komorach, a na fotkach aluminiowej chłodnicy Senna widzę że są solidnie zagięte i dochodzą nawet do tych komór. Ponadto rdzeń jest bardzo cienki 1.5cm (?). Nawet nie ma co porównywać do Nissensa w którym nawet plastik jest sztywniejszy, lakierowanie lepsze, blaszki równo pazaginane, rdzeń też jest grubszy! Tylko dlaczego Nissens się rozszczelniła?
Niestety nie mam aktualnie żadnego aparatu , a fotki z mojej komórki są fatalne:
Czujniki temperatury są inaczej mocowane, nie są już potrzebne oryginalne plastikowe tuleje które specjalnie sprowadzałem z Rimmerbros do poprzedniej chłodnicy. Tutaj poprostu wkłada się czujnik z uszczelką i zatrzaskuje innym klipsem. IMO to rozwiązanie akurat jest lepsze, no ale mam bardzo duże wątpliwości co do samej chłodnicy. Dopiero w niedzielę będę mógł to kończyć , oby tylko nie padało.
[ Dodano: Czw Paź 14, 2010 22:10 ]
Wreszcie megafotorealacja z montażu chłodnicy Valeo (kupiłem jako Polcar). Już trochę na niej pojeździłem i narazie ok. Jest cieńsza w porównania do Nissensa ale za to przepływ powietrza jest dosyć duży nawet gdy wentylatory chodzą z połową prędkości. Napewno nie jest dokładnie pomalowana bo w pomiędzy blaszkami widać miedź.
Jest inny (lepszy) sposób mocowania czujników temperatury.
Natomiast nie rozumiem dlaczego blaszki które zaciskają się na bocznych plastikowych komorach nie są do końca zagięte? Przyjrzałem się jak jest w innych samochodach z aluminiowymi chłodnicami i wszędzie blaszki były solidnie zaciśnięte, tak jak na fotkach Senna. Może tylko na miedzianych tak musi być? albo zwykła niedoróbka (?) Chłodnica jest 'Manufactured in UK'.
Tym razem nie uziemiałem chłodnicy. Podobno jedynym skutecznym sposobem na przeciwdziałaniu korozji to zastosowanie cynkowych anod , np w postaci pręta wkręcanego do chłodnicy lub zawieszanego na lince i przywiązanego do korka. Tylko że ta chłodnica nie ma żadnego korka.
Dwie pierwsze fotki od spodu, na początku miałem lekki wyciek spod grubego węża ale po mocniejszym dokręceniu ustąpił. Na 3 fotce widać jak cienka jes blacha tej chłodnicy, wygina się już przy lekkim dokręceniu nakrętki. Płyn G12 mam nadzieję że to nie będzie wtopa.
Niestety wentylatory nie działały, dowiedziałem się o tym podczas długiego korku, silnik się przegrzewał i ratowałem się tylko dmuchawą i ogrzewaniem na maxa. Pomogło czyszczenie styków dużej wtyczki, po zdjęciu białej osłonki. Po zwarciu czujnika 98^C (prostopadłe styki) wentylatory są załączane w szeregu, czyli po 6V. Po zwarciu czujnika 115^C (równoległe styki) wentylatory kręcą się na maxa. (faktycznie na tym czujniku jest ~120 ohm na zimno, dziwne po wg schematu powinien działać jako 0-1)
Poniżej fotki chłodniczki oleju skrzyni jaką zamontowałem, tak się złożyło że już miałem taką chłodniczkę używaną, jest dosyć cienka i ma wyjścia do góry. Przykręciłem ją do dolnej belki na trzy blachowkręty z podkładkami. Dziurki zrobiłem długim gwoździem bo wiartarka nie podejdzie, ale blacha jest dosyć cienka więc wystarczy kilka puknięć młotkiem. Nie ma absolutnie żadnych drgań od silnika więc myślę że to bardzo dobre miejsce do montażu chłodniczki. Wąż gumowy ma średnicę wewnętrzną 10mm, w sumie długość chyba 2.5m. To czerwone to pianka izolacyjna aby węże nie obcierały o przewód chłodniczy, na przedostatniej fotce widać otwór przez który je przepuściłem. A na ostatniej fotce rozkręcony filterek, właściwie tylko magnes musiałem wyczyścić z metalowego szlamu.
Fotka rurek wychodzących ze skrzyni jest zrobiona od spodu samochodu, rurka po prawej to wylot , a po lewej wlot. Filtr oleju zamontowałem przed chłodniczką czyli na rurce 'wylot' ze skrzyni. Już przy wentylarach pracujących na połowie obrotów przepływ powietrza jest dosyć duży co wystarcza do chłodzeni oleju.
W razie dalszych obserwacji zaktualizuję temat.
======================================
EDIT: 18-05-2012
--
wężyki FAGUMIT zaczęły pękać i się pocić olejem, więc kompletnie nie polecam ich kupować, mimo że są niby paliwo i olejo-odporne.
Wymieniłem je na węże SEMPERIT, takie miałem też poprzednio i jak dotąd zero problemów. Średnica wewnętrzna węża: 10mm.
Z linków zdjęć trzeba usunąć th_ wtedy będzie pełny rozmiar.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum