Forum Klubu ROVERki.pl :: [214 Si] Problem z odpaleniem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[214 Si] Problem z odpaleniem
Autor Wiadomość
hole 



Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 12
Skąd: B-stok



  Wysłany: Sob Sty 29, 2011 00:54   [214 Si] Problem z odpaleniem
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997

Witam. Od kilku miesięcy raz na kilkadziesiąt odpaleń auta miałem lekki problem - odpalał za którymś razem, czasem to bylo nawet około 20-30 prób lub / i kilka, a nawet kilkanaście minut później. Zazwyczaj odpala(ł) na dotyk, więc było i jest nadal tajemnicą dlaczego raz na jakiś czas nie chce odpalić. Objawy: kręci tak jakby już za chwile miał zaskoczyć, ale nie zaskakuje. Tym razem nie udało się to i musiałem zostawić auto pod miejscem pracy. Zdarzyło się mi dwa razy w przeciągu kilku miesięcy, że przy którejś z kolei próbie odpalenia silnik zaskakiwał na sekundę, po czym gasł.

Świece są w miare nowe, przewody podobno stare (tak mi powiedział mechanik jesienią), z kolei inny mechanik kilka tygodni temu zasugerował mi wymianę filtra paliwa, który w końcu ostatnio kupiłem, jednak mam taką sytację, że non stop potrzebowałem ostatnio auta i nie zdążyłem go odstawić do mechanika, tym bardziej zrobić to samemu.

Jeśli chodzi o czujnik położenia wału korbowego, nie wydaje mi się, że to jest to - miałem to w renault 19 i wtedy nie było historii z tym, że silnik zaskakiwał na chwilę lub prawie zaskakiwał. Wtedy po prostu raz palił, a raz nie.

Dzisiaj koledzy próbowali mnie popchnąć (auto rano odpaliło, a potem stało ok 10h, temperatura ok. -10 stopni C) - niestety z jakichś powodów odpalenie w taki sposób okazało się niemożliwe, ale nie próbowaliśmy za wiele, a auto być może nie zdążyło nabrać odpowiedniego pędu. Jutro postaram się kogoś ściągnąć do tego auta, jednak zwracam się z pytaniem o porady, sugestie odnośnie tego, co to może być i czy jest jakiś sposób na odpalenie auta (nawet z pomocą mechanika) na miejscu, zanim trafi na lawetę, czy zostanie odholowane. Aku wciąż chętnie kręci.
Aha, ostatnio bardzo często jeżdzę poniżej czerwonej kreski wskaźnika paliwa, ale jest tak po tankowaniu 9-10 litrów i przejechaniu np. 50-60km. Tak mam w tej chwili, ale jeszcze nigdy w takiej sytuacji nie zabrakło mi paliwa. Pompę słychać.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sty 29, 2011 00:54   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dabek17 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 100
Skąd: Wielbark

Rover 200

Wysłany: Sob Sty 29, 2011 09:54   

hole napisał/a:
przewody podobno stare

Proponował bym wymienić przewody i ewentualnie kopułkę + palec rozdzielacza.
 
 
 
hole 



Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 12
Skąd: B-stok



Wysłany: Wto Lut 01, 2011 23:30   

ok, auto jest w warsztacie, zasugeruje to mechanikowi, chociaz to pewnie sam juz bedzie wiedzial.

Tylko ze teraz upewnilem sie, ze auto nie odpala nawet w trakcie holowania mimo pedu i kilku prob - silnik zaskakuje doslownie na pol sekundy i gasnie... Czy to cos zmienia? Od poczatku zdaje mi sie, ze to jest cos z paliwem i tak wstepnie powiedzial mechanik (pompa...). Jutro sie dowiem.

EDIT

Byłem u mechanika. Auto po podładowaniu aku i odstaniu pare h pod dachem odpaliło za drugim razem i teraz pali przy każdej próbie. Przyczyna nieznana. Poleciłem zmienić filtr paliwa, który i tak był kupiony wcześniej. Przewody i reszta są OK. Mechanik wspominał coś o pompie, ciśnienie mierzone i niby ok, ale gdzieś czytałem, że to nawet pompa sprawia wrażenie OK, to i tak może być do wymiany...?

Mechanik pytał też o świeżość paliwa (podobno był dziwny zapach przy odpaleniu), a chwilę przed oddaniem do warsztatu tankowalem go paliwem prosto ze Statoil (zwykle Shell).

[ Dodano: Wto Lut 01, 2011 23:26 ]
Odebrałem dzisiaj auto od mechanika. Filtr paliwa wymieniony, żadnych błędów na komputerze. Akumulator podładowany. Odradzał mi częste odpalanie i jeżdżenie na rezerwie, co mi się częściej ostatnio zdarza (zawsze jest te kilka litrów), ale to tak bardziej na marginesie. Sugerował, że może być to pompa paliwa. Wspomniał coś o czujniku położenia wału korbowego (miałem to w poprzednim aucie, renault 19). Ale stwierdził też, że szukanie przyczyny byłoby ślepym strzelaniem i że nie będzie dalej szukał...

Na dzisiejszy dzień auto pali, było trzymane i pod dachem i na powietrzu kilka godzin. Ale nie wydaje mi się, żeby przyczyna została odnaleziona. W związku z tym pytanie - jak sprawdzić, czy to pompa paliwa albo czujnik położenia wału korbowego może być powodem chwilowego nieodpalania? I jeszcze małe info co do powodów nieodpalania. Na forum Renault 19 są one bardzo dokładnie zdiagnozowane i opisane (np. taki szczegół jak drganie wskazówek prędkościomierza lub niedrganie przy kręceniu rozrusznikiem - nie pamiętam - wskazywał właśnie na problem z czujnikiem położenia wału korbowego, który miał też podany właściwy opór do zmierzenia - bardzo mi to kiedyś pomogło w zdiagnozowaniu niepalenia renault 19, po prostu czysty konkret; czy w roverkach też znane są takie dane?). Ewentualnie jakieś inne sugestie, please... :)
 
 
didzuridu 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 48
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Lut 23, 2011 12:41   

mam identyczny problem po raz drugi, punkty wspólne w obydwu przypadkach,jezdziłem na rezerwie i o dziwo taknowałem na shellu :shock:
 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Czw Lut 24, 2011 12:20   

Ja z braku laku często jeżdże na rezerwie i zaobserwowałem, że jeżeli jest te pare litrów w baku (nie przekraczając cerwonej kreski na wskaźniku) samochód raz odpala a raz nie. Dolewam 4-5 litrów i samochód zawsze odpala.

Kiedy masz mało paliwa stawiaj samochód tak, aby przód samochodu znajdował się niżej niż tył, bo pompka jest z przodu baku lub dbaj o to, żebyś miał zawsze paliwo troche ponad czerwone pole.
_________________
Kto nie ryzykuje jeździ serią :ok:
 
 
kzrr 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 2078
Skąd: Brzeg Dolny

Rover 200

Wysłany: Czw Lut 24, 2011 15:50   

rovek napisał/a:
Ja z braku laku często jeżdże na rezerwie i zaobserwowałem, że jeżeli jest te pare litrów w baku (nie przekraczając cerwonej kreski na wskaźniku) samochód raz odpala a raz nie. Dolewam 4-5 litrów i samochód zawsze odpala.


Ja praktycznie cały czas jeżdze na rezerwie i czerwone pole mam baaaardzo często i jakos nie mam problemów z odpalaniem, nie ma to raczej większego znaczenia.
_________________
Bo fruwać jest generalnie nieroztropnie, więc nie pijcie przy otwartym oknie!
 
 
 
longas 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 144



Wysłany: Czw Lut 24, 2011 17:29   

no nie wiem czy nie ma znaczenia...
ja np. miałem w grudniu taki przypadek, ze miałem wskazowke 2mm nad czerwonym polem i nie mogłem na mrozie odpalic...probowałem kilka razy....dolałem 4 litry paliwa i zapalił od razu
 
 
kzrr 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 2078
Skąd: Brzeg Dolny

Rover 200

Wysłany: Pią Lut 25, 2011 07:30   

U mnie przez ostatnich kilka dni - mrozy z rana o 6:50 jak wyjezdzam do pracy ok. -15,-13) a kreska byla nawet ponizej czerwonego pola, raz od strzała i dziękuje dobranoc :P
_________________
Bo fruwać jest generalnie nieroztropnie, więc nie pijcie przy otwartym oknie!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [214 Si 97] problem z odpaleniem po HGF
michael77 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Pią Sie 06, 2010 09:34
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [R25 2,0 idt ]problem z odpaleniem
Lutek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Czw Sie 04, 2011 22:28
machi12
Brak nowych postów [MG ZR 2.0 iDT] problem z odpaleniem
immobilajzer i autoalarm padły
benio_bicos Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pią Lip 03, 2009 14:07
benio_bicos
Brak nowych postów [R 200 + LPG] problem z odpaleniem
Sid666 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Nie Paź 26, 2008 21:02
faecd
Brak nowych postów [MG ZR] - Problem z odpaleniem
Lacerta Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Maj 27, 2013 14:53
leszczu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink