Jeżeli dla kogoś jest priorytetem żeby maksymalnie tanio jeździć to II gen jest "akurat".
Nie jestem zwolennikiem takich rozwiązań, ale ze względu na obecne ceny roverków trzeba się liczyć z tym, że coraz więcej egzemplarzy dostanie pod maskę mikser i będzie niedoinwestowanych.
Silnik VVC i silniki z R25 i R45 mają już pełną sekwencję i pewnie łatwiej je zagazować.
Ale starsze też się oczywiście da.
Ktoś się pytał o różnicę między fullgroup, półsekwencją a sekwencją.
fullgroup - wszystkie wtryskiwacze wtryskują jednocześnie
półsekwencja - wtryskiwacze pracują parami
pełna sekwencja - każdy wtryskiwacz pracuje niezależnie.
W silnikach K w zależności od rocznika znajdziemy każdy z tych rodzajów wtrysku.
W dodatku te silniki mają tzw dotryski, które sprawiają problemy gazownikom - podobnie jak zubażanie mieszanki w mazdach.
@tomi83
Ty masz 214i, co zmienia trochę postać rzeczy - bo masz metalowy kolektor dolotowy. Montowanie II gen do kolektora z zytelu, który jest w praktycznie wszystkich innych wersjach poza VVC to proszenie się o kłopoty.
[ Dodano: Pią Paź 14, 2011 11:50 ]
Dziś poczytałem troche o reduktorze AT-09 popularnie zwanego Alaską.
Otóż występuje on w trzech wersjach, wyglądających bardzo podobnie.
- AT-09 normal do 90KM
- AT-09 Alaska 90-136KM
- AT-09 Artic do 120-240KM
Pierwsze dwa różnią się na moje oko tylko kolorem plastikowej kostki. Normal ma czarna, a Alaska niebieską. Także do Roverków 1.4 oraz 1.6 model Alaska powinna wystarczyć, nawet z pewnym zapasem. Narzekałem na ten reduktor i chciałem go wymieniać, ale po ostatniej regulacji nie widzę różnicy mocy miedzy Pb a LPG, czyli sobie radzi mimo sędziwego wieku (moja Alaska jest 2007). Mam wersję do 136KM (niebieska kostka).
SPAMU¦
Wysłany: Pią Paź 14, 2011 10:50 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Także do Roverków 1.4 oraz 1.6 model Alaska powinna wystarczyć, nawet z pewnym zapasem.
muszę się nie zgodzić, miałem alaskę w 1,4 16V wszystko ok jak ktoś jeździ jak człowiek. Ale jak zaczyna się jazda bardziej agresywna to wtedy alaska zaczyna nie wystarczać. tzn pod butem jest ok ale analizując logi z komputera gazowego okazuje się że przy pałowaniu reduktor zwyczajnie nie nadąża ogrzewać gazu, co powoduje że gaz dostaje się do cylindrów nie w takim stanie jak powinien.
Z tego co wydumaliśmy z moim gazownikiem alaskę można założyć do prawie każdego silnika o ile ktoś tego silnika nie używa.
Widzieliśmy alaskę zamontowaną do silnika audi 1,8T to był dramat gość żeby wyprzedzić cokolwiek to musiał na benę przełączać
Ja aktualnie mam u siebie 2 alaski spięte i napędzają moje VVC bez problemów. Nawet przy prędkościach rzędu 190km/h z gazem w podłogę reduktory dają radę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum