Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995
Cześć,
skąd najlepiej wziąć 12V (łatwo dostępne miejsce pod maską lub deska rozdzielcza) do sterowania przekaźnika obsługującego dodatkowe urządzenie ?
Warunkiem jest, aby urządzenie nie mogło zostać włączone lub pozostać włączone po zgaszeniu silnika.
Wobec tego podpięcie pod np. oświetlenie odpada, bo pojazd mozna pozostawić na postojówkach. Wydaje mi się, że najlepszym rozwiązaniem byłoby podpięcie się pod pompę wtryskową - ale w ktorym miejscu ? Ewentualnie inne rozwiązanie ?
Proszę o opinie.
PS. Gdy powstanie 'elektryka' (bo mechanika już jest zamontowana), przedstawię tutorial dot. natychmiastowego grzania kabiny i silnika naszych zimnych dieslów w duże mrozy
Pozdrawiam !
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Lut 25, 2011 00:30, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lis 11, 2010 11:50 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wydaje mi się, że obojętnie jakiej mocy będzie urządzenie, bo chodzi o zasilenie przekaźnika, który to urządzenie zasili/odetnie.
Nie jestem na 100% pewien, ale zapalniczka chyba jest po zapłonie? Jeśli tak, to cewkę przekaźnika do obwodu zapalniczki, a zasilanie urządzenia poprzez wspomniany przekaźnik najlepiej ze skrzynki bezpiecznikowej tam gdzie masz ogrzewanie np tylnej szyby, bo jest tam bezpiecznik o dużym amperażu, a z tego co piszesz chodzi o ogrzewanie...
Ogólnie zarówno do obwodu zapalniczki jak i ogrzewania tylnej szyby masz dostęp w skrzynce bezpiecznikowej
Hmmm.. ale z kolei ogrzewanie tylnej szyby jest chyba wyłącznie po zapłonie?
Nie rozgryzałem jak to dokładnie działa, ale bez przekręconego kluczyka u mnie nie da się go załączyć i po zgaszeniu silnika też samo się wyłącza
[ Dodano: Czw Lis 11, 2010 13:44 ]
Od biedy w kostce radia chyba masz też 2 plusy, jeden na stałe i drugi po zapłonie
Ale ogólnie ja bym szukał w skrzynce z bezpiecznikami - diodę lub próbówkę w zasilanie danego bezpiecznika i test czy działa przed czy po zapłonie
Witaj uprzedziłem Cię kolego i zamontowałem na wężu zasilającym nagrzewnice płynu z laguny II która posiada 4 świece żarowe,więc jeśli myślisz nad tym samym muszę cię rozczarować. Bo po pierwsze efekty nie są takie jakich się spodziewasz(co prawda nie było jeszcze wielkich mrozów ale marnie się spisuje) Po drugie mamy za słaby alternator(przy załączonych 3 świecach i światłach już nie ładuje aku,a po 3minutach można na nim z powodzeniem smażyć jajecznice) Według mnie gra nie warta świeczki. No chyba że masz jakiś inny patent?
_________________ Nie mogłem naprawić hamulców więc pogłośniłem klakson. KUPIĘ HAKA DO R200 GG8360883
GRZYBEK82,
to jak możesz to podziel się jakimś schematem bo też mam od reni wrzucony podgrzewacz ale jeszcze muszę go podłączyć i zawsze jakies info się przyda
_________________ To ja Alex z chłopakami w ręku kierownica ,szosa przed nami...
Ja zrobiłem to na 2 przekaźnikach 70 i 30A. 70 załącza 3 świece a 30 jedną do tego wyłącznik dwustopniowy z diodą tak aby działały 3 albo 4 świece kontrolki z diód led i jakoś to śmiga. Sprawdź czy wszystkie świeczki grzeją,ja kupiłem podgrzewacz na alledrogo i nie działała żadna. NAJWAŻNIEJSZE są kable zasilające żeby były odpowiednio grube bo przy 4załączonych świecach prąd ma wartość około 100A i dlatego alternator nie daje sobie z tym rady.
_________________ Nie mogłem naprawić hamulców więc pogłośniłem klakson. KUPIĘ HAKA DO R200 GG8360883
Tez to mam i również efekt raczej mało zauważalny. plus po stacyjce wziełem z przekaźnika świec żarowych pod maską.
Co do samego podgrzewacza to lepszy efekt daje montaż pompki wymuszającej szybszy obieg płynu.Przy już nagrzanym aucie moim subiektywnym zdaniem leci cieplejsze powietrze.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum