Nawet elektryczne dałoby się pewnie zrobić, aczkolwiek trochę zachodu by z tym było.
Najprościej chyba to kupić zamek np. od fiesty (na pewno w niektórych mk3 był) i pociągnąć wiązkę do środka. Problem będzie z równoczesnym otwieraniem kluczykiem (nie pamiętam czy tak się da).
Druga opcja - chyba nieco prostsza - dorobić drugie cięgno do pierwszego, puścić przez komorę silnika i do dźwigienki (np. przy drzwiach). Wykonalne, sam w zimie będę to montował, bo już mnie denerwuje ciągłe wyciąganie kluczyka.
_________________ Czytanie postów na forum może powodować schorzenia psychiczne i utratę wiary w ludzką inteligencję
Nie wiem jak wygląda zamek w MGF, ale jeśli podobnie do 200/25 to prosta sprawa. Siłownik z zamka np. drzwi podpinamy bezpośrednio pod mechanizm zamka i przeciągamy kable do kabiny pod przycisk.
Jeśli już chcesz to robić, to tak aby nie dało się otworzyć klapy przy zamkniętym aucie.
Myślę, że zostało to zrobione tak, ze względów bezpieczeństwa. Zostawiasz auto bez dachu (chociaż u nas to też ciężko, bo ukradną kierownicę i siedzenia) i dostęp do bagażnika jest utrudniony.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Siłownik z zamka np. drzwi podpinamy bezpośrednio pod mechanizm zamka i przeciągamy kable do kabiny pod przycisk.
MaReK napisał/a:
Jeśli już chcesz to robić, to tak aby nie dało się otworzyć klapy przy zamkniętym aucie.
można pociągnąć zasilanie silniczka ze stacyjki... kłopot w tym, że aby otworzyć bagażnik trzeba mieć kluczyk w stacyjce. Chyba że jakoś przekaźnikiem z drzwi??
Rączka od maski jest w bagażniku ? Ale numer, nawet nie wiedziałem
Ja też. Pojechałem oglądać TF'a pierwszy raz i zgrywałem wielkiego fana marki, który wszystkie rozumy pozjadał. Chodzę, cmokam, oglądam i mówię "Pan otworzy maskę".
A gość... hm... ale ja nie wiem jak tu się otwiera maskę. Pan wie?
Hm... no jasne... i czołgam się po dywanikach w poszukiwaniu dźwigni
W końcu przez przypadek znalazłem w bagażniku
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
A co do przycisku, to można go puścić za immo. Głównym problemem jest jak chce się coś wrzucić do bagażnika przy zapalonym aucie. Trzeba gasić, wychodzić, otwierać i pakować. A tak? Pstryk guziczkiem i ktoś nam pakuje
Można, wtedy nie zdałem choć nawet silnika nie odpaliłem, a to tylko jedna z kilku historii mojego zdawania
CO do zamka, można zamontować siłownik pod zamek który będzie działał tylko gdy kluczyk w stacyjce będzie w 2 pozycji.
Albo jeśli ma być możliwość otwierania bagażnika gdy samochód ma rozbrojony alarm, to można podpiąć się pod czujnik otwarcia maski przedniej, bo z tego co tam kojarzę napięcie jest tylko wtedy gdy alarm jest uzbrojony.
Był by to wtedy punkt odniesienia dla elektroniki kiedy ma pozwolić na otwarcie bagażnika.
Różnica pomiędzy R200, a MGF/TF i zamka w bagażniku będzie taka, że w R200 po zwolnieniu zamka trzeba nacisnąć guzik, żeby otworzyć maskę. Tutaj można wykombinować siłownik i podawać na niego napięcie po naciśnięciu przycisku z wewnątrz. Ograniczenie takie, że napięcie pojawić by się mogło dopiero wtedy, kiedy wiadomo byłoby, że auto jest "otwarte". Nie wiem czy gra jest warta świeczki. Nas np. to aż tak nie irytuje
Z przedniego bagażnika korzystamy tylko przy nalewaniu płynu do szyb. Z tylnego częściej, ale otwieranie go nie stanowi wielkiego problemu To wszystko jednak zależne jest od tego jak i do czego wykorzystywany jest samochód. U nas, ten akurat jest do zabawy i przewożenia Viollki z domu do pracy
Na zakupy czy jakieś wypady bierzemy ZT'ka
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
ja zrobilem otwieranie bagaznika za pomocą najzwyklejszego silownika centralnego zamka kupionego w sklepie z elektronika za 10zl
jedna z zaslepek przycisków (obok przełączników do szyb) przerobiłem na przycisk do otwierania. Wyciąłem z niej ząbki na których sie trzymała deski a w srodek wkleiłem włącznik chwilowy. Ktos kto nie zna auta nie domysli sie ze to wlacznik do otwierania bagaznika.
Też denerwowalo mnie ze musialem gasic silnik zeby otworzyc bagaznik szczególnie jak np. wyrzucalem kogos na przystanku a mial cos w bagazniku.
Odcina się zasilanie w momencie kiedy nie ma kluczyka? Czy można w każdej chwili otworzyć bagażnik?
Jeśli jest to rozwiązane jak w R75 to zamek w klapie w R75 jest też elektryczny i przy zamkniętym aucie można go otworzyć kluczykiem i zasilanie jest. tylko włączy się alarm.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum