Wysłany: Czw Maj 26, 2011 15:13 [MGF/TF]Oględziny sprawnego, szczelnego dachu
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Witam. Prośba głównie do właścicieli MGF/TF z Krakowa - potrzebuję obejrzeć jak się układa u kogoś z Was sprawny dach, jak są spasowane uszczelki, jak idzie naciąg itp.
mam już dość cieknięcia i chciałbym je finalnie wyeliminować, a podejrzewam że przy dachu nasi kochani druciarze też coś grzebali, i trzeba po nich poprawić.
_________________ Czytanie postów na forum może powodować schorzenia psychiczne i utratę wiary w ludzką inteligencję
SPAMU¦
Wysłany: Czw Maj 26, 2011 15:13 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
tak. mam szczeliny na ok. 0,3-0,5 cm w rogu szyby na styku dachu i słupka, i przez to woda z dachu wcieka do środka zamiast za szybę.
[ Dodano: Czw Maj 26, 2011 19:46 ]
Regulację na łapach już zrobiłem tak że ledwo da się trzpień założyć za haczyk. wcześniej ciekło też po krawędzi dachu, teraz nie. zostały te głupie szyby.
[ Dodano: Czw Maj 26, 2011 19:47 ]
próbowałem też regulować je na ograniczniku wysuwania przy tej szynie w drzwiach, jednak bez sukcesu.
_________________ Czytanie postów na forum może powodować schorzenia psychiczne i utratę wiary w ludzką inteligencję
Ostatnio zmieniony przez practicator Pią Maj 27, 2011 02:03, w całości zmieniany 1 raz
chodzi mi raczej o przyleganie uszczelek do siebie i do szyby. boczków nie zamierzam demontować, bo to i tak nic nie zmienia - chyba każdy ma minimalnie inaczej wklejone szyby boczne, więc różnice powinny kompensować uszczelki.
z dzisiejszych obserwacji przy piwku: jeśli naciągnę górną krawędź rowka z dziurką (tylko bez skojarzeń ) w uszczelce przy przedniej szybie na róg dachu, i siedząc w środku otworzę trochę i domknę okno, to szczeliny nie ma praktycznie. jak wysiądę, szyba wyciąga się z uszczelek i zaczyna odstawać tak, że nie da się jej już prawidłowo wcisnąć w uszczelki.
efekt taki, że jak jadę, to jest szczelnie, ale nie da się pozostawić samochodu zaparkowanego tak żeby było szczelnie.
na Mackiewicza mam całkiem blisko. mam nadzieję że będę wtedy jeszcze w Krakowie, bo mam jechać do Dobczyc.
_________________ Czytanie postów na forum może powodować schorzenia psychiczne i utratę wiary w ludzką inteligencję
Jak wam wypadło porównywanie uszczelek?
Ja mam problem z drzwiami kierowcy - szczelina jak cholera i jej pozbyć się nie mogę a sezon burzowy w najlepsze trwa :-(
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 92 Skąd: Kraków
Wysłany: Czw Cze 02, 2011 20:30
Z tego co wypatrzyliśmy to kolega ma za wysoko szyby osadzone, tak mi sie wydaje bo u mnie chowają sie idealnie pod dach a u niego szyba zachodzi na dach i dlatego sie leje. Może do tego czasu udało mu sie rozwiązać ten problem ale coś milczy więc nie wiem
Raczej tak. Wierzmi - mniej więcej wiem już jak to naprawić, i prawie mi się udało. Prawie, bo mam zapieczone przednie mechanizmy regulacji.
Jak masz czas w weekend to mogę spróbować Ci to wyregulować - może u Ciebie będą sprawne, wtedy nie powinno być problemu.
Mnie na chwilę obecną czeka chyba wymiana uszczelek (jeśli gdzieś je dorwę) i ew. regulacja u jakiegoś specmajstra od soft-topów.
U mnie efekt jest taki że przy ulewie (symulacja ze szlaucha) ze szczeliny między uszczelką przy przedniej szybie (w miejcu tego trójkąta) a uszczelką boczną dachu jest 1 mm odstęp, i woda w wredny sposób wchodzi pod dach, i spływa wzdłuż słupka, albo po wewnętrznej części szyby, a raz na minutę kapnie sobie na podłogę przy drzwiach.
_________________ Czytanie postów na forum może powodować schorzenia psychiczne i utratę wiary w ludzką inteligencję
Maksymalne wysuniecie szyb jest regulowane. z racji tego, że w mgf/tf drzwi nie mają ramek szyba ograniczana jest przez kątowniczni przykrecone wewnątrz drzwi. po zdjęciu boczków w górnych rogach drzwi trzeba poszukać nakretek z regulacja na "fasolkach" około 1,5 cm. popuścić, powoli podnosząc i opuszczając szybę ustawić tak jak nam odpowiada i dokrecić.
wiem. oprócz tego jest regulacja wygięcia szyb (docisk górnej krawędzi w kierunku osi auta) zarówno z przodu jak i z tyłu - na dolnych mocowaniach szyn prowadzących szybę.
kąt krawędzi natarcia regulowany jest na wylnym wózku.
_________________ Czytanie postów na forum może powodować schorzenia psychiczne i utratę wiary w ludzką inteligencję
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum