rozsądnie to chyba będzie jak zamontuje kompresor bo tez to jest jedna z opcji Chłopaki z forum VW w td zakładali właśnie VNT z odwróconą sprężyną na drugą stronę sterowaną nadciśnieniowo przez mbc i latali tak podobno kilka juz lat... wiec teraz mam mętlik w głowie. Ale logicznie myśląc jeśli będę normalnie spokojnie jeździł na codzien i łopatki turbiny bedą ustawione na maks ciśnienie jak mówiłeś to i tak nie bedzie pompowało na maksa cały czas bo ta turbina tez się żywi spalinami i jeśli ich będzie mało to mimo przygotowanych na szaleństwo łopatek szaleństwa nie będzie co nie czy źle myśle
Remigiusz, wez mi tylko powiedz jedna rzecz w vnt gruszka odpowiedzialna jest za kierowanie spalin tak a w takim razie gdzie vnt ma zawór który upuszcza nadciśnienie z turbiny czy ta gruszka jest dwufunkcyjna ? w idt tez jest linka po potencjometra hmmmmm
Z tego co ja rozumiem działanie VNT to nie ma czegoś takiego jak Wastegate Po prostu przy max otwartych łopatkach nigdy nie uzyska max boost I strona spalinowa jest większa
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Ostatnio zmieniony przez Adrian Sro Lis 30, 2011 22:49, w całości zmieniany 1 raz
heh wiem ze nie chcesz ale ja sie moze skusze i pytam o opinie Twoją z tego względu ze chyba my tylko realnie sie przymierzany do VNT w IDT bo w 2.4 jtd w zmiennej geometrii jest org. sterowanie Wastegate czyli moze by to zagrało...?
WItam pora ruszyć temat Bo z Remigiusz-em mały offtop zrobiliśmy w sprzegle
TUrbina ze zmienna geometrią... pomińmy montaż dopasowanie olejenie i takie tam bo to jest mało istotne gdyż najważniejsze jest wysterować VNT zeby wartość ciśnienia doładowania była od dołu po samą górę równa - stała bez przeładować i turbodziur ...;]
od paru dni szperam po necie i jest kilka sposobów na sterowanie VNT
1 Mechaniczne linką zalety prostota układu wady nie równa wartość doładowania od dolnego zakresu obrotów do maksymalnego bo linka ustawia łopatki ale na tak zwaną pałe ....
2 sterowanie nadciśnieniowe poprzez MBC (temat do rozwinięcia)
3 sterowanie podciśnieniem egr z mbc (trzeba pisać nowe mapy do egr)
4 http://img28.imageshack.u...ieniebezegr.jpg
5 sposób REMIGIUSZ przedstawi jeśli może
6 sposób do pole popisu dla WAS Macie pomysły piszcie
Firq, No EGR sterować tez można ale lepsze uważam jest urządzenia osobne gdzie można łatwo przez usb wgrać nowa mapę. Bo tak to zrobione fine tuning trzeba za każdym razem latać do kogoś kto nam zaprogramuje od nowa mapę
Co do 1. no dziala to ale tez nie ma to super sprawności
2. nie sterowanie MBC tylko Wastegate czyli tak jak zwykłej Turbinie
Powiem tyle ze w UK za chwile powinna się pojawić gotowe opatentowanego sprzętu do sterowania VNT jak w tym linku. Ja na to czekam bo gość 2 lata pracy w to włożył i naprawdę podoba mi sie myśl bo wszystkie fragmenty pracy dla VNt są w środku
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Ostatnio zmieniony przez Remigiusz Sro Lis 30, 2011 22:10, w całości zmieniany 1 raz
Firq, Tak bo po co kolo od nowy wymyślać jak będzie już gotowy patent który siedzi w Roverku
borek88 napisał/a:
alexi, i jak tam u Ciebie to sprzęgło zachowuje się przy obciążeniu po zmniejszeniu doładowania??
[ Dodano: Sro Lis 30, 2011 21:45 ]
a teraz ciągnąc waszego oftopa (czyli Firq, i Remigiusz, ) w moim temacie o SPRZĘGLE
Jak to jest z tą turbiną co najłatwiej wsadzić??
bo patrząc na turbo z tdi ARL czyli GT1749VB to gorąca strona jest jeśli dobrze widzę z kolektorem jednym odlewem
czy można przełożyć gorącą stronę od naszego gt 15 do jakiejś z zmienną geometrią co by bardzo ułatwiło montaż??
a może są jakieś firmy do której wystarczy zaprowadzić auto i turbo w pudełeczku i oni ja wsadzą i uruchomią popranie??
tylko ciekawe jaki to może być koszt
tyle ze wtedy to sprzęgło tylko u Radzikowskiego i
Chodzi o to ze gorąco strona musi być od VNT bo inaczej to wybuchnie. Bo w VNT nie ma takiej klapy którędy ucieka nadmiar ciśnienia.
Turbo np Gt2256 VNT
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum