Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 92 Skąd: Kraków
Wysłany: Wto Cze 14, 2011 19:14
Jak już mowa o ciśnieniach to może zapytam o opony, gdzieś chyba był taki temat ale to krótkie i zwięzłe pytanie Jest sens pakować sie w opony marek: Toyo lub Yokohama? Nie mam konkretnego modelu i kompletnie nie znam się na oponach, felgi 15" bo na nasze cudowne drogi większe to raczej głupi pomysł, profil 55 lub nawet 60. Co polecacie? Swego czasu w innym aucie miałem Goodyear F1 tylko były bardzo stare ale podobno są bardzo dobre. Muszę wymienić bo moje obecne tylne mają praktycznie zero lub 1mm bieżnika a przednie w porywach do 2mm, są stwardniałe i mają 7 lat
SPAMU¦
Wysłany: Wto Cze 14, 2011 19:14 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 86 Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: Wto Cze 14, 2011 20:17
MGF RECOMMENDED TYRES and PRESSURES – All models
All Mgf (except Trophy)
Wheels and tyres -(no other arrangements are recommended):
185/55 R15 V Goodyear NCT3 fit to 6 x 15 alloy wheels - FRONT only
205/50 R15 V Goodyear NCT3 fit to 6 x 15 alloy wheels - REAR only
215/40 R16 Z Goodyear Eagle F1 fit to 7 x 16 alloy wheels - front & rear
175/65 R14 T fit to 5.5 x 14 steel spare wheel only
Wheel alignment:
Front 0.10’ ±6’ toe out
Rear 0.10’ ±6’ toe-in
Tyre pressures lbf/in bar
185/55 R15 V (front wheels only) - 26 lbf/in ......... 1.8 bar
205/50 R15 V (rear wheels only) - 28 lbf/in ......... 1.9 bar
215/40 R16 Z (front wheels) - 24 lbf/in ........ 1.7 bar
215/40 R16 Z (Rear wheels) - 28 lbf/in ........ 1.9 bar
175/65 R14 T (spare wheel only) - 30 lbf/in ........ 2.1 bar
WARNING: The spare wheel is for temporary use only, and the car must not exceed
50 mph (80 km/h) with the spare wheel fitted.
TROPHY MGF
Wheels and tyres -(no other arrangements are recommended):
195/45 Z R16 Goodyear Eagle F1 fit to 7J x 16 alloy wheel - FRONT only
195/45 V R16 Yokohama A539 type fit to 7J x 16 alloy wheel - FRONT only
215/40 Z R16 Goodyear Eagle F1 fit to 7J x 16 alloy wheel - REAR only
215/40 V R16 Yokohama A539 type fit to 7J x 16 alloy wheel - REAR only
NOTE: Goodyear Eagle F1 tyres are directional tyres and MUST be fitted in accordance with the direction of rotation shown on the sidewall of the tyre.
Mixing Goodyear and Yokohama tyres on the same car is NOT
recommended.
Trophy Tyre Pressures - Goodyear tyres
Normal driving conditions lbf/in bar
195/45 ZR16 (front) - 24 lbf/in ......... 1.7 bar
215/40 ZR16 (rear) - 36 lbf/in ......... 2.5 bar
Trophy Tyre Pressures -Yokohama tyres
Normal driving conditions lbf/in bar
195/45 ZR16 (front) - 26 lbf/in ......... 1.8 bar
215/40 ZR16 (rear) - 36 lbf/in ......... 2.5 bar
Trophy Tyre Pressures over 100mph(160km/h) lbf/in bar
195/45 ZR16 (front) - 30 lbf/in ......... 2.1 bar
215/40 ZR16 (rear) - 36 lbf/in ......... 2.5 bar
MGTF RECOMMENDED TYRES and PRESSURES – All models
MGTF Wheels and tyres -(no other arrangements are recommended):
185/55 R15 V Continental Premium Contact fit to 6 x 15 alloy wheels - FRONT only
205/50 R15 V Continental Premium Contact fit to 6 x 15 alloy wheels - REAR only
195/45 R16 Z Goodyear Eagle F1 fit to 7 x 16 alloy wheels - FRONT only
215/40 R16 Z Goodyear Eagle F1 fit to 7 x 16 alloy wheels -REAR only
175/65 R14 T fit to 5.5 x 14 - steel spare wheel only
195/45 R16 Z Goodyear Eagle F1 fit to 7 x 16 - alloy spare wheel
MGTF Tyre Pressures
Normal driving conditions lbf/in bar
195/45 ZR16 (front) - 26 lbf/in ......... 1.8 bar
215/40 ZR16 (rear) - 36 lbf/in ......... 2.5 bar
185/55 R15 V (front wheels only) - 26 lbf/in ......... 1.8 bar
205/50 R15 V (rear wheels only) - 36 lbf/in ......... 2.5 bar
175/65 R14 T (spare wheel only) - 32 lbf/in ........ 2.2 bar
195/45 R16 Z (spare wheel only) - 32 lbf/in ........ 2.2 bar
MGTF Tyre Pressures over 100mph(160km/h) lbf/in bar
195/45 ZR16 (front) -28 lbf/in ......... 1.95 bar
215/40 ZR16 (rear) - 36 lbf/in ......... 2.5 bar
185/55 R15 V (front wheels only) - 28 lbf/in ......... 1.95 bar
205/50 R15 V (rear wheels only) - 36 lbf/in ......... 2.5 bar
WARNING: The spare wheels are for temporary use only, and the car must not exceed 50 mph (80 km/h) with either type of spare wheel fitted.
NOTE: Goodyear Eagle F1 tyres are directional tyres and MUST be fitted in accordance with the direction of rotation shown on the sidewall of the tyre.(except for above)
Note there have been some reported problems with Marangoni Zeta Lenea and GoodYear GD2/3 tyres. See this thread for details.
Info on this page gathered by Aiketgate.
____________________________________________________________________
All,
Following all my questions on tyres, please find below email from Roger Parker at MGOC regarding MG's advice following the removal of Goodyear Eagle F1's:
“The GSD2 Good Year tyre is the approved OE fitment to MGTF. This tyre (and NOT the GSD3) is still the only fully approved tyre for this vehicle.
Where the GSD2 is unavailable, MG Motor recommends either the Falken Ziex ZE912 or the Toyo Proxes TI-R as appropriate. MG Motor has conducted limited testing on these alternatives to the Good Year when fitted as a car set.
MG Motor currently has no data on extended tyre wear for these alternatives.
Technical details of tyres tested:-
Front – Falken Ziex 195/45 R16 80V I0123 Extra Load, country of manufacture - Thailand.
Rear - Falken Ziex 215/40 R16 88W I0123 Extra Load, country of manufacture - Thailand.
Front - Toyo Proxes T1-R 195/45 R16 80V PXT1-R-2 ANH3608, country of manufacture - Japan
Rear - Toyo Proxes T1-R 215/40 R16 88W PXT1-R-3 ANH3608, country of manufacture - Japan
MG Motor is committed to support the customer gain the most from their car and would advise strongly that tyres should be fitted as a vehicle set.
Once tyres have been balanced and fitted, the car should be checked on a 4-wheel laser alignment machine against the correct data. This will prolong tyre life and ensure that the car is configured to our recommended settings.
The advice of a reputable tyre specialist and/or MG Motor Approved dealer should be sought in tyre selection and fitting to suit local conditions and vehicle use.
Mixing tyres across the same axle is not recommended. Mixing tyres front to rear (i.e. having different tyres on the front axle to the rear) is also not recommended.
Although the legal minimum tread depth in the UK is 1.6mm across the contact patch, tyre manufacturers will advise that wet grip deteriorates below 3mm.
Tyre pressures will be found in the vehicle handbook. 26psi front and 36 psi rear will suit 135s and LE500. 85th Anniversary cars run 30psi front, 36psi rear.”
Skwirek, ooo, wielkie dzięki! Nie wiem czemu niema informacji o oponach BFGoodrich przy Trophy, skoro też były rekomendowane wraz z Goodyear (przynajmniej na niemiecki rynek), ale w sumie teraz wiem ile być powinno i jutro robię korektę
Jest sens pakować sie w opony marek: Toyo lub Yokohama?
Może warto, ktoś musi spróbować
Ja niedawno kupiłem komplet Vredestein Sportrac 3, ale jeszcze nie zdążyłem ich założyć (jak zrobię zawieszenie przód + zbieżność, to MGF dostanie nowe kapcie). Z wyglądu trochę dziwne - środkowa jodełka taka jakaś rzadka jest (przez chwilę się zastanawiałem się czy aby to nie są zimówki )
ja mam: 195/50R15 przód; 205/50R15 tył
Porównywałem je z Uniroyal RainSport 2 na których brat jeździ (też całkiem przyzwoite oponki) i te mają bardzo gęstą jodełkę.
Kiedyś bardzo napalony byłem na BF-Goodrich G-Force Profiler. producent twierdzi, że mają o 10% większą powierzchnię styku z asfaltem (bardziej prostokątne na kantach) co zwiększa ich przyczepność - to chyba prawda, sądząc po opiniach w necie, ale niestety szybko się ścierają.
Madis napisał/a:
felgi 15" bo na nasze cudowne drogi większe to raczej głupi pomysł
większe to bardzo głupi pomysł efekt spotkania zestawu felga 16" + opona 205/45 z dziurą kończącą się studzienką kanalizacyjną to dwa alusy do prostowania i napawania oraz opony na śmietnik (zostały przecięte jak ostra krawędź studzienki pocałowała felgę).
Ofiarą został właśnie mój brat i jego nówki Uniroyale (opona warta 350zł więc teraz walczy o odszkodowanie).
Gdzieś na Azorach znalazł taką fają dziurę i jechał tylko z prędkością rzędu 50-60km/h!
na vredesteinach się nie zawiedziesz, chociaż po fotkach z toru widzę że IMO są trochę za miękkie.
jak chcesz latać bokami po mieście to zapomnij o seryjnym ciśnieniu, trzeba bardziej pompować - a to nierówno zużyje opony.
świetne kapcie na deszcz - w koleinach wypełnionych wodą trzymają się świetnie przy dużych prędkościach (grubo ponad 100km/h)
_________________ Czytanie postów na forum może powodować schorzenia psychiczne i utratę wiary w ludzką inteligencję
Ja od roku jezdze 16 cali 215/40 przód i tył i jakoś nie widze w tym nic głupiego, pomimo iż tygodniowe robie nawet 400-500km, po Radomiu, wsiach i krajówkach
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 92 Skąd: Kraków
Wysłany: Sro Cze 15, 2011 18:49
Ja już teraz mam problemy z dziurami ale to może dlatego że jak pisałem wczesniej moje opony mają 7 lat i są strasznie stwardniałe. practicator a kto tym samochodem nie lata bokami po mieście? Ja czasami sobie nie potrafie odmówić dlatego na tył 2,4 a na przód 1,8 gitara Zobaczymy co z tymi oponami, w każdym razie dzięki za porady
wiesz - bokami jak bokami - jak latasz tak jak po torze, że opony piszczą, ale od poślizgu bocznego, a nie od zrywania przyczepności przyspieszeniem, to wtedy pompuj mocno. jak wozisz dupsko, to aż tak nie musisz.
_________________ Czytanie postów na forum może powodować schorzenia psychiczne i utratę wiary w ludzką inteligencję
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum