Forum Klubu ROVERki.pl :: [r214] Spada temperatura płynu chłodzącego
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r214] Spada temperatura płynu chłodzącego
Autor Wiadomość
koper 




Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 129
Skąd: Kam Zab

Rover 200

Wysłany: Nie Lis 28, 2010 01:26   [r214] Spada temperatura płynu chłodzącego
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1996

Witam
Naczytałem sie na forum odnosnie układu chłodzenia, opisanych jest wiele przypadków ja wiec opisze swój.
po odpaleniu silnik wolno sie nagrzewa obecnie juz sa temperatury minusowe wiec powiedzmy ze to dosc normalne ale nawetw czasie jazdy temperatura silnika bardzo powoli wzrasta jak juz osiagnie odrobine mniej niz połowe właczam ogrzewanie wskazówka troche opada, jak jest to jazda w miescie to podnosi sie lecz na trasie opada nadal.
według wskaznika pokazuje niedogrzanie silnika, dodam ze termostat wymieniłem objawy sa takie same, dlugo odpowietrzałem zgodnie z zaleceniami forum ale problem pozostaje nadal,
dzis z kolega zagrzalismi silnik do normalnej temperatury przy odkreconm korku zbiorniczka, w momencie przygazowania do 3-3,5 tys obrotów widac w zbioniczku ze płyn nie przelewa sie stale ale tylko raz tak chlupnie i nawet jak trzymalismy go na wyzszych obrotach to nie było widac zeby płyn przelatywał, tak było za kazdym razem jak przygazowalismy takie chlupnieci i nic wiecej pytanie moje jest takie czy mogłem kupic walniety termostat czy juz pompa mi nie wydala i sie jakos zawiesza nie tworzac dobrego obiegu
jakby ktos, kto ma taki silnik mógł sprawdzic czy u niego jest tak samo z ta pompa byłbym wdzieczny
mi sie wydake ze jezeli silnik pracuje na równych obrotach powiedzmy te 3-4 tys to przepływ płynu powinien byc taki sam a nie tylko raz chlapnac
prosze o podpowiedzi

dodam ze ogrzewanie tez ma srednie, posiadam tez LPG!!!
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lis 28, 2010 01:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Lis 28, 2010 12:05   

Mnie się wydaje że cały czas masz otwarty termostat. :/ Ale czy byś kupił już walnięty, wszystko możliwe w naszym pięknym kraju. :wink: Ja bym się kierował na ten termostat. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Nie Lis 28, 2010 12:27   

koper napisał/a:
czy mogłem kupic walniety termostat

Mogles, zawsze sprawdzaj nawet nowy termoatat w goracej wodzie.
koper napisał/a:
pompa mi nie wydala

Z padnieta pompa bylo by odwrotnie , by sie przegzewal. Nie sprawdzaj ukladu chlodzenia z otwartym korkiem i goracym silnikiem. Plyn sie zagotuje i nawet zapowietrzy uklad. Mozesz lekko popuszczas korek, ale tylko przy odpowietrzaniu tak dwa ,trzy razy. K-seria na postoju juz traci temperature powoli nawet na 3 -cim biegu dmuchawy ustawionej na full cieplo (dmuchawy ogrzewania wnetrza oczywiscie). Sprawdzalem z podpietym kompem i to przy ok +12-14 stopniach powoli schodzi do 88-90 stopni i termostat sie zamyka i tak trzyma. Ty masz jeszcze lpg ,dodatkowe wychladzanie plynu , polska zime i pewnie niedomykajacy sie termostat. Tak kilka wartosci jakby cie interesowaly. Wskazowka temperatury w momencie jak tylko sie ruszy z pozycju max "0" na wskazniku to plyn ma juz ok 56 stopni, wskazowka ma normalnej pozycji rozgrzanego silnika (tak lekko ponizej 1/2) jest juz od ok 80 do 104 stopni i nie rusza sie jesli jest temp. w tym przedziale , ale juz 105 podskoczy do gory widocznie. Termostat otwarty jast na max. przy 100 stopniach. Jak kupisz nowy termostat zrob w kolnierzu 1mm dziurke nie wieksza , silnik moooze sie lekko dluzej nagrzewac ,ale po wstepnym odpowietrzeniu dalej sie odpowietrzy sam wlasnie dzieki tej dziurce. Tylko sprawdz czy kupiony termostat juz nie ma takiego otworu z prostym zaworkiem lub malego wygiecia na krawedzi gdzie zamyka sie termostat . To ze pompa nie pompuje jednostajnego strumienia plynu to przy pewnych obrotach gotuje sie plyn na wirniku pompy i to powiedzmy normalne zjawisko (kawitacja) wiec jak masz 5tys. obr ,to nie mysl ze pompa pracuje z wieksza wydajnoscia niz przy 3 tys. Jak otwierasz korek to tym bardziej spada temp. wrzenia i tyle .Pozdr.
 
 
koper 




Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 129
Skąd: Kam Zab

Rover 200

Wysłany: Pon Lis 29, 2010 10:34   

wczoraj zrobiłem ok 150 km, załoniłem chłodnice kartonem w jakis 75% w autku milame cieplutko a i temperatura nie rosła powiyżej połowy nawet we wrocławskich korkach, moze to faktycznie termostat


keczu, dzięki za fajny opis, sprawdze ten termostat albo zainwestuje w nowy:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214] Wymiana płynu chłodzącego
nazba Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Pon Sie 22, 2011 12:30
leszczu
Brak nowych postów [R214 1.4Si 97r]Wymiana czujnika temp płynu chłodzącego
LuckAnd Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Czw Lip 16, 2009 16:41
karol4280
Brak nowych postów [Rover Steetwise] Temperatura silnika spada podczas jazdy.
Bashful Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Sob Gru 03, 2011 16:30
Bashful
Brak nowych postów [R200] Przy 120 temperatura silnika spada prawie do zera
memphisto Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 21 Sro Gru 01, 2010 12:46
memphisto
Brak nowych postów [R25]Ubytek płynu chłodzącego
marcinm Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 18 Czw Kwi 26, 2007 22:22
Paul



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink