Wysłany: Czw Sie 04, 2011 07:45 [R45 iDT] Błędny pomiar temperatury powietrza dolotowego
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Poniewaz podejrzewam u siebie padniety przepływomierz, wczoraj zrobilem testy z trzema przepływkami (jedna moja i dwie pożyczone używanyne). Podpiąlem się pod komputer i odczytalem wartosci pomiarow na tych trzech przepływomierzach. Zauwazylem ze na mojej przepływce jest bledny pomiar temperatury powietrza do turbiny pokazuje mi caly czas ok 84stopnie C.(na innej przeplywce bylo 38stopni) i maksymalna wartosc przepływu powietrza przy 4000obr/min to 120g/s.
I moje pytanie jaki wpływ na prace silnika ma ten pomiar temperatury??
pomijam to ze wartosc przeplywu u mnie tez jest zanizona, ale poki co zastanawia mnie ta temperatura.
szoso napisał/a:
Moderator szoso informuje
RUDiCK! Ten temat zostanie usunięty jeśli nie poprawisz jego nazwy.
Na tym forum obowiązują ściśle określone zasady nazewnictwa tematów.
Proszę niezwłocznie zapoznać się z tym tematem
Aby zmienić nazwę tematu, musisz w pierwszym poście użyć funkcji
Temat zmienilem ale nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Przeciez temat dotyczy wszystkich rowerkow iDT a zapytanie w temacie bylo konkretne - nie kumam.
Ostatnio zmieniony przez RUDiCK Czw Sie 04, 2011 08:17, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sie 04, 2011 07:45 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
przeczytaj sobie zasady kącika to się dowiesz o co mi chodzi
skoro temat dotyczy problemu twojej 45 to niby czemu ma nie być tych informacji w tytule tematu?
skoro piszesz w tym dziale to trzymaj się panujących tu zasad
A jak pomiary przepływu powietrza na innych? Czujesz różnicę?
Teoretycznie może zaniżać dawkę wtedy - cieplejsze powietrze ma większa objętość i mniej się do cylindra mieści... No ale czujnik jest przed turbo, a nie jak np. w SDi na kolektorze i ta temperatura jest niemiarodajna zupełnie. Najlepiej jakby Remi się wypowiedział, on przepływki najlepiej ogarnia
A jak pomiary przepływu powietrza na innych? Czujesz różnicę?
Teoretycznie może zaniżać dawkę wtedy - cieplejsze powietrze ma większa objętość i mniej się do cylindra mieści... No ale czujnik jest przed turbo, a nie jak np. w SDi na kolektorze i ta temperatura jest niemiarodajna zupełnie. Najlepiej jakby Remi się wypowiedział, on przepływki najlepiej ogarnia
Niestety tamte przepływki nie zadobrze wypadly w testach, jedna padnieta calkiem (wogole nie mierzy masy powietrza) a druga przy 4000obr/min pokazyje tylko 80g/s wiec szału nie ma, ale jeszcze ja sprobuje wycziscic w nitro i acetonie, moze cos sie poprawi. Ale za to obie pokazuja dobrze temperature powietrza
Slabo jak 120g/s przy 4000 rpm powinno być min 215g/s
Ta niebieska linia pokazuje w miarę dobry zakres dobrej przeplwki A 80g/s to już całkiem tyle to przy ok włączeniu się Turbinki powinno byc
co do temp. to w sumie nie wiem o ile jest brany pod uwagę temp. wartość ja mam teraz diodę wpięty zamiast przeplyki a czujnik temp biorę jak w SDi od kolektora Ale czujnik temp możesz od tej innej starej przeplywki przelutowac i będzie śmigało. albo kupić w sklepie elektronicznym. kosztuje to kilka groszy
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Slabo jak 120g/s przy 4000 rpm...
A 80g/s to już całkiem tyle to przy ok włączeniu się Turbinki powinno byc
Wczoraj wieczorkiem jeszcze raz sie podlaczylem pod kompa i zastanowila mnie jedna rzecz... turbina , doladowywuje mi tylko 0,64bara - czy to moze byc przyczyna niskich wartosci wskazywanych przez przepływke jesli tak to moze przeplywke mam dobrą (znaczy oprocz tej temperatury) a przyczyna tkwi w turbinie, czy po tym mozna powiedziec ze turbina jest padnieta czy moze jakas nieszczelnosc jest??
Remi55 napisał/a:
Ale czujnik temp możesz od tej innej starej przeplywki przelutowac i będzie śmigało. albo kupić w sklepie elektronicznym. kosztuje to kilka groszy
RUDiCK, Dokładnie tak jak pisze sozso, niestety na postoju nie zmierzy sie wartość Turbiny, ale w sumie wszystkie przewody dolotowe możesz sprawdzić profilaktyczne
A co drugie to nie wierz wartością od komputera co pokazuje ciśnienie doładowania, najlepiej to mierzyć wskaźnikiem doładowania
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Ufff to mnie pocieszyliscie . Faktycznie pomiary robilem na postoju . Remi55 Nie bardzo mam dostep do wskaznika doladowania, ale profilaktycznie zrobie sobie odczyty komputerem w trakcie jazdy tak zeby sie upewnic ze jest OK.
Czyli dalej pozostaje u mnie problem z przeplywomierzem, chyba jednak pozostaje zakup nowego -ale to i tak lepiej jak regeneracja turbiny
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum