Wysłany: Sob Paź 30, 2010 07:06 [R600] Ślady oleju w świecach
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1994
Witam wszystkich ... Kolejnym problemem u mnie zaobserwowanym jest olej w świecach ... Skutek taki że samochód jak postoi przez noc to ciężko zapala ... silnikiem tucze... Jak już odpalę to przez cały dzień wszystko hula dobrze ...
Chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób ten olej się tam przedostaje i co i jak powinienem wymienić żeby to się więcej nie powtarzało ... Nie chce iść do mechaniki bo wiadomo ,, pieniądze'' a dość już wydałem .... chce to po prostu sam zrobić we własnym zakresie ...
Proszę o radę i pomoc
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Lut 25, 2011 00:02, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Paź 30, 2010 07:06 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Sprawdź, jak wygląda w środku rura wydechowa. Jeśli jest w niej czarna, oleista, wstrętna maź - to masz co najmniej uszczelniacze trzonków zaworów do wymiany, albo i pierścienie na tłokach.
Silnik zjada olej? A jeśli tak - to na jakim poziomie?
Sprawdź w silniku ciśnienie sprężania - na zimnym i na gorącym, bez oleju w cylindrze i z olejem (cztery próby). To powie ci, w jakim jest on stanie i co ewentualnie trzeba będzie w nim robić.
Sprawdź wnętrze silnika i wnętrze jego odm. Sprawdź wnętrze kolektora dolotowego za przepustnicą.
I napisz, jak to się ma.
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
można powiedzieć ze świece pływają w oleju tak 1/4 wysokości świec ...
Mam drugi silnik tj. z Rovera ale z 98 roku takze nie wiem czy zamiast łatać te wycieki nie lepeij by sie oplacalo wymienic silnik na tamten ? Z tym ze jak przekladam czesci z tamtego rovera z 98 roku do tego to troche sie roznia ... i nie weim wlasnie czy by silnik pasowal ... Tamten silnik to 1,8 bez gazu a ten 2,0 z gazem ...
Co do silnika to zjada olej w sumie raz na 6 miesiecy dolewam z 1 litr ...
Dobrze sprawdze to wszystko po swietach... obecni rover lezy rozlozony wymieniam oslony gumowe na półośkach i gumy na drążkach stabilizacyjnych...
soldierkosowo, jeśli masz olej w gniazdach świec, to zapewne puściły ci uszczelki tych gniazd pod pokrywą zaworów , są już pewnie zużyte i wygniecione przez to rozgrzany olej przecieka i zalewa gniazda, musisz zdjąć pokrywę zaworów i wymienić te okrągłe uszczelki na nowe a najlepiej cały komplet i przy okazji, możesz sobie zawory wyregulować , innej przyczyny z jakiej masz tam olej nie widzę, ogólnie jest to prosta i łatwa robota, uszczelki możesz kupić np. tu http://www.jdmshop.pl/skl...uemart&Itemid=1
Aha czyli sam bez pomocy mechanika będę w stanie to zrobic ?
Jeszcze olej mi byc moze przecieka kolo aparatu zaplonowego nie wiem jakis simering czy jak to sie tam psze wlasnie nie mam pojecia czy to tez moze cos byc do wymiany czy jak ? Przepraszam ze tak pisze ale na prawde to pierwsze moje auto i jeszcze nie jestem obyty ... i nie wiem co i jak ...
soldierkosowo, spokojnie , dasz radę, na początek jak nie masz a na pewno ci się przyda, ściągnij sobie książkę SAM NAPRAWIAM Honda Accord 93-96 w PDF, dla twojej wiedzy gdybyś nie wiedział, Rover 600 to bliźniak Hondy Accord V CC7 , konstrukcyjnie i mechanicznie(cała konstrukcja nośna, elektryka, zawieszenie, silnik itd.) jest to Honda, jedynie znaczki, światła i blachy są Rovera . Co oleju w okolicy aparatu zapłonowego to prawdopodobnie puścił ci oring i dlatego przecieka, trzeba go wymienić, kupić możesz go np. tutaj http://allegro.pl/listing...ing=oring+honda , na początek zapoznaj się z manualem do Accorda i będzie ci łatwiej wszystko ogarnąć, możesz pobrać go tutaj http://www.hondaaccord-st...tion=file&id=27 , trzeba tylko się zarejestrować albo jak poczekasz to za kilka minut ci go tu wrzucę . Aha, przy wymianie uszczelki pokrywy zaworów i gniazd świec, zaleca się użycie silikonu wysokotemperaturowego na przetłoczeniach wałka na uszczelce np. takiego jak tu http://allegro.pl/silikon...1294544078.html
Dzięki wielkie za pomoc i za manual Będę próbował na weekendzie to ogarnąć , jak będę miał jakieś problemy to na pewno napiszę . Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję
soldierkosowo, i nie zapomnij wytrzeć oleju z tych gniazd do sucha, świece też umyj np. w benzynie ekstrakcyjnej i osusz, winny być czyste i wolne od zabrudzeń , przy okazji możesz sprawdzić sobie ich stan i ustawić za pomocą szczelinomierza, odstępu między elektrodami 1-1,1mm dla standardowej świecy NGK ZFR6F-11 dla tego modelu .
To tylko taka sugestia , bo i tak będziesz musiał wykręcić świece i je oczyścić z oleju itp., a przy okazji sprawdzisz ich stan , tutaj Świece możesz się przyjrzeć jak ma to wyglądać, co do szczelinomierza to tak wygląda Szczelinomierz za jego pomocą możesz ustawić przerwę elektrod, kupić możesz np. tutaj http://allegro.pl/listing...nomierz&order=p , ale i też praktycznie w każdym sklepie narzędziowym.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum