Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 216Si 1.6 16v 96r.] Wywalenie katalizatora :)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 216Si 1.6 16v 96r.] Wywalenie katalizatora :)
Autor Wiadomość
Kamil94 



Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 34
Skąd: Łomza



Wysłany: Sro Paź 12, 2011 19:52   [Rover 216Si 1.6 16v 96r.] Wywalenie katalizatora :)
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996

Witam ! Jako że przymierzam się do wywalenia katalizatora z roverka (czuje że coś go blokuje i to może byc kat) Mam kilka pytań do tych kolegów co ten zabieg przeprowadzili:

Jak jest z głośnoscia takiego po takim zabiegu ? w silniku 1.6 16v da sie wytrzymac i normlanie jezdzic ?
Coś tam z lekka poczuje ?
W jaki sposób to zrobić ? Wywalić wsyztsko ze środka czy wspawać rurke ?
W sumie sonda lambda jest przed katem więc tam raczej nic sie nie powinno dziać

Może jakiś link do tematu co jest to szczegółowo opisane mile widziany :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Paź 12, 2011 19:52   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Sro Paź 12, 2011 20:22   

Kamil94 napisał/a:
Jak jest z głośnoscia takiego po takim zabiegu ? w silniku 1.6 16v da sie wytrzymac i normlanie jezdzic ?
Da się normalnie jeździć. Po wycięciu kata może Ci się pojawić nieprzyjemny metaliczny rezonans.
Kamil94 napisał/a:
W jaki sposób to zrobić ? Wywalić wsyztsko ze środka czy wspawać rurke ?
Można wywalić wszystko, albo wspawać rurkę, albo założeć strumienicę lub tłumik przelotowy w obudowie kata np takie coś: http://moto.allegro.pl/st...1856375246.html lub to: http://moto.allegro.pl/tl...1866550845.html
Ja w Coupe mam wspawaną strumienicę i nie jestem do końca zadowolony, chodzi o dźwięk. Jest lepiej niż na wspawanej rurce, bo rezonans wyraźnie się zmniejszył. Prawdopodobnie na wiosnę będę zmieniał na tłumik przelotowy w obudowie kata i wtedy będę miał porównanie.

Kamil94 napisał/a:
Może jakiś link do tematu co jest to szczegółowo opisane mile widziany
to sobie poczytaj: http://forum.roverki.eu/v...ght=strumienica
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Kamil94 



Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 34
Skąd: Łomza



Wysłany: Czw Paź 13, 2011 18:09   

A są jakies filmiki na necie jak brzmi bez kata bo szukałem ale bez rezultatów :/ To prawda że powyżej 110 nie da się wytrzymac ?
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Czw Paź 13, 2011 18:20   

Kamil94 napisał/a:
To prawda że powyżej 110 nie da się wytrzymac ?
:nie: Nie prawda.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Czw Paź 13, 2011 21:26   

Kamil94 napisał/a:
A są jakies filmiki na necie jak brzmi bez kata bo szukałem ale bez rezultatów :/ To prawda że powyżej 110 nie da się wytrzymac ?


brzęczy bez kata, jeśli nie chcesz zbytnio zmieniać dźwięku to wypruj ze środka wkład a w środek wspawaj rurkę (w środek puszki z kata) dźwięk się prawie nie zmienia a i jazda niezbyt się różni, rurkę możesz ponawiercać trochę
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Paź 13, 2011 21:31   

A jak by zamiast kata jakiś mały tłumik dać to nie było by ciszej ?
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Czw Paź 13, 2011 21:34   

ADI-mistrzu napisał/a:
A jak by zamiast kata jakiś mały tłumik dać to nie było by ciszej ?


Montują strumienice AWG w obudowie kata podobno dobra rzecz ale nie testowałem
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Paź 13, 2011 21:49   

Ja tam do strumienic jestem sceptyczny... i to nie dlatego że twierdze że nie działają, a dlatego że takie rzeczy się oblicza i specjalnie konstruuje.
 
 
 
Gucjan 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 158
Skąd: Bych

Rover 200

Wysłany: Czw Paź 13, 2011 22:08   

Jesli chodzi o kata to ja wywaliłem srodek z niego i na poczatku nie było bardzo różnicy, głosno robiło sie powyzej 110 i było to dosc uciażliwe. Nie odczułem jakiegos przyrostu mocy spadku raczej tez. Jezdziłem ta ok roku ale postanowiłem cos z tym zrobic i wstawiłem normalny Tłumik przelotowy gotowy do mojego modelu, i od teraz jest nareszcie cicho nic nie brzeczy nie ma metalicznego dzwieku. I to chyba takie moje odczucie ale jak by lepiej sie zbierał.

A kata nie wyrzucaj bo skupują je np na złomowisku mozna wyciągnąc nawet ok 150zł


ale decyzja nalezy do ciebie
_________________
Gucjan
 
 
 
plemaster 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 391
Skąd: Wrocław

Rover 200

Wysłany: Czw Paź 13, 2011 22:17   

Nie za bardzo rozumiem jaka jest różnica między wspawaniem samej rury a wspawaniem rury w obudowę od katalizatora.

Ja u siebie w dieselku wpakowałem kawał zwykłej rury i żadnej różnicy w dźwięku nie słyszę.
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Czw Paź 13, 2011 22:33   

plemaster napisał/a:
Nie za bardzo rozumiem jaka jest różnica między wspawaniem samej rury a wspawaniem rury w obudowę od katalizatora.


wspawanei samej rury to wspawanie rury, a wspawanie rury z dziurami w środek obudowy katalizatora, powoduje:
1. Na przeglądzie inaczej patrzą (nie do odróżnienia)
2. Jest to komora rozprężna i nie jest całkowicie wolny przelot
3. Na pewno zmniejszy to dźwięki wydawane z wydechu
4. Niweluje dźwięk dużego fiata z wydechu

Z tego co wyczytałem nie rozmawiamy o dieslu
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
plemaster 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 391
Skąd: Wrocław

Rover 200

Wysłany: Czw Paź 13, 2011 22:51   

Kozik napisał/a:
Z tego co wyczytałem nie rozmawiamy o dieslu

Wiem dlatego zaznaczyłem że w dieslu ;P
Coś przegapiłem o tych dziurkach ;)
 
 
 
Kamil94 



Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 34
Skąd: Łomza



Wysłany: Sob Lis 10, 2012 15:13   

Gucjan, Możesz dac linka do tej przelotówki do mojego roverka bo próbowałem sie kontaktowac na gg ale bez rezultatu :)

[ Dodano: Sob Lis 10, 2012 15:13 ]
Odświeże troche kotleta ;) Szukam tego tłumika przelotowego ale w wiekszosci sa zwężki . Macie jakies linki bez zwężek aby był pusty z dziurkami w środku ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [R 216si] Rover 216si jaki sterownik silnika ?
Motorola Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Maj 21, 2014 22:27
leszczu
Brak nowych postów [216SI]Kosztorys Wymiany rozrządu rover 216si
Rozrząd rover 216 ceny
Clean Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sob Sty 10, 2009 13:42
Brt
Brak nowych postów [Rover 200 2.0 SDi] wymiary katalizatora ???
loocyfer_9 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Paź 21, 2013 13:43
loocyfer_9
Brak nowych postów [rover 216si] opony
Siwy_028 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sro Lut 02, 2011 09:25
kumilek23



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink