Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Kod 81
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Czw Lis 18, 2010 13:33
[R620] Kod 81
Autor Wiadomość
andrju
Gość





Wysłany: Sro Mar 28, 2007 20:23   [R620] Kod 81
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

To kod 81- Czujnik podniesienia igły wtryskiwacza - brak sygnału,
Sprawdź jak odpala auto jeśli ok i podczas jazdy nie przerywa to może to
być
jakiś zapamietany błąd
auto odpala bez problemu tylko przerywa nie zwsze ale przerywa podczas
jazady
prosze o rade co mam wymienic
--
andrju
620sdi
// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Lut 24, 2011 22:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Mar 28, 2007 20:23   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
brt
Gość





Wysłany: Sro Mar 28, 2007 20:23   Re: kod 81

andrju wrote:
Cytat:
To kod 81- Czujnik podniesienia igły wtryskiwacza - brak sygnału,
Sprawdź jak odpala auto jeśli ok i podczas jazdy nie przerywa to może
to być
jakiś zapamietany błąd
auto odpala bez problemu tylko przerywa nie zwsze ale przerywa podczas
jazady
prosze o rade co mam wymienic

Andrju, bardzo Cię proszę, nie powielaj wątków (to już 3-ci na ten sam
temat) i poczytaj co wczoraj Ci napisałem. Następnie się do tego zastosuj i
z dużym prawdopodobieństwem Twoje auto "się naprawi". I jak masz taką
możliwość to skorzystaj z czytnika grup. Będzie Ci się (nam też) dużo
łatwiej korespondowało.

Pozdr.

--
Brt
220SDi 96' DŚląsk
http://klub.chip.pl/wincat2/news/netykieta.htm
http://klub.chip.pl/wincat2/news/estetykieta.htm
 
 
Tommy05
Gość





Wysłany: Sro Mar 28, 2007 20:23   Re: kod 81

andrju wrote:
Cytat:
ok przepraszam wracam pozno po calej dniowej pracy i cos mi zawsze
moze umkac przegladne wszystko i mysle ze na swieta pojade do polski
juz wpelni sprawny

Napewno wrócisz spokojnie i zadowolony ze swojego roverka.
Ja miałem taka samą sytacje jak ty że autko odpalało ale czasami przerywał,
przrobiłem to juz z kilkoma Golfami i wiem z praktyki że bardzo duze
prawdopodobieństwo tkwi w nastawniku i nalezało by go przeczyścic, niestety
nie pomoge ci na odległość i mozesz się wyleczyć innym sposobem a mianowicie
zastosować środek dodawany do diesla który czyści wtryski a jak wiadomo
diesel musi przepłynąć przez pompę w wyniku czeg przy okazji czyści
nastawnik.
Powiem tak w około 70% skutkuje co mam przykład z praktyki i nie trzeba
rozbierac pompy, kilka golfów juz w ten sposób wyleczyłem i swojego roverka,
chociaż przymierzam się do rozebrania nastawnika, tylko potrzebuję jeszcze
swój warszat w kilka urządzeń wyposażyć aby w pełni praprowadzić czyszczenie
i kalibrowanie, ale to już inna sprawa.
Jest to bardzo częsta przypadłość silników diesla które są wyposażone w
pompy Boscha, minowicie są one bardzo czułe na zanieczyszczenie, dla mniej
wtajemniczonych Roverowskie silniki diesla nie różnią się za wiele od tych
1.9 Tdi ze stajni AUDI, osprzęt i zasada działania jest taka sama tylko
serce inne:) że o aucie juz nie wspomne.

Pozdrawiam Wszystkich

--
-------------------------------------
Tommy05
ROVER 420SDi 96r.
Britisch Racing Green 2
Wielkopolska
 
 
andrju
Gość





Wysłany: Sro Mar 28, 2007 21:15   Re: kod 81

brt wrote:

Cytat:
andrju wrote:
To kod 81- Czujnik podniesienia igły wtryskiwacza - brak sygnału,
Sprawdź jak odpala auto jeśli ok i podczas jazdy nie przerywa to może
to być
jakiś zapamietany błąd
auto odpala bez problemu tylko przerywa nie zwsze ale przerywa podczas
jazady
prosze o rade co mam wymienic

Andrju, bardzo Cię proszę, nie powielaj wątków (to już 3-ci na ten sam
temat) i poczytaj co wczoraj Ci napisałem. Następnie się do tego zastosuj i
z dużym prawdopodobieństwem Twoje auto "się naprawi". I jak masz taką
możliwość to skorzystaj z czytnika grup. Będzie Ci się (nam też) dużo
łatwiej korespondowało.

Pozdr.
ok przepraszam wracam pozno po calej dniowej pracy i cos mi zawsze moze

umkac przegladne wszystko i mysle ze na swieta pojade do polski juz wpelni
sprawny
Cytat:
--
Brt
220SDi 96' DŚląsk
http://klub.chip.pl/wincat2/news/netykieta.htm
http://klub.chip.pl/wincat2/news/estetykieta.htm



--
andrju
620sdi
// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl
 
 
andrju
Gość





Wysłany: Czw Mar 29, 2007 16:32   Re: kod 81

Tommy05 wrote:

Cytat:
andrju wrote:
ok przepraszam wracam pozno po calej dniowej pracy i cos mi zawsze
moze umkac przegladne wszystko i mysle ze na swieta pojade do polski
juz wpelni sprawny

Napewno wrócisz spokojnie i zadowolony ze swojego roverka.
Ja miałem taka samą sytacje jak ty że autko odpalało ale czasami przerywał,
przrobiłem to juz z kilkoma Golfami i wiem z praktyki że bardzo duze
prawdopodobieństwo tkwi w nastawniku i nalezało by go przeczyścic, niestety
nie pomoge ci na odległość i mozesz się wyleczyć innym sposobem a mianowicie
zastosować środek dodawany do diesla który czyści wtryski a jak wiadomo
diesel musi przepłynąć przez pompę w wyniku czeg przy okazji czyści
nastawnik.
Powiem tak w około 70% skutkuje co mam przykład z praktyki i nie trzeba
rozbierac pompy, kilka golfów juz w ten sposób wyleczyłem i swojego roverka,
chociaż przymierzam się do rozebrania nastawnika, tylko potrzebuję jeszcze
swój warszat w kilka urządzeń wyposażyć aby w pełni praprowadzić czyszczenie
i kalibrowanie, ale to już inna sprawa.
Jest to bardzo częsta przypadłość silników diesla które są wyposażone w
pompy Boscha, minowicie są one bardzo czułe na zanieczyszczenie, dla mniej
wtajemniczonych Roverowskie silniki diesla nie różnią się za wiele od tych
1.9 Tdi ze stajni AUDI, osprzęt i zasada działania jest taka sama tylko
serce inne:) że o aucie juz nie wspomne.

Pozdrawiam Wszystkich

--
-------------------------------------
Tommy05
ROVER 420SDi 96r.
Britisch Racing Green 2
Wielkopolska

Witam
Zamowilem juz srodek do czyszczenia wtryskow z Polski bedzie umnie w
sobote dziekuje wszystkim za pomoc i wyrozumialas wynikajaca z nie wiedzy
ale to pierwsze auto (disel ) wiekszosc mialem na bezyne i gaz .


--
andrju
620sdi
// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl
 
 
DamianK 



Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 11
Skąd: Bydgoszcz

Rover 200

Wysłany: Pią Paź 08, 2010 13:50   

Mam pytanie wyskoczył mi błąd 81. Umyłem silnik. Najpierw mi chodził silnik bez żadnych problemów. Po przejechaniu kilku kilometrów zaczęło przerywać i były szarpnięcia. Po chwili szarpnęło i zadymiło się z rury wydechowej. Następnie wyskoczyła czerwony znaczek :( . Po odczytaniu błędu okazało się ze to błąd 81. Nadmienię że auto pracuje bez problemu tylko ma muła. Czuć lekkie przerwy podczas jazdy. Nie wiem co mam sprawdzić i gdzie ewentualnie kupić czujnik podniesienia igły wtryskiwacza albo ECM. Ma ktoś jakiś pomysł??
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Paź 08, 2010 13:58   

wysuszyć kostkę pierwszego wtrysku lub wymienić ten wtrysk sterujący, są na allegro lub w giełdzie na forum popatrzeć
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pią Paź 08, 2010 14:00   

DamianK napisał/a:
Nie wiem co mam sprawdzić i gdzie ewentualnie kupić czujnik podniesienia igły wtryskiwacza albo ECM. Ma ktoś jakiś pomysł??
Czujnik ten znajduje się w pierwszym wtrysku. Zdejmij osłonę silnika, pierwszy wtrysk będzie miał kabelek, na końcu którego będzie wtyczka. Wysusz i oczyść tą wtyczkę np. rozpuszczalnikiem i powinno wrócić wszystko do normy. A na przyszłość nie myj silnika, ewentualnie bardzo uważaj na elektrykę, zabezpiecz ją foliami lub czymś podobnym. Możesz po wysuszeniu wtyczki 50 razy włączyć i wyłączyć stacyjkę (najlepiej czekać aż do zgaśnięcia check engine), to wykasuje błędy w komputerze i będziesz mógł sprawdzić czy ponownie się pojawią. Ewentualnie same znikną po 50 uruchomieniach stacyjki, jeśli ponownie nie wystąpią.
 
 
DamianK 



Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 11
Skąd: Bydgoszcz

Rover 200

Wysłany: Pią Paź 08, 2010 18:57   

Zrobiłem ja mówiłeś ale to i tak nic nie daje. Kasowałem przez kompa błąd ale on i tak wyskakuje. Może to był zbieg okoliczności. Akurat poszedł ten czujnik w tym momencie i tyle. Wymienię go. Nie wiem czy to dobry pomysł, ale chcę kupić z allegro używkę. Jak myślicie??
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sob Paź 09, 2010 10:12   

Skoro po wysuszeniu kostki przy pierwszym wtrysku błąd dalej się pojawia, to może zanim kupisz wtrysk sprawdź dalej, tzn za tą kostką czy nie ma jakiegoś przetarcia na tych kabelkach. Ewentualnie spróbuj na całej długości tych kabelków podsuszyć suszarką. Jeśli nic to nie da, no to chyba trzeba wymienić ten wtrysk. Nowy to duże pieniądze więc chyba rozsądnie wziąć z Allegro.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Czy części od R400 pasują do R620?
SupportOnline Rover serii 600, Honda Accord 4 Nie Cze 09, 2013 09:36
tronsek
Brak nowych postów [R620] Kłopot ze spalaniem gazu w r620
szags Rover serii 600, Honda Accord 5 Pon Paź 22, 2007 21:39
piter34
Brak nowych postów [R620] Problem z tylna klapa w R620
Chodzi o zalozenie z R600(po kolizji)
lu_cky Rover serii 600, Honda Accord 4 Nie Paź 11, 2009 18:30
marthinez
Brak nowych postów [R620] Demontaż kierownicy w R620
szags Rover serii 600, Honda Accord 1 Sro Wrz 15, 2010 13:15
Gość
Brak nowych postów [R620] ABS
karol2505 Rover serii 600, Honda Accord 7 Pon Cze 14, 2010 10:34
thef



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink