Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] CDT vs. CDTi różnice i podobieństwa
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] CDT vs. CDTi różnice i podobieństwa
Autor Wiadomość
mkowals5 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 31
Skąd: Milicz



Wysłany: Czw Lut 17, 2011 22:27   [R75] CDT vs. CDTi różnice i podobieństwa
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam wszystkich Roverkowiczów. Postanowiłem otworzyć nowy temat i podzielić się moimi spostrzeżeniami odnośnie pracy silników CDT(przejechane 190k km rocznik 2000) i CDTi(przejechane 140k km rocznik 2004). Ostatnio miałem okazję pojeździć brata ZT CDTI i zauważyłem, że praca jego silnika różni się od mojego standardowego CDT.
1.Pierwsze co zauważyłem jest to, że szybciej reaguje na pedał gazu(niemalże natychmiast!), wskazówka obrotów porusza się szybciej po cyferblacie. Mój CDT jest taki trochę ospały i musi się chwilkę zastanowić
2.Jeżeli chodzi o głośność pracy to mój wygrywa, chodzi troszkę ciszej (jak się rozgrzeje to pracą bardziej przypomina benzyniaka niż diesla), praca CDTi jest również przyjemna dla ucha nie co te volkswagenowskie klekoty
3. Wibracje w obydwu typach są na podobnym poziomie. Najbardziej są odczuwalne na biegu jałowym. Pewnie to zależy od konkretnego modelu auta ale u mnie to nic nie brzęczy, natomiast u brata to cały pulpit wydaje dźwięki.
4.Jeżeli chodzi o moc i przyspieszenie to sprawa jest trochę utrudniona w ocenie bo testowany CDTI był w automacie. Mogę stwierdzić (pewnie subiektywnie), że do około 110km/h przyspieszają podobnie, ale później to CDTI bierze górę (i to jaką!!!), ostre przyspieszanie do 160 to czysta przyjemność, mój już się musi trochę napocić.
5.Ruszanie bez gazu w moim CDT wymaga wyczucia (ze skrzyżowania raczej bym nie ruszał ale w korku już owszem), tu mogę porównać do mercedesa c klasy w dieslu, silnik 2.2 95 koni 150Nm a rusza bez gazu bez najmniejszego problemu, zdaję sobie sprawę, że chodzi pewnie o przełożenia skrzyni i mostów (w porównaniu do CDT to krótka jedynka)
Proszę o wasze uwagi i opinie odnośnie pracy waszych silników, jak wy mili rowerzyści widzicie te różnice między cdt a cdti???
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lut 17, 2011 22:27   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Lut 17, 2011 22:58   

mkowals5 napisał/a:
1.Pierwsze co zauważyłem jest to, że szybciej reaguje na pedał gazu(niemalże natychmiast!), wskazówka obrotów porusza się szybciej po cyferblacie. Mój CDT jest taki trochę ospały i musi się chwilkę zastanowić
CDT 116 KM, CDTi 131 KM.
mkowals5 napisał/a:
2.Jeżeli chodzi o głośność pracy to mój wygrywa, chodzi troszkę ciszej (jak się rozgrzeje to pracą bardziej przypomina benzyniaka niż diesla), praca CDTi jest również przyjemna dla ucha nie co te volkswagenowskie klekoty
Powinno być bez różnicy. To ten sam silnik. Któryś element hałasuje lub jest brudny/uszkodzony i dlatego różnica.
mkowals5 napisał/a:
3. Wibracje w obydwu typach są na podobnym poziomie. Najbardziej są odczuwalne na biegu jałowym. Pewnie to zależy od konkretnego modelu auta ale u mnie to nic nie brzęczy, natomiast u brata to cały pulpit wydaje dźwięki.
Koło dwumasowe, koło pasowe wału korbowego, EGR, wtryskiwacze, poduszki silnika.
mkowals5 napisał/a:
4.Jeżeli chodzi o moc i przyspieszenie to sprawa jest trochę utrudniona w ocenie bo testowany CDTI był w automacie. Mogę stwierdzić (pewnie subiektywnie), że do około 110km/h przyspieszają podobnie, ale później to CDTI bierze górę (i to jaką!!!), ostre przyspieszanie do 160 to czysta przyjemność, mój już się musi trochę napocić.
pkt. 1
Dodatkowo jakbyś sprawdził i wyczyścił EGR, elektrozawór EGR, przepływomierz, filtry to różnicy może by wielkiej nie było. Aż tak wielkiej.
mkowals5 napisał/a:
5.Ruszanie bez gazu w moim CDT wymaga wyczucia (ze skrzyżowania raczej bym nie ruszał ale w korku już owszem), tu mogę porównać do mercedesa c klasy w dieslu, silnik 2.2 95 koni 150Nm a rusza bez gazu bez najmniejszego problemu, zdaję sobie sprawę, że chodzi pewnie o przełożenia skrzyni i mostów (w porównaniu do CDT to krótka jedynka)
Powodem może być wymęczony docisk i tarcza, wysprzęglik, puszczająca pompka sprzęgła lub źle odpowietrzony układ.

mkowals5 napisał/a:
różnice między cdt a cdti?
Tak jak napisałem wcześniej - to ten sam silnik, w którym zmieniona jest mapa wtrysku dla podniesienia mocy oraz w ostatnich wersjach CDTi dołożony jest czujnik temperatury powietrza dolotowego na rurze od intercoolera. Podzespoły silnika w obu przypadkach są te same. Poza silnikiem jak w prawie każdym nowszym rocznikowo modelu producent zmienił detale w karoserii, wyposażeniu oraz parę innych zabiegów kosmetycznych.
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pią Lut 18, 2011 08:46   

apples napisał/a:
Tak jak napisałem wcześniej - to ten sam silnik, w którym zmieniona jest mapa wtrysku dla podniesienia mocy oraz w ostatnich wersjach CDTi dołożony jest czujnik temperatury powietrza dolotowego na rurze od intercoolera. Podzespoły silnika w obu przypadkach są te same. Poza silnikiem jak w prawie każdym nowszym rocznikowo modelu producent zmienił detale w karoserii, wyposażeniu oraz parę innych zabiegów kosmetycznych.

Oraz inna turbina :???: Przez co podobno CDTI można "bardziej" zawirusować :wink:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
Roma 




Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 31 Maj 2009
Posty: 621
Skąd: Katowice/Będzin

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 18, 2011 10:05   

Rowan napisał/a:
Oraz inna turbina :???: Przez co podobno CDTI można "bardziej" zawirusować :wink:

Rowan, proszę rozwiń tę kwestię, bo zawirusowanie źle mi się kojarzy ;)) O co tak naprawdę biega? :)
_________________
Pozdrawiam
Roma
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pią Lut 18, 2011 11:00   

Roma_B, chodzi o chip tuning. Z CDTI podobno przez to, że jest inna turbina, nie wiem czy lepsza i czy to prawda, ale słyszałem, że można więcej z niego wyciągnąć...
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 18, 2011 20:57   

Roma_B napisał/a:
rozwiń tę kwestię, bo zawirusowanie źle mi się kojarzy ;)) O co tak naprawdę biega? :)

Rowan napisał/a:
chodzi o chip tuning


a praktyce często szybkie zajechanie sprzęgła i turbiny
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Lut 19, 2011 20:26   

kris-tofer, ooo ciekawe teorie widzę... :mrgreen: Masz coś na ten temat więcej? :D Chętnie podyskutuje, ale mam nadzieję, że będzie to dyskusja na poziomie, bo jeśli na zaadzie "bo tak" to odrazu napisz o tym i nie będe zabierał głosu, bo nie ma sensu :wink:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
Mombrey 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 434
Skąd: Płock/Belfast



Wysłany: Nie Lut 20, 2011 08:27   

kris-tofer napisał/a:
Roma_B napisał/a:
rozwiń tę kwestię, bo zawirusowanie źle mi się kojarzy ;)) O co tak naprawdę biega? :)

Rowan napisał/a:
chodzi o chip tuning


a praktyce często szybkie zajechanie sprzęgła i turbiny

Jak można szybciej zajechać turbine skoro jest taka sama jak w CDTi - chiptuning jest robiony przewaznie w CDT, a sprzęgła to zawsze w R75 były awaryjne ale to nie za sprawą chiptuningu
_________________
--== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Lut 20, 2011 10:42   

Mombrey napisał/a:
Jak można szybciej zajechać turbine skoro jest taka sama jak w CDTi

Nie jest :razz:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
Mombrey 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 434
Skąd: Płock/Belfast



Wysłany: Nie Lut 20, 2011 10:54   

Rowan, szłyszałem, że tylko "w nowszych modelach" jest inna. Chyba do 2003 roku były takie same.
_________________
--== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Lut 20, 2011 14:29   

Mombrey, no tak, właśnie dokładnie od CDTI były inne :razz:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
gienek73 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2007
Posty: 19
Skąd: Lipnica Wielka



Wysłany: Wto Lut 22, 2011 18:10   

kilkoma dieslami już jeździłem ale z wyciszeniem i kulturą pracy to porównałbym to tylko z ... BMW, tyle ze to te same silniki. Wirusek na pewno nie wydłuży żywotności silnika czy innych elementów ale to silnik (cdt) dość mocno zjechany z mocą w dół, w BMW mają one od 136KM wzwyż seryjnie.
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Wto Lut 22, 2011 18:51   

gienek73 napisał/a:
w BMW mają one od 136KM wzwyż seryjnie.

Nie szerz mongolskich teorii :wink:
Najpierw poszukaj i poczytaj... W BMW ta jednostka ze 136 KM to zupełnie inna jednostka :roll:
gienek73 napisał/a:
kilkoma dieslami już jeździłem ale z wyciszeniem i kulturą pracy to porównałbym to tylko z ... BMW, tyle ze to te same silniki.

No tutaj to już podlega polemice, bo moim zdaniem kultura pracy w HDI II gen jest sporo lepsza... :wink:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
gienek73 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2007
Posty: 19
Skąd: Lipnica Wielka



Wysłany: Wto Lut 22, 2011 19:01   

Rowan napisał/a:
gienek73 napisał/a:
w BMW mają one od 136KM wzwyż seryjnie.

Nie szerz mongolskich teorii :wink:
Najpierw poszukaj i poczytaj... W BMW ta jednostka ze 136 KM to zupełnie inna jednostka :roll:
gienek73 napisał/a:
kilkoma dieslami już jeździłem ale z wyciszeniem i kulturą pracy to porównałbym to tylko z ... BMW, tyle ze to te same silniki.

No tutaj to już podlega polemice, bo moim zdaniem kultura pracy w HDI II gen jest sporo lepsza... :wink:


Wydawało mi się że to ta sama konstrukcja jeśli idzie o szkielet, czyli blok, wał, korbowody, głowica a różnice tylko w turbinie i zasilaniu paliwem, jeśli jest inaczej to cofam powyższe swoje zdanie.
Może nie miałem okazji jeździć z czymś lepszym i kwestia tylko odniesienia, niemniej akurat z kultury pracy silnika w swoim R75 jestem więcej niż zadowolony, z reszty powiedzmy nieco mniej.

edit
a patrzę po tych silnikach, znaczy M47, pakują ją w nomenklaturze BMW do tej samej rodziny jak dobrze to czytam, te 150 KM i 163 KM mają nieco powiększona pojemność ale ten 136KM wygląda że to to samo mechanicznie. Nie będę się upierał że mają te same bebechy bo ... zwyczajnie tego nie wiem ale jeśli różnice są tylko w osprzęcie to szkody sporej wirusek nie zrobi bo główne podzespoły silnika spokojnie pracują w wyższych mocach w innej wersji silnika (i tylko to miałem na myśli)
 
 
urzendnik 



Dołączył: 20 Kwi 2011
Posty: 36
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Pon Maj 06, 2013 13:28   odświeże temat

Witam

odświeżę temat nieco, bo podaje się że CDTI ma moc 131 KM. U mnie natomiast na naklejce w drzwiach producent podaje 136 KM. Skąd to się bierze? Wszelakie informacje o tym silniku mówią o 131 km, Angole by zła plakietkę przyczepili?

Dodam że mam r75 z końca 2004 r. po faceliftingu
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Maj 06, 2013 17:13   

Poliftowe po 2004 roku (lub na przełomie) mają inny sterownik (361846) silnika i ich moc szacuje się na 136KM. Owe 136KM można podpicować do 165KM i momentu 370Nm, podobno, bo jeszcze takiej mapy nie widziałem (ale w tym temacie to ogólnie mało widziałem) lub może kondycyjnie silniki w naszych "mustangach" po prostu nie trzymają serii ;D Dodatkowo w tym modelu silnika występuje czujnik (temp. powietrza?) na rurce od intercoolera.

Przedliftowe CDTi (numer sterownika 351065) to podrasowana mapka z CDT. W/g mnie ograniczenie w mocy w CDT jest tylko i wyłącznie po stronie softu - czyli mapy właśnie.

No i CDT (numer sterownika zwykle 351065) to zdegradowana mapa CDTi ;D
Różnica między innymi w wartościach map CR. Dlatego sprzedający PowerBOXy do R75 diesel pytają jaka moc - 115 czy więcej, bo od tego uzależniają dobór rezystora :) Jak rezystor będzie zbyt duży, to R75 CDT po wpięciu w układ przejdzie do trybu serwisowego.

To chyba cała różnica pomiędzy budową tego silnika. Najlepiej zapytać handlujących częściami bądź mechaników :) Ew. znawców RAVE'a lub Rimmerbrossa :)

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Maj 06, 2013 19:28   

MaReK, niektórzy twierdzą, ze inna jest turbina w CDTi po lifcie ;) Jak jest na prawde, to pewnie tylko Ci, którzy to projektowali wiedzą najlepiej :wink: Bo czy turbo jest inne, czy ma tylko inne numery, to tez trudno powiedziec :roll:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Maj 07, 2013 00:20   

Turbina na pewno jest inna w BMW, które posiadały ten silnik.
W naszych klekotach, byłbym mocno zdziwiony.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Wto Maj 07, 2013 13:15   

MaReK, nie mówie o BMW, bo to akurat wiem na pewno :) Ale między CDT, a CDTi jest różnica w oznaczeniach turbin :) I ciekaw jestem, czy tylko w oznaczeniach, ale czy i sama turbina jest inna :)
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
looke81 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 59
Skąd: B-B



Wysłany: Sro Maj 08, 2013 12:44   

Rowan napisał/a:
MaReK, nie mówie o BMW, bo to akurat wiem na pewno :) Ale między CDT, a CDTi jest różnica w oznaczeniach turbin :) I ciekaw jestem, czy tylko w oznaczeniach, ale czy i sama turbina jest inna :)


Technicznie nie roznia sie niczym, rozne oznaczenia poniewaz dwoch producentow Mitsubishi i Garret. Funkcjonalnie to samo.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] CDT a CDTI - Różnice
tomcy Rover serii 75, MG ZT 47 Pią Lut 15, 2008 11:13
PHJOWI
Brak nowych postów [R75]cdti Przegrzany silnik cdti
zaku4 Rover serii 75, MG ZT 3 Pią Gru 02, 2016 00:02
longer86
Brak nowych postów [R75] różnice 1,8 a 1,8T
sebeks Rover serii 75, MG ZT 0 Nie Paź 26, 2014 11:15
sebeks
Brak nowych postów [R75] Różnice pomiędzy 2.0 a 2.5 V6
scareface Rover serii 75, MG ZT 10 Sro Paź 01, 2014 20:56
Markzo
Brak nowych postów [R75] Różnice w lusterkach EU a UK
Maciej23 Rover serii 75, MG ZT 4 Pią Lis 20, 2015 19:06
Maciej23



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink