Forum Klubu ROVERki.pl :: [MGF] Ciśnienie w oponach
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MGF] Ciśnienie w oponach
Autor Wiadomość
mg1989sos 




Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 201
Skąd: Sosnowiec

MG ZR

Wysłany: Sob Cze 11, 2011 20:22   [MGF] Ciśnienie w oponach
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1996

Witam. Jakie powinno być ciśnienie w oponach w MG F ? Koła 15' i opony DUNLOPA jeśli to ma znaczenie ...
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Cze 11, 2011 20:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Andrzej_1272 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 304
Skąd: Gdynia



Wysłany: Sob Cze 11, 2011 20:54   

od 2.1 do 2.4.POZDRAWIAM.
 
 
mg1989sos 




Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 201
Skąd: Sosnowiec

MG ZR

Wysłany: Sob Cze 11, 2011 21:34   

ale na przodzie ma być więcej czy na tyle? bo jak miałem auto z silnikiem z przodu to przód był 2.0 tył 2.2 a tutaj jak ?
 
 
 
Andrzej_1272 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 304
Skąd: Gdynia



Wysłany: Nie Cze 12, 2011 08:26   

ja pompuje wszystkie 4 koła na 2.2,chyba że mam jechać załadowany ciężarem,to 2.4.
 
 
practicator 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 284
Skąd: Kraków

MG MGF

Wysłany: Nie Cze 12, 2011 11:53   

MGFik jest leciutki. seria przy felgach 15" to 1.8 na przód i 1.9 na tył. jak się bardziej pompuje to od razu trakcja siada.
_________________
Czytanie postów na forum może powodować schorzenia psychiczne i utratę wiary w ludzką inteligencję
 
 
 
Madis 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 92
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Cze 12, 2011 16:59   

Leciutki? ;P jak dla mnie to 1150 kg na takie auto to troche sporo ;P tym bardziej że moje drugie auto Honda Civic 6 gen. Europejczyk waży 1070 kg ;) więc dziwi mnie fakt że tak malutkie auto jak MGF, dwu osobowe waży 1150. Rozumiem że cabrio muszą być wzmacniane w podłodze co by sie nie złamały w pół ale wg. mnie jest to dużo.
 
 
practicator 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 284
Skąd: Kraków

MG MGF

Wysłany: Nie Cze 12, 2011 17:21   

nie wiem gdzie ty tą masę wyczytałeś.
mój np. waży 1050 kg zalany na full. a można by go jeszcze dolikatnie odelżyć.
wzmocnienia ważą swoje i dlatego też nie ma jakiejś drastycznej różnicy.
_________________
Czytanie postów na forum może powodować schorzenia psychiczne i utratę wiary w ludzką inteligencję
 
 
 
Madis 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 92
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Cze 12, 2011 17:28   

Kurde no w dowodzie tyle mam :P chyba że pan uzupełniający dane sie pomylił :P No to ciekawe ile jest w rzeczywistości, ja cały czas sugerowałem się tym co jest napisane w dowodzie :)
 
 
practicator 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 284
Skąd: Kraków

MG MGF

Wysłany: Nie Cze 12, 2011 17:32   

ja tam w dowód nie patrze bo tam zawsze jakieś mecyje piszą. jak porównywałem z Mad'em to obaj mamy co innego wpisane ;)
_________________
Czytanie postów na forum może powodować schorzenia psychiczne i utratę wiary w ludzką inteligencję
 
 
 
Madis 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 92
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Cze 12, 2011 17:35   

A no to widzisz, byłem w błędzie ;) No ale swoją drogą to i tak dużo ;) 900kg było by idealnie dla takiej wielkości samochodu :P nie musiał byś wtedy myśleć o modyfikacji na VVC :D bo 120 km by spokonie wystarczało.
 
 
practicator 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 284
Skąd: Kraków

MG MGF

Wysłany: Nie Cze 12, 2011 20:15   

To ja Ci powiem że 120 KM jeśli jest w dobrym stanie (moje sprzęgło :evil: ) jest w stanie na torze wykręcić praktycznie równy czas co ZS 2,5 V6 180 KM z VISem.

[ Dodano: Nie Cze 12, 2011 21:15 ]
zresztą zerknij sobie na czasy ze zlotu. zdziwisz się. bardziej się liczy co potrafisz wyciągnąć z mocy którą posiadasz, a nie ile jej jest.
_________________
Czytanie postów na forum może powodować schorzenia psychiczne i utratę wiary w ludzką inteligencję
 
 
 
Madis 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 92
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Cze 12, 2011 20:34   

No zapewne tak jest ale odbijając od tematu to szczerze sie przyznam że kupując wersje z silnikiem 120KM myślałem że będzie miał większe pierd*lnięcie ale z drugiej strony taka moc zupełnie wystarcza a podobno ten najsłabszy silnik jest najmniej awaryjny więc w sumie (przypadkowo) wybrałem dobrze. Pewnie w odpowiedni sposób tej mocy nie wykorzystuje bo kierowcą wyścigowym nie jestem i jeżdże tym samochodem dla przyjemności a nie na torze (chociaż chodzi mi po głowie żeby sie wybrać na tor chociaż raz, spróbować :P ) dlatego dobrze jest i nie ma co narzekać.
 
 
practicator 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 284
Skąd: Kraków

MG MGF

Wysłany: Nie Cze 12, 2011 21:31   

tak. zwykłe 1.8 i jest (chyba) najtrwalszym silnikiem jeśli chodzi o HGF. wersje z VVC czy mniejsze silniki raz na czas lubią sobię wydmuchać uszczelkę.

ja też kierowcą jestem (w moim odczuciu) przeciętnym, ale starałem się od początku wyczuć samochód, jego tendencje i możliwości. i byłem przyjemnie zaskoczony.
_________________
Czytanie postów na forum może powodować schorzenia psychiczne i utratę wiary w ludzką inteligencję
 
 
 
lukasz07 




Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 80
Skąd: Radom



Wysłany: Nie Cze 12, 2011 22:11   

Ja miałem okazję jeździć swoim 146km VVc i Mada 1.8 120km i i obaj po przejażdzkach doszliśmy do wniosku że nie zamienilibyśmy się na auta, tak więc zdania w tej kwestii są podzielone.
Mi jednak VVC bardzo odpowiada mimo tego iż "łapie moc" nieco wyżej niż zwykłe 1.8.
Teraz jak już podpompowałem zawieszenie odpowiednio i pozbyłem się gotowania płynu jeździ mi się nim doskonale :)
 
 
Madis 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 92
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Cze 12, 2011 22:25   

practicator moje wyczuwanie tendencji MGF'a skończyło się kilkukrotnym zatrzymaniem samochodu tyłem do kierunku jazdy :P mimo tego zabawa i przyjemność z jazdy jest niesamowita :)


lukasz07 Odpowiednio podpompowałeś tzn jak? Ja mam 15 calowe felgi i opony na profilu 50 i odległość między oponą a krawędzią błotnika jest taka że ciężko włożyć dwa palce :P i szczerze to nie wiem czy jest to odpowiednia wysokość...
 
 
practicator 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 284
Skąd: Kraków

MG MGF

Wysłany: Pon Cze 13, 2011 10:09   

to ja na zlocie zrobiłem małą terenówkę :) między błotnikiem a oponą mieści mi się cała dłoń :)

madis - albo umów się z Midowiczem - 150 zł za pompowanie, albo możemy się złożyć na pompkę (łukasz z Madem mówili że zrobią za 300 zł).

myśmy pompowali na czuja, ale wystarczy dorobić trójnik i nakręcany manometr, i wtedy możesz napompować dokładnie do seryjnego ciśnienia.
_________________
Czytanie postów na forum może powodować schorzenia psychiczne i utratę wiary w ludzką inteligencję
 
 
 
mg1989sos 




Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 201
Skąd: Sosnowiec

MG ZR

Wysłany: Pon Cze 13, 2011 13:25   

Madis napisał/a:
practicator moje wyczuwanie tendencji MGF'a skończyło się kilkukrotnym zatrzymaniem samochodu tyłem do kierunku jazdy :P mimo tego zabawa i przyjemność z jazdy jest niesamowita :)



mnie też to bawiło dopóki nie zrobiłem 360 stopni na ekspresówce przy 80-90km/h :D

w sumie to nawet byłaby z tego frajda gdyby nie ten tir co za mną jechal :D




practicator napisał/a:
MGFik jest leciutki. seria przy felgach 15" to 1.8 na przód i 1.9 na tył. jak się bardziej pompuje to od razu trakcja siada.


no to dobrze wiedzieć... niewiem jakim cudem ale mój mechanik napompował mi wszystkie do 2.8 ....
 
 
 
lukasz07 




Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 80
Skąd: Radom



Wysłany: Pon Cze 13, 2011 19:58   

Madis napisał/a:
Odpowiednio podpompowałeś tzn jak? Ja mam 15 calowe felgi i opony na profilu 50 i odległość między oponą a krawędzią błotnika jest taka że ciężko włożyć dwa palce :P i szczerze to nie wiem czy jest to odpowiednia wysokość...


Tak szczerze to nie wiem nawet jakie mam ciśnienie w poduszkach :)
Napompowałem tak aby mi się podobało jak wyglada :)

Też mam felgi 15 cali i teraz jeździ mi się naprawdę zdecydowanie lepiej niż wcześniej- dodam iż auto siedziało prawie na wspornikach :)
 
 
Skwirek 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 86
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Wto Cze 14, 2011 14:50   

Witam,

dla opon
przód: 185/55 R15 1,8bar
tył: 205/50 R15 2,0bar

jest jak najbardziej optymalne i w takiej konfiguracji jeździ się lajtowo :)

Pozdrawiam!
_________________
"Człowiek, który nie dąży do spełniania własnych marzeń równie dobrze mógłby być warzywem"
 
 
 
practicator 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 284
Skąd: Kraków

MG MGF

Wysłany: Wto Cze 14, 2011 17:22   

tył rzeczywiście można trochę bardziej do tych 2.0 ew. 2.1 ale to zależy jeszcze od gumy - jak masz V-ke to lepiej trzymać się serii, bo na takich przy większym Ciśnieniu gorzej mi się prowadziło.
_________________
Czytanie postów na forum może powodować schorzenia psychiczne i utratę wiary w ludzką inteligencję
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MGF] ciśnienie w kołach
Maciek MGF i MG TF 3 Czw Sie 04, 2011 04:10
practicator



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink