Wysłany: Nie Lis 06, 2011 01:04 [600 sdi] przerwany przewód
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam, dzisiaj pod maska odkryłem dziwną rzecz, mam przerwany przewód, nie wiem od czego on jest ale na pewno nie powinno to tak wyglądać... Teraz pytanie, od czego on jest i czym groziło mi jeżdżenie z taką usterką?
Chodzi o ten czerwony przewód ze zdjęcia, po prawej stronie widać urwaną czarną końcówkę.
Może spowodować trudniejsze odpalanie w zimie,ale ogólnie polepsza się dynamika silnika.Chociaż w Roverku jeszcze tego nie testowałem.Ale jeśli w mercu działa,to tu pewnie też.
Niby co ma EGR do odpalania Mozę poprawić bardziej równo prace silnika bo będzie na wolnych ciągną silnik tylko cystę powietrze a nie powietrze + spaliny A po drugie nie robi się tyle syfu w kolektorze dolotowym bo przez EGR tylko sie tam taki nalot robi i może nawet z 2cm wynosi na ściankach kolektora co zmniejsza przepływ powietrza
Wystarczy poszukać "zasklepienie EGR "
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Niby co ma EGR do odpalania Mozę poprawić bardziej równo prace silnika bo będzie na wolnych ciągną silnik tylko cystę powietrze a nie powietrze + spaliny A po drugie nie robi się tyle syfu w kolektorze dolotowym bo przez EGR tylko sie tam taki nalot robi i może nawet z 2cm wynosi na ściankach kolektora co zmniejsza przepływ powietrza
Wystarczy poszukać "zasklepienie EGR "
prawda, ja w tym roku czyściłem kolektor - myjka wysokociśnieniowa, a potem jeszcze moczenie w chemii, czujnik doładowania miał z centymetr szlamu na sobie, nie mógł pracować poprawnie
Napisałem,że może,nie że będzie.Przetestowałem to organoleptycznie w sprinterze.I akurat czasem z odłączoną recyrkulacją zdarza się problem z zapłonem.Trzeba trochę dłużej zakręcić i tyle.
kruszan, Ahh no tak bo w SDi jest używany czujnik temp na kolektorze do poprawniej pracy silnika i ma to sens
Czujnik temp nie doładowania kruszan Doładowania wisi na ścianie grodziowej, Map sensor.
z tego co ja wiem to jest to właśnie czujnik doładowania / podciśnienia na kolektorze dolotowym. A czujnik temperatury silnika jest nieopodal przed wtryskiem sterującym.
Dzięki za odpowiedzi, ale o jeszcze jedno muszę zapytać, czy to że mam odłączone egr może wpłynąć na lekkie wariowanie wskaźnika temperatury silnika? Czasem wskazówka potrafi spaść do zera, później sie podnosi itp. Albo jak dodaje gazu to czasem też spada... A może to wina czujnika?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum