Forum Klubu ROVERki.pl :: Turbinka o zmiennej geometrii do R 420 D 99r. ??????
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Turbinka o zmiennej geometrii do R 420 D 99r. ??????
Autor Wiadomość
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Sob Lis 26, 2011 18:57   

rozsądnie to chyba będzie jak zamontuje kompresor :D :mrgreen: :twisted: bo tez to jest jedna z opcji :) Chłopaki z forum VW w td zakładali właśnie VNT z odwróconą sprężyną na drugą stronę sterowaną nadciśnieniowo przez mbc i latali tak podobno kilka juz lat... wiec teraz mam mętlik w głowie. Ale logicznie myśląc jeśli będę normalnie spokojnie jeździł na codzien i łopatki turbiny bedą ustawione na maks ciśnienie jak mówiłeś to i tak nie bedzie pompowało na maksa cały czas bo ta turbina tez się żywi spalinami i jeśli ich będzie mało to mimo przygotowanych na szaleństwo łopatek szaleństwa nie będzie co nie ?? czy źle myśle ??
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lis 26, 2011 18:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Lis 27, 2011 22:56   

Firq, Ja duza krowa jak już to GT2259V ale to tez są problemy z miejscem i wężykami :wink: Ale na styk wchodzi :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Lis 28, 2011 21:09   

hehe gt25 tez bym wsadził trochę rzeźby ale myślę ze by weszła... :D na jakim ciśnieniu chcesz latać na nowej dmuchawce ??
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Lis 28, 2011 21:15   

Firq, Na takim samym jak teraz :P
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Lis 28, 2011 21:16   

czyli ile masz teraz ??
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Lis 28, 2011 21:17   

1.35 bara :mrgreen: Ja nie montuje z myślą większe Turbo żeby mieć większe ciśnienie doładowania. Bo to nie jest to o co chodzi w VNT :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Lis 28, 2011 21:21   

vnt chodzi o mocniejszy dolny zakres jeśli dobrze rozumiem tak? ja mam aktualnie 1.6 na seryjnej
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Lis 28, 2011 21:38   

Firq, No dokładnie i możliwość mieć zaraz pełne doładowanie jak trzeba :wink: W sumie na Vnt by można spokojnie na 1.6 bara i więcej śmigać :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Lis 28, 2011 21:42   

http://www.youtube.com/wa...feature=related prymitywne ale działa :) vnt20 w 1.6 td
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Lis 28, 2011 21:47   

Firq, Dobre dla SD z mechaniczna pompa :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Lis 28, 2011 21:54   

Remigiusz, wez mi tylko powiedz jedna rzecz w vnt gruszka odpowiedzialna jest za kierowanie spalin tak a w takim razie gdzie vnt ma zawór który upuszcza nadciśnienie z turbiny ?? czy ta gruszka jest dwufunkcyjna ? w idt tez jest linka po potencjometra :twisted: :twisted: hmmmmm
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Lis 28, 2011 22:01   

Z tego co ja rozumiem działanie VNT to nie ma czegoś takiego jak Wastegate :wink: Po prostu przy max otwartych łopatkach nigdy nie uzyska max boost :wink: I strona spalinowa jest większa :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Ostatnio zmieniony przez Adrian Sro Lis 30, 2011 22:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Lis 28, 2011 22:04   

czuje...:) http://allegro.pl/turbosp...1952323515.html zerknij poglądowo na ten model czyżby alternatywa ?? vnt sterowane nadciśnieniem :twisted: :twisted: :twisted:
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Lis 28, 2011 22:11   

Firq, Jaka alternatywa ja nie chce mieć sterowanie Wastegate już pisałem :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Lis 28, 2011 22:17   

heh wiem ze nie chcesz ale ja sie moze skusze i pytam o opinie Twoją z tego względu ze chyba my tylko realnie sie przymierzany do VNT w IDT :D bo w 2.4 jtd w zmiennej geometrii jest org. sterowanie Wastegate czyli moze by to zagrało...?
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Sro Lis 30, 2011 21:27   

WItam pora ruszyć temat :) Bo z Remigiusz-em mały offtop zrobiliśmy w sprzegle :)
TUrbina ze zmienna geometrią... pomińmy montaż dopasowanie olejenie i takie tam bo to jest mało istotne gdyż najważniejsze jest wysterować VNT zeby wartość ciśnienia doładowania była od dołu po samą górę równa - stała bez przeładować i turbodziur ...;]
od paru dni szperam po necie i jest kilka sposobów na sterowanie VNT
1 Mechaniczne linką zalety prostota układu wady nie równa wartość doładowania od dolnego zakresu obrotów do maksymalnego bo linka ustawia łopatki ale na tak zwaną pałe ....
2 sterowanie nadciśnieniowe poprzez MBC (temat do rozwinięcia)
3 sterowanie podciśnieniem egr z mbc (trzeba pisać nowe mapy do egr)
4 http://img28.imageshack.u...ieniebezegr.jpg
5 sposób REMIGIUSZ przedstawi jeśli może :D
6 sposób do pole popisu dla WAS :) Macie pomysły piszcie :)
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Lis 30, 2011 21:37   

Firq, No EGR sterować tez można ale lepsze uważam jest urządzenia osobne gdzie można łatwo przez usb wgrać nowa mapę. Bo tak to zrobione fine tuning trzeba za każdym razem latać do kogoś kto nam zaprogramuje od nowa mapę :wink:

Co do 1. no dziala to ale tez nie ma to super sprawności

2. nie sterowanie MBC tylko Wastegate czyli tak jak zwykłej Turbinie :wink:

3. to to samo co µ-controllerem ( http://dmn.kuulalaakeri.org/vnt-lda ) cos takiego.

Powiem tyle ze w UK za chwile powinna się pojawić gotowe opatentowanego sprzętu do sterowania VNT jak w tym linku. Ja na to czekam bo gość 2 lata pracy w to włożył i naprawdę podoba mi sie myśl bo wszystkie fragmenty pracy dla VNt są w środku :lol:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Ostatnio zmieniony przez Remigiusz Sro Lis 30, 2011 22:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Sro Lis 30, 2011 21:44   

czyli czekasz na gotowca narazie tak ??
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Lis 30, 2011 22:20   

Firq, Tak bo po co kolo od nowy wymyślać jak będzie już gotowy patent który siedzi w Roverku :wink:

borek88 napisał/a:
alexi, i jak tam u Ciebie to sprzęgło zachowuje się przy obciążeniu po zmniejszeniu doładowania??

[ Dodano: Sro Lis 30, 2011 21:45 ]
a teraz ciągnąc waszego oftopa (czyli Firq, i Remigiusz, ) w moim temacie o SPRZĘGLE :D
Jak to jest z tą turbiną co najłatwiej wsadzić??
bo patrząc na turbo z tdi ARL czyli GT1749VB to gorąca strona jest jeśli dobrze widzę z kolektorem jednym odlewem
czy można przełożyć gorącą stronę od naszego gt 15 do jakiejś z zmienną geometrią co by bardzo ułatwiło montaż??
a może są jakieś firmy do której wystarczy zaprowadzić auto i turbo w pudełeczku i oni ja wsadzą i uruchomią popranie??
tylko ciekawe jaki to może być koszt
tyle ze wtedy to sprzęgło tylko u Radzikowskiego i


Chodzi o to ze gorąco strona musi być od VNT bo inaczej to wybuchnie. Bo w VNT nie ma takiej klapy którędy ucieka nadmiar ciśnienia. :wink:

Turbo np Gt2256 VNT :P





_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Sro Lis 30, 2011 22:27   

wygląda zacnie
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Turbinka do dolotu
raper1987 Tuning mechaniczny 7 Czw Lut 21, 2008 18:25
Dam-Kam



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink