Forum Klubu ROVERki.pl :: Rover 800 Vitesse @305KM
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Rover 800 Vitesse @305KM
Autor Wiadomość
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Paź 29, 2010 07:52   

desperado67 napisał/a:
Polska to równiny czyli teren płaski
:hahaha: Tak szczególnie tu gdzie ja mieszkam, w górach :rotfl:
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Paź 29, 2010 07:52   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pią Paź 29, 2010 08:15   

desperado67 napisał/a:

Chciałeś dane seryjne więc je podałem i ściemy tu żadnej nie ma. Dane fabryczne są angielskie .


ale oczywiscie zgadza się prawidłowo wkleiłeś dane co nie zmienia faktu ze maja mało wspólnego z rzeczywistością co zostało udowodnione.

desperado67 napisał/a:

Dlaczego to nie ściema to już ci tłumacze. Polska to równiny czyli teren płaski, a UK to teren górzysty(nie wiem czy zauważyłeś że angliki trochę się różnią od europejczyków), dlatego ze swoimi 330Nm nie pojeździłbyś tu dłużej jak max pare mięsięcy( o ile by tyle wytrzymała).


potraktuje to jako żart było późno itd... :rotfl:

desperado67 napisał/a:

Druga sprawa każda fabryka podaje granice bezpieczną (zdaniem producenta). Ale widze że należysz do młodych i gniewnych dlatego Ci ciężko to zrozumieć.


fabryka zawsze zaniża dla swojego bezpieczeństwa tą granice o 20% tak jest przyjęte. Jeżeli producent podaje ze wytrzyma 240Nm to możesz spokojnie przyjąć ze 288Nm jej nie zabije...

młody gniewny? hmmm juz nie taki młody eheh

Konix żyjesz chłopaku nakręciłeś mnie na temat a teraz co :razz:
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Pią Paź 29, 2010 20:39   

Niestety jeszcze żyję, tylko ostatnio mam taki zapierdziel, że nie ma za dużo czasu żeby coś napisać.
Dzwon ma być z SD1 z silnikiem serii O i skrzynią LT77. Silniki M, O, T mają takie same mocowania do skrzyni biegów. R380 ma takie same przednie mocowania jak LT77, ale wałek napędowy jest dłuższy i trzeba go skrócić. Jeśli chodzi o wytrzymywanie 450NM teraz nie mogę tego znaleźć, ale seryjnie tu było 380NM N/A. http://baileyperformance.co.uk/?p=125
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pią Paź 29, 2010 21:04   

hmm oki i mówisz ze powinno to działać jak w serii wytrzymuje 380Nm to z fabryczna nadwyżką jakieś 460Nm powinna znieść a więcej nie potrzeba :) teraz tylko skompletować te części będzie masakra...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Sob Paź 30, 2010 07:54   

Do czego chcesz to założyć ? Jaby była za słaba, to powinno się jeszcze dać dopasować Borg Warner T-5z, na standardzie ma 445Nm.
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sob Paź 30, 2010 10:43   

Konix napisał/a:
Do czego chcesz to założyć ? Jaby była za słaba, to powinno się jeszcze dać dopasować Borg Warner T-5z, na standardzie ma 445Nm.


do mojego Tomcata teraz idą zimowe dni jeździć za bardzo nie będę wiec przymierzam sie do założenia tam mocnego turbo na jakieś 300+ .. Kwestia włożenia kutych tłoków sprawdzenia reszty silnika, mocnego sprzęgła ale to nie problem, wtrysków no i właśnie zostaje mi skrzynia :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Sob Paź 30, 2010 12:06   

Ale w tomcacie to p&p nie jest. to są skrzynie napędzające tył lub 4 przez skrzynkę rozdzielczą.
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sob Paź 30, 2010 17:15   

no to kicha :(
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Paź 30, 2010 18:14   

A ja se tak myślę że był silnik KV6 łączony z PG1 (np MG ZS 180) ale ten sam silnik był łączony też z inną skrzynią (np w MG ZT 190) - mówię o skrzyni Getrag 283. W R75 z silnikiem 1.8 też był getrag! - może pójść w tym kierunku - tylko nie wiem jak ze szperą do tej skrzyni.
Ceny całkiem zachęcające:

http://allegro.pl/rover-7...1276843734.html
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sob Paź 30, 2010 18:20   

kumpel mota w calosc silnik z range'a 3,5 ze skrzynia wlasnie r390 albo jakas zblizona z ldv/landka/sd1

grzebalismy po necie i spokojnie taka skrzynia wytrzymuje nawet silnik 4,6
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Lis 02, 2010 12:57   

desperado67 napisał/a:
dobryziom napisał/a:
ja słyszałem tylko o Quaife tylko ze cena skrzynki do Tomcia to jakieś 10k...


Czy masz na myśli skrzynke B4BPQ ? . Bo u mnie wszyscy szukają skrzynki od BRM o symbolu B6BST.


Hmm a czemu akurat tej w czym ona jest lepsza? bo taka mogę kupić za grosze... ale czy jest sens?

[ Dodano: Wto Lis 02, 2010 12:57 ]
Marrkus napisał/a:
A ja se tak myślę że był silnik KV6 łączony z PG1 (np MG ZS 180) ale ten sam silnik był łączony też z inną skrzynią (np w MG ZT 190) - mówię o skrzyni Getrag 283. W R75 z silnikiem 1.8 też był getrag! - może pójść w tym kierunku - tylko nie wiem jak ze szperą do tej skrzyni.
Ceny całkiem zachęcające:

http://allegro.pl/rover-7...1276843734.html


fajna ale uszkodzona :) w każdym razie... skrzynka używana w R75, ZT oraz Freelanderze w ZT 245 Nm 189.5 PS wiec parametry mierne nie wskazuje żeby skrzynia musiała być super wytrzymała ... chyba ze masz jakieś dane na temat jej wytrzymałości?
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Wto Lis 02, 2010 14:34   

Tu jest tekst Power Train-a, gdzie pisza ze getrag jest 14% wytrzymalszy niz PG1. Niby nie duzo, ale zawsze cos. Tylko czy oplaca sie przerabianie, dla tak malego zysku?

"MANUAL GEARBOX - GETRAG 283

Getrag is BMW’s established supplier of manual transmissions, and has worked closely with Rover engineers to create a compact 5-speed gearbox for the Rover 75. Known as the 283, the new gearbox is made in a brand new, high technology factory in Bari, Italy. It achieves its minimal width by means of a novel 3-shaft design, and has a 14% higher torque capacity than Rover’s existing PG1 heavy duty car transmission. It features synchromesh on reverse gear to prevent unpleasant gear clashing if reverse is required quickly.

All the speed gears rotate on caged needle roller bearings. For refinement of running, all the 2nd to 5th gears and final drive have power-honed teeth. Lubrication is by internal splash effect, with a catch channel to feed a generous supply of oil down the centres of the input and output shafts to all gears, synchroniser hubs and bearings.

Clutch operation is hydraulic, with a concentric slave cylinder (rather than a lever type) acting directly on the clutch release for smoother and lighter control.

The gearbox is common to all manual Rover 75 models, with appropriate intermediate and final drive ratios to suit each power unit."

Zrodlo
http://rover75.110mb.com/powertra.html
_________________
Don't drink and drive, just smoke and fly
 
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Lis 02, 2010 17:44   

dobryziom napisał/a:
fajna ale uszkodzona :)


A faktycznie, nie czytałem opisu. Ale w tej samej cenie jest i sprawna:

http://allegro.pl/rover-7...1287165374.html

Co do możliwości skrzyni to gdzieś ktoś pisał że to ponad 300Nm ale nie mogę nigdzie znaleźć - tak czy siak montowaną ją również do silników diesla i ten mocniejszy miał właśnie coś około 300Nm.
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Lis 02, 2010 20:21   

Marrkus napisał/a:

Co do możliwości skrzyni to gdzieś ktoś pisał że to ponad 300Nm ale nie mogę nigdzie znaleźć - tak czy siak montowaną ją również do silników diesla i ten mocniejszy miał właśnie coś około 300Nm.


wiesz moja jak na razie znosi ponad 300Nm i dobrze działa ale ja szukam alternatywy na min 450Nm :(
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Yog-Sothoth 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 501
Skąd: Warszawa

Rover 800

Wysłany: Wto Maj 31, 2011 10:45   

Odkopię ;)
Ktoś mówił że łożysk nie mógł znaleźć do PG1, wczoraj trafiłem na tą stronkę - http://www.moto-build.com/ + http://www.moto-build.com...x_bearings.html
_________________
Sprzedam części R800 turbo 200KM - https://www.dropbox.com/s...qkqhx/graty.txt
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Wto Maj 31, 2011 13:13   

Yog-Sothoth, ooo... do dieslowskiej PG1 też pewnie pasuje :)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Maj 31, 2011 16:36   

Yog-Sothoth napisał/a:
Odkopię ;)
Ktoś mówił że łożysk nie mógł znaleźć do PG1, wczoraj trafiłem na tą stronkę - http://www.moto-build.com/ + http://www.moto-build.com...x_bearings.html


problemu z łożyskami nie ma bo nawet u Tomiego możesz kupic tak jak ja to zrobilem bardziej alternatywy mocnej skrzyni w rozsadnych pieniadzach...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Wto Maj 31, 2011 19:19   

dobryziom, u Tomiego jakieś mocniejsze? Czy fabryka? I ile wyniosło Cię? Dobrze wiedzieć ;)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Maj 31, 2011 19:37   

Yog-Sothoth napisał/a:
Odkopię ;)
Ktoś mówił że łożysk nie mógł znaleźć do PG1, wczoraj trafiłem na tą stronkę - http://www.moto-build.com/ + http://www.moto-build.com...x_bearings.html


Akurat zestaw tych 4-ech łożysk jest do dostania bez większego problemu - gorzej jest z łożyskami gdzie zamiast kulek są wałeczki.
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Cze 01, 2011 15:57   

Krzysi3k napisał/a:
dobryziom, u Tomiego jakieś mocniejsze? Czy fabryka? I ile wyniosło Cię? Dobrze wiedzieć ;)


wszystkie w oryginale rovera za komlet cos kolo 950pln ale ile teraz nie wiem bo to bylo kolo 2 lat temu ale do tej pory zero problemu ze skrzynka...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Rover "K" seria
kasjopea Tuning mechaniczny 0 Pią Lip 19, 2013 16:53
kasjopea
Brak nowych postów [R820ti Vitesse Turbo 2.0 Sport] Blow Off i stożek gotowe
roiven Tuning mechaniczny 56 Pią Lip 05, 2013 07:55
Adrian
Brak nowych postów [R820ti Vitesse Turbo 2.0 Sport] Dla fanów Turbo i Blow Off
roiven Tuning mechaniczny 9 Sro Mar 28, 2012 11:07
dobryziom
Brak nowych postów [R200] Rover 200 - lusterka z Rover 25 ?
adamch Tuning mechaniczny 24 Sro Sty 05, 2011 22:46
memphisto
Brak nowych postów [rover 420/416] SWAP Rover 420 ---> 416
RafalTBG Tuning mechaniczny 2 Pią Maj 24, 2013 16:29
RafalTBG



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink