Wysłany: Sro Gru 01, 2010 13:19 [R75] Koło dwumasowe
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000
Witam,
To mój pierwszy post, witam wszystkich, kupiłem kilka dni temu R75 1.8 benzyna, i coś mu dolega, przy ruszaniu coś z przodu wpada w drgania, potem nie ma już problemów przy zmianie na kolejne biegi, jedyni podczas dodania gazu na niskich obrotach, ale jest to minimalne. Pedał sprzęgła działa prawidłowo, bierze gdzieś w połowie i chodzi lekko.
pojechałem do zaprzyjażnionego warsztatu i zrobiliśmy test, na rącznym z minimalnym gazem na dwójce kolega próbował ruszać, wtedy po chwili pojawiały się wibracje i jakby dudnienie z przodu, co najciekawsze wszystki cichło gdy ręką podpierałem rurę od wydechu, tak jakby to rura rezonowała, a może jednak dwumasa dostaje wibracji i drgania się przenoszą na wydech, sam mnie wiem co myśleć, myślałem że to będzie na 99%procent dwumasa a teraz to już sam nie wiem. (poduszki są w idealnym stanie)
Jak jest z tą dwumasą w 1.8, co o tym sądzicie.
--
Pozdr.
Hubert
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Cze 11, 2011 18:30, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sro Gru 01, 2010 13:19 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
jupik [Usunięty]
Wysłany: Sro Gru 01, 2010 15:05
Ja niestety mam taki sam problem co ty i nie wiem co to może być.
Czy wogóle w tym silniku występuje dwumasa?
dwumasą jest tak samo w każdym R 75 i tak jak inna częśc kończy żywot, im wyższe obroty tym powinieneś mieć większe drgania, wieć pogoń auto i zobacz czy drży mocniej jak masz większe obroty, potem rusz bez gazu na dwójce, powoli puszczaj sprzęgło, powinien powoli ruszyć, następnie na kanał i sprawdz układ wydechowy, nad nim są aluminiowe osłony, śruby się grzeją i wypalają uchwyt w osłonie, potem osłona drga i buczy, wykręcasz śrubę, dajesz nową z podkładką i problem z głowy, do stwierdzenia czy to dwumasa, daleka droga. Pierw zrób co pisałem,
ps: czy drga ci pedał sprzęgła jak go dotkniesz przy dodawaniu gazu ?(auto w ruchu)
Ja niestety mam taki sam problem co ty i nie wiem co to może być.
Czy wogóle w tym silniku występuje dwumasa?
tak występuje dwumasa, trochę się różni od tych w dieslu czy 2.0. jej usterka zazwyczaj polega na wyrobieniu się mechanizmu w środku ( luzy) no i odchyłce na bok ( drgania)
dwumasą jest tak samo w każdym R 75 i tak jak inna częśc kończy żywot, im wyższe obroty tym powinieneś mieć większe drgania, wieć pogoń auto i zobacz czy drży mocniej jak masz większe obroty, potem rusz bez gazu na dwójce, powoli puszczaj sprzęgło, powinien powoli ruszyć, następnie na kanał i sprawdz układ wydechowy, nad nim są aluminiowe osłony, śruby się grzeją i wypalają uchwyt w osłonie, potem osłona drga i buczy, wykręcasz śrubę, dajesz nową z podkładką i problem z głowy, do stwierdzenia czy to dwumasa, daleka droga. Pierw zrób co pisałem,
ps: czy drga ci pedał sprzęgła jak go dotkniesz przy dodawaniu gazu ?(auto w ruchu)
odpowiedz na moje pytania to pomożemy:)
Dzisiaj trochę pojeżdziłem i zaobserwowałem, że drgania są podczas ruszania od ok 700 do 950obr. potem przyspieszając pojawiają się na od ok 1500 do 1550, w innych zakresach ich nie ma. i słychać je bardziej z prawej strony.
A teraz odpowiedzi:
- z dwójki jestem w stanie ruszyć, auto nie skacze, jedynie ten wibracje są w zakresie jak wyżej
- w innych zakresach niż podane wyżej wszystko jest ok, zero wibracji czy rozenasu.
- pedał sprzęgła nie draga przy dodawaniu gazu.
Faktycznie nie sprawdzaliśmy osłon nad wydechem, dzisiaj też dochodzę do wniosku że to może nie dwumasa, bardziej pasuje to pod rezonans.
--
pozdr.
Hubert
jupik [Usunięty]
Wysłany: Sro Gru 01, 2010 19:35
Nie wiem czy mi się zdaje ale zauważyłem że auto bardziej drży przy ruszaniu jak jest zimne.Gdy np.jade dłuższą trase i ruszam to tak jak by te drgania były mniejsze a nawet ustępowały.Jeżeli rusze z drógiego biegu to można wykluczyć dwumase?
darujcie sobie obaj dwumasę, sprawdź wydech i blachy, a kolega jupik poduszki silnika
_________________ Pamparampam
jupik [Usunięty]
Wysłany: Sro Gru 01, 2010 23:51
Szczerze to też myślałem że to poduszki silnikka ,tylko ja już zmieniałem niedawno, lecz używane ,niby nie widać żeby były zużyte i mam nadzieje że mogą być uszkodzone poduszki skrzyni biegów.Co do tłumika to ewidentnie nie rezonans tłumika powoduje drżenie całą karoserią
Sprawdziłem osłony wydechu, wszystko elegancjo się trzyma.
Zaobserwowałem kolejną rzecz, na zapalonym silniku coś drga w okolicy wydechu, wystarczy dotknąć wydechu i wtedy jest cisza. Spotkaliście się żeby hałasował łącznik na którym wydech chodzi do przodu i do tyłu?
Najważniejsze:
Wykręciłem poduszkę prawą górną, tą od amortyzatora i tą co jest na dole z prawej strony za silnikiem i obie są ponadrywane, bardziej ta górna, radzę wyjąć poduszki i dopiero oglądać bo na aucie za bardzo nie było tego widać. tej pod akumulatorem nie wyciągałem bo za dużo roboty.
Dodatkowo jadąc szybciej powiedzmy 100km/h na 5'ce, przy zdjęciu nogi z gazu da się wyczuć bujnięcie autem. W aucie bez dwumasówki sprawa była by jasna - poduszki, ale chyba tutaj też będą poduszki.
--
Pozdr.
Hubert
[ Dodano: Pon Gru 13, 2010 14:42 ]
Sprawdziłem w katalogu, tylko poduszka przy skrzyni jest taka sama w wszystkich wersjach silnika, pozostałe mają różne oznaczenia. Tedgum robi wkład do dolnej ale do diesla, jak sądzicie można wkład załozyć do 1.8B.
Pozdr.
Hubert
[ Dodano: Sro Sty 26, 2011 11:37 ]
Problem został rozwiązany, winny okazał się łącznik elastyczny wydechu, zdiagnozować go można najprościej w następujący sposób: jedna osoba leżąc na silniku przez jakąś szmatę trzyma łącznik ręką, druga rusza z jedynki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum