Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997
Witajcie
Czy ktoś może przystępnie opisać, jak wyciągnąć skrzynie z Rovera 416 16V z hydraulicznym sprzęgłem? Swojego czasu wyjęcie skrzyni z Favoritki, Felicji czy Poloneza nie stanowiło dla mnie trudności (praktyki w Technikum Samochodowym), więc może pokusiłbym się o próbę zdjęcia jej samemu, ale nie wiem, czy jakieś pułapki będą tu na mnie czekać? Nistety, organoleptycznie będę mógł sprawdzić dopiero w poniedziałek, a chciałbym już coś wiedzieć.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Gru 28, 2010 19:36, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lip 06, 2007 10:28 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Witajcie
Czy ktoś może przystępnie opisać, jak wyciągnąć skrzynie z Rovera 416 16V z hydraulicznym sprzęgłem? Swojego czasu wyjęcie skrzyni z Favoritki, Felicji czy Poloneza nie stanowiło dla mnie trudności (praktyki w Technikum Samochodowym), więc może pokusiłbym się o próbę zdjęcia jej samemu, ale nie wiem, czy jakieś pułapki będą tu na mnie czekać? Nistety, organoleptycznie będę mógł sprawdzić dopiero w poniedziałek, a chciałbym już coś wiedzieć.
Pułapka jedna jest - widzialem na swojej, 1.4 16V ale skrzynia zapewne podobna, jest tam taki dzyndzel z kabelkiem, czujka od świateł wstecznych, podobno latwo uszkodzić a trudno tanio kupić, trza bikerful z tym.
Witajcie
Czy ktoś może przystępnie opisać, jak wyciągnąć skrzynie z Rovera 416 16V z hydraulicznym sprzęgłem? Swojego czasu wyjęcie skrzyni z Favoritki, Felicji czy Poloneza nie stanowiło dla mnie trudności (praktyki w Technikum Samochodowym), więc może pokusiłbym się o próbę zdjęcia jej samemu, ale nie wiem, czy jakieś pułapki będą tu na mnie czekać? Nistety, organoleptycznie będę mógł sprawdzić dopiero w poniedziałek, a chciałbym już coś wiedzieć.
Co do hydraulicznego sprzęgła to akurat nie ma sie o co obawiać demontaż "siłownika" łapy sprzęgła demnobtuuje sie w ok 7sekun bez uzywania jakiejkolwiek siły. Ale o tym później.
Co do wyciąania skrzyni nie jest ani łatwo ani trudno. Łatwo z tego powodu że trzeba troche zdemontować osprzętu nad skrzynią a nie trudno bo duzo miejsca jest żeby wyciągnąć.
Ja w tamtym tygodniu wyciągałem cały zespół silnik+ skrzynia ale to niewie mniej roboty z wyciągnięciem skrzyni więc możesz sie pokusić o samodzielną robote.
Co warto mieć - sprzęt do podwieszenia silnika.
Kanał - jesli chcesz ją wyciągać na dół a jesli na góre to i tak sie przyda
Więc po kolei.
Zanim zaczniesz cokolwiek demontować sciągnij kołpaki lub tez zaślepke alu i kluczem 32mm odkręć śruby trzymające półoś w piaście - nalezy pamiętać, że sruba jest zagniatana na ząbku więc pasuje triszke odgiąć przed odkręcaniem.
Po tym zabiegu najlepiej wyciągnąć półosie aby mieć tą sprawe z głowy. A więc co do wyciągania pólosi. Sprawa podstawowa - klucz 17mm i spuszczamy olej ze skrzyni i podnosimy auto dosyc wysoko - najepiej cały przód postawić na kobyłkach. (No chyba, że masz dostęp do podnośnika dwukolumnowego to polecam jego użycie).
Więc masz już autko podniesione i ściągnięte koła
Musisz odkręcic śrubę, kóra blokuje sworzeń górnego wahacza w ramieniu idącym od piasty. Śruba na klucz 17mm + wcześniej zawleczka. Przed tym zabiegiiem poodkręcaj sobie z w/w ramienia przwewód hamulcowy bo będzie blokował troche ramie ( 2 razy śruba 8 mm). Nie bede dodawał wiecej fotek bo pewnie skoro sie już tak rozpisałem to zrobie arta ze zdjęciami na strone.
Dla ułatwienia możesz jeszcze odkręcić połaczenie piasty z końcówką drążka kierowniczego ale będzie pewnie potrzebny ściągacz do sworzni kulistych (przybajlniej mi był potrzebny:))
Teraz delikatnie wyciągasz półoś z piasty. a drugą strone delikatnie podważasz aby wyskoczyła ze skrzyni. Nie na siłe. Jesli nie chce wyjść obróć pólosią o ok 1/2 obrotu. Powinna wyskoczyć bez najmniejszego problemu.
Więc mamy pólosie wyciągnięte.
No to teraz demontaż elementów komory silnika. Do zdemontowania idzie:
- akumulator
- obudowa filtra powietrza
- podstawa akumulatora
- poduszka skrzyni - dodatkowa do której idzie łapa od skrzyni.
- łapa łącząca skrzynie i z poduszką na ramie przed ścianą grodziową.
- polaczenia wodzików lewarka ze skrzynią
- filtr z węglem
- wszystkie połaczenia idące do skrzyni (masa) i do rozrusznika + czujnik wstecznego i obrotów.
Wydaje mi sie , że o czyms napewno zapomniałem ale jutro to jeszcze na spokojnie przemysle
Jak zdemnotujesz wszystko co jest połaczone ze skrzynią.... (oprócz silnika ) to nalezy podwiesić silnik - najlepiej jakimś profesjonalnym sprzętem lub.... Jeśli myślisz wyciągać skrzynię go góry to jest drugi sposób.
Zeprzeć silnik na podnośniku - najlepiej na dużej żabie żeby była możliwość manewru w komorze. Wtedy odkręcasz połaczenie silnika ze skrzynią - najpierw 8 śrubek na klucz 8mm przy blaszkach zabezpieczających skrzynie przed dostaniem sie brudu - napewno wiesz o co chodzi
Polaczenia silnik skrzynia - klucz 17 i 19mm potrzebny będzie.
ZTCP 5 śrub na obwodzie ale nie całym. Pierwsza jest obok rozrusznika a ostatnia na wysokości pierwszej z tyłu silnika + oczywiście 2 lub 3 na górze (pod kopułką).
Później pozostaje tylko odkręcić poduszkę od skrzyni i wyciągać po malu skrzynię.
Wydaje mi sie że lepiej do góry ale jedno ejst pewne - 2 osoby to minimum aczkolwiej silnik wymienialem sam przy czym silnik łatwiej bo było prawie wszystko zdemnotowane i nie trzeba sie bawic w podwieszanie lub podstawianie silnika.
Powodzenia.
Ja postaram sie jutro napisac coś sensowniejszego wraz ze zdjęciami
Pozdrawiam
Ja postaram sie jutro napisac coś sensowniejszego wraz ze zdjęciami
Często mi szczęka opada po przeczytaniu Twojego megaposta.
Pisałem to wczoraj w pół żywy z promilami i bez okularów więc prosze o wyrozumiałośc . Art na strone przesle Ci pewnie jutro bo musze jeszcze fotki obrobić
Senk ju i nie ma za co Myśle, ze zanim zaczniesz wymieniać art już będzie na stronie
_________________ Pozdrawiam
7Tomi
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Nie Lip 08, 2007 23:36
Cytat:
Pułapka jedna jest - widzialem na swojej, 1.4 16V ale skrzynia zapewne podobna, jest tam taki dzyndzel z kabelkiem, czujka od świateł wstecznych, podobno latwo uszkodzić a trudno tanio kupić, trza bikerful z tym.
Skąd czerpiesz takie informacje?
[ Dodano: Pon Lip 09, 2007 12:36 am ]
W sensie, że trudno kupić...
Pułapka jedna jest - widzialem na swojej, 1.4 16V ale skrzynia zapewne podobna, jest tam taki dzyndzel z kabelkiem, czujka od świateł wstecznych, podobno latwo uszkodzić a trudno tanio kupić, trza bikerful z tym.
Skąd czerpiesz takie informacje?
[ Dodano: Pon Lip 09, 2007 12:36 am ]
W sensie, że trudno kupić...
Jest dostępny bez problemu. Z opisu na stronie Intercars wynika nawet, że pasuje też do/od Forda Escorta i Mazdy 121
_________________ Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
Witam podpinam się pod temat żeby to nie zakładać nowego.
Przymierzam się do wymiany skrzyni w moim R skrzynia leży już w garażu jakiś czas i czeka, olej kupiony: MOBIL GEAR OIL BV 75W80, a teraz kwestia pozostałych części jakie muszę kupić/wymienić? czy warto w ogóle jeśli chodzi np o uszczelniacze.. i jakie to będą?
Potrzebuje również informacji o kluczach i narzędziach jakie będą mi potrzebne do tej czynności którą zamierzam zrobić sam, no może z małą pomocą. Nie posiadam zestawu kluczy ani ogólnie żadnego zestawu ale mam możliwość pożyczenia kluczy z szafki szefa który mi je udostępnia więc prosiłbym o informację jakie rozmiary rodzaj itp.
Dostęp do kanału jest.
Pytanie następne czy jest konieczność wyciągania drugiej półosi tej od strony pasażera czy to tylko ułatwienie? i czy opisTomi_114, zawiera wszystkie czynności
Z góry dziękuje wszystkim z pomoc
[ Dodano: Wto Lis 08, 2011 19:20 ]
to jak pomoże ktoś?
co do drugiej półosi to dla wygody ją też odczep, a co do czujnika wstecznego to z nim naprawde uważaj:P ja urwałem ale super glue wszystko naprawił u światła wstecznego świecą pięknie
_________________ ...nie ma mnie, będe wczoraj...
Zanim do mnie napiszesz skontaktuj się z moim lekarzem.
klucze jakie będą ci potrzebne do ściągnięcia skrzyni to 10, 11, 13, 14, 15 ,17,19 i 32. Trochę cierpliwości:-) manual kolegi Tomi_114 jest trochę na "wyrost", ale każdy robi jak mu wygodniej. Ja z bratem na spokojnie w ciągu 2 godz ściągam i zakładam skrzynie z powrotem z tym że właśnie dużo mniej rzeczy odkręcam. Dobrze jest tłumnik odkręcić. 4 śruby na klucz 15 od dołu silnika przy kolektorze spalinowym ( między chłodnicą a silnikiem ) i dwie na 17 na wysokości lewarka zmiany biegów. Jak będę miał chwilkę wieczorem to rozwinę trochę temat. Bardzo łatwo uszkodzić czujnik prędkości, więc należy go wcześniej wykręcić ( klucz 10 lub 11 ) Dodam tylko że mi wygodniej jest skrzynię wyciągnąć w dół.
pasuje zmienić od razu. uszczelniacze kosztują po ok 15 zł a przy wyciąganiu półosi możesz je uszkodzić. jak będziesz miał skrzynie na wierzchu zwróć uwagę czy łożysko wyciskowe nie pracuje po takiej tulejce
jeśli masz odkręć i zobacz od razu na łożysko i uszczelniacz skrzyni. Szkoda żeby ci nowe sprzęgło zalało olejem ze skrzyni.
Jeśli mogę dodać to uważajcie przy zdejmowaniu i zapinaniu łączeń kulowych od dźwigni.Warto sobie urządzono jak w Rave zrobić. Mi się to cholerstwo jedno urwało
A i czujka prędkościomierza jest w dość mało dostępnym miejscu usytuowana.
Ps nie wiem gdzie wy widzicie miejsce na wyjęcie skrzyni górą, chyba że naprawdę wszystko wywalacie nad skrzynią, ale to strata czasu bo dołem ładnie wychodzi.
Ja za drugim razem w 2h ze zmiana sprzęgła się wyrobiłem.
Ps nie wiem gdzie wy widzicie miejsce na wyjęcie skrzyni górą
ja też dołem jest bez rzeżby i tej podstawy akumulatora też nie trzeba rozkrecac.
Skrzynia już wyjeta teraz R czeka na nowe sprzeglo bo stare troche zajechane jest.
Ja w ciągu miesiąca 5 razy ściągałem skrzynię i w tym temacie mnie raczej nikt nie zagnie. Skrzynia zawsze w dół - mniej odkręcania i oszczędność czasu. Dobrze jest odkręcić podstawę akumulatora bo przy zakładaniu skrzyni dobrze żeby jedna osoba asekurowała osoby ( najlepiej dwie ) pod spodem samochodu. Samo rozkręcanie i później skręcanie w dwie osoby, jedna wszystko od góry a druga wszystko od spodu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum