Witam, mam taki problem, że zauważyłem 2-3 dni temu, iż jadąc prostą muszę mieć skrzywioną kierownicę tak jakbym lekko chciał skręcać w lewo. W momencie, w którym robię kierownicę na prosto, auto zjeżdża na pobocze. Odnosze też wrażenie (choć to może być urojenie moje), że nawet jak już mam tą kierownicę krzywo i jadę prosto, to kierownica sama się skręca (tak jak mamy w kole mniej powietrza to ściąga na jakąś stronę) to mnie się wydaje, że mnie tak ściąga w stronę pobocza czyli prawą stronę.
Przez ostatnie 12 miesięcy NIC nie było robione z zawieszeniem.
Obecnie mam auto obniżone, na amortyzatorach koni, na nierównościach, nie zauważyłem, żadnego specyficznego bicia, lub podobnych spraw.
Natomiast od ost 4-5 mc zdarza się, że jadąc prostą słychać z lewego przedniego koła, jakby opona bardzo głośne miała toczenie, ale po lekkim odbiciu lewo prawo to ustępowało i myślałem po prostu, że miałem koło w koleinach, bo zawsze to występowała na koleinowatych drogach - może serio to koleiny.
Co do zdzierania opon, nie zauważyłem jeszcze, żadnych nierównomienrych zdzierań. Nie mam też luzów na kierownicy (a przynajmniej tak mi się wydaje).
Nie wiem, czy to dobrze napiszę, ale: jakieś 2 lata temu, jak kupowałem R, ii dawałem go do serwisu VOLVO (tak czasem mnie gnie ) to stwierdzili, że (chyba taka nazwa) Przekładania listwy kierowniczej do wymiany lub regeneracji, ale oni nie regenerują - 2 lata bezproblemowej jazdy więc zapomniałem o tym, a teraz jakoś tak mi się o tym wspomniało.
Jakieś rady? Może wystarczy zwykła geometria kół zbieżność lub coś? Czy przez to może się zdzierać krzywo jedna opona?
[ Dodano: Sro Paź 06, 2010 19:11 ]
liswa przekłądni kierowniczej się to nazywa - znalazlem na wypisie
SPAMU¦
Wysłany: Sro Paź 06, 2010 18:11 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Mialem , i sam nawet komus skrzywilem jak ustawialem zbieznosc i cos mi nie wyszlo. Trzeba wyregulowac na drazkach kierowniczych. A tylko same sprawdzenie nie wyprostuje kierownicy. Zeby dokladnie sprawdzic i tak trzeba cala "aparature" zalozyc. Na stacjach diagnostycznych maja plyty poslizgowe czy jak to sie tam po polsku nazywa ,ale to nie jest zbyt dokladny pomiar i sprawdzisz tak tylko zbieznosc nie geometrie.
W poprzednim autku miałem podobny przypadek, najechałem trochę za szybko na krawężnik i kierownica lekko się przestawiła. Mechanik wysłał mnie na zbieżność. Koszt 50zł łącznie z odkręceniem i ustawieniem kierownicy. I co dziwne pomogło.
ja sobie zbieżność w lipcu robiłem,auto jedzie prosto, ale kierownica dalej jest lekko w prawo skręcona. Opon mi krzywo nie zdziera. Chyba trzeba będzie jeszcze raz pojechać, podkręcić na końcówkach drążków kierowniczych i sprawdzić czy prosto i powinno być gut
jedno jest pewne, na pewno nie jest to przestawienie listwy ponieważ przekładnie kierownicze składam na codzień i nie ma szans by w jakikolwiek sposób Ci ona przestawiła gdyby zębnik przeskoczył Ci po zębach listwy(co jak podkreślam jest niemożliwe) prawdopodobnie rozerwało by Ci obudowę przekładni kierowniczej
tak czy siak: auto co najmniej na lewarek i >> sprawdzic czy zacisk nie trzyma, sprawdzic czy nie ma luzow na lozysku/sworzniach/mocowaniu macphersona, sprawdz czy kolo sie nie cofnelo - moze masz gumki pod drazkiem wytluczone
a co do magla: sprawdz czy nie masz luzow na koncowce lub drazku albo czy listwa nie ma luzow w obudowie
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum