Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Prześwit tylnego zawieszenia w kombi
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Prześwit tylnego zawieszenia w kombi
Autor Wiadomość
rafik14 




Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 43
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Gru 01, 2011 20:32   [R75] Prześwit tylnego zawieszenia w kombi
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002

siema.
wymieniłem z tyłu amory,sprężyny, tarcze, zmieniłem koła z letnich 17 na 15 zimówki i mam dziwne przeświadczenie ze tył siedzi dużo niżej niż przód. Ten typ tak ma czy może sprężyny mi za krótkie założyli?
Ostatnio zmieniony przez apples Czw Gru 08, 2011 13:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Gru 01, 2011 20:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Czw Gru 01, 2011 21:39   Re: [R75] prześwit w kombi

rafik14 napisał/a:
siema.
wymieniłem z tyłu amory,sprężyny, tarcze, zmieniłem koła z letnich 17 na 15 zimówki i mam dziwne przeświadczenie ze tył siedzi dużo niżej niż przód. Ten typ tak ma czy może sprężyny mi za krótkie założyli?


Mogli Ci założyć sprężyny od sedana, a kombi ma trochę więcej masy z tyłu. Niedawno (będzie jakieś 3 tygodnie temu) wymieniałem sprężyny z tyłu i tył jest na odpowiedniej wysokości.

W kwestii firmy, największe zaufanie mam do produktów KYB i takie sprężyny założyłem do siebie.
 
 
rafik14 




Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 43
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Gru 02, 2011 06:47   

amory na bank mam Kayaba...spręzyny dzisiaj będę reklamował . Dziękuje
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Pią Gru 02, 2011 08:08   

Ja mam sedana i też wydaje mi się że tył za mocno mi siedzi. Nowe amory Kayaba a to się okazuje że sprężyny mają taki wpływ nato. Dla przykładu jak wezmę dłoń pionowo i chcę wsadzić na tylne koło to już kciuk nie wchodzi. Takie porównanie śmieszne. Każdy ma inną dłoń.
 
 
rafik14 




Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 43
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Gru 02, 2011 08:14   

umówiłem sie juz na poniedziałek do warsztatu...wyczytałem że w sedanie wysokość sprężyn z tyłu to 35cm. Wie ktoś jak jest w kombi?...nic nie mogę znaleźć :neutral:
 
 
maryba 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 621
Skąd: Warszawa

Rover 75

Wysłany: Pią Gru 02, 2011 08:17   Re: [R75] prześwit w kombi

Tomi napisał/a:
rafik14 napisał/a:
siema.
wymieniłem z tyłu amory,sprężyny, tarcze, zmieniłem koła z letnich 17 na 15 zimówki i mam dziwne przeświadczenie ze tył siedzi dużo niżej niż przód. Ten typ tak ma czy może sprężyny mi za krótkie założyli?


Mogli Ci założyć sprężyny od sedana, a kombi ma trochę więcej masy z tyłu. Niedawno (będzie jakieś 3 tygodnie temu) wymieniałem sprężyny z tyłu i tył jest na odpowiedniej wysokości.

W kwestii firmy, największe zaufanie mam do produktów KYB i takie sprężyny założyłem do siebie.


TOMI , będziesz w niedziele Kombiakiem? chciałbym porównać jak twój siedzi po wymianie sprężyn - mnie sie wydaje ze mój za nisko siedzi.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
rafik14 




Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 43
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Gru 02, 2011 08:50   

u mnie sprawa wygląda tak
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Pią Gru 02, 2011 11:36   

Wydaje mi się, że mój był wyżej na pękniętych sprężynach (pękniętym dolnym zwoju) i dlatego wymieniałem. Teraz tył jest na tej samej wysokści co przód... ale wydaje mi się, że nie tylko tył mam wyżej ale i przód nieco wyżej. Dziś zrobię fotkę.

maryba napisał/a:


TOMI , będziesz w niedziele Kombiakiem? chciałbym porównać jak twój siedzi po wymianie sprężyn - mnie sie wydaje ze mój za nisko siedzi.

Tak, będę.

markozalko napisał/a:
Ja mam sedana i też wydaje mi się że tył za mocno mi siedzi. Nowe amory Kayaba a to się okazuje że sprężyny mają taki wpływ nato. Dla przykładu jak wezmę dłoń pionowo i chcę wsadzić na tylne koło to już kciuk nie wchodzi. Takie porównanie śmieszne. Każdy ma inną dłoń.


Samochód "stoi" na sprężynach nie na amortyzatorach. Za wysokość zawieszenia dycydują tylko i wyłącznie sprężyny.

Wejdź pod samochód i zbadaj dolne gniazda sprężyn, gdyż właśnie tam lubią pękać (na najniższym zwoju) i na pierwszy rzut oka tego nie widać.

Fotki z rana:
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Gru 02, 2011 17:59   

markozalko napisał/a:
Dla przykładu jak wezmę dłoń pionowo i chcę wsadzić na tylne koło to już kciuk nie wchodzi. Takie porównanie śmieszne. Każdy ma inną dłoń.
jest przecież parametr pomiarowy tzn. odległość środka tylnej osi do dolnej krawędzi błotnika .Odległość ta powinna być 399 +/- 10 mm przy nieobciążonym aucie.

[ Dodano: Pią Gru 02, 2011 17:59 ]
rafik14 napisał/a:
wyczytałem że w sedanie wysokość sprężyn z tyłu to 35cm. Wie ktoś jak jest w kombi?...nic nie mogę znaleźć
pod tylnym siedzeniem powinna być metka z info jakie powinny być sprężyny.W R75 , z tyłu , w zależności od wyposażenia i modelu ,długość swobodna sprężyn powinna być 277 do 283 mm. Są trzy wymiary ozn. różowe 277, czerwone 280 i niebieskie 283 mm.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Pią Gru 02, 2011 18:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
rafik14 




Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 43
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Gru 02, 2011 18:04   

Tomi napisał/a:
Wejdź pod samochód i zbadaj dolne gniazda sprężyn, gdyż właśnie tam lubią pękać (na najniższym zwoju) i na pierwszy rzut oka tego nie widać.


spręzyny są nowe...mają tydzień
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Pią Gru 02, 2011 18:27   

rafik14 napisał/a:
Tomi napisał/a:
Wejdź pod samochód i zbadaj dolne gniazda sprężyn, gdyż właśnie tam lubią pękać (na najniższym zwoju) i na pierwszy rzut oka tego nie widać.


spręzyny są nowe...mają tydzień


Ja odpisałem markozalko.

W Twoim przypadku najprawdopodobniej zamontowali Ci sprężyny od sedana. Poproś ich aby podali Ci indeks części (lub na fakturze go masz), który zamontowali w Twoim aucie.
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Sob Gru 03, 2011 09:30   

Właśnie mierzyłem sobie linijką odległość od środka błotnika do początku felgi i tak: z przodu mam różnicę 1 cm między jednym a drugim, a z tyłu też 1 cm mniej jest od strony baku paliwa. Czy to dobrze?
Nic rano zrobię fotkę i wsadze.

[ Dodano: Sob Gru 03, 2011 09:29 ]
Oto fotki

[ Dodano: Sob Gru 03, 2011 09:30 ]
i następne
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Gru 03, 2011 12:30   

markozalko napisał/a:
Czy to dobrze?
znajdź środek na kapsli z logiem R na feldze i zmierz jego odległość do rantu błotnika przy nieobciążonym aucie ( na równym i poziomym terenie). Wtedy będzie więcej wiadomo.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Sro Gru 07, 2011 11:30   

Zmierzyłem i o dziwo jest z jednej i drugiej strony po 35,5 cm. Tylko strona po której jest paliwo ewidentnie siedzi niżej.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Gru 07, 2011 12:18   

markozalko napisał/a:
Zmierzyłem i o dziwo jest z jednej i drugiej strony po 35,5 cm.
no to brakuje co najmniej 2.5 cm , a nawet 4 .
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Sro Gru 07, 2011 12:56   

To dlaczego tak nisko mam. Jakby sprężyna była jakoś wyrobiona to byłoby słychać chyba co? No i z obydwu stron coś padło!
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sro Gru 07, 2011 16:09   

U mnie był pęknięty ostatni zwój sprężyny (ten, który siedzi bezpośrednio w gnieździe)... na obu sprężynach. Nie było słychać niepokojących dźwięków, samochód prowadził się dobrze.

[ Dodano: Sro Gru 07, 2011 16:09 ]
Jedyną niepokojącą rzeczą był fakt, że samochód stał niżej (podobnie jak u założyciela wątku).
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Gru 07, 2011 19:05   

markozalko napisał/a:
To dlaczego tak nisko mam.
powodów może być kilka np. straciły już charakterystykę (sprężystość), są pęknięte jak pisze Tomi, założono nie odpowiednie sprężyny do tej wersji auta.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
maryba 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 621
Skąd: Warszawa

Rover 75

Wysłany: Sro Gru 07, 2011 21:40   

wydaje mi sie że moje też siedzi nisko - miałem stanąc koło TOmiego w końcu nie stanałem - ale za tydzień wezmę miarę :)

ja u siebie sprawdzałem - nie są popękane - ale mogą być wygniecione. Moje auto tak siedzi.
 
 
 
Voytec 




Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 85
Skąd: Kraków

Rover 75

Wysłany: Sro Gru 07, 2011 23:01   

panowie dolacze sie do watku. mam peknieta prawa tylna sprezyne na ostatnim zwoju z dolu. samochod dobrze sie prowadzi, roznicy w wysokosci nie widze. czy nalezaloby to wymienic, czy mozna tak jeszcze pojezdzic?


(brak polskich znakow bo pisane z ipada)
_________________
Rover 75 CDTi + PowerBox
Automat, 2003r
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [ r75 ] kombi wysoki prześwit przód a tył
doniek1988 Rover serii 75, MG ZT 3 Pią Lip 20, 2012 13:23
pablo
Brak nowych postów [R75] Kombi hak
AfricaTwin Rover serii 75, MG ZT 0 Pią Mar 04, 2016 12:16
AfricaTwin
Brak nowych postów [R75] jakie sprężyny na tyl kombi??
Kafar90 Rover serii 75, MG ZT 2 Sro Maj 24, 2017 01:37
Kafar90
Brak nowych postów [R75] Amortyzatory - kombi / tourer
phuss Rover serii 75, MG ZT 42 Wto Cze 04, 2019 20:27
sTERYD
Brak nowych postów [R75] wymiana łożyska tylnego
grota10 Rover serii 75, MG ZT 14 Czw Maj 23, 2013 20:42
grota10



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink