Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 25 iDT] problem z kątem wtrysku
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 25 iDT] problem z kątem wtrysku
Autor Wiadomość
gralu 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 63
Skąd: WWE



  Wysłany: Pon Sie 01, 2011 15:51   [R 25 iDT] problem z kątem wtrysku
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Czy miał ktoś z was taki problem? Po wymianie rozrządu (zakładane blokady, ustawiony na znakach) i podłączeniu komp. (progr. S-TECH) w celu ustawienia kąta wtrysku komp nie (widzi) kąta tzn. silnik zimny auto odpalone i pokazuje 1' ze wzrostem temp. powiedzmy 80 stopni schodzi do -2'. Gdy poluzuje 4 śrubki koła wałka rozrz. żeby ustawić kąt to czy go przyśpieszam czy opózniam komp. wraz pokazuje mi jedną wartość -2 nie wchodzi na plus czy minus ale jeżeli chodzi o mechanicznie czli kąt przyspieszam auto chodzi (twardziej) gożej pali itp. i odwrotnie gdy opózniam chodzi (mięko) itp. czyli reaguje tylko dlaczego komp. nie widzi różnicy przestawiania? dodam że żadna kontrolka mi się nie pali żadnego błędu nie ma (chyba, bynajmniej ten program nie widzi) wszystkie inne parametry silnika ok. Pod ten program był nie raz podłączany samochód i zawsze było ok. Dodam że jak silnik jest zimny powiedzmy z rana i gdy go zapalam to ze 2 sekundy muszę zakręcić zanim zapali potem za każdym razem pali na dotyk. Przed wymianą rozrządu zawsze palił mi na dotyk a w zimę palił tak jak teraz. Czy ma ktoś jakieś pomysły co może być nie tak?
_________________
pozdrawiam gralu
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sie 01, 2011 15:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Pon Sie 01, 2011 17:56   

:hm: Na początek bym spróbował sprawdzić kąt wtrysku innym komputerem. Może ten komputer nie jest w stanie tego sprawdzić.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
gralu 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 63
Skąd: WWE



Wysłany: Pon Sie 01, 2011 18:23   

Wsumie też tak myślałem żeby jechać do servisu i podpiąć pod T4. Ale nie daje mi to spokoju bo nie raz było podpinane tym komp. ustawiany był też kąt wtrysku ale wcześniej i nigdy nie było problemu. Wygląda to trochę jakby w tryb serwisowy wszedł ale nic się nie dzieje złego (innego) z samochodem ani obroty czy jazda nim wszystko ok czy nawet jakby z komp. było coś nie tak to albo by się nie łączył albo inne parametry by też były nie halo? Sam nie wiem :?:
_________________
pozdrawiam gralu
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pon Sie 01, 2011 19:49   

gralu, jedź na KTS lub T4 :)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Sie 01, 2011 21:26   

Albo prze OBD na laptopie odczytasz programem Digimoto :wink:

Ja ma jak odpale 1° jak dodaje gazu to się waha miedzy 0° a 2° :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
mentos 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 130
Skąd: Elbląg



Wysłany: Pon Wrz 19, 2011 19:23   

Witajcie

Podepnę sie do tematu.
Chciałbym upewnić sie przed zima, ze mam prawidłowo ustawiony kąt. Podłączyłem sie do auta za pomocą kabelka elm327 i programem pcmscan.

Po odpaleniu temp silnika wynosiła 42 stopnie C a kat 1 stopień
Po nagrzaniu do 81 stopni C kat na biegu jałowym spadl do -2 stopni
Ze wzrostem obrotów rośnie kąt do okuło 11 stopni przy 2750 rpm

Badany parametr to sparkadv
Auto przez cale lato odpalalo na dotyk (zima od -10 bylo ciezko). Silnik pracuje dosc twardo (chociaz czasami cos mu sie odmienia)

Wynika z tego ze musialbym przyspieszyc kat. Czy dobrze mysle? Czy parametr ktory porownywalem jest wlasnie tym na ktory sie powinno patrzec?


Pozdrawiam
Artur

[ Dodano: Pon Wrz 19, 2011 20:23 ]
Dziś w końcu trafiłem pogodę bezdeszczowa po pracy i zabrałem sie za ustawianie kąta.
Zdziwiłem sie jak delikatna regulacja zmienia wskazania na komputerze. Udało mi sie trafic 4-4,5 stopnia. Silnik jeszcze nie byl nagrzany ale mimo to po nagrzaniu wskazanie nie spadło jak wcześniej wiec będę musiał chyba skorygować na trochę mniej.

Ale strasznie szybko robi sie juz ciemno ;)
Mam nadzieje, ze jak przyjdą mrozy to będzie poprawa..

Patrząc na cenę takiej usługi w serwisie (facet w boschu juz nabiera chęci na wyciąganie pompy) to jest jakaś pomyłka w porównaniu z kosztem kabelka - 70zl i godzina roboty.
_________________
Pozdrawiam
Artur
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [220] problem i wieczna walka z kątem początku
jaro12345 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sob Maj 26, 2012 12:25
jaro12345
Brak nowych postów [220 sdi] kąt wtrysku
kaciorek1000 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Sob Paź 17, 2009 18:18
kaciorek1000
Brak nowych postów [R25] Jak ustawić kąt wtrysku
palan Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Czw Sty 23, 2014 10:40
Adrian
Brak nowych postów [R200 SDi 99r.] Kąt wtrysku a moc.
niedziu Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 17 Sro Sie 03, 2011 09:51
niedziu
Brak nowych postów [MG ZR IDT] Kąt wyprzedzenia wtrysku
bielu000 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pon Mar 28, 2016 14:04
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink