Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1996
Witam
Jest to mój pierwszy post tutaj ... , jestem szczęśliwym posiadaczem ROVERka 214Si , szykuje się do założenia gazu .... I teraz stąd moje pytanie .... Czy w tym modelu jest kolektor plastikowy??Bo dzisiaj Pan gazownik trochę mnie zabił tą informacją jak i ceną , a nie mam na razie przez tydzień dostępu do auta ... I jaki typ instalacji gazowej polecacie?? I jak wygląda u was spalanie??
Gazowniki stwierdził że jest kolektor plastikowy i tylko i wyłącznie sekwencja i koszt jedyne 3000 zł ....
Z góry dzięki za wszelkie info ....
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Wrz 24, 2011 20:53, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lip 06, 2009 14:43 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 10 Skąd: Suszec / Śląsk
Wysłany: Pon Lip 06, 2009 15:13
Mówił prawdę - tylko sekwencja jeśli nie chcesz mieć problemów z autem. Koszt też by się zgadzał jeśli jest robiona na lepszych podzespołach - na gorszych może taka przyjemność kosztować kolo 2200-2500 - wiadomo, że zależy też od gazownika.
W Węgrowie Stag + Thomasetto + Valtek do R200 1900 zł.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Mam pytanie do posiadaczy 214Si z LPG. W tym modelu wchodzi w grę tylko założenie sekwencji, czyli IV generacji ? Czy można pokusić się o założenie III generacji ?
Powiedzcie mi jeszcze Panowie - nic tam szczególnego się nie dzieje po zamontowaniu tego gazu, przy odpowiednim serwisie oczywiście wszelkich podzespołów narażonych na szybsze zużycie.
Zimą nie macie problemów z odpalaniem auta ? Odpala Wam od pierwszego przekręcenia kluczyka ?
Tak rozważam instalację LPG do 214Si, bo jednak sporo spala paliwa. Tylko z drugiej strony zastanawiam się czy jest sens, ponieważ autkiem będę chciał pojeździć jeszcze max półtora roku.
Przy prawidłowo dobranej i dobrze zamontowanej instalacji nic zlego nie powinno się dziać. Trzeba jedynie zadbac o układ zapłonowy (kable, świece).
Czy Ci się opłaci zakładać to sprawdź tu.
Tak Panowie twierdzicie, że tylko sekwencja może w nowszych modelach ale plastik w kolektorze jest mega solidny. Ja mam instalację chyba nawet I generacji działającą tylko na podciśnieniu zupełnie bez żadnej elektoniki, wymieniam tylko parowniki co 80-100 tys. km, teraz jeżdze już na 3 . Nie mam problemów z wtryskami gazu, elektoniką, lambdami i innym dziadostwem które jest awaryjne i kosztotwórcze. Jak kończy sie parownik, cewka zapłonowa/kable/ świece może dojść do sztrzału, tylko zamontowanie 3 klapek uchylnych w obudowie filtra powietrza rozładowuje całkowice potencjalny "podmuch".Powiem tak, patrzać na częste problemy z nowszą generacją instalacji w życiu bym jej nie założył, taką samą instalację mam w Lagunie I i przebieg jest też w granicach 300tys. Takie małe wtrącenie do tematu, ponieważ twierdzenie, że jak niechcesz miec problemów to tylko sekwencja nie jest tak do końca prawdą.
stiepazapto, jakieś 3 tygodnie temu tankowałem gaz a obok BMW 316 tankowało i jak ruszał z pod dystrybutora, jak pierdyknęło mu pod maską to rozerwany kolektor zdeformował maskę. Do kasy bidulek dopchał a potem słyszałem jak dzwonił po lawetę bo mu kolektor pękł to tak tyle w temacie ode mnie.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Każdy gaz można spieprz... przy montażu . jednak jeśli dobrze zamontowany to sekwencja będzie zawsze lepsza. Brak zwęzki na dolocie = większa moc i mniejsze spalanie.
Panowie mnie strzaly w jakims BMW nie obchodzą bo nie wiem jak jest zrobiona instalacja, parownik filtry kable itd. Na moim rozwiązaniu zrobilem koło 300tys km, A strzałów było kilkadziesiąt w czasie gdy trzeba było zmienić kable, parownik, świece itd. Jedyną rzeczą która została rozrywana to górna puszka filtra powietrza, powtarzam na kilkadziesiąt strzałów. Rozwiązałem ten problem poprzez montaz 4 klapek fi50 metalowych w ww. obudowie i nawet podczas strzału nic sie nie dzieje. (2 klapki było za mało ). Ja w swoim miescie miałem 4 rovera z salonu w 98roku, a sekwencje to dopiero raczkowały i trzeba było je zamawiać do konkretnego komputera silnika, przynajmniej mi tak tłumaczyli gaziarze, a koszt był wtedy 5.5 tys zł i do mojego oczywiscie nie było. Nikt sie nie chciał podjąc instalacji podcisnieniowej do takiego kolektora do czasu kiedy zobaczyłem u żony jednego z gaziarzy rovera ze zwykłą instalacją, więc doszedłem do wniosku że albo ją kocha albo chce z babą skończyć . Wtedy powiedział: Panie te kolelktory nie strzelają i facet jak czas pokazał miał rację. Nikogo nie przekonuje do takich rozwiązań jedynie mówie że na zwykłej instalce też sie da, dodatkowo parownik to chyba Emma Gas i to jedyne urządzenie w instalacji oprócz butli i centralki.
Co do mocy jestem zadowlony i max prędkośc mam wiekszą na gazie niż na benzynie (może dlatego że nie ma odcięcia?), dodtakowo w każdej chwili mogę przełączyć manulanie B/G, a na sekwencji nie mam na to wpływu- temp.
Dołączył: 15 Lip 2011 Posty: 83 Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: Wto Paź 04, 2011 11:14
ja w swoim aucie tez mam sekwencję (stag 200, wtryski reg fast, tomasetto, wlew w klapce) i szczerze powiem, że albo ktoś coś złego porobił przy montażu albo nie wiem co innego może go boleć, bo niestety auto albo dużo pali i chodzi idealnie, albo chodzi "kulawo" a spalanie jest do przyjęcia. Do samochodu zaglądało już z 7 'majstrów' i niestety żaden nic nie wymyślił. Także na przyszłość zero cudów z gazem- czas przerzucić się na diesla
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum