Wysłany: Sro Paź 19, 2011 18:29 [R75] Problem z odpalaniem - CDT
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Witam,
Wczoraj wystąpił u mnie problem z uruchomieniem auta, Zaczęło się tak że w drodze do pracy auto nagle straciło moc w przyspieszaniu ale dojechałem na parking, tam auto zgasiłem i spróbowałem odpalic jeszcze raz poprawnie kręcił (sprawne aku) ale niestety nie odpalał - tak jakby brakowało paliwa a z moich obliczeń w baku miałem jeszcze ok 15L, po dłuższej katordze odpalił na moment ale obroty zafalowały i zaraz zgasł. Po konsultacjach z mechanikiem otrzymałem poradę dolania paliwa gdyż mogła paść pompka przelewowa w baku. Dolałem 20L, wskaźnik pokazał stan paliwa > 1/2 baku, próby odpalenia skończyły się na niczym. Auto odstawiłem na kilka godzin i wróciłem do pracy, po ok 5h wróciłem na parking odpalił za pierwszym razem. Dziś rano odpalił po kilkusekundowym kręceniu, po południu na 10 prób uruchomienia jedna zakończyła się niepowodzeniem.
Po odniesieniu maski zauważyłem występowanie buczenia w jakiejś dodatkowej (?!) pompce, po przekręceniu kluczyka na 1 pozycje zaczyna od razu buczeć i tak ok 30 sekund po czym przestaje, przy uruchomionym silniku buczy cały czas ale silnik ja zagłusza. Wklejam fotkę tego czegoś, proszę o informacje co to za urządzenie i czy jego awaria może byc przyczyną moich kłopotów ?
Ostatnio zmieniony przez apples Wto Lis 22, 2011 17:50, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Paź 19, 2011 18:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Mi ta pompka buczy (jak stary transformator - taki metaliczny charczący dźwięk) od około 5 miesięcy, auto mam ponad rok, wcześniej albo buczała po cichu albo nie zwróciłem na to uwagi co jest mało prawdopodobne. Jak auto nie chciało odpalić i buczała pompka to nasłuchiwałem i wydaje mi się że było słychaźć obieg paliwa w przewodach, ale były dość miękkie jakby pompka nie zbudowała odpowiedniego ciśnienia.
[ Dodano: Sro Paź 19, 2011 20:23 ]
Przyznam się że bardzo często zdarzało mi się przez ten rok jeździć do wskazania Range = 0, czyli do pustego baku a dopiero potem tankować, kilka razy po takim zatankowaniu miałem problem z odpaleniem za pierwszym razem ale za drugim max trzecim już startował.
tak to jest pompa paliwa przy akumulatorze, po przekęceniu stacyjki zaczyna ona działać, powino być słyhac delikatne buczenie ale nie zadne metaliczne stuki, zaraz za nia masz filter paliwa jak sam przyznajesz jezdziłes do samego konca baku wiec mogło zassać syf z baku i filter sie zapchał, odepnij szybko złączke przed filtrem i zobacz jakiee cisnienie jest paliwa po przekreęceniu w pozycyje 1, jak nie bedziez mógł zacisnac przewodu zeby paliwo nie leciał to znaczy ze pompka ok potem sprawdz tez za filtrem ciśnienie bo moze być tak ze filtr przez ten syf co zaciągała pompa z dołu baku sie zapchał i do wymiany
_________________ kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
Dziś miałem nieco ponad połowe baku i rano odpalil po ok 10 sek kreceniu, wiec już zaczynały się problemy, po dordze do pracy dotankowałem do pełna i startuje po 1-2 sek od przekrecenia kluczyka czyli tak jak kiedys "od pierwszego strzalu". Przypomnialo mi sie ze jak bylem jakiś miesiąc temu u mechanika na sprawdzaniu ABS przez komputer (to nie był nie T4) to prócz błędów ABS wykazał nieprawidłowe ciśnienie paliwa.
@21matys co do testowania pompki poprzez odłączenie i zaciśnięcie to obawaiam się takiej weryfikacji z racji zapowietrzenia oraz zabrudzenia paliwem okolic silnika.
Czy jeśli udam się na weryfikacje poprzez T4 Testbook to pokaże jasno która z pompek jest walnięta ? Pytam bo we Wrocławiu taka usługa to koszt min 200pln za samą diagnostykę (zdaje się tylko Fatimex posiada T4).
@21matys co do testowania pompki poprzez odłączenie i zaciśnięcie to obawaiam się takiej weryfikacji z racji zapowietrzenia oraz zabrudzenia paliwem okolic silnika.
ja robiłem i straciłem 0,5 litra paliwa a wąż trzymałem w ręce i wsadziłem rękę razem z wężem do litrowego słoika wiec nie było jakichkowiek wycieków czy zalania silnika wszystko trafiało do słoika ale to było przy udziale drógiej osoby która załączyła stacyjkę kiedy ja juz wąz trzymałem w ręce i w słoiku.
[ Dodano: Czw Paź 20, 2011 10:16 ]
a zapowietrzyc nie zapowietrzysz bo nawet przy wymianie filtra gdzie wylewasz paliwo z starego filtra i zakładając nowy suchy filtr to przed uruchmieniem silnika zostaiwasz na pare sekund kluczyk w pozycji 1zeby włączyc pompe zeby wszystko na nowo zalało sie ropą
Ale z tego co opisujesz ze jak zalałeś do pełna i jak ręką odioł to na pewno pompa albo w zbiorniku albo ta przy akumulatorze wiec radze sprawdzic to cisnienie dla pewnosci,
sposoby wymiany filtra oraz techniki sprawdzania która pompa padła są tu
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=54757
poszukaj a znajdziesz wszystko
_________________ kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
A tak jeszcze zapytam, czy te nacięcia które są widoczne na mojej pompce paliwa mogą mieć wpływ na jej działanie ? Nie wiem kiedy się one pojawiły, zobaczyłem je dopiero robiąc to zdjęcie, jakieś 4 miesiące temu miałem awarie przewodu paliwowego w drodze do marketu, spory wyciek, ok 10-12l paliwa zanim się zorientowałem. Na szczęście blisko marketu był warsztat i szybko naprawiono mi przewód ale być może właśnie wtedy pojawiły i się te nacięcia na pompie np. od noża albo ostrego śrubokręta, ja na ręce mechanikom nie patrzyłem.
Zastanawiam się czy nie lepiej mi będzie przejechać się na T4 do PHJOWI (290km w obie strony) gdzie koszt usługi to tylko 100pln i zapewne dobra porada cenionego fachowca niż płacić we Wrocławiu 250pln za samą diagnostykę.
Ja mam dokładnie to samo i bawię się w znalezienie przyczyny już kilka tygodni. Na początku dawało mi spienione paliwo, i po wymianie pompy w baku poprawiło się, ale jak już wiem tylko na niecały miesiąc. Teraz problem powraca.
Też zastanawiam się nad wyjazdem do jakiegoś speca, bo tak to troszkę szukanie po omacku:(
Nie pamiętasz przypadkiem jakie błędy wyrzucił Ci komputer?
@wojtekhan niestety nie pamiętam kodow błędów, zdaje się zostały już skasowane, ale to było odczytywane przez jakieś urządzenie od BMW.
@21matys nie miałem jeszcze okazji tej pompki sprawdzać jak wracam z pracy to już ciemno i zimno jest, może dziś mi się uda jak będe mial z kim dziecko zostawić na 1h
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Sie 2009 Posty: 83 Skąd: Gdynia
Wysłany: Sob Paź 22, 2011 17:54
Punx napisał/a:
Dziś miałem nieco ponad połowe baku i rano odpalil po ok 10 sek kreceniu, wiec już zaczynały się problemy, po dordze do pracy dotankowałem do pełna i startuje po 1-2 sek od przekrecenia kluczyka czyli tak jak kiedys "od pierwszego strzalu". Przypomnialo mi sie ze jak bylem jakiś miesiąc temu u mechanika na sprawdzaniu ABS przez komputer (to nie był nie T4) to prócz błędów ABS wykazał nieprawidłowe ciśnienie paliwa
Witam na mnie też to trafiło i wina leży w pompce paliwa w zbiorniku
sprawdzić ją można w prosty sposób.
Po przekręceniu kluczyka w poz 1 powinieneś usłyszeć ciche buczenie pod tylnym siedzeniem.
A jak chcesz sprawdzić czy dochodzi napięcie na pompke w zbiorniku to po zdemontowaniu tylnego siedziska i dostaniu się do wtyczki przy pompce trzeba bez jej rozłancznia sprawdzić czy dochodzi napięcie .
ja zrobiłem to tak kluczyk w poz 1. i wetknołęm 2 cienkie igiełki w dwa najgrupsze przewody kolorów nie pamiętam a do igieł podpiolem miernik.
Na razie mam paliwa 75% i odpala od pierwszego strzału, próbuję umówić wizytę u PHJOWI na badanie na T4 i ewentualną naprawę ale zależy mi aby całą akcję przeprowadzić w jeden dzień.
A cha sprawdzałem dziś czy mi po przekręceniu kluczyka zabuczy pompka pod tylnym siedzeniem, ale niestety nic nie udało mi się dosłyszeć, być może jest martwa i paliwo ciągnie tylko ta w baku przez co jest nadwyrężona i dlatego tak głośno pracuje.
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Pon Paź 24, 2011 21:06
Punx napisał/a:
zabuczy pompka pod tylnym siedzeniem
Punx napisał/a:
być może jest martwa i paliwo ciągnie tylko ta w baku
to ta sama pompka, chodzi Ci chyba o pompke pod maską koło akumulatora, z tego co sie orientuje to pompka w baku wyrównuje tylko poziom paliwa w komorach w baku a pompka koło akumulatora ciągnie z baku i podaje z ciśnieniem ok 3bar do pompy CR, choć moge sie gdzieś w tej teorii mylić:)
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Oczywiście mój błąd chodziło mi że paliwo pompuje tylko pompka pod maską, myślałem że w baku są dwie pompki: jedna przelewowa i druga pompująca paliwo do silnika a ta pod maską jest tylko pomocnicza.
Wysłany: Pon Lis 21, 2011 22:53 [R 75] Problem z odpaleniem
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Witam. Temat za pewne był już poruszany, ale nic sensownego nie mogę odnaleźć. Mianowicie chodzi o to, że po zatankowaniu do pełna przejechałem 440 km i zdechł na trasie.
To szybko na stacje i zalałem 5l odpalił. to na stację i weszło około 26l. Odpalił bez problemu. po przejechaniu znowu około 440 km problem się powtórzył. To znów to samo 5l i na stacje. Pali. Zobaczę co będzie rano.
Czy to może być padnięta pompa w baku? Nadmienię jeszcze, że czujnik poziomu pokazywał sobie jak mu się podobało. Po przejechaniu tych 440km pokazywał nie całe pół baku.
Witam. Temat za pewne był już poruszany, ale nic sensownego nie mogę odnaleźć. Mianowicie chodzi o to, że po zatankowaniu do pełna przejechałem 440 km i zdechł na trasie.
To szybko na stacje i zalałem 5l odpalił. to na stację i weszło około 26l.
dość duze spalane masz na jezeli chodzi o spalanie na trasie bo wychodzi ponad 7 litrów.... chyba ze masz bardzo ciezką noge..... jezeli wlałeś 31 litrów czyli ponad połowa baku bo z tego co wiem to bak ma pojemnosc 60l to wskazówka dobrze pokazywala poniżej połowy ..... ale spalanie to dość duze jednak jest..
_________________ kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum