Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Gdzie kupie taką śrubę???
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Gdzie kupie taką śrubę???
Autor Wiadomość
tommyyogi 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Wrz 2006
Posty: 409
Skąd: Wrocław

Rover 400

  Wysłany: Czw Mar 24, 2011 18:40   [R416] Gdzie kupie taką śrubę???
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996

Witam wszystkich.

Potrzebuje kupić dwie śruby do wahacza poprzecznego tył, ale nigdzie nie mogę takowej znaleźć.

Na rys.1 śruba jest oznaczona numerem 17

Pytania:

1. Gdzie można taką śrubę dostać???
2. Czy mogę zastąpić tą śrubę inną o tych samych wymiarach.
3. Jaki jest wymiar tej śruby (skok gwintu, rozmiar, i twardość śruby)

Dziękuję za pomoc.
_________________
R.I.P Historia Rovera zakończona i nigdy więcej nie chcę jej powtarzać.
RoVeR 416 Si '96
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Mar 24, 2011 18:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Czw Mar 24, 2011 19:23   

tommyyogi napisał/a:
1. Gdzie można taką śrubę dostać???
2. Czy mogę zastąpić tą śrubę inną o tych samych wymiarach.
3. Jaki jest wymiar tej śruby (skok gwintu, rozmiar, i twardość śruby)


1.Najpewniej na szrocie, zdemontowac z innego R.
2.Wymiary to jedno, a twardość śruby to drugie. Zerknij czy nie ma ona ozn. twardości na łbie i jak Ci sie uda znaleźć w jakims śrubeksie identyczną: wymiar i twardość to jak najbardziej tak.
3.Jedyny sposób to mieć org. i pomierzyć.
 
 
tommyyogi 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Wrz 2006
Posty: 409
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Czw Mar 24, 2011 19:37   

Jugol,
Jugol napisał/a:

1.Najpewniej na szrocie, zdemontowac z innego R.


To było by najprostsze rozwiązanie , tylko zapomniałem dodać ze potrzebuje takie śruby o 10mm dłuższe.

Najchętniej bym taką dokupił o tych samych wymiarach i twardości ale zastanawia mnie tylko to czy potrzebne są te nacięcia poprzeczne na śrubie?
_________________
R.I.P Historia Rovera zakończona i nigdy więcej nie chcę jej powtarzać.
RoVeR 416 Si '96
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Czw Mar 24, 2011 19:43   

Po co Ci o 1cm dłuższe ?? :hm:
Nacięcia są nieważne, 2 tygodnie temu miałem rozebrane przednie zawieszenie na czynniki pierwsze, tam są identyczne śruby, ale nigdzie nie było jakiegokolwiek wielowpustu na te wycięcia.
Ja Ci radzę tak: sprawdź twardość- to ważne, i poszukaj w sklepie ze śrubami, gwint powinien być ciut drobniejszy od metrycznego :taa:
 
 
camaro17 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

Wysłany: Czw Mar 24, 2011 20:02   

Jugol, Tommiemu potrzebna jest dłuższa bo chce zamontować tylną dolna rozpórkę zapinająca tylne zawieszenie :)
 
 
 
snake0908 




Pomógł: 33 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 371
Skąd: Pszczyna



Wysłany: Czw Mar 24, 2011 20:03   

tommyyogi napisał/a:
Najchętniej bym taką dokupił o tych samych wymiarach i twardości ale zastanawia mnie tylko to czy potrzebne są te nacięcia poprzeczne na śrubie?


Te poprzeczne nacięcia są po to żeby zapobiec zapieczeniu się śruby w tulei metalowo gumowej. W praktyce i tak się zapieka. Założysz śrubę bez tego to tez będzie OK, najważniejsze żeby była to śruba atestowana o określonej twardości.

pozdr
_________________
[R 45 1.8 00r]
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Czw Mar 24, 2011 20:29   

Też o tym pomyślałem jak to rozebrałem, więc przy składaniu dałem tam cienką warstwę smaru grafitowego, żeby w przyszłości było łatwiej. Ale o dziwo śruba była nie zapieczona- poszła lekko i była jakimś bezbarwnym tłuszczem pociągnięta.
 
 
tommyyogi 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Wrz 2006
Posty: 409
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Czw Mar 24, 2011 20:32   

To teraz mi tylko potrzeba wiedzieć jaka to twardość :)

Obstawiam na 8.8 albo 10.8 twardości.

Jak by ktoś miał takowe informacje nt twardości to niech poda ;)

bedę wdzięczny i chyba nie tylko ja :)
_________________
R.I.P Historia Rovera zakończona i nigdy więcej nie chcę jej powtarzać.
RoVeR 416 Si '96
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Czw Mar 24, 2011 20:37   

Też myślę, że w granicach 8.8, ale pamiętaj za twardej też nie możesz dać, bo pęknie ;)
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Czw Mar 24, 2011 21:06   

camaro17 napisał/a:
Jugol, Tommiemu potrzebna jest dłuższa bo chce zamontować tylną dolna rozpórkę zapinająca tylne zawieszenie :)

Tylko że ta śruba łączy wahacz poprzeczny z wzdłużnym.
8.8 będzie za miękka. W zawieszeniu na ogół stosuje się 10,8 ale widziałem że ludzie wsadzają też 12,8. Ja do mocowania stabilizatora użyłem 10,8.
A na śrubie przynajmniej u mnie nie ma oznaczeń twardości. Dziś grzebałem w tamtych okolicach i łepek jest bez jakichkolwiek oznaczeń.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Mar 24, 2011 21:07   

camaro17 napisał/a:
Jugol, Tommiemu potrzebna jest dłuższa bo chce zamontować tylną dolna rozpórkę zapinająca tylne zawieszenie :)


To po co jemu dłuższa śrubę :?: Ja mam tez dolna rozpórkę ale orig. śruba wystarcza żeby przykręcić :?:

Ja mam taka

[ Dodano: Czw Mar 24, 2011 21:07 ]
Ta sruba jest 10.8 :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Czw Mar 24, 2011 21:08   

W sumie już kumam o co chodzi- spoko wystarczy org. śruba, ma w końcu zapas jak pamiętam, a tu dochodzi zaledwie ok. 3mm :taa:
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Czw Mar 24, 2011 21:17   

Remi55, tylko czy rozpórka z takim mocowaniem cokolwiek daje. Na chłopski rozum mało jeśli w ogóle coś daje bo to mocowanie do śruby jest tak cienkie że całość i tak pracuje.
W hondach robią ASR`y które odpowiadają za lepsze usztywnienie tego miejsca oraz miejsce montażu grubszego stabilizatora tylnego żeby nie rozerwał karoserii.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
tommyyogi 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Wrz 2006
Posty: 409
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Czw Mar 24, 2011 21:27   

Remi55 napisał/a:

To po co jemu dłuższa śrubę :?: Ja mam tez dolna rozpórkę ale orig. śruba wystarcza żeby przykręcić :?:


Niestety do mojej rozpórki obecna śruba była za krótka dlatego szukam dłuższej o 10mm.
Poza tym jak patrzyłem na moje śruby to nie mają zadnego zapasu. Możliwe ze juz ktoś coś wcześniej wymieniał.
_________________
R.I.P Historia Rovera zakończona i nigdy więcej nie chcę jej powtarzać.
RoVeR 416 Si '96
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Mar 24, 2011 21:30   

greg-si, ahh taki bajer to inna sprawa :wink:

[ Dodano: Czw Mar 24, 2011 21:28 ]
tommyyogi, Zapasu na śrubie jest jakieś 5mm bo łepek wystaje z gwintu :wink:

[ Dodano: Czw Mar 24, 2011 21:30 ]
Aha nie wiem czy te śruby nie są takiej samej lub dłuższej długości jak te co sie przykręca mocowanie poduszki górnej w Dieslu bo takie jeszcze mam :wink: Mógł bym tobie wysłać :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Czw Mar 24, 2011 21:33   

Chlopaki czytam ten temat i jako inzynier budownictwa az mnie w oczy kłuje jak piszecie o jakiejs twardosci sruby i miekkosci.

Oznaczenia 5.8, 8.8 czy inne to NIE sa twardosci!

To sa klasy srub! Dokladniej rzecz ujmujac pierwsza cyfra odpowiada za granice wytrzymalaosci na rozciaganie a druga odnosi sie do granicy plastycznosci.

Dla przykladu, sruba klasy 5.6

Pierwsza lcyfra 5 oznacza 500MPa wytrzymalosci na rozciaganie (Rm=5x100MPa=500MPa)
Druga cyfra odniesiona jako dziesiata czesc procentu wyznacza granice plastycznosci stali w zaleznosci od Rm
Re=60%Rm=0,6*500MPa=300MPa (60% bo klasa 5.6)


Prosze uzywajcie poprawnych okreslen klas wytrzymalosci srub. Bo miekkosc i twardosc nie ma tu nic do rzeczy. Na coz nam twarda a malo wytrzymala sruba?

[ Dodano: Czw Mar 24, 2011 21:33 ]
Wnoszac cos do tematu, kup normalna srube jaka tam jest M10 czy M12 (na zdjeciu nie widac jaka to jest) najwyzej gwint w gornej czesci opierdziel fleksem i skrecaj.


Numerem klucza sie nie sugeruj. Tak samo ja kupowlaem ostatnio do silnika M6-tki, ktore w R sa na klucz 8, a ja dostalem na 10. No chyba, ze masz dobry sklep metalurgiczny w okolicy, w ktorym dobierzesz idealna srube :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Czw Mar 24, 2011 21:34   

No popatrz faecd, 20 lat ze ślusarką mam do czynienia i cały czas myślałem, że chodzi o twardość :głupek2: , ale jak mówią człowiek całe życie się uczy, a i tak głupi umiera :taa: Dzięki za fachową radę :ok:
 
 
tommyyogi 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Wrz 2006
Posty: 409
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Czw Mar 24, 2011 21:39   

faecd, nie wszyscy są inżynierami budownictwa jak Ty i niektórzy mogą nie wiedzieć co oznacza każda z poszczególnych cyfr. Dla mnie jak i dla innych śmiertelników każdy wie o co chodzi pisząc 8.8 lub 10.8

Dzięki za wykład dt oznaczeń śrub. Będziemy się stosować. :)
_________________
R.I.P Historia Rovera zakończona i nigdy więcej nie chcę jej powtarzać.
RoVeR 416 Si '96
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Mar 24, 2011 21:54   

faecd, Racja co piszesz ale jakość oznacza ile ta śruba wytrzyma, czyli na chłopski rozum dla innych :razz:

Ja to znam jako, jeszcze Pan Ing. nie jestem :wink:
10.8
fy,b= 80kN/cm^2 czyli na rozciaganie wytrzymuje 8ton na 1cm^2 :razz: TO jest tez granica gdzie jak się do tylu śruby naciągnie wróci z powrotem na swoje poprzednia długość

fu,b= 100kN/cm^2 to jest granica gdzie się maksymalnie rozciągnie i to swojej plastyczności juz nie wróci i przy wiekszym obciążeniu sie urwie.

BTW w Polsce się używa MPa :?:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Czw Mar 24, 2011 21:57   

W Polsce się używa MPa :taa:
Skończmy już ten offtop ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R416] Gdzie kupię uszczelniacze półosi prawej i lewej?
Lou86 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Lut 28, 2014 17:04
Lou86
Brak nowych postów [R400]Gdzie kupię części?
zil Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Kwi 08, 2013 09:07
Adrian
Brak nowych postów [R420SDi 98r] Gdzie i za ile kupie pierścień ABS !!!
veldrin_scoll Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Wto Paź 19, 2010 09:47
pajakVi
Brak nowych postów [MG ZS 180] Gdzie kupię filtr powietrza
Jacek176 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Nie Paź 11, 2020 18:14
rooshyo
Brak nowych postów [R45] Zerwana linka gazu - gdzie kupię?
marius__ Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Lut 24, 2014 20:37
marius__



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink