Forum Klubu ROVERki.pl :: MG ZS zamiast ZR
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
MG ZS zamiast ZR
Autor Wiadomość
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Wto Lip 19, 2011 14:32   

xaoo napisał/a:
Jechałem 45tką i mam wrażenie, że biorąc średnio ciasne zakręty nawet o 20-30 kmh wolniej niż ZR, to auto chce się wywrócić na dach.

Samochód jest szerszy większy i raczej ciężko by było go przewrócić na normalnej drodze jadąc bokiem. W moim przypadku gdzie zawieszenie jest lekko zmodyfikowane opony się ślizgają dużo wcześniej niż samochód złapie ostry przechył. Choć fakt że moje opony to już prawie slicki ;)

Tak jak Pływak napisał zawieszenie jest zupełnie inne więc ciężko te dwa auta porównać pod tym względem. Trzeba się przejechać i stwierdzić czy jest ok czy nie. Warto dodać że wybieraniem drobnych nierówności zajmuje się opona więc jej twardość oraz ciśnienie w niej też nie jest bez znaczenia.

Jeśli chodzi o bolączki to rdza na pewno jest mankamentem choć polifta nie widziałem rudego. Wiązki są w miarę trwałe ale krańcówki często padają (koszt kilknaście złotych) no i klamki łatwo wyrwać szczególnie w zimę. Ale na to też są sposoby wystarczy umieć otwierać drzwi (choć mi ostatnio tylną jakaś dziadyga wyrwała). Zawieszenie na ogół jest trwałe i najgorzej znoszą nasze drogi duże cukierki z tyłu. Warto zobaczyć w jakim są stanie. Jak strasznie styrane to może oznaczać że reszta elementów gumowych też już jest wypruta.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lip 19, 2011 14:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
own 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 29 Sie 2006
Posty: 299
Skąd: Wrocław

MG ZR

Wysłany: Wto Lip 19, 2011 18:20   

Z osiągami czy spalaniem ZR czy ZS nie ma specjalnej różnicy. Nie ma aż takiej różnicy w masach. ZR można dobrze wyciszyć i poprawić niedoskonałości - 1 lub 2 dni zabawy przy aucie i ma się lepszy komfort ;-) Jeżeli ktoś zastanawia się nad zakupem ZR lub ZS to zdecydowanie polecam ZS'a (o wiele lepsze wykonanie), jednak jeżeli masz sprawne, pewne i dobre auto, to już bym poważnie się zastanowił nad zmianą.
Bolączki ZS w stosunku do ZR, to chyba tylko hydrauliczna pompa sprzęgła/wysprzęglik. Linka w ZR jest mniej awaryjna.

ZS wydaje mi się, że ma sporo lepsze zabezpieczenie przed rdzą oraz o wiele lepsze zawieszenie - można je porównywać ;P
 
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Wto Lip 19, 2011 21:28   

xaoo napisał/a:
Diesle ZR-rowe cieszą się jeszcze twardszym zawiasem od benzynowych. U mnie na każdym ziarnku piachu na drodze miałem wrażenie, że chce mi wszystkie plomby w zębach usunąć :)

ja mam takie odczucie w 45 diesel po zmiane mcpersonow na te z zs 180
ale moze to przez to ze wczesniej było takie miekkie i mi sie wydaje
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
xaoo 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 79
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Lip 19, 2011 21:37   

Pływak napisał/a:
... i koniecznie xaoo chcesz zostać przy marce to szukał bym 75 lub ZT.


Przyglądałem się 75/ZT i nie odpowiadają mi w nim: wielkość, charakter, stopień skomplikowania i cena. Nie wyobrażam sobie pojechać w uślizgu takim autem, a i parkowanie będzie o te kilka cm bardziej problematyczne.

Wielowachacza doświadczyłem dawno temu jeżdżąc Protonem Wira - przefantastyczna sprawa.

A przy marce chciałbym zostać jak długo to możliwe - do klubu vw czy skody mi się jakoś nie spieszy :)

Na chwilę obecną - dzięki wszystkim, zaczynam powoli oglądać ZSy :)
PS
Orientujecie się, czy w wersji europejskiej występował ZS w nadwoziu liftback?
_________________
Paweł S.
 
 
 
own 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 29 Sie 2006
Posty: 299
Skąd: Wrocław

MG ZR

Wysłany: Wto Lip 19, 2011 21:41   

xaoo napisał/a:
Orientujecie się, czy w wersji europejskiej występował ZS w nadwoziu liftback?
Tak. Występowały.
 
 
 
kruszon 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 683
Skąd: /dev/urandom



Wysłany: Wto Lip 19, 2011 22:18   

Powiem Wam tak: porownywanie zawieszenia ZRki z 45tka jest nieporozumieniem :) Ja mam troche doswiadczen odnosnie zawieszenia w R400/45/ZS120/ZS180 to się chętnie podzielę. Mianowicie mialem wrazenie ze R400 ktorym jezdzilem najpierw, znacznie pewniej sie trzymal drogi niz R45 1.6. 45tka lubila sie przechylac na zakretach. Po zmianie zawieszenia w 45tce na to z ZS120 znacznie sie sytuacja poprawila, ale nie diametralnie. po prostu nieco sztywniej. ZS180 w porownaniu z ZS120 jesli chodzi o trzymanie sie drogi to niebo a ziemia. Byc moze znaczenie maja tu tez opony. W R45 mialem 15stki zarowno z zawiasem z 1.6 jak i ZS120. W ZS180 mam 17". Troche psuje tu teorie ta 400tka w ktorej mialem stalowki 14" i chyba najlepiej wlasnie to zawieszenie i trzymanie sie drogi wspominam - moze kwestia sentymentu ;)
Tak więc drogie misie, robiąc takie porównania musicie koniecznie brać pod uwagę jaką wersję - również silnikową - porównujecie. Brac pod uwagę oponki, być może autko ma wstawioną rozpórkę - nie koniecznie górną tylko dolną której nie musi byc widać na pierwszy rzut oka i tak dalej. Po prostu kwestia egzemplarza. Kazdym sie trzeba przejechac i zobaczyc co pasuje najbardziej. To też w duzej mierze kwestia gustu. Ostatnie zlotowe zmagania na torze pokazuja, ze nie zawias, silnik czy oponki maja znaczenie na ciasnym torze tylko lacznik miedzy fotelem a kierownica (tu uklon w stronie macieja) :)
Odnosnie ZRki - tył to tył, ale przód tez się zupełnie inaczej zachowuje przy skrecaniu niż w ZS - inna konstrukcja. Komfort - wiadomo choćby z racji rozstawu osi (dluzsze autko) w teorii powinien byc wiekszy w ZS/R45/R400 niz w R200/25/ZR.
Kolejne wrazenie takie ze jednak jakosc materialow jesli chodzi o deske rozdzielcza, przelaczniki szyb itp jest nieco jednak lepsza w w 45/ZS.

Pozdrawiam
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sro Lip 20, 2011 09:57   

xaoo napisał/a:
Wielowachacza doświadczyłem dawno temu jeżdżąc Protonem Wira - przefantastyczna sprawa.
taki trochę off top - skąd Ty takie auto wytrzasnąłeś :shock: .
 
 
 
xaoo 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 79
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Lip 20, 2011 11:46   

bociannielot napisał/a:
xaoo napisał/a:
Wielowachacza doświadczyłem dawno temu jeżdżąc Protonem Wira - przefantastyczna sprawa.
taki trochę off top - skąd Ty takie auto wytrzasnąłeś :shock: .


allegro -> dziwactwa -> umiarkowanie osobliwe :)
_________________
Paweł S.
 
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Sro Lip 20, 2011 21:15   

bociannielot napisał/a:
taki trochę off top - skąd Ty takie auto wytrzasnąłeś :shock: .

znajomej matka miała 2szt jednego do jezdzenia drugiego na czesci;D
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów MG ZTT zamiast MG ZR
Spiro Chcę kupić ROVERka 3 Sro Maj 12, 2010 20:51
MaReK
Brak nowych postów A może zamiast 600 to 400?
Co myślicie o tych 2 egzemplarzach?
ziober30 Chcę kupić ROVERka 19 Wto Kwi 20, 2010 17:30
olek997



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink