Forum Klubu ROVERki.pl :: Rover 75 CDTi 130KM czy 2.0 V6 150KM na gaz? proszę o pomoc
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Rover 75 CDTi 130KM czy 2.0 V6 150KM na gaz? proszę o pomoc
Autor Wiadomość
davido019 



Dołączył: 09 Mar 2011
Posty: 15
Skąd: Bydgoszcz



  Wysłany: Sro Mar 09, 2011 11:22   Rover 75 CDTi 130KM czy 2.0 V6 150KM na gaz? proszę o pomoc

Witam serdecznie
Przymierzam się do kupna Rovera 75, zastanawiam się tylko które autko będzie tańsze w utrzymaniu, diesel CDTi 130KM czy może benzyniak z gazem silnik 2.0 V6 150KM? Rocznie robię około 15 tysięcy kilometrów. Czytałem kilka wątków na forum, że na gaz wyjdzie taniej, ale diesel z kolei ma fabryczną instalację i są mniej awaryjne... Proszę o pomoc :roll:

P.S. jeżeli chodzi o pokonywane przeze mnie kilometry, to pół na pół, miasto/trasa
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Mar 09, 2011 11:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
mike-l 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 361
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Sro Mar 09, 2011 11:27   

davido019 napisał/a:
gaz wyjdzie taniej, ale diesel z kolei ma fabryczną instalację i są mniej awaryjne

jaką to diesel ma fabryczną instalację??
Najmniej awaryjne są samochody z prosto z salonu, i to też nie zawsze. Używane - zależy od poprzedniego użytkownika.
 
 
davido019 



Dołączył: 09 Mar 2011
Posty: 15
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Sro Mar 09, 2011 11:43   

mike-l napisał/a:
davido019 napisał/a:
gaz wyjdzie taniej, ale diesel z kolei ma fabryczną instalację i są mniej awaryjne

jaką to diesel ma fabryczną instalację??
Najmniej awaryjne są samochody z prosto z salonu, i to też nie zawsze. Używane - zależy od poprzedniego użytkownika.


chodziło mi o to że diesel jest fabrycznie na olej napędowy, a na gaz nie ma fabrycznie wypuszczanych roverów. Można tylko założyć gaz do fabrycznie wypuszczanych benzyniaków... Zastanawiam się czy kupić auto z sekwencyjnym gazem, który chyba jeżeli chodzi o utrzymanie jest tańszy, ale po jakimś czasie będę miał silnik do remontu, czy kupić diesla...
 
 
Cieszyn 



Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 41
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Mar 09, 2011 17:47   

Również podpinam się pod to pytanie. w ciagu tygodnia praktycznie nie jeżdże, jak juz ruszam auto to ponad 15-20 km, czesto trasa 100-300 km. Zalezy mi na niskiej eksploatacji auta (czesci, plyny, nie koniecznie naprawy bo to zalezy od stanu kupna i zdajemy sobie sprawe bez dyskusji ze naprawa diesla jest droga) i zeby koszt przejechania 100km to bylo ok 30 zł. Czytalem watki diesel vs benzyna i mimo to nie wiem co brac...
 
 
Klaun_Szyderca 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 99
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Mar 20, 2011 20:29   

Jak wybierasz między 2.0 benzyna + gaz, a 2.0 diesel CDTi to zdecydowanie diesel.
Wybór między 2.5l benzyną a dieslem już nie jest taki oczywisty.
Zastanów się jeszcze czy w ogóle jest sens ładować gaz do benzyny. Jeśli jeździsz 15 kkm rocznie to jest to bez sensu, bo przy takich przebiegach koszt instalacji zwróci ci się za 2 lata.
Jeśli mogę coś doradzić to albo 2.5 l benzyna albo diesel 130 KM + chip u fachowca. Ewentualnie 1.8 150 KM ale ta jednostka jest narażona na HGF. Auto jest ciężkie i wymaga mocnego napędu.
Takie jest moje zdanie.
Pozdro.
P.S. Ja mam diesla CDT (116KM) + chip, a i tak uważam, że jest trochę za słaby.
 
 
 
tomhas 



Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 27
Skąd: Nisko



Wysłany: Wto Mar 22, 2011 17:25   

Przy obecnej cenie benzyny i ON zdecydowanie GAZ. Benzyna już jest strasznie droga, a będzie jeszcze droższa, gdyż nasz "cudowny" rząd już zarezerwował kolejne podwyżki akcyzy (zamiast ją obniżyć, ze względu na wysoką cenę ropy na rynkach światowych - ale to temat na oddzielny wątek)..
 
 
Cieszyn 



Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 41
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Mar 23, 2011 00:27   

A gdyby nie porównywać ceny przejechania jednego kilometra (porównywalne) i wrażeń z odpychania się tym autem z danym silnikiem (nie istotne). Jakie są za i przeciw silnika 2.0+LPG VS CDT? Czy faktycznie jest tak, że to co zaoszczędzę na eksploatacji diesla właduję w jego nieuchronną naprawę? A jak 75 znosi zagazowanie? nie znalazłem wątku o jakiś problemach z montowaniem instalacji...
pozdrawiam
 
 
shakesbeer 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 100
Skąd: wrocław



Wysłany: Sro Mar 23, 2011 21:18   

Spotkałem się z opiniami i sam doświadczyłem na własnej skórze, że 2.0V6 nie jest najłatwiejszy do zagazowania i jeśli zrobi Ci to byle kto -kłopoty prawie pewne. Natomiast jeśli z montażem i regulacją wszystko jest OK silnik działa bez zarzutu. Jest na forum kilku kolegów z dobrze zagazowanymi V6, którzy cieszą się ich bezproblemową eksploatacją. Ja nie miałem aż tyle szczęścia, mojemu LPG mogę wystawić najwyżej +4.

Weź także pod uwagę subiektywne poczucie komfortu jazdy -przezwiska tych silników: "klekot" i "mruczek" nie wzięły się znikąd. Mnie np. denerwuje klekotanie każdego diesla i dlatego zawsze wybieram benzynę a zwłaszcza mruczenie V6, choć wybór ten nie ma nic wspólnego z technicznymi walorami użytkowymi. Z tego samego powodu nie wypowiem się na temat zalet i wad CDT. Nawet nigdy nie jechałem w takim samochodzie. ;)
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 23, 2011 23:38   

KV6 + elpidżi ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
_papa_ 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Płock

Rover 600

Wysłany: Wto Mar 29, 2011 16:33   

Ja bym się nie zastanawiał i brał KV6 + LPG, ale ja jestem "świadomym" użytkownikiem.

A w punktach:
Zalety diesla: W miarę niskie spalanie, duży zasięg, wysoki moment. Wady: kultura pracy, hałaśliwość, wysokie koszty utrzymania, podatność na złą jakość paliwa.

Zalety benzyny+lpg: Kultura pracy, kultura pracy i jeszcze raz kultura pracy, niskie koszty paliwa (przy instalacji LPG), osiągi. Wady: niski zasięg, wymagana minimalna świadomość nt. LPG.
 
 
 
Cieszyn 



Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 41
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Mar 30, 2011 19:12   

A ile trzeba przejechać na benzynie, żeby przełączyć się na gaz? Ja w swoim aucie odpalam już nawet na gazie, godzę się z przyspieszonym zużyciem parownika na rzecz komfortu nieprzełączania tego diabelskiego systemu.. Czy w R75 dzieje się to niezauważalnie (przełączanie)?

Papa o jakiej świadomości mówisz? (mniej więcej ze 2 zdania proszę)
 
 
_papa_ 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Płock

Rover 600

Wysłany: Sro Mar 30, 2011 19:38   

Cieszyn napisał/a:
Papa o jakiej świadomości mówisz? (mniej więcej ze 2 zdania proszę)
O świadomości posiadania instalacji LPG i wszystkiego co się z tym wiąże:
przede wszystkim Nie oszczędzaniu na montażu, Częsta wymiana filtrów, regularne regulacje, tankowaniu gazu z pewnego źródła, posiadania podstawowej wiedzy z zakresy działania instalacji LPG w aucie i ingerencji przez nią wprowadzonych, od czasu do czasu zaglądanie na lpg-forum.pl w celu dokształcenia. Po tym wszystkim gwarantuje, że dołączysz do grona zwolenników podtlenku LPG w samochodach, będziesz cieszył bezproblemową eksploatacją i żaden "druciarz" nie wciśnie ci nigdy ciemnoty w stylu: "Panie tak ma być i lepiej nie będzie" i " że on już nie jedno auto zagazował, ale twoje auto to jest niespotykany przypadek".
Cieszyn napisał/a:
Czy w R75 dzieje się to niezauważalnie (przełączanie)?

Jeśli jest to instalacja IV gen. (sekwencja) to tak, jedyny objaw, że silnik przeszedł na zasilanie gazem, to świecąca się kontrolka instalacji LPG.
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 30, 2011 22:13   

_papa_ napisał/a:
Jeśli jest to instalacja IV gen. (sekwencja) to tak, jedyny objaw, że silnik przeszedł na zasilanie gazem, to świecąca się kontrolka instalacji LPG.

potwierdzam, nasz przełącza się przy 45stopniach temp płynu (mniej wiecej 1/4 skali) i jest to po niecałym 1km :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: ROVER - PORADY DOTYCZĄCE KUPNA
Zdjęcia nagich kobiet !!! + na co zwracać uwagę, kupując ROVERka ;-)
piter34 Chcę kupić ROVERka 6 Wto Maj 15, 2012 14:18
szoso
Brak nowych postów Rover 75 MG ZT 75 2.0 CDTI - proszę o pomoc
Kamil899 Chcę kupić ROVERka 5 Wto Paź 06, 2015 06:33
Vigoslaw
Brak nowych postów [ROVER 75 - 2.0 V6 150KM] Proszę oceńcie ten samochód
Mechal Chcę kupić ROVERka 4 Nie Gru 06, 2020 23:46
arczi220
Brak nowych postów [Rover 75] 2.0 CDTI proszę o ocenę
Motson Chcę kupić ROVERka 20 Sob Lut 06, 2016 21:41
AfricaTwin
Brak nowych postów Rover 75 CDTI 116PS Proszę o opinię
mario1923 Chcę kupić ROVERka 2 Sob Lip 09, 2011 17:09
krzychu.b



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink