Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1995
Witam, mam kolejny problem z moim rover-em, zacznę od początku i postaram się jak najlepiej przedstawić problem. A więc, auto kupiłem z uszkodzonym silnikiem krokowym, gdy jest podłączony obroty dość znacznie falują w zakresie 800 ~ 1300 rpm, czasami zacinają się na 2 tys i nie chcą zejść. Aktualnie krokowy jest odłączony, zimne auto trzeba podtrzymywać gazem, a po zagrzaniu utrzymuje idealne 800 rpm. Sam silnik krokowy jest dobry, mam drugi nowy i to problemu nie załatwia, objawy są takie same jak na jednym tak i na drugim. Kolejnym problemem jest gaśnięcie auta, dzieje się to najczęściej podczas normalnej jazdy, silnik nagle przestaje pracować, mimo tego że auto jest dalej na biegu obroty wędrują na dół obrotomierza. Czasami jest to tylko delikatnie szarpnięcie, innym razem trochę dłużej nie można go odpalić. I tu jest mój problem gdyż nie mam pojęcia co to może być , oczywiście forum przeszukane, nic nie znalazłem . Dziękuje z góry za wszystkie pomocne odpowiedzi
Zapomniałem, nowe są kable, kopułka, palec rozdzielacza, akumulator, świece pozostały stare, ale nigdy nie spotkałem się z takim objawem uszkodzonych świeć.
Ostatnio zmieniony przez tronsek Pią Lis 18, 2011 20:32, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Cze 07, 2011 20:00 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Odłączyłeś krokowiec? To nie dziw się że gaśnie, tak będzie się działo
Po za tym, jak wiesza Ci się na 2tys obrotów to znaczy że to przepustnica, radzę ją wyczyścić dokładnie (tzn zdemontować na części pierwsze i wyczyścić) oraz linkę wytrzeć, nie polecam smarowania olejami itp, wtedy szybciej znowu będzie się blokować.
Ok, zaraz zabieram się za wyczyszczenie przepustnicy. A co do cewki, wtedy auto w ogole nie paliło, wymieniłem kable, kopułke i palec i śmiga tylko właśnie czasami ma takie odpały, wiec nie wiem wiem czy wymieniać tą cewkę.
[ Dodano: Czw Cze 16, 2011 20:38 ]
Aktualnie auto stoi u elektryka, prawdopodobnie padł komputer , może komuś się przyda ta informacja .
jakieś aktualniejsze info. Wątpie ze to komp.
Z tym krokowcem mam tak samo . mam juz 3 w kolekcji chyba.
przepustnica się nie wiesza. zagladam czy opada czy nie.
Czasami jest dobrze a 1500 obrotów i koniec.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
A więc sprawa wygląda tak. Usterkę komputera zdiagnozował elektryk a ja raczej mu wierze, z resztą innego wyjścia nie mam. No i zauważyłem coś takiego. Przed jazda robię po prostu następującą sekwencje czynności, zapłon, pedał 5x do dołu czekam 20 sek., wyłaczam zapłon, odpalam i auto chodzi normalnie, powtarzam to za każdym razem jak chce gdzieś jechać , więc jest to kłopotliwe ale jakiś tam sposób jest. Mojego komputera niestety, podobno uratować się nie da, więc zamówiłem już nowy który mam nadzieje że w ten wtorek powinien już być. Fakt, faktem cena 650 zł jest astronomicznie jak dla mnie wysoka, ale co zrobić, tego jaki ja mam, z tym ozaczeniem MKC103580 nigdzie używanego, w dobrej walucie dostać nie mogłem. Jak zamontuje komputer dam znać czy to było to.
Borsi, ja się też ciągle łudziłem, ale z tego co mówiłem elektryk to w wielu przypadkach właśnie za takie a nie inne zachowanie w roverkach odpowiada komputer.
a w tym twoim kompie jest zaszyty immobilizer? bo jak tak to możesz się pożegnać z nim a to raczej dobrze nie wróży bo już parę lat w roverkach siedzę i nie znam ani jednego z wyciętym immo który dłużej pochodził. Z kompem trzeba przeważnie zamawiać komplet immo, stacyjkę, piloty i jeszcze coś ale nie pamiętam
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Tak, teraz jest IMMO, przy czym ten komputer który zamówiłem jest bez Immobilizera. Odpali to bez kombinowania czy będę musiał jeszcze z nim jechać do elektryka żeby coś przy tym pokopał? Czy po prostu wystarczy wpiąć komputer z odpowiednim oznaczeniem bez immobilizera i maszyna pali ?
bez immo fabrycznie czy wycięty? jak fabrycznie bez to powinien bez kombinacji palić ale jak wycięty to sam sobie kłopoty na głowę ściągasz. Nie wierzę w padnięty komp. To jest co innego i komp to tylko koszty dodatkowe. taniej kupić nowe świece bo może któraś przebija i cewkę też bym wymienił może od temperatury czy drgań dostawać przerwę i też nie będzie chodził. Może to być też fałszywe powietrze gdzieś na dolocie generalnie komp to ostateczność. bardzo rzadko zdarza się padnięty komp. (no chyb a że elektryk odkręcając akumulator zwarł kluczem do kompa i masa się spaliła a teraz kombinuje jak z problemu wybrnąć)
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Komputer kupuje jako nowy w cenie 650 zł z bez immo. Tak jak pisałem, palec, kopułka, kable no i teraz w piątek jeszcze świecie wymienniłem i to samo. Nie kupował bym go jak by mi tak nie powiedział elektryk, tym bardziej że u mnie wszyscy do niego śmigają i raczej jest konkretny. Ale zobaczymy, w wtorek będzie komputer i wszystko się okaże. Sknerko, ale co ma cewka do falujących obrotów ? czujniki wszystkie nawet sam przemierzałem, tj. położenia przepustnicy, czujnik temperatury no i wartości na omomierzu rosły lub malały tak jak powinny. Nie sprawdzałem tego z żadnymi katalogami ale wziąłem na zdrowy rozsądek. Później elektryk też powiedział że to komputer... No nie wiem, zobaczymy
cewka może być tak spieprzona że będą ci zapłony wypadać i będzie falował. Potencjometr położenia przepustnicy możesz sprawdzić wiarygodnie przez podmianę miernik ma za dużą bezwładność i nie sprawdzisz dokładnie
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Ale jak krokowy jest podłączony to auto jezdzi normalnie, no po za wysokimi obrotami. Dopiero gdy go odłącze auto zaczyna gasnąć i przerywać, na moje cewka tu ma niewiele z tym wspólnego. Co do potencjometra, ok - tu nie mam zamiaru się sprzeczać gdyż pewnie i tak może być z tą bezwładnością.
Frezze, sprawdź wężyki od krokowca i te pozostałe od kolektora w moim Freelanderze miałem delikatnie uszkodzony wężyk od krokowca i drugi ten w kształcie litery S między kolektorem i pokrywą zaworów, obróciłem oba o 180 stopni i dobrze docisnąłem i problem się zakończył. Łapał fałszywe powietrze najwięcej na tym w kształcie S
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Na prawde, sprawdzałem, na każdym gumowym weżu dałem ciband i docisłem ile sie dało. Ale ciągle jest to samo. Tyle czasu co ja już spędziłem przy tym aucie to po prostu ryje beret, ja już nie mam siły do niego, aktualnie żyje nadzieją że komputer który przyjdzie w (mam nadzieje) wtorek zakończy moje ekscesy z roverkiem i pozwoli mi się w końcu rozkoszować jazda, a nie wku******** co rusz
Ciekawostką jest że trzy razy zakładałem krokowca po czyszczeniu i dopiero za trzecim razem wymyśliłem, że jego zakłada się na "raty" na nie dokręconych śrubkach obudowy. objawem źle założonego krokowca były obroty na poziomie 2-2,5tys rpm
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Ja zdjałem krokowiec. wykreciłem gada przez włącazony zapłon na 2 s potem lekko wkreciłem żeby nie było wogóle ssania. jedyny problem to to że jest brak ssania i ...szarpie bardzo.
Musze podmienić krokowca i zaobserowować.
Czasami jest dobrze a czasami obroty 1500 i koniec.
Cewke wymieniłem troche jest dobrze ale mam na krótko zrobione nowe wtyczki. Nie mogłem nigdzie kupić ori wtyczki do cewki może przez to nie jest ustabilizowane napięcie ?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
sknerko napisał/a:
"raty" na nie dokręconych śrubkach obudowy.
Co masz na myśli dokładnie.
wkładasz trzpień w krokowca, podłączasz go na przekręconej w pozycję II stacyjce, wyłączasz stacyjkę i wciąga ci trzpień ale jest to jeszcze za mało, zakładasz na kolektor chwytasz śrubkami obudowę tak, że już bardziej go nie włożysz (ostrożnie bo można go zepsuć) i zostaje szczelina gdzieś ze 2-3mm i przekręcasz kluczyk w pozycję II i znowu wyłączasz krokowiec się chowa trochę bardziej, dokręcasz na tyle na ile się da (ostrożnie i znowu ciach stacyjką, znowu trochę się bardziej cofnie i teraz już raczej masz dobrze wkręconego i obudowę dokręconą jeszcze kilka razy kręciłem stacyjką i potem normalnie odpaliłem miał przez chwilę wyższe obroty a potem normalnie się ustawił na wolnych i tyle.
[ Dodano: Pon Cze 27, 2011 09:38 ]
warto też sprawdzić czy to gniazdo w które wchodzi trzpień krokowca czy jest czyste ja miałem trochę osyfione i wytarłem to szmatą maczana w benzynie
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Być może masz uszkodzony czujnik położenia przepustnicy.
też tak bym obstawiał a nie kompa
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
wiem że resetuje, ale mi sie zawsze wydawało że pamieć komputera gdzie jest zapisane położenie przepustnicy, bo z tego co mi wiadomo sam ten czujnik to zwykły potencjometr bez pamięci.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum