Wysłany: Sro Wrz 29, 2010 17:32 [R620] Przeciekający dach oraz stan rozrządu
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996
Witam.
Od zeszłego czwartku jestem posiadaczem Rovera 620 TDi z 1996r.
Wiadomo, jak to z zakupem używanego samochodu, zawsze coś trzeba jeszcze naprawić. Tak więc z grubsza już wszystko jest zrobione, auto właśnie wyjechało od mechanika, ale mam jeszcze kilka problemów.
1: Tapicerka jest z tyłu odklejona, była właścicielka auta powiedziała, że ktoś jej tam rozerwał i wystarczy to sobie dokleić. Ale ostatnio, jak dwa dni z rzędu padał ostro deszcz, okazało się, że mam całą mokrą tapicerkę na dachu z tyłu. Podejrzewam, że to od uszczelki na szybie (widać, że była nowa klejona, lekko się odkleja), ewentualnie od anteny, choć wydaje się szczelna. I takie pytanie - jak to sprawdzić? I gdzie takie rzeczy się naprawia? Ile coś takiego może kosztować?
2: Nie mam pojęcia, kiedy był wymieniany rozrząd, poprzednia właścicielka także nie wie i mechanik mi powiedział, że najlepiej go wymienić, coby silnika nie uszkodzić. Ostatnio trochę się wykosztowałem a czeka mnie jeszcze ubezpieczenie i przerejestrowanie, więc chciałem zapytać, czy jest jakaś możliwość sprawdzenia stanu rozrządu? Chciałbym sprawdzić, czy konieczna będzie wymiana. Auto ma wyjechane ok. 245k km.
To na razie na tyle W Powitaniach jeszcze napiszę i dodam jakieś zdjęcia
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Lut 24, 2011 22:23, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Wrz 29, 2010 17:32 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Rozrząd wymienia się co 60tys km, lepiej wymienić i mieć spokój niż udać się dofachmana który oceni że pasek dobry a on i tak może strzelić, ja już dwa razy wymieniałem po zakupie i po 60tys przejechanych. kompletny rorząd kosztuje 400zł + 200zł wymiana, co według mnie jest tańszym wyborem niż wymiana silnika...
No mi mechanik też powiedział, że co 100k km
No okej, w przyszłym miesiącu jak przerejestruję i ubezpieczę to zobaczę jak będę stał z pieniędzmi i wymienię. Najwyżej się zapożyczę
Dzięki!
EDIT: A i z tym przeciekiem, to gdzie najlepiej się udać? Wiem, że "mógłbym to sam sprawdzić i uszczelnić na silikon", ale wolę, żeby już zabrał się za to profesjonalista, niżeli później miałbym żałować
czy to jest sprawdzone ... bo mi juz w SDI stuka niedługo 60000 i szykowałem sie do zmiany
sprawdzone bynajmniej u mnie
paski contitech
rolki ruville
teraz mam paski gates rolki j.w. ale dopiero przelatałem ok 30000
Gaara napisał/a:
EDIT: A i z tym przeciekiem, to gdzie najlepiej się udać?
wydaje Mi się że tam gdzie wymieniają szyby ,albo jakiś blacharz
Gaara napisał/a:
"mógłbym to sam sprawdzić i uszczelnić na silikon"
zawsze warto spróbować i zamiast silikonu proponuje klej do wklejania szyb (taki czarny zazwyczaj) pięknie się trzyma i uszczelnia jak ładnie zasmarujesz to powinno być dobrze
_________________ To ja Alex z chłopakami w ręku kierownica ,szosa przed nami...
wszystko zależy od tego jakie części założymy więc nie wprowadzaj w błąd bo jak komuś przez to pęknie pasek to nie będzie miło
temat o wymianie rozrządu
http://forum.roverki.eu/v...o+ile+rozrz%B1d
Gaara napisał/a:
Podejrzewam, że to od uszczelki na szybie (widać, że była nowa klejona, lekko się odkleja), ewentualnie od anteny, choć wydaje się szczelna. I takie pytanie - jak to sprawdzić? I gdzie takie rzeczy się naprawia? Ile coś takiego może kosztować?
podjedź tam gdzie wstawiają szyby, muszą wyjąć szybę i wstawić na nowo, Ja zapłaciłem 150zł za to.
No to chyba najpierw spróbuję to zrobić na własną rękę, a jakby dalej ciekło to się tam przejdę. Dzisiaj dostałem telefon od mechanika, że rozrząd będzie kosztował z wymianą ok. 750zł. A więc 400zł ubezpieczenie do 25 października + 170zł przerejestrowanie też ok. 25 października + 750zł rozrząd + 150zł uszczelnienie + 50zł jeden naciąg na pas + 100zł przegląd do 23 października = ok. 1600zł... No to trochę dużo Jakby dało się jakoś sprawdzić, w jakim stanie jest rozrząd i by się okazało, że jeszcze z 10k km zrobię to by było świetnie. Na pewno nie ma możliwości tego sprawdzić? Te 900zł bym już jakoś skombinował a na nowy rok dopiero bym wymienił rozrząd.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum