Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 72 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Nie Sty 16, 2011 22:36
Dzięki wszystkim za rady! W jaki sposób można spradzić czy odma prawidłowo wypuszcza nadmiar gazów/powietrza? Wystarczy przy włączonym silniku metodą "na ślinę" sprawdzić jak gazy uchodza z tego wentylka czy trzeba wymontować i jakoś próbować "przedmuchać"? Coś napewno jest na rzeczy skoro niemalże korek spadł kiedy był odkręcony od podmuchu powietrza.
Jutro zabiorę się za sprawdzenie odmy. Pozdrawiam wszystkich!
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 72 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pon Sty 24, 2011 00:37
Moi dorodzy,
ręce opadają...W zeszłym tygodniu odwiedziłem 3 warsztaty i nic nie zdiagnozowali, ręce rokładają. Do rzeczy. Koło pasowe jest ok, odma także, pozostałe filtry zawaroki powymieniane i poczyszczone a problem pozostał. Wtryski kolejny raz wymontowywane i diagnozowane i są prawidłowe na 100%. W takim razie co jest zgrane?! Silnik szczególe zimny trzesie się strasznie aż 2300 później to już trudno powiedzieć przy tym jak za parowozem głęby niebieskiego, żrącego dymu z mieszanką siwego. To jest przerażające, nawet gorący też sie trzęsie i kopci okrutnie choć mniej. Kierownica, dzwignia biegów, szyby lusterka drżą! Poduszki prawidłowe, co za złom, chyba miłość do rowerków przerodzi się w nienawiść. Pomócie proszę, może jakiś dobry warsztat od diesala w Warszawie, ktoś zna bo poza Warszawę mogę nie dojechać. Coś w środku silnika łomocze/telepie tak bardzo, jak niemalże przy odłączonym 1 wtrysku! Tylko na standardowych 700 obrotach stosunkowo róno pracuje, ale kopci też choć mniej. Jak słucham to mam wrażenie jakby coś było niewyważone, czy to możliwe aby coś w środku silnuika się skrzywiło np. wał korbowy? Czekam na każdą sugestię, sdzczególnie poszukiwany dobry i uczciwy mechanik w Warszawie.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 72 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pią Sty 28, 2011 22:48
trzęsie się do około 2000-2300 obrotów. Później juz nie widać tylko słychać nieswoiski hałas. Najgorzej jest tak przy 1700-1800, słychac jakiś tepy łomot i gigantyczne chmury niebiesko-białego dymu. Po mocnym nagrzaniu też się trzęsie może trochę mniej i mniej kopci. Trzęsie się zawsze także na postoju wcale mnie mniej niz podczas jazdy. Poprostu dramat. Znasz może jakiegoś dobrego mechanika od diesla najlepiej od BMW?
Dziękuję wszystkim za wszelkie sugestie i porady!
[ Dodano: Pią Sty 28, 2011 22:48 ]
Dzisiaj byłem u pana Mariusza418 z Babic. Po podłączeniu T4 przeżyłem szok. Otóż wtryski, które kupiłem 1,5 roku temu w ramach programu wymiany u autoryzowa przedstawiciela Bosch na Polskę okazały się rozwalone. Załaciłęm około 1000 zł. za sztukę zdając stare otrzymałem fabrycznie regenerowane nowe. W Boshu zarzekają się, że są pod względem jakości takie same, co oryginalne fabrycznie montowane na pierwszą linię. Zdałem stare dostałem jak zapewniją identyczne z tymi, które montują w nowych samochodach. Zapłaciłem o 300 zł na sztuce mniej, bo zdałem stare. Teraz wiem, że to istne złodziejstwo. Przejechałem około 15 tys. km i są do wyrzucenia. Mariusz mówi, że to one powodują, że silnik tak się telepie. Postanowiłem reklamować z tytułu niegodności towaru z umową ale oddalili moją reklamację jak uzasadnijąc niskiej jakości paliwem. Idę zatem do Sądu, bo zostałem oszukany czy świadomie czy nie, czas pokaże. Nie daruję im tego!Teraz poradźcie mi co mam robić, kupić nowe czy używki. Szczerze boję się utopić tyle pieniędzy. Co Wy drodzy koledzy na to?
mi to własnie od początku wyglądało na wtryski,tylko ze pisałes ze ktos ci je zdjagnozował , ostatnio jak walczyłem ze swoimi wtryskami wiem ze na zadnej maszynie niesprawdzą w 100% sprawnosci wtryskiwaczy i to nie tylko moje spostrzeżenie ,dlatego NIEREGENERUJCIE WTRYSKIWACZY bo to starcza na krótką mete najleprze wyjscie kupic wtryski od anglika z małym przebiegiem ,kupywałem ostatnio za 180zł sztuke
mozesz napisac jakie miałes korekcje wtryskiwaczy na t4?
regeneracja jest ok o ile robi ja zaklad ktory naprawde sie zna, kolejna kwestia to "czystosc" montazu tych wtryskow, latwo je zniszczyc zakladajac do auta i nie majac zachowaje czystosci w miejscu pracy
olstatnia sprawa, jak czesto zmieniacie filtr paliwa?
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
ja robie w autach zawodowo, wiem co pisze, zaklad gdzie oddajemy wtryski do regeneracji jest ok, owszem czasami sie zdarzaja im fuckupy ale stosunkowo niski odsetek takich zdarzen jest
a filtr paliwa powinien byc wymieniany max co 30k km
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 72 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Sob Sty 29, 2011 16:41
Koledzy, ja nie regenerowałym ich, tylko kupiłem nowe z Niemiec z hologramami z fabryki boscha za pośrednictwem polskij hurtowi. Zadnego przekrętu nie było, poprostu w ramach boschowskiego programu wymiany zdałem stare a dostałem nowe, pochodzące z fabrycznej regeneracji w cenie 1000 zł. Za nowe bez zdania starych zapłaciłbym 1300 zł. Podkreślam to są orygniały, fabrycznie zle wykonane! Mam pisemną gwarancję Boscha. Wtryski testowałem także w serwisie boscha poprzez hurtownie w Niemczech. Dostałem odpowiedź, że są w technologicznej normie zużycia, i nie ma powodów ich reklamować i to koniec. Pozostał mi Sąd bo nikt już nie jest mi w stanie pomóc. Przejechałem może około 15 tys. km. tankuję tylko Vpower na shelu i wciaż wielkie gów..no. Ten samochód to jakaś zemsta. Jak ja mam kupić kolejne nowe wtryski, to wolę go wypier... na złom i kupić nowego fiatowskiego diesla. W firmie jeździmy AlfaRomeą 2.4 JTD z 2002 roku i wszystko lejemy bez wybrzydzania (oczywiśnie nie opał!) i zrobiliśmy nim już pond 450 tys z Wawy do Belgi. W życiu niemieckiej motoryzacji, Panowie to przestroga! Wszyscy doradzają mi by tego złoma się pozbyć i chyba tak zrobie. Wciąż coś nie tak, pieniądze topię i wciąż szmelc. Wracając do teamtu, na testbooku wyszły takie wartości, przy czym zmieniają się bardzo mocno nawet czasami o 1-1,5 na plus i minus jednocześnie. UWAGA, silnik zimny uruchomiony na biegu jałowym - 700 obr/ min, T4 pokazuje coś takiego Cylinder1: +1.1, +1.4, +0.8, Cylinder2: -0.2, Cylinder3: -0.8, -0.4, -1.2, Cylinder4: -0,5, -1.1, +0.1. Poprostu nie trzymają parametrów i tyle.
- 700 obr/ min, T4 pokazuje coś takiego Cylinder1: +1.1, +1.4, +0.8, Cylinder2: -0.2, Cylinder3: -0.8, -0.4, -1.2, Cylinder4: -0,5, -1.1, +0.1. Poprostu nie trzymają parametrów i tyle.
im blizej 0.0 tym lepiej ,powiem ci ze niemasz złych wtrysków ,szkoda ze na rozgrzanym niezrobiliscie korekcji ,cos by nam wiecej powiedziały,zobacz na pierwszej stronie moje korekcje , jeden był do wymiany -8.1 .puzniej drugi poleciał ale to sam przelewami okresliłem który i dwa jeszcze chulają
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 72 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pon Sty 31, 2011 07:06
Witajcie,
Intercooler jest ok, węże całe. Już sam nie wiem czy wtryski są ok czy nie... czy ktoś z was kto się na tym dobrze zna, przede wszystkim PHJOWI może mi powiedzieć czy wtryski sa ok czy nie? Dodam, że na ciepłym silniku wyniki były zdecydoweanie lepsze bliższe zeru, problem w tym, że charakteryzują się dużą fluktuacją parametrów. Tylko jeden wtrysk trzyma ok. 0.2. Czy moglibyście mi wytłumaczyć o co zatem chodzi? Silnik chodzi jak przysłowiowy ciapek, raz prawie równo innym razem obroty falują często wychodzą z niego dzinwe dzwięki. De facto gdy zimnego zapalę to chmury niebieskiego dymu nie ma ale dym jest żrący. Gdy zacznę powoli zwiększać obroty do powiedzmy 1600 -1800 to jakby coś miało się urwać. Trzęsie się jak sagan. Tragedia. Czy mam kupować kolejne wtryski? Co oznaczają te plusy i minusy przy wartościach?
Pozdrawiam!
[ Dodano: Pon Sty 31, 2011 07:06 ]
A tak wogóle to jak mam wyniki z testbooka co do poszczególnych graficznych reprezentacji cylindrów typu Cylinder No 1 ....aż do Cylinder No 4, to który wtryskiwacz na rysunku odpowiada temu rzeczywistemu w silniku? Chodzi mi o to, od której strony w silniku jest Cylinder no 1 2.. itd.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pon Sty 31, 2011 09:10
Magic79, czy na T4 wyskoczyły jakieś błędy - stare lub nowe?
Proponuje jeszcze raz sprawdzić intercooler http://forum.roverki.eu/v...p=468006#468006 i http://www.the75andztclub...818&postcount=2
Jeżeli intercooler na 100% OK to dolej do ropy Xeramic Extra Cleaner - preparat do czyszczenia wtrysków. U mnie dymił jakiś czas temu trochę po uruchomieniu, a od momentu dolania preparatu do ropy dymienie ustępuje.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 72 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pon Sty 31, 2011 19:06
NA t4 nie ma żadnych innych błędów. Intercooler miał jakiś czas temu wymieniane węże i jest czyściutki i suchutki. Nie ma się do czego porzyczepić. Jedyna rzecz to wtryski, tak Mariusz418 twierdzi. Czy ktoś może rozszyfrować te plusy i minusy na poszczególnych cylindrach oraz w jakij kolejności są odwzorowane cylindry ze wskazania T4 na faktyczne ich rozmieszczenie? Chciałbym zostawić tylko jeden wtrysk, ale nie wiem jak go zlokalizowac.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pon Sty 31, 2011 19:18
Magic79, jeżeli na wszystkich wtryskach nie trzyma parametrów to bym się przyjrzał czujnikowi ciśnienia paliwa na listwie CR i obejrzał zawór wysokiego ciśnienia na pompie CR.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum