Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220] Mocne kopcenie na czarno
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R220] Mocne kopcenie na czarno
Autor Wiadomość
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Cze 27, 2011 08:21   

xtek napisał/a:
Wydaje sie to sensowne.

wydaje, tyle że w sdi przepływomierz nie dawkuje paliwa
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Cze 27, 2011 08:21   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pon Cze 27, 2011 08:41   

szoso420, no i właśnie o to mu chodzi ;)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Cze 27, 2011 09:03   

szoso420 napisał/a:
xtek napisał/a:
Wydaje sie to sensowne.

wydaje, tyle że w sdi przepływomierz nie dawkuje paliwa


Chyba sie nie obudziles zanim to czytales ;)
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Cze 27, 2011 09:14   

przepraszam, źle ciebie zrozumiałem
 
 
empi 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 77
Skąd: Limanowa / Nowy Sącz



Wysłany: Pon Cze 27, 2011 09:48   

tymczasowo roverek pojechał w trasę ale beze mnie, wiec nie mam jak zrobic tych testów. (wtryski, elastyczność)

Co do przepływomierza to jak byłem na odgrzybienie klimy to mi mechanik czyścił czujnik przepływomierza jakimś preparatem. Jego teoria była zgoła odmienna z tą waszą. Bo twierdził, że właśnie ten czujnik odpowiada za dawke paliwa w zależności od temperatury.

Sytuacja jest o tyle dziwna, że przed tym czyszczeniem było zawsze tak, że w chłodne np deszczowe dni roverek nie kopcił lub kopcił delikatnie. A w upalne dni to lokomotywa.

Teraz raczej kopci i w ciepłe i zimne dni.
 
 
plemaster 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 391
Skąd: Wrocław

Rover 200

Wysłany: Pon Cze 27, 2011 12:45   

To co powiedział mechanik się zgadza ale nie w silnikach SDi....tutaj przepływomierz steruje tylko EGRem.
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pon Cze 27, 2011 15:28   

empi, IC wyczyść też przy okazji ;)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
empi 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 77
Skąd: Limanowa / Nowy Sącz



Wysłany: Pon Cze 27, 2011 17:27   

Krzysi3k, przewody IC, zdjąłem i okleiłem je tymczasowo taką srebrną taśmą, żeby wyeliminować ich nieszczelność, przy okazji jak miałem zdjęte te przewody wyczyściłem je i spróbowałem odpalić klekota i wtedy nic nie kopciło (fakt wtedy bez obciążenia) ale poskładałem wszystko i jak wyjechałem z garażu(myślalem ze to jednak rzeczywiście nieszczelność) ale znowu przykapcał, a w jeździe przy obciążeniu dalej tragedia.

Chyba, że masz na myśli sam intercooler ? jeśli tak to jak to zrobić i poco ? skoro moc jest a problem tkwi w samym kopceniu.
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pon Cze 27, 2011 17:36   

To spróbuj zdjąć rure od IC i przejechać się :D
Czyli z przypiętym IC nawet na luzie kopci, a na odpiętym na luzie nie kopci?
Mocno zaolejone rury od IC są?
A może masz gdzieś po drodze dolot przytkany? Weź odłącz IC razem z rurami oboma i spróbuj przedmuchać...
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
empi 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 77
Skąd: Limanowa / Nowy Sącz



Wysłany: Pon Cze 27, 2011 19:11   

Krzysi3k napisał/a:

Czyli z przypiętym IC nawet na luzie kopci, a na odpiętym na luzie nie kopci?

-może to przypadek ale jak ja zdejmowałem te rury to tak było.

Krzysi3k napisał/a:

Mocno zaolejone rury od IC są?

nie. Ale strasznie gwiżdze jak dodam gazu bez założonych IC rurek
Próbowałem przedmuchiwać bez IC.
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pon Cze 27, 2011 19:26   

A co ma nie gwizdać skoro rurę od IC zdjąłeś, którędy powietrze pompowane przez turbine leci do silnika? :P
Przedmuchanie raczej nic nie da, bo turbina ciągle przedmuchuje i jakoś coś nie widać, chodzi o to czy tam coś nie blokuje przepływu powietrza :)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
bamber 



Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 14
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Wto Cze 28, 2011 08:34   

Jak się jeździ jak dziadek to potem przy depnięciu puści dyma ale chwileczkę a jeśli się jeździ cały czas dynamicznie nie zadymi,ja z rozwalonym IC po kolizji przyjechałem VW z Węgier,do pewnych obrotów dymił jak lokomotywa,to samo miałem jak mi pękł gumowy wąż od IC,turbinka nie dostawała takiego ciśnienia jak powinna i sadziło mu duże dawki paliwa,chyba ze by ci świrowała pompa,jeśli chodzi o przepływkę zawsze jest to jeden z elementó który ma wpływ na dawki paliwa nawet w benznowym tyle ze tam nie będzie dymił od dużej dawki a będzie aż śmierdziało nieprzepalownym paliwem z tłumika.Jak pisałem mam 2 diesle w domu i jak się ich nie muli powoli to przy deptaniu żaden dymów nie puszcza,jak silnik będzie zarżnięty klekot to i w 2 letnim aucie będzie ci kopcił.Szukał bym przyczyny w dawce paliwa i co jest za to odpowiedzialne.
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Wto Cze 28, 2011 09:56   

bamber napisał/a:
Jak się jeździ jak dziadek to potem przy depnięciu puści dyma


No chyba nie bardzo ;)


bamber napisał/a:
,jeśli chodzi o przepływkę zawsze jest to jeden z elementó który ma wpływ na dawki paliwa


ma ale nie w SDi ;)


Cytat:
chyba ze by ci świrowała pompa

Wywalało by czek


Cytat:
jak silnik będzie zarżnięty klekot to i w 2 letnim aucie będzie ci kopcił


Czyli z fabryki forda TDCI juz wyjezdza zepsute ;)

Radził bym sie zapoznać z zasadą działania turbodiesla/turbiny w dislu oraz dlaczego jest tak zwany bąk ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
empi 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 77
Skąd: Limanowa / Nowy Sącz



Wysłany: Sob Sie 06, 2011 18:07   

Chwilowo nie miałem czasu aby poświęcić go roverkowi, ale teraz temat odkopuje

Robiłem pomiar elastyczności tak jak Reptile pisał

60-100 na IV - ~7s
0-100 - ~10 s

Do tego ostatnio nagrałem filmik o co mniej więcej chodzi ale sedna nie udało mi się uchwycić bo najbardziej to kopci jak się przejedzie gdzieś trochę dalej, wtedy jest jeszcze gorzej ;/

http://www.empi.wri.pl/rover/film.swf

Na filmiku 2 bieg od jakieś 1800 - 4500 obrotów. Na innych biegach jest to samo z tym że nie muszę aż tak piłować żeby kopcił. Dym wydaje się niebieskawy ale to przez jakość wideo. W rzeczywistości jak się stoi z boku jest total czarny.

Co teraz powiecie ? :)
 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1762
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Sob Sie 06, 2011 18:25   

empi,
Kiedy wymieniałeś olej, na pewno masz wlany wlasciwy?
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
empi 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 77
Skąd: Limanowa / Nowy Sącz



Wysłany: Sob Sie 06, 2011 18:28   

Olej ~ 5 k temu + all filtry
półsyntetyk leje 10w40 mobil, ale to raczej nie jest problemem bo 1 go nie bierze 2, kopci na czarno a nie niebiesko
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Sob Sie 06, 2011 18:41   

empi, czasy są ok ;) moim zdaniem te kopcenie tym bardziej jeśli mowisz ze nie beirze oleju, jest w twojej wyobraźni ;) nistety niemoge odpalic filmiku gdyz jestem nad morzem. ale w tym przedziale jak dasz w pedał 1.8 obr--> SDi ma prawo zakopcic ;) Pozatym Niema ognia bez dymu !! :D
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Sie 06, 2011 21:32   

Raptile napisał/a:
empi, czasy są ok ;) moim zdaniem te kopcenie tym bardziej jeśli mowisz ze nie beirze oleju, jest w twojej wyobraźni ;) nistety niemoge odpalic filmiku gdyz jestem nad morzem. ale w tym przedziale jak dasz w pedał 1.8 obr--> SDi ma prawo zakopcic ;) Pozatym Niema ognia bez dymu !! :D


Ale jemu to auto wali dymem jakby sie palilo ;)
Moim zdaniem powinienes sprawdzic u jakiegos fachmana czy wtryski nie leja.
 
 
empi 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 77
Skąd: Limanowa / Nowy Sącz



Wysłany: Sob Sie 06, 2011 21:53   

w sumie do tego nie trzeba fachmana, trzeba się tylko w wężyki przeźroczyste zaopatrzeć. I tak zrobię w pierwszej kolejności

Ale czy to nie powodowałoby spadku mocy ? Raczej by powodowało, a takiego nie odczuwam.
A Tomi pisał że wtryski są b.trwałe przy tych silnikach

Wydaje mi się że poprzedni własciciel mógł coś kombinować ze zwiększeniem dawki paliwa i teraz turbo za mało powietrza daje (szczególnie jak jest ciepło i rzadkie powietrze to jest problem). Więc spróbuje w drugiej kolejności podkecić turbo tak jak pisał GRZYBEK82 tylko o ile przekręcić to cięgno od turbo ?

Jak ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to zapraszam :)
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Sie 06, 2011 23:07   

I co zamierzasz tymi wezykami przezroczystymi sprawdzic? Opisz jak wykorzystasz przezroczysty wezyk zeby sprawdzic jak wtrysk rozpyla paliwo. Bo proba przelewowa nic ci nie powie. Masz sprawdzic jak wtrysk rozpyla i czy nie leje ciurkiem. Znasz normy dla tych wtryskow?

empi napisał/a:
GRZYBEK82 tylko o ile przekręcić to cięgno od turbo ?


Kup wskaznik doladowania i ustaw 1.3 bara.

empi napisał/a:
Wydaje mi się że poprzedni własciciel mógł coś kombinować ze zwiększeniem dawki paliwa


Gdyby tak bylo, to bys mial lepsze czasy. A masz przecietne.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25]Brak mocy i kopcenie na czarno.Turbo nie daje ciśnienia
dambo12 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pią Wrz 07, 2012 20:18
dambo12
Brak nowych postów [MG ZR IDT] Dymi na czarno
yamakazi Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 15 Wto Sie 13, 2013 15:17
Gość
Brak nowych postów [R-200 1.4 16v 98R] Dymi na czarno jak Diesel
kolin Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pon Cze 09, 2008 23:14
Zukowaty
Brak nowych postów [R200 2.0 sdi] dymi na czarno
rafal_13 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Pią Sty 08, 2010 10:51
Brt
Brak nowych postów [ R25 2.0idt 01r ]dlaczego dymi na czarno
adczy Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Wto Lip 31, 2007 14:17
adczy



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink