Forum Klubu ROVERki.pl :: [600] Stanął i nie odpala, a wcześniej choinka na drodze :)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[600] Stanął i nie odpala, a wcześniej choinka na drodze :)
Autor Wiadomość
spitz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 62
Skąd: Lublin

Rover 600

Wysłany: Wto Lip 19, 2011 18:08   [600] Stanął i nie odpala, a wcześniej choinka na drodze :)
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.3 Rok produkcji: 1999

Witam, problem dosyć pilny bo stanąłem na mieście (już w domu jestem, ale samochód trzeba będzie zabrać ;) .

Zaczęło się tak, że przy normalnej jeździe nagle przy włączeniu kierunku zaczął migać ABS na zmianę z kierunkiem, 100m dalej doszło do tego wariowanie obrotomierza i prędkościomierza - latały co chwila góra dół - od prawdziwej wartości do zera w ciągu sekundy i z powrotem, przy czym silnik cały czas chodził i nic nie szarpało. Kolejne 100m dalej jakby zabrakło mu mocy ledwo przyspieszał. Dojechałem jakoś na ustronne miejscu i niestety po zgaszeniu silnika już nie chciał odpalić. Przy próbie uruchomienia jest jakiś dziwny dźwięk... jakby jakiś przekaźnik,
Nagranie audio - kluczyk przekręciłem 2 razy na tym nagraniu i chwilę potrzymałem.

Na zapłonie wszystko świeci jak zwykle ale przy próbie odpalenia gaśnie wszystko na tablicy.

Akumulator sprawdziłem, jest ok. Z innego aku też to samo jest.

1. Co to więc może być?
2. Oczywiście pewnie będę go musiał odholować, ale podstawowe pytanie gdzie? ... mechanik czy elektryk?
3. Co zauważyłem jakiś przewód gumowy koło silnika jest luzem, ale nie wiem czy odpadł wcześniej i go nie zauważyłem czy też może to być przyczyna? Co to za przewód i gdzie on idzie? ... zdjęcia poniżej


 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lip 19, 2011 18:08   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Wto Lip 19, 2011 19:48   

To jest chyba jeden z przewodów podciśnienia.
Popatrz dobrze, czy nie ma wolnych króćców w okolicy kolektora dolotowego/przepustnicy.

Co do reszty - nie mam pojęcia.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Wto Lip 19, 2011 20:23   

spitz napisał/a:
Na zapłonie wszystko świeci jak zwykle ale przy próbie odpalenia gaśnie wszystko na tablicy.


Przede wszystkim sprawdź stan połączenia masy do nadwozia i silnika
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
spitz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 62
Skąd: Lublin

Rover 600

Wysłany: Wto Lip 19, 2011 22:21   

Dobra, jutro podjadę do niego i sprawdzę punkty masowe i bezpieczniki (chociaż wątpię) no i obczaje ten przewód do końca
 
 
KRYS 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Wto Lip 19, 2011 22:56   

tak to jest od podciśnienia pewnie gazownicy go obluzowali i spadł.

pierwsze objawy to masa słaba ale to drugie to juz chyba walnięty vss czyli czujnik prędkości obrotowej

Ale nie ma co gdybac tylko trzeba błędy wymrygac

hehe nie czuje że rymuje hehe :mrgreen:
_________________
http://www.fundacja-smolenia.org/
 
 
 
samos 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 69
Skąd: b-stok



Wysłany: Czw Lip 21, 2011 14:57   

KRYS napisał/a:
Ale nie ma co gdybac tylko trzeba błędy wymrygac



Hm ... czytam i czytam i w końcu sam sie pogubiłem - da się w końcu "wymrygać" błędy w benzynie czy tylko w dieslu ?? ?
_________________
-=W przyszłości chciałbym zostać Św Mikołajem - ponieważ tylko Mikołaj zna adresy nie grzecznych dziewczynek :)
 
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Czw Lip 21, 2011 20:48   

samos napisał/a:
da się w końcu "wymrygać" błędy w benzynie czy tylko w dieslu

Tylko w dieselu.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pią Lip 22, 2011 06:40   

samos napisał/a:
Hm ... czytam i czytam i w końcu sam sie pogubiłem - da się w końcu "wymrygać" błędy w benzynie czy tylko w dieslu ?? ?
W benzynie tylko przy pełni księżyca odpowiednimi czarami. :grin:
A na poważnie:
http://www.honda.cba.pl/samodiagnostyka_ecu.html

Był jeszcze cały opis w technicznym faq na stronie głównej, ale znikł.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
samos 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 69
Skąd: b-stok



Wysłany: Pią Lip 22, 2011 07:07   

marthinez napisał/a:
A na poważnie:
http://www.honda.cba.pl/samodiagnostyka_ecu.html


To czytałem, i próbowałem pomrugać sobie .... ( może pełni nie było ) ale nie działało w 2 litrówce
_________________
-=W przyszłości chciałbym zostać Św Mikołajem - ponieważ tylko Mikołaj zna adresy nie grzecznych dziewczynek :)
 
 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pią Lip 22, 2011 18:20   

samos napisał/a:
To czytałem, i próbowałem pomrugać sobie .... ( może pełni nie było ) ale nie działało w 2 litrówce
Działa, przecież masz PGM-FI: http://www.honda.cba.pl/pgmfi.html .
Więcej na ten temat jest w manualu od accorda oraz w Haynesie dotyczącym R600.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
KRYS 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Pią Lip 22, 2011 23:36   

darek_wp napisał/a:
Tylko w dieselu.


:brawa: :brawa: :brawa:

[ Dodano: Sob Lip 23, 2011 00:36 ]
zrób tak

http://www.youtube.com/wa...feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=b6rEk9aXOmg
_________________
http://www.fundacja-smolenia.org/
 
 
 
ykziwo 



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 32
Skąd: Gdz



Wysłany: Sob Lip 23, 2011 17:08   

E benzynie też sam sprawdzam błędy, więc nie wiem skąd pomysł że tylko w dieslu ;]
 
 
spitz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 62
Skąd: Lublin

Rover 600

Wysłany: Wto Lip 26, 2011 08:53   

Dzisiaj jak już miałem go holować do elektryka wsiadłem i stwierdziłem a co mi tam spróbuje odpalić i poszedł :o zrobiłem parę km i wszystko ok, tylko SRS się pali.

Zmierzyłem przy okazji upływność prądu i jest aż 0,6-0,8 A :!: ładowania aku też nie ma, jeszcze może spróbuje postukać w alternator, może się szczotki zwiesiły... ale wątpię.

Tak czy siak jadę z rana do elektryka samochodowego, dam znać jak mu się uda naprawić.


---
Temat rozwiązany, przyczyną wszystkiego było zwarcie na alternatorze... i całe szczęście bo przy okazji okazało się, że łożysko i pierścień już prawie padły więc wszystko wymienione i śmiga :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Stanął silnik
rolfik Rover serii 600, Honda Accord 18 Nie Sie 05, 2007 20:24
Brt
Brak nowych postów [R620] Licznik KM stanął
emo Rover serii 600, Honda Accord 9 Czw Wrz 03, 2009 07:43
szoso
Brak nowych postów [R620] Jaki wlać olej, nie wiem jaki był wcześniej
wilkxt Rover serii 600, Honda Accord 14 Pią Sie 31, 2007 11:11
piter34
Brak nowych postów [620 sdi] nie odpala
Slepiecc Rover serii 600, Honda Accord 21 Nie Paź 14, 2012 10:37
tronsek
Brak nowych postów [R620 sdi] Nie odpala
scorpion136a Rover serii 600, Honda Accord 3 Sro Wrz 19, 2012 15:23
MpR



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink