Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
witam
czy ktos cos zdzialal z ogrzewaniem w dieselkach??
dlaczego silnik cieply a ogrzewanie grzeje bo grzeje i im wiekszy mroz tym gorzej
wymienilem 2x plyn w tym raz dodalem srodek odkamieniajaco czyszczacy
termostat raczej sprawny
i wiem ze to problem wszystkich diesli seri L
czy tam jest zle rozwiazana instalacja ukladu chlodzenia??
mechanik dzis mi inaczej popodlaczal weze twierdza ze jakos glupio to jest rozwiazane
ze plyn w ostatniej kolejnosci wedruje dopiero do nagrzewnicy
przerobil cos i mowil ze to i tak nie jest dobrze ale powinno lepiej grzac, okaze sie jutro choc w to cos nie wierze
ktos cos kombinowal?? dogrzewac z egr to lipa jest
ma ktos jakis patent na to ogrzewanie??
moze ktos wymienial nagrzewnice na nowa i powie czy cos pomoglo to czy nic
Ja tam na ogrzewanie nie narzekam, choć faktycznie szału nie ma. Moim zdaniem problem jest raczej w rozwiązaniu nawiewów. Zauważyłem, że jeżeli pokrętło jest ustawione na nawiew "szyba" oraz "szyba i nogi" to ze środkowych kratek leci zimne powietrze. Najgorsze jest to, że nie można ich całkowicie zamknąć i cały czas leci zimne powietrze. Natomiast jeżeli pokrętło będzie ustawione na pozostałe opcje "korpus i nogi", "korpus" oraz "nogi", to wtedy ze środkowych kratek zaczyna lecieć już cieplutkie powietrze.
Wiadomo, jak są większe mrozy lub duża wilgotność, to musi być nawiew na szybę aby nie przymarzała lub nie parowała i wtedy niestety do kabiny dostaje się trochę zimnego powietrza i przez to ogranicza możliwość właściwego nagrzania.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
tronsek, lewy suwak z rysunkniem ludzika i strzalka (po lewej) oraz kropka (po prawej) odpowiada za mieszanie powietrza. Przesuniety w lewo (na ludzika) miesza swieze powietrze z nagrzanym z nagrzewnicy (to tzw. swieze powietrze na twarz), przesuniety w prawo (kropka) respektuje ustawienia innych dzwigni.
tronsek, lewy suwak z rysunkniem ludzika i strzalka (po lewej) oraz kropka (po prawej) odpowiada za mieszanie powietrza. Przesuniety w lewo (na ludzika) miesza swieze powietrze z nagrzanym z nagrzewnicy (to tzw. swieze powietrze na twarz), przesuniety w prawo (kropka) respektuje ustawienia innych dzwigni.
Tak martens, masz rację, jednak takie rozwiązanie występuję w R200 i R25. Natomiast w R400 i R45 nie ma takiej opcji z ludzikiem i kropką.
Pomógł: 17 razy Dołączył: 21 Lip 2007 Posty: 292 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Gru 06, 2010 20:57
U mnie chłodnica spalin (dogrzewanie EGR) pomogło jak najbardziej. Rura EGR robi sie gorąca już po chwili jazdy a ciepłe powietrze jest już wyczywalne po ok 2 km. Szyba zaczyna puszczać trochę wcześniej. Elektrycznego podgrzewacza nie zakładam bo szkoda mi akumulatora. Po założeniu chłodnicy wymieniłem jeszcze wężyk do EGR bo stary się pokruszył a nowy, gumowy jest idealny. Poziom płymu w zbiorniku wyrownawczym nalałem do 2/3 wysokości, czyli sporo ponad max. Przy poziomie do kreski ogrzewnie rzeczywiście jes słabsze. Szału co prawda nie ma bo powietrze lecące z kratek nie oparzy ale jest o niebo lepiej niż było.
Ja zdjąłem węże z nagrzewnicy, na jeden krócieć założyłem wężyk otworzyłem zawór na ciepłe i wydmuchnąłem zawartośc. Potem rozpuściłem sode oczyszczoną w mocno ciepłej wodzie i na koniec dodałem troche octu (w 1,5 litrowym dzbanku), po wlaniu octu zaczęło buzować i przez lejek wlałem do nagrzewnicy. Postało tak kilka minut i podłoączyłem bierzącą wode z kranu na dworze i płukałem kolejne kilka minut. ogrzewanie sie poprawiło dużo ale nie jest to jeszcze to co powinno być.
teraz za zimno na plukanie chodniczki
zastanawialem sie nad jakims dogrzewaczem
z cieplym wpowietrzem przy mrozach od 15C w dol to masakra sie robi szyba marzna nawiew musze miec na 3 i powietrze leci zimne ale nie mrozne bo jednak odmraza szybke, przy odcinkach do 15-20km z rekawiczkami i czapka sie nie rozstaje jak dalej to juz po dluzszym odcinku mozna pokolei rozbierac cebulke;p
ciekawe jakby sie spisywal taki dogrzewacz elektryczny w ukladzie (chyba w lagunach diesel takie cos jest oparte na swiecy zarowej lub czyms podobnym)
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Wto Gru 07, 2010 10:31
marcin316 napisał/a:
Dogrzewanie elektryczne ma z reguły za małą moc aby efekt był zauważalny.
Takie ze świecą/świecami żarowymi ma jak najbardziej wystarczającą moc, tyle, że kosztem akumulatora (świece pobierają bardzo duży prąd), dlatego można je wykorzystywać tylko na krótki okres czasu.
ogrzewanie elektryczne z Renault, ma moc 3 x 300W ... więc to czuć w układzie niewątpliwie ale niestety w porównaniu z webasto które ma moc grzewczą 5 kW to nie ma szans ... dogrzewacz elektryczny na 2 grzałkach (600 W) w kilka minut, przy pracującym silniku oczywiscie, w R200 SDi na tyle ogrzeje przednią szybę, że oskrobanie jej jest duuużo łatwiejsze a czasem nawet zbędne ... niestety 600W to 50A poboru prądu co odczuje przede wszystkim alternator. (grzeje się błyskawicznie przy takim obciążeniu)
Reasumując .... masz miejsce pod maską i $$ w portfelu to montuj webasto .... jak nie masz tego lub tego, to można założyć podgrzewacz elektryczny nie spodziewajac sie cudów, ale warunek jest taki, że trzeba go z głową używać (jedna lub max 2 grzałki w dieslach Roverkowych)
jaki wogle w idt z klima jest mocny aleternator??
i czy jakis model byl mocniejszy i byl p&p.
miejsce jest w Lseries w 45 nawet jak zamalo to mozna pozbyc sie aku do bagaznika dobre kable od spawarek nie powinny miec duzej straty
no i filt tez jestem w stanie przerobic zeby mniej miesca zajmowal bo i tak bede zakladal inny dolot z czasem
ale 3-4tys za webasto no niestety nie wywale bo to duzoooo
ciekawe ile by kosztowalo uzywane z jakiegos modelu i czy daloby rade to zamontowc
i ile by kosztowala taka uzywaka z montazem
a ile cos takiego jak w lagach,
bo nie jest tez problemem najwiekszym to ze roverek sie dlugo dogrzewa ale to ze nawet po osiagnieciu optymalnej tem z nawiewu na 3biegu leci co najwyzej troche cieple a przy duzych mrozach okolo 20C letnie wiec czy tu sie jakos spisze ten podgrzewac lub webasto. bo webasto dogrzeje plyn przed odpalniem jesli byloby cyfrowe np. a dogrzewacz poprostu podgrzeje troche plyn
wiec widze to tak ze podgrzewacz musiaby byc przy nagrzewnicy
a webasto musialo by walic podgrzany plyn od razu na nagrzenice lub moze to wina slabej pompy obiegu wiec dodatkowa wydajna pompa cos by pomogla
nie wiem co tu kombinowac poprostu i rozumuje na chlopski leb
Webasto, które ma moc kilku kW potrzebuje kilku do kilkunastu minut aby rozgrzać auto, zatem swój wniosek, że nie warto inwestować w podgrzewacz elektryczny o co najmniej 10x mniejszej mocy uważam za słuszny. Każdy może myśleć inaczej Przysłonięcie komory silnika na zimę może dać więcej niż taki podgrzewacz.
Koszt montażu webasto może zamknąć się w 500-800 zł jeśli ktoś zrobiłby to we własnym zakresie i korzystał z używanych części. Montaż podgrzewacza elektrycznego wyjdzie sporo drożej jeśli koszty odniesiemy do mocy.
Moje wnioski nie są wyssane z palca, znajomy założył sobie webasto w R200, pisałem już o tym gdzieś na Forum...
Znajomy wrzucił sobie do R200 webasto. Umieścił je przed przednim lewym kołem. Nie ma halogenów i klimy dzięki czemu miał trochę więcej przestrzeni. W pierwszej wersji używał programatora z Castoramy przerobionego na 12V który umożliwiał ustawienie godzin włączenia i wyłączenia oddzielnie na każdy dzień tygodnia (koszt 20-30 zł). Teraz użył starego telefonu komórkowego z opcją wibracji i kartą payback Do obwodu silnika wibracji podłączony jest układ ładujący kondensator (przez odpowiedni rezystor). Kondensator zasila następnie tranzystor mosfet a on z kolei steruje webasto. Układ jest tak dostrojony, że jeden sygnał nie powoduje uruchomienia układu, dwa sygnały powodują działanie webasto przez 20 min, cztery sygnały przez około 40 minut. Czasy te zależą od wartości rezystorów w obwodach ładowania i rozładowywania kondensatora.
marcin316, to mc gyver ten twoj kolega. moze sie rozejrze po pytam czy ktos takie cos mi zalozy. sam to watpie do 1tys zl to jest nad czym myslec
[ Dodano: Sro Gru 08, 2010 22:05 ]
luklem temat po necie i to nie jest magia z tym webasto
tylko teraz z jakiego modelu rwac;/
powiedzcie jak wyglada webasto w 75/zt webasto (czy pompe paliwa i wody ma w sobie)
jak jest sterowane?? z pokladowego czy jest odzielny sterownik (cyfrowy czy analogowy)
albo jak to jest w land roverach
tylko nie wiem czy mozna zalozyc za filtrem paliwa (orginalnyn) trojnik i moze brac sobie z tamtad paliwo czy to nie bedzie mialo wplywu na dzialanie silnika (zbyt malo paliwa)
szukam webasta z pompami najlepiej wbudowanymi, wydechem, bezpiecznikami wiazka i sterownikiem najlepiej cyfrowym ale analog tez wchodzi w gre
Teoretycznie z dowolnej osobówki, aby było sprawne i w przyzwoitym stanie.
borek88 napisał/a:
tylko nie wiem czy mozna zalozyc za filtrem paliwa (orginalnyn) trojnik i moze brac sobie z tamtad paliwo czy to nie bedzie mialo wplywu na dzialanie silnika (zbyt malo paliwa)
Nie powinno być problemu, webasto spala mniej niż litr ON na godzinę pracy.
borek88 napisał/a:
szukam webasta z pompami najlepiej wbudowanymi, wydechem, bezpiecznikami wiazka i sterownikiem najlepiej cyfrowym ale analog tez wchodzi w gre
Taki zestaw może być bardzo drogi. Czasem może być warto pompkę paliwa i wody kupić oddzielnie. Nie wszystko musi być od jednego auta. Trzeba też dokonać małych zmian w instalacji zasilającej wentylator nawiewu aby wybrany bieg włączył się wraz z uruchomieniem webasto. Co do sterownika to w marketach są prawie że gotowce. Jeśli weźmie się pod uwagę pewne ograniczenia (brak zabezpieczenia w przypadku nadmiernego wzrostu temp. cieczy chłodzącej czy blokadę włączenia przy temperaturze otoczenia wyższej niż jakaśtam) to w zupełności wystarczą.
thef, dogrzewacz ze świecami ma rzeczywiście wystarczającą moc, bardzo dobrze nadaje się do rozładowania akumulatora i przegrzania alternatora ale absolutnie nie do grzania płynu (za słaby).
[ Dodano: Pią Gru 10, 2010 21:41 ] borek88, Zakładasz nowy temat, a nie doczytujesz nawet tego w którym sam bierzesz udział.
_________________ Nie mogłem naprawić hamulców więc pogłośniłem klakson. KUPIĘ HAKA DO R200 GG8360883
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Pią Gru 10, 2010 22:41
GRZYBEK82 napisał/a:
thef, dogrzewacz ze świecami ma rzeczywiście wystarczającą moc, bardzo dobrze nadaje się do rozładowania akumulatora i przegrzania alternatora ale absolutnie nie do grzania płynu (za słaby).
Po co mi piszesz to, co doskonale wiem i napisałem w poprzednim poście?
GRZYBEK82, czego ja ci nie doczytuje. facet to ty cos nie wiesz co piszesz
szukam kogos kto pomoze mi z wiazka do webasto thermo top z/c
czyli gdzie kupic wiazke i sterownik taki zeby basowal i jak to podpiac elektrycznie zeby wlaczalo wentylator nawiewu itp oraz zeby dzialaly jakies zabezpieczenia przed przegrzaniem
czy to webasto z r75 na zdjeciu posiada pompe wodna i paliwa??
nie widzialem togo wiec nie wiem i tylko to zdjecia mam i jestem ciekaw czy wszystko tu jest
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum