Wiele sie wyszukalem na forum ale nieznalazlem dokladnie takiego problemu z tym roverkiem.
Otóż mam Roverka 25 w T.deselu, moj problem polega na tym iz mam ciagle siwecaca kotrolke z konturami silnika w kolorze zółtym(no moze pomaranczowym,chyba od komputera). Oprocz swiecacej kontrolki samochod co powein czas odcina mi pedal gazu oraz podwyzsza obroty(tzw chyba tryb awaryjny). Na komputerze posiadam dwa bledy: 1-blad pedalu gazu oraz 2- blad zaworu EGR.Wymienilem juz potecjometr pedalu gazu oraz cos w rodzaju elektronicznego zaworu EGR.Nic to niepomoglo. NAdal co powien czas odcina mi pedal gazu a obroty zostaja podwyzszone dzieki czemu moge wogole poroszac sie i jechac max 60km/h wbijaca jedynie biegi. Po chwili postoju samochod chodzi normalnie(lecz po jakims nieduzym, przebiegu znowu odcina gaz) jednak kontrolka nadal swiecie i wogole niegasnie. Usuwajac komputerem blad kotrolka gasnie po czym za kilkadziesiat kilometrow znowu sie zaswiece wraz z odcieciem poedalu gazu.
Mechanicy maja problem.
Niemoge tego problemu rozwiaca juz ponad miesiac.
Bardzo prosze o pomoc
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Czw Kwi 24, 2008 10:37 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Niemoglem znalesc ale mniejsza o to poniewaz zaczyna podejrzewac ze to sie gdzieje jak jest dobry deszcz, kolejna kałuza i odcina mi pedal gazu a jak sucho to jezdze i nic ale kotrolka silnika swieci:( Czekam w kolejce u mechanika.Pewnie jakies male przebicie ale sztuak bedzie to znalesc
Niemoglem znalesc ale mniejsza o to poniewaz zaczyna podejrzewac ze to sie gdzieje jak jest dobry deszcz, kolejna kałuza i odcina mi pedal gazu a jak sucho to jezdze i nic ale kotrolka silnika swieci:( Czekam w kolejce u mechanika.Pewnie jakies male przebicie ale sztuak bedzie to znalesc
Miałem to samo tylko w moim przypadku obroty wchodziły mi na 1500 i zero reakcji na gaz.
Usterka sie pojawiała podczas silnych deszczów i większej wilgoci. Przejrzałem wszystkie styki, przeczyściłem je i problem znikł.
Co zabawniejsze podczas wystąpienia tej awarii przełącznikiem tylnej wycieraczki zwiększałem obroty .
Tak samo jak u Ciebie po krótki postoju usterka znikała po czym po jakiś 10minutach powracała .
Moja rada jest taka:
- kup środek to zabezpieczania połączeń elektrycznych ok 20zł
- siądź w weekend i każde połączenie oczyść i sprawdź
- lub dobry elektryk.
Ale zrób tak jak ja wyczyściłem i zabezpieczyłem i jest OK
Nawet nie wiesz jaki miałem ubaw jak jeździłem przez parę dni podczas deszczu i zaliczałem każdą kałużę w ramach sprawdzenia czy zrobiłem dobrze
[ Dodano: Sro Cze 04, 2008 07:41 ] virusek123, i jak zrobiłeś? co było?
Wysłany: Wto Lip 01, 2008 21:08 ROVER 25 TD 2000 r. Kontrolka check engine, brak gazu
Witam
Zrobilem auto.Po wymianie elektronicznego zaworu EGR nalezało usunac blad komputerem czego wszesnie niezrobilem bo sam go wymianialem i niemialem sprzetu. Niektore modele wymagaja tego.
Dzieki za pomoc wszytko
AHA i nie jest to rozwiazanie problemu tak ja maja niektorzy ze wjezdzaja w kaluze i sie to wlacza. Ja jednak mialem to niezaleznie od niczego, samo sie wlaczalo i juz.Myliłem sie
Jezeli ktos chce jakies rady na temat ROVERA 25 iTD chetnie słuze 506110717
Więc tak podsumowując nasze problemy mamy.
- zwarcie
- check engine
Zwarcie mamy jak nam dostanie się woda do komory silnika. Obydwoje obstawialiśmy że dzieje się to podczas deszczu lub większej wilgoci.
U mnie ponownie pojawiło się zwarcie jak myłem silnik. Więc wyklucza to zwarcie gdzieś w wiązce pod spodem silnika.
Tobie natomiast pojawiło się to podczas mycia auta myjką bo jak mówiłeś miałeś mokrą komorę silnika.
Konkluzja jest taka że sprawdzając wszystkie informacje jakie można było znaleźć na forum, zwarcie może być w wiązce idącej do ECU lub w tej wiązce która idzie pod chłodnicą.
Ani mój ani twój elektryk nic nie znalazł.
Więc pozostaję metoda o której rozmawialiśmy przez telefon.
Dziś stawiam auto i zaczynam szukać. Zacznę od wiązki przy ECU a następnie będę się przesuwał w kierunku modulatora gazu.
Wiązkę pod silnikiem na razie sobie odpuszczam bo jest z nią trochę roboty.
Więc tyle co do zwarcia.
Kontrolką "check engine" na razie się nie zajmuję, priorytetem jest zwarcie.
[ Dodano: Pon Lip 21, 2008 08:34 ]
Problem rozwiązany!
Więc sprawcą całego zamieszania jest przewód idący od potencjometra gazu do ECU. A dokładniej jego przetarcie/pęknięcie powodujące zwarcie a za czym idzie odcięcie pedały gazu oraz podwyższone obroty w granicach 1200-1500rpm.
Ale od początku.
Objawy:
- odcięcie gazu i brak reakcji na pedał gazu
- podwyższone obroty na poziomie 1200-1500rpm.
- świecąca się kontrolka "check engine"(o ile nie świeciła się już wcześniej)
- z bardziej wyrafinowanych jest przypadek gdzie włączając przedni lub tylni spryskiwacz
szyby, podnosimy obroty.
Przyczyny po których występują objawy:
- duża wilgotność powietrza
- deszcz, kałuża itp
- wizyta w myjce
- widzimisię naszego roverka (czyli brak czynników wymienionych wyżej)
Jednym słowem woda w każdej postaci która dostaję się do komory silnika.
Ustępowanie usterki:
- chwilowy postój
- dłuższy postój który pozwala wyschnąć Roverkowi.
Diagnozowanie usterki.
Jeśli w naszym R występuje w/w usterka możemy być pewni na 99% że jest to wina przewodu idącego od potencjometra gazu do ECU.
Jeżeli podczas braku występowania usterki wypniemy przewód z potencjometra, obroty silnika zostaną na normalnym poziomie.
Sytuacja ma się inaczej podczas występowania usterki, mimo wypięcia przewodu z potencjometra obroty pozostaną na podwyższonym poziomie.
Tak jak już wspominałem winowajcą jest przewód a właściwie przetarcie/pęknięcie/zwarcie którejkolwiek żyły z tego przewodu.
Usuwanie usterki.
...cały dzień roboty
Potencjometr gazu znajduję się po prawej stornie komory silnika. Przewód dochodzący do niego wychodzi z głównej wiązki która jest poprowadzona po dolnej belce(pod chłodnicą).
W tej wiązce poprowadzone są również przewody do:
- lampy prawej
- kierunkowskazu
- światła przeciw mgielnego
- zasilenie silniczków spryskiwaczy.
Aby się dobrać do tej wiązki należy rozebrać/wyjąć
- zderzak
- prawy reflektor
- zbiornik na płyn
Po wymontowaniu tego wszystkiego jesteśmy w stanie wyjąć całą wiązkę i jej się przyjrzeć. Przetarcie/pęknie pojawia się na fragmencie przewodu który wychodzi spod dolnej belki i idzie kawałek pionowo a następnie skręca w lewo (patrząc od przodu auta).
Niestety wiązkę da się wyjąć tylko do pewnego fragmentu belki, tam nas zblokuję dolna guma podtrzymująca chłodnice.
Przewody należy dokładnie obejrzeć oraz palcami sprawdzić czy na którymś przewodzie nie wyczuwamy przerwania/pęknięcia przewodu w izolacji.
Jeśli udało się nam zlokalizować oraz naprawić uszkodzone fragmenty przewodu to całość izolujemy porządną taśmą izolacją. Dobrze by było przed ponownym montażem wcześniej zdemontowanych części, sprawdzić przewód. Proponuję jego podłączenie do potencjometra gazu i uruchomienie silnika. Jeśli wszystko działa możemy z powrotem złożyć całość do kupy.
[ Dodano: Pon Lip 21, 2008 09:13 ]
pozostałe zdjęcia
Mysle, ze moge dołaczyć sie do tego watku. Tez mialem problem z przedarta wiązka. Objawialo sie tym, ze gdy wlaczalem swiatla mijania zacinal sie sterownik gazu.
Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 53 Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: Wto Sty 12, 2010 11:13
Witam,
nawiązując do tematu, czy naprawa usterki, w w/w przypadku był to elektroniczny zawór EGR, wymaga wykasowania błedu z dziennika czy owy błąd poprostu istnieje tak "dla informacji" ?
Witam wszystkich!
W ramach pomocy innym uzytkownikom napisze tyle:
-wiazka lubi przecierac sie w miejscu gdzie chlodnica przymocowana jest do pasa przedniego na dole po prawej stronie auta. Trzeba dobrze przyjrzec sie kablom, zdjac czarna oslone owinieta wokol okablowania. Najlepiej odkrecic dwie sruby trzymajace chlodnice od gory i podwazajac chlodnice wyciagnac dolem owa wiazke, da sie to zrobic nie rozbierajac zderzaka lampy itd...
-po naprawie niestety pozostaje blad "check engine" ktory niestety trzeba wykasowac podlaczajac do kompa, chyba ze ktos ma jakis inny pomysl to z checia przetestuje...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 76 Skąd: Olsztyn
Wysłany: Nie Cze 26, 2011 10:45
Również ja wczoraj robiłem ową wiązkę. Nie wiem czy na pewno to rozwiąże problem, ale jeden przewód miał przeciętą izolację (widać było żyłę) i kilka innych uszkodzoną, więc poizolowałem wszystkie i czekam na deszcz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 32 Skąd: Pogórska Wola
Wysłany: Pią Lip 08, 2011 13:48
Panowie czy w R220 SDi 98r. ta wiązka też biegnie pod chłodnicą? u mnie się świeci check engine samochód zmulony - jak tryb awaryjny. Wiązke od pompy przeglądnąłem, połatałem (poprzedniemu właścicielowi chyba w wiatrak chłodnicy wkręciło). Wybłyskałem błędy 17, 72, 81. U mechanika na komputerze wyszło
-"obwód chujnika temperatury paliwa"
- "czujnik temp. doładowanego powietrza"
-"obwod nastawnika prędkości obrotowej"
Czujnik temp. powietrza doladowanego wymieniłem na uzywany, stary nie miał w ogóle obwodu, nowy założony działa, błąd też zniknął.
Zostały jeszcze dwa błędy 17 i 81, czy ten wtrysk sterujący odpowiadać może za "obwod nastawnika prędkości obrotowej"?
Dzis po wilgotnej nocy po paru km ten sam problem czyli objaw numer 1 brak reakcji na gaz pozostale ovjawy nie wystepuja po chwili przerwy juz dalej wszystko byli wporzo...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum