Wysłany: Czw Gru 15, 2011 15:19 [R75] Silnik krokowy - jak sprawdzić czy jest sprawny?
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2000
Witam!
Niestety po jednej awarii zaczęła się druga. Odebrałem auto po wymianie termostatu, jeden dzień było ok, ale zaczęły się blokować obroty. Sprawdziłem parę elementów (przepustnica, linka gazu, odma), wyjąłem silnik krokowy (kupiony pół roku temu- używka od art-bizar) i metalowy trzpień okazał się luźny, można go wyciągnąć (a jest na gwincie...) prawie luzem. Zatem jakoś się rozwalił. W międzyczasie założyłem swój stary uszkodzony krokowiec i tak doturlałem auto do mechaników. Problem jest taki, że dzisiaj zamontowano kolejnego krokowca (używka z gwarancją) i nie ma poprawy!
Moje pytanie jest takie: czy jest możliwe sprawdzenie działanie tego silniczka poza silnikiem, żeby zobaczyć czy ten trzpień się przemieszcza? Nie jestem elektrykiem więc proszę o wyrozumiałość. Nie wiem czy usterka dotyczy tylko tego elementu czy coś innego.
Gdzie można kupić nowy silniczek krokowy (rimmerbros to wiem ) nie bankrutując przy tym?
Acha, auto było podpinane do komputera, który nie wykazał żadnych błędów.
Z góry dzięki za odpowiedź!
SPAMU¦
Wysłany: Czw Gru 15, 2011 15:19 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Gru 15, 2011 16:30
mike-l napisał/a:
czy jest możliwe sprawdzenie działanie tego silniczka poza silnikiem, żeby zobaczyć czy ten trzpień się przemieszcza? Nie jestem elektrykiem więc proszę o wyrozumiałość. Nie wiem czy usterka dotyczy tylko tego elementu czy coś innego.
można po zdemontowaniu podpięć wtyczkę i właczyć zapłon a potem wyłączyć , ale to sprawdzenie jest niepewne . bo o wolnych obrotach silnika decyduje cały system regulacji wolnych obrotów, a nie tylko silnik krokowy . Steruje tym ECM w oparciu o sygnały z innych czujników, np. ECM otwiera zawór dla zwiększenia obrotów gdy silnik na wolnych obr. jest dodatkowo obciążany ( np. włączenie klimy, hamowanie ,albo manewrowanie kierownicą ).Awarię samego silniczka powinien pokazać testbook błędem P0500 i może P0505.Można wykonać pomiary rezystancji między pinami. Proponuję też wypłukać benzyną czujnik temperatury i ciśnienia w dolocie tzw. MAP sensor.
Awarię samego silniczka powinien pokazać testbook błędem P0500 i może P0505.Można wykonać pomiary rezystancji między pinami. Proponuję też wypłukać benzyną czujnik temperatury i ciśnienia w dolocie tzw. MAP sensor.
Co do samych błędów to sprawdzane dwoma kompami i nic nie wyszło.
Zastanawiałem się czy można przyłożyć napięcie do odpowiednich (tylko których?) pinów i tak wymusić jakąś pracę silnika? Tak sprawdzałem VISy
Czujniki MAP/MAF czyściłem pół roku temu, ale na pewno warto spróbować jeszcze raz. Nic to nie kosztuje
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum