Wysłany: Nie Lis 13, 2011 11:17 [R600] Kierownica "pływa"
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995
Witam szukalem podobnego tematu w google lecz nic nie udalo mi sie znalesc powiazanego z moim problemem.Być moze ktos spotkal sie z czyms podobnym.
Problem polega na tym ze od pewnego czasu kierujac samochodem czuje na kierownicy ze samochod nie prowadzi sie stabilnie,mam wrazenie jak by"pływal".Problem ten wystepowal co jakis czas lecz teraz znow powrocil.Nie wiem od czego za bardzo zaczac.
Wydawalo mi se ze sytacja poprawiala sie po odpowietrzaniu hamulcow lecz mam wrazenie ze byc moze ktorys zacisk jest zapieczony.
Czy wina moze istniec tez w wspomaganiu?Zdazalo sie tak ze skrtecajac bylo slychac jak by to powiedziec skrzypienie dobiegajace od strony pompy wspomagania? Kierownica kreci sie dosc lekko z wyczuwalnym lekkim oporem przy skrecie.Zawieszenie,swoznie,amortyzatory po badaniu na stacji diagnostycznej OK.Prosze o porade co to moze byc? Pozdrawiam.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lis 13, 2011 11:17 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Samochod lekko sciaga w lewo przy hamowaniu (widac to tez po kierownicy ze sie porusza).Jednak jak sie jedzie na wprost nie mam wrazenia ze go sciaga lecz jest takie cos jak by kierownica chodzila "skokowo".Ma sie wrazenie jak by samochod reagowal z opoznieniem na ruch kierownicy(myslalem ze ma to zwiazek ze wspomaganiem wiec wymienilem plyn-nie pomoglo).Nie dzieje sie tak zawsze lecz co jakis czas ten problem powraca.Naprawialem tylnie zacicki hamulcowe bo nie odbijal reczny i przez pewien czas po tym bylo w porzadku.Moze to cos z zaciskami przednimi? Sprobuje tez jeszcze odpowietrzyc hamulce byc moze sie spowrotem zapowietrzyly lub jakis przewod gietki jest nieszczelny
[ Dodano: Nie Lis 13, 2011 14:45 ]
Dodam ze luzu na kierownicy nie ma.Troche przypomina mi to jazde z niewywazonymi kolami lecz jezeli by tak bylo to trwalo by to caly czas i nie pojawialo by sie od czasu do czasu.Bede przekladal kola na zimowe bo mam 2 komplet moze to cos zmieni?
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Mar 2011 Posty: 27 Skąd: Wrocław / Głogów
Wysłany: Nie Lis 13, 2011 16:19
Właśnie ja miałem podobny problem, kiera jak się ją puściło, skokowo się przekręcała w lewo, a przy jeździe z prędkością pow. 60 trzęsło nią. Problem zniknął, jak zobaczyłem że od jednej z opon odchodzi bieżnik i kupiłem nowe. Teraz jeździ elegancko.
I radzę zwrócić uwagę na to skrzypienie... jeżeli to sworznie to radzę je jak najszybciej wymienić. Dodam, że sporo osób pisało o tym, że na stacji nie wykryto luzów a sworznie były do wymiany. Trzeba podnieść koło i dopiero sprawdzić. A skokowe obracanie się kiery sugerują krzywe felgi, bijące opony lub niewyważone koła.
Jeśli ściąga przy hamowaniu to może świadczyć o tym, że jeden zacisk łapie słabiej od drugiego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum