Coś może z głośnika się wydobyć. Wszystko zależy od specyficznego przypadku.
Przypadek mam taki ze kanal gra jakby ciszej, lapie zaklocenia troche (standardowo od masy) ,ale najfajniej jest jak sie kierunek wlaczy . Montowalem wzmacniacz pod fabryczne radio w moim Civicu zlapalem sygnal glosnika na kostce w drzwiach. Teraz kierunek w lusterku mi nie dziala i mam kierunkowskaz w glosnikach. Ale sprawdzalem jak cielem kabelki podlaczalem glosnik i gral. boje sie ze moze byc wspolna masa czy cos bo to juz auto z CAN-em.
Znaczy sie napewno to nie wzmacniacz bo jest nowy i konweryer sygnalu zasilanego wlasnie przodem klika nawet po odlaczeniu kabli sygnalowych od wzmacniacza.
Dobra ,wszystko jasne ,wpialem sie w kierunkowskaz w lusterku Kable we wtyczce w dzwiach maja zmieniony kolor . Przed wtyczka niebieski to glosnik ,a za rozowy. Natomiast pin obok niebieski to masa kierunkowskazu. Mam jeszcze problem z zakluceniami , kurde pierwszy raz taki balagan mam. Dobrze ze to moje auto to chociaz nie wstyd Jutro pokombinuje z ulozeniem kabli zasilajacych i sygnalowych .Moze jakies sugestie ? Co sadzicie o filtrach przeciwzakluceniowych?
Jutro pokombinuje z ulozeniem kabli zasilajacych i sygnalowych .Moze jakies sugestie ?
Sprawdź czy żadna wtyczka RCA przypadkiem nie dotyka żadnego metalowego elementu, obudowy radia a nawet innego RCA. Oczywiście jeśli masz metalowe wtyczki.
Zwrotnice głośników również możesz poprzesuwać bo cewki lubią zbierać.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Zwrotnice głośników również możesz poprzesuwać bo cewki lubią zbierać.
No wlasnie tak myslalem. Bo juz kiedys tak mialem ze zwrotnica.
greg-si napisał/a:
prawdź czy żadna wtyczka RCA przypadkiem nie dotyka żadnego metalowego elementu, obudowy radia a nawet innego RCA.
Akurat nie ma takiej opcji bo RCA nie ida bezposrednio z radia tylko z czegos takiego
http://www.caraudiodirect...b7525c0a143a777
Ale sygnal musialem pociagnac do tylu auta dla przednich glosnikow (konwertery mam przykrecone do skrzyni basowej) .Zaklucenia mam tylko na jedny konwerterze zasilanym wlasnie przodem. Moglem rozdzielic sygnal z tylnych glosnikow na cztery kanaly, ale chcialem sobie zoztawic jakos regulacje suba wzgledem przodu "faderem" . Jest troche lutowania z tymi konwerterami ,ale chcialem zostawic fabryczne radio bo jest fajnie w deske wbudowane , ma mp3 i zmieniarke na 6CD ,sterowanie w kier. Same konwertery tez maja zasilanie w jednej wiazce z kablami glosnikowymi mam nadzieje ze ktos o tym pomyslal zeby nie lapaly same z siebie zaklucen
[ Dodano: Wto Maj 03, 2011 19:52 ]
A i jeszcze jedno co radzisz z ustawieniem filtra dla przedniego kanalu na wzmacniaczu. Mam opcje zostawic "Flat" lub "HP" . "HP" nie wiem od ilu odcina kiedys na Alpinie mialem napisane ze od 80Hz tu nie jest napisane. Probowalem dwie opcje i jakiejs roznicy nie ma
Wzmacniacz
http://www.bluespot.co.uk...ha480-amplifier
A i jeszcze jedno co radzisz z ustawieniem filtra dla przedniego kanalu na wzmacniaczu. Mam opcje zostawic "Flat" lub "HP" . "HP" nie wiem od ilu odcina kiedys na Alpinie mialem napisane ze od 80Hz tu nie jest napisane. Probowalem dwie opcje i jakiejs roznicy nie ma
Z tego co widzę to jak ustawisz HP to masz jeszcze pokrętło. Według danych zakres regulacji 20-55Hz. Pewnie w tej chwili masz 20Hz i dlatego brak różnicy. Możesz ustawić na 50Hz to coś z woofera wytniesz. Jednak różnice wielkie nie oczekuj. Mój woofer gra dobrze dołem a odcięcie go przy 50Hz nie bardzo da się usłyszeć.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Z tego co widzę to jak ustawisz HP to masz jeszcze pokrętło. Według danych zakres regulacji 20-55Hz.
Aha. Dzieki.
[ Dodano: Czw Maj 05, 2011 18:51 ]
To jeszcze kilka pytan bo pierwszy raz w ten sposob podlaczam audio
Wiec nie dalem rady pociagnac sygnalu z przednich glosnikow do tych konwerterow ,fabrycznego radia nie bede wyciagal bo to koszmar i tak wymontowanie progow i konsoli srodkowej nie bylo latwe. Nie to ze skomplikowane ,ale to nowoczesne auto (Ciwic 06) zbudowane jako jednorazowka ,wszystko na klipsy i spinki latwo polamac itd.
Wiec rozgalezilem sygnal z tylnych glosnikow na cztery kanaly podlaczone do konwerterow. Pytanie jak bardzo to obciazy koncowke mocy w radiu. I czy nie trace na mocy (teoretycznie nie ). Obciazaja ja nie glosniki tylko te konwertery czyli pewnie jakis opornik? Gra to wszystko bardzo fajnie (glownie dobremu wytlumieniu dzwi i przedni zestaw daje rade) ,troche brakuje kontroli nad subem. Gain na suba mam na max skrecony bo troche mu sie ciezko do srodka przebic (sedan) zostawilem otwory po glosnikach z tylu. Z reszta glosnik w skrzynce zamknietej i tez nie jakis tam "potezny"
http://www.caraudiodirect...b7525c0a143a777
Wiec cos zmieniac czy zostawic bo gra oki.
Sorki za OT ale mam male pytanie,
czy podlaczajac wzmak do glosnikow moge uzyc podwojnego kabla 1,5mm^, zamiast powiedzmy 2,5mm^? Glownie chodzi o to ze mam 20m kabla 1,5mm i nie chce kupowac nowego jesli ten moze byc podlaczony podwojnie.
dzieki
_________________ Don't drink and drive, just smoke and fly
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum