witam,
...pompe kupiłes nową czy używka, regeneracja?
co sie dzieje jak pedał sam cofniesz też wpada z powrotem?
Pompę kupiłem nową, starą sobie zostawiłem do ewentualnej regeneracji.
Pedał sam się cofa nie wpada, jednak oporu nie stawia tak jak przy normalnie działającym sprzęgle.
Jednak nie "lata" mi tak luźno jak wtedy kiedy padła mi pompa.
Resztę sprawdzę po powrocie z pracy do domu.
dolać płynu i odpowietrzyć układ, tyle razy na forum było o tym mówione...
jak to zrobisz to duże prawdopodobieństwo że jeszcze sporo pojeździsz, ale będziesz musiał raz na jakiś czas dolać i odpowietrzyć układ.
dolać płynu i odpowietrzyć układ, tyle razy na forum było o tym mówione...
jak to zrobisz to duże prawdopodobieństwo że jeszcze sporo pojeździsz, ale będziesz musiał raz na jakiś czas dolać i odpowietrzyć układ.
Tak, tak, wszystko ładnie pięknie ale nie powinno się tak dziać bo jak pisałem wszystko zostało wymienione na nowe a jak wiemy zużycie tych części to jakieś 100-130 tyś km. Więc gdzie i czemu "uciedkł" płyn ?
O to jest pytanie które spędza mi sen z powiek.
nie bawmy się tu w filozofów, bo jeszcze nie jedna rzecz Cię zaskoczy
ja też do swojego roverka wjechałem z kompletnym nowym sprzęgłem (pompka już dwa wysprzęgliki, tarcza, docisk) rok temu i w koło panie Macieju odpowietrzać muszę już od pół roku. Odpowietrzam sobie raz lub dwa w miesiącu.
...
ja też do swojego roverka wjechałem z kompletnym nowym sprzęgłem (pompka już dwa wysprzęgliki, tarcza, docisk) rok temu i w koło panie Macieju odpowietrzać muszę już od pół roku. Odpowietrzam sobie raz lub dwa w miesiącu.
Weź mnie nie dobijaj, żona mnie z tym Roverem z domu wygoni
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 12:12
sebols, sprawdź złączkę łączącą przewód pompki z wysprzęglikiem.
Dziwne rzeczy niektórym się dzieją z tym sprzęgłem krótko po wymianie na nowe. Ja zakładałem jakiś czas temu nowe i póki co wszystko OK. Może dlatego że robiłem to samemu.
Podejrzewam, że u niektórych osób powodem padających pompek jest to, że "fachowcy" jak odpowietrzają i zalewają nowym płynem układ, nie robią tego sterylnie. Wystarczy trochę "piachu" na rękach lub na tym czym uzupełniają płyn w zbiorniczku i pompkę po jakimś czasie szlak trafia.
Dzięki wszystkim za pomoc, posprawdzam to o czym pisaliście a że mechanik u którego wymieniałem wysprzęglik i pompkę też jest umówiony to zdam relację jak to się skończyło.
witam
gdy tylko spadły temperatury na minusowe zaczęły mi ciężko wchodzić biegi, po rozgrzaniu wraca do normy. Jaka może być przyczyna? co tam może zamarzać? mam diesla jesli ma to znaczenie
jupik [Usunięty]
Wysłany: Pon Sty 16, 2012 22:48
motoitalia napisał/a:
witam
gdy tylko spadły temperatury na minusowe zaczęły mi ciężko wchodzić biegi, po rozgrzaniu wraca do normy. Jaka może być przyczyna? co tam może zamarzać? mam diesla jesli ma to znaczenie
Nie tyle zamarzać co olej w skrzyni biegów staje się na skutek niskiej temperatury gęsty i to dlatego biegi ciężej wchodzą gdy już trochę się rozrusza wszystko wraca do normy.To jest normalne zjawisko
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Pon Sty 16, 2012 23:04
jakby coś zamarzło to byś wcale nie wrzucił i tak na przyszłość jak nie bedziesz mógł podczas mrozu ruszyć gałka do przodu ani do tyłu to nie szarp na chama bo coś urwiesz tylko odpal i poczekaj aż sie cięgna podgrzeją i samo odpuści
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
i każdy ma trochę racji, co do minusowych temp i problemem z lewarkiem, wina stoi głownie w starym oleju w skrzyni, polecam na wymianę na taki jak fabryka przykazała i zmiana jest olbrzymia. Najlepiej po prostu sprawdzić jak wchodzą biegi i jak pracuje lewarek przed odpaleniem i zaraz po odpaleniu, jeżeli jest ciężko a po 3 minutach już ok to olej do wymiany.
Co do wiecznej walki ze sprzęgłem:
Jak ktoś wymieni komplet, zrobi to dobrze I TUTAJ JEST PROBLEM, bo 80% mechaników nie robi tego dobrze i macie Never Ending Story:) zaczyna się od wymiany na raty, tzn nowa pompka na stare sprzęgło ( pompa pada jak z bicza strzelił) lub w odwrotnej kolejności.
Potem mamy tych co wymienili wszystko, tutaj znowu problem bo mechanik nie odpowietrzył prawidłowo układu i tutaj 90%... bo oni wiedzą lepiej i pompują jak hamulce - pompa jest zapowietrzona, pada znowu szybko. Kolejny element to nie płukanie układu - mamy nagar i pompka znowu pada szybko !
I też często znajdują się magicy, tzn - dolewają płynu do gumowego wkładu i to się zdarza często... lub wlewają kompresorem na zamontowanej pompie płyn przez odpowietrznik - to też jest często - skutek - rozwalone uszczelnienie na zaworze.
I ostatnia grupa to magicy - wczoraj miałem jednego co mu tłok nie wchodził w korpus, więc owy Pany rozgrzał palnikiem pompkę - obudowę i tłok i próbował włożyć, oczywiście rozwalił wszystko, zaznaczam - wszystko
Nie wiecie ile mechanik wam cudów pod maską robi, nie macie nawet pojęcia...
Ja robiłem sprzęgło sam, wszystko na raz 3 lata spokoju, prawie 90tys w mieście bez żadnej awari... psuły się inne sprawy, ale nie sprzęgło.
taa ja mam ten sam problem ostatnio z biegami (ciężko wchodzą nierozgrzane) i już dwa razy ciegno zakładałem bo zleciało z tej kulki, muszę się w końcu wziąć za wymianę tego oleju,
tylko....
Boncky napisał/a:
jak pracuje lewarek przed odpaleniem i zaraz po odpaleniu
u mnie właśnie przed odpaleniem wchodzą biegi ok, czy to na pewno wina oleju czy co inne? ale problemy też zaczęły się w niskich temp.
taa ja mam ten sam problem ostatnio z biegami (ciężko wchodzą nierozgrzane) i już dwa razy ciegno zakładałem bo zleciało z tej kulki, muszę się w końcu wziąć za wymianę tego oleju,
tylko....
Boncky napisał/a:
jak pracuje lewarek przed odpaleniem i zaraz po odpaleniu
u mnie właśnie przed odpaleniem wchodzą biegi ok, czy to na pewno wina oleju czy co inne? ale problemy też zaczęły się w niskich temp.
obojętnie czy nie odpalony czy odpalony, gałka biegów musi tutaj i tutaj chodzić ciężko, jeżeli jednak jest problem tylko po odpaleniu sprawdz poziom płynu w pompce - albo masz go za mało albo jest brudny
Jestem posiadaczem Rover'a 75 od niespełna 3 miesięcy. Dziś pojawił się problem związany ze zmianą biegów. Wiem że temat był wielokrotnie wałkowany (trochę już o tym poczytałem), ale może dla kogoś te objawy będą oczywiste i zdiagnozuje problem ad hoc co znacznie ułatwiłoby mi sprawę.
1Po pierwsze mam problem z wrzuceniem 1-ego biegu, ale po zdjęciu nogi ze sprzęgła i ponownym dociśnięciu bieg wskakuje.
2Przy włączonym silniku nie jestem w stanie wogóle wrzucić biegu wstecznego. Po wyłączeniu silnika bieg wskakuje bez problemu.
3Po wrzuceniu 4-tego biegu i nie dociśnięciu go mocno do końca zdarza się, że bieg wyskakuje.
4Ogólnie wszystkie biegi chodzą ciężej, ale proces ten postępuje stopniowo i do dziś nie był aż tak zauważalny.
5Wszystkie biegi (łącznie ze wstecznym) wskakują w miarę przyzwoicie po kilkukrotnym podpompowaniu pedałem sprzęgła.
6Zmianie biegów nie towarzyszą żadne niepokojące odgłosy.
Z kwestii, które jak się domyślam mogą mieć jeszcze znaczenie, wiem, że w samochodzie wymieniane były:
1wysprzęglik-marzec 2008
2korpus pompki sprzęgła 2009
3koło dwumasowe 2011
Jak ktoś wie w czym tkwi problem będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam.
Jak ktoś wie w czym tkwi problem będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam.
Na dzień dobry sprawdź połączenie linek od lewarka do skrzyni. Są tam takie metalowo-gumowe kapturki i niestety czasem wyrabia się guma i stąd efekty z biegami.
Druga sprawa. Wyglądana to, że zapowietrza Ci sie układ skoro po podpomowaniu pomaga. Może to być pompka sprzegła lub często zdarza się, że odpowietrznik przepuszcza płyn.
właśnie tak mi się stało ze odpowietrznik przepuszcza płyn i co kilka dni pedał sprzęgła jest coraz niżej
a mam pytanie do wtajemniczonych czy wie ktoś jaki jest gwint na tym zaworku?
_________________ Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum