Forum Klubu ROVERki.pl :: [400Di 1998] Odpowietrzanie układu hamulcowego z ABS?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[400Di 1998] Odpowietrzanie układu hamulcowego z ABS?
Autor Wiadomość
luki_pj 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 132
Skąd: Kraków

Rover 400

  Wysłany: Nie Mar 13, 2011 12:38   [400Di 1998] Odpowietrzanie układu hamulcowego z ABS?
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam koleżanki i kolegów,

mam pytanie jak w temacie.
Czy istnieje jakaś specjalna procedura odpowietrzania układu hamulcowego w Roverka wyposażonego w ABS? Odpowietrzanie pompy może?
Ostatnio po remoncie hamulca ręcznego mam wrażenie, że pedał hamulca jest bardzo miękki co nie jest komfortowe. Myślałem że to zapowietrzony układ jeszcze, i zrobiona procedura została drugi raz (tył + dodatkowo przód).
Na pewno już wiem że klocki i tarcze do wymiany, czy może na to zganić tą przyczynę na tą chwilę i dopiero po wymianie sprawdzić jak pedał się zachowuje.

Z góry dziękuję za pomoc u sugestię,
pz,
LUKI
_________________
Życie, to droga prowadząca do śmierci- im ta droga dłuższa, tym lepiej.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Mar 13, 2011 12:38   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Nie Mar 13, 2011 12:59   

Z abs odpowietrzasz w takiej kolejności:
LP-PT-PP-LT

powodzenia :ok:
 
 
luki_pj 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 132
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Nie Mar 13, 2011 20:03   

hm, czyli grzebiąc tylko z tyłu istnieje niebezpieczeństwo zapowietrzenia całego układu?
Jedynie stosowałem technikę tył Prawy-Lewy, potem po przejeździe próbnym dla pewności parę wciśnięć Przód Prawy-Lewy.
Dzięki za sugestię, zastosuję ją, miejmy nadzieję że się poprawi.

A tak z innej beczki... co polecacie na teraz w sensownym stosunku jakość=cena jeżeli chodzi o tarcze oraz klocki?
Bo się już naczytałem na temat Bremo, i innych "znanych firm".
Kieruję się na Lucas, ale czy jest coś innego, tańszego w dobrej cenie?
_________________
Życie, to droga prowadząca do śmierci- im ta droga dłuższa, tym lepiej.
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Pon Mar 14, 2011 11:50   

Powiem Ci tak. Ja w czwartek robiłem swap przednich hampli i odpowietrzaliśmy tylko przód, ale podstawa: układ nie miał jak się zapowietrzyć dalej, gdyż o to zadbałem. Przed odkręceniem przewodów ham. od zacisków ścisnąłem je szczypcami morsa, jak założyłem nowe zaciski, przykręciłem przewody i odpowietrzaliśmy- powietrza była znikoma ilość- wystarczyły 2-3 depnięcia na pedał.

A co do drugiego pytania, to wachlarz tarcz i zacisków jest dość spory- wszystko zalezy od grubości portfela.
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Mar 14, 2011 14:30   

Ja zakładałem ATE na tył i klocki LUCAS bo ATE nie było.
 
 
luki_pj 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 132
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Wto Mar 15, 2011 08:28   

A powiedzcie mi, czy w naszych Roverkach (bynajmniej mojej wersji) podczas odpowietrzania ma być włączony zapłon, aby dobrze odpowietrzyła się pompa ABS? (czy ewentualnie jest tam gdzieś jakiś odpowietrzacz). Czytałem na forach CIVIC że chłopaki taki manewr stosują, ale to zależy od wersji. Nie mogę doczytać czy się właśnie czy po przekręceniu zapłonu zaczyna działać pompa ABS.
Dziś będę zakładał tarcze, new klocki, to się pochylę jeszcze nad odpowietrzaniem dokładnym, bo to chodzi o bezpieczeństwo.
Na przód kupiłem tarcze Brembo, na tył Lucas. Na wszystkie koła poszły klocki Kashiyama.
_________________
Życie, to droga prowadząca do śmierci- im ta droga dłuższa, tym lepiej.
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Wto Mar 15, 2011 09:01   

Ogólnie z tego co wiem odpowietrzać powinno się ciśnieniowo.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Wto Mar 15, 2011 11:10   

Ja odpowietrzałem bez zapłonu, i jest wszystko ok :ok:
 
 
luki_pj 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 132
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Wto Mar 15, 2011 12:43   

Ha, się okazało podczas wymiany tarcz, że przednie tłoczki się pocą, i uszczelki do wymiany w zaciskach... i ja się dziwię że pedał hamulca jest miękki :)
Zobaczymy jak uda mi się go odpowietrzyć po tych manewrach wszystkich.
_________________
Życie, to droga prowadząca do śmierci- im ta droga dłuższa, tym lepiej.
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Wto Mar 15, 2011 12:47   

Czeka Cię wymiana uszczelnień tłoczków. Będziesz to robił sam, czy mechanior ??
 
 
luki_pj 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 132
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Wto Mar 15, 2011 13:05   

Jugol napisał/a:
Czeka Cię wymiana uszczelnień tłoczków. Będziesz to robił sam, czy mechanior ??

Z tyłu daliśmy radę z teściem naprawiając ręczny, to i z przodu myślę że nie będzie problemów :)
Patrząc na przód to jest większa średnica, to i poruszać się w "środku" będzie łatwiej.
Trzeba się nauczyć czegoś nowego w życiu tak że wyzwanie już podjęte, a i samemu można to dokładniej i czyściej poskładać.
Już mam zamówione dwa komplety uszczelek, smar do tłoczków i będziemy działać po powrocie z pracy.
_________________
Życie, to droga prowadząca do śmierci- im ta droga dłuższa, tym lepiej.
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Wto Mar 15, 2011 13:32   

Fajna robota, powodzenia w takim razie :ok:
 
 
luki_pj 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 132
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Wto Mar 15, 2011 22:05   

Podziękował :ok:

[ Dodano: Wto Mar 15, 2011 22:04 ]
Wszystko śmiga jak na razie, jutro zobaczymy na przeglądzie jak zachowują się hamulce.
Części kupiłem tutaj
http://japan-czesci.pl/kontakt.php
W razie czego chłopaki też mogą zamontować na miejscu nową, czy też używaną część bo pytałem się na zaś.
Mam na miejscu w Krakowie sklep niedaleko adresu zamieszkania, towar dostępny od ręki, albo dwie-trzy godziny po zamówieniu telefonicznym tak że polecam Krakowskim Roverowcom.
W razie czego na priv się odezwijcie, to powiem wam jak "tam zagadać" o dobre ceny.

Na razie widzę tak, że wciskam pedał hamulca, przekręcam kluczyk raz, na dwa - pedał stoi, odpalam silnik i pedał opada powoli... Ale podczas jazdy hamuje na podobnym poziomie jak przed robotą.
Nie wiem jak u was się zachowuje pedał hamulca, czy też jest taki w miarę miękki.
Możecie się coś wypowiedzieć na ten temat? nie mam porównania po prostu do tego czy tak ma być, czy może normalnie to działa inaczej.
_________________
Życie, to droga prowadząca do śmierci- im ta droga dłuższa, tym lepiej.
 
 
 
zdenek 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 121
Skąd: Gliwice



Wysłany: Wto Mar 15, 2011 23:29   

luki_pj napisał/a:
Nie wiem jak u was się zachowuje pedał hamulca, czy też jest taki w miarę miękki.

Na początku miałem tak że wystarczyło lekko dotknąć pedał hamulca i już hamował. Po wymianie sprzęgła (nie ja wymieniałem) coś się zje... i muszę konkretnie wcisnąć hamulec żeby był efekt, do tego przy hamowaniu z dużej szybkości mam wrażenie że auto "myszkuje", co ciekawe po długiej jeździe pedał hamulca robi się twardy i hamuje jak dawniej. Mam w planach wymianę płynu hamulcowego i odpowietrzanie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [400Di 1998] wycieki z układu chłodzenia? gdzie szukać.
luki_pj Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Pią Paź 29, 2010 14:18
admmic
Brak nowych postów [400Di 2.0 1998] Interfejs diagnostyczny USB
luki_pj Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Pon Maj 20, 2013 10:51
szoso
Brak nowych postów [400Di 1998 r. 105 KM] Sonda lambda
harinezumi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Sie 16, 2010 13:49
harinezumi
Brak nowych postów [400Di 1998] Rozrząd - poglądowe koszty
luki_pj Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Pią Maj 06, 2011 17:31
Remigiusz
Brak nowych postów [400Di 1998] Ściąganie osłony przednich reflektorów
luki_pj Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Czw Wrz 22, 2011 22:50
bizon



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink