Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Regeneracja pompy sprzęgła
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Regeneracja pompy sprzęgła
Autor Wiadomość
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Lis 06, 2011 12:49   

maryba poza tym ile już przejechałeś na owej pompie?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lis 06, 2011 12:49   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
maryba 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 621
Skąd: Warszawa

Rover 75

Wysłany: Sob Gru 10, 2011 11:42   

chyba ponad 3000 , narazie wszystko OK

a czy ktoś stosował takie rozwiązanie?

http://www.roverki.pl/zro...roverku-75.html
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sob Gru 10, 2011 13:29   

hehe... zestaw "małego hydraulika"?

Ponadto, nie wiem, czy płyn lakier do paznokci jest dobrym utrwalaczem w kontakcie z płynem hamulcowym.
 
 
szygen 



Dołączył: 14 Gru 2011
Posty: 3
Skąd: Rajgród



Wysłany: Czw Gru 15, 2011 23:22   

Witam wszystkich. Jestem na forum po raz pierwszy chociaż swoim Roverkiem 75 1.8 jeżdżę już 4 lata zrobiłem 50 tys. km i jak do tej pory nie nie miałem z nim żadnych problemów do chwili obecnej. Mianowicie od jakiegoś czasu zaczęły mi ciężej wchodzić biegi aż pedał został w podłodze. Większych wycieków nie było widać minimalne na wykładzinie pod pompką. Wyczyściłem cały układ łącznie z pompką zalałem płyn DOT 4 odpowietrzyłem i jest wszystko idealnie nie wiem na jak długo bo czytając wypowiedzi na forum to tylko kwestia czasu kiedy pompka padnie. Chciałbym się zabezpieczyć na przyszłość i przygotować sobie pompkę od BMW z blaszką tylko jaki zastosować przewód od pompki do wysprzęglika, może ktoś podpowie.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Gru 15, 2011 23:52   

Żeby to był taki "KIT" to musisz mieć przewód oryginalny. Spróbuj pomyśleć o jakimś bardziej solidnym połączeniu niż blaszka. Przewód sam ciężko dostać, musiałbyś kupić używaną lub zepsutą pompkę sprzęgła z takim przewodem. Czasami, problem może być w przewodzie... zatkany. Są też takie zakłady, że jak pójdziesz ze swoim przewodem, to zakują Ci taki i chyba nawet mają ten system szybkozłączki z rovera. W Warszawie jak robiłem swój zestaw, człowiek od hydrauliki przemysłowej twierdził, że robił innemu posiadaczowi R75, takowy.

Osobiście polecam Ci zregenerować u Boncky pompkę i jeździć niż ładować się w zamiennik od BMW. Ja czekam na wiosnę i wywalam swój. Jak wytrzymasz do wiosny, mogę Ci sprzedać swój :)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Pią Gru 16, 2011 09:54   

pompka z bmw chyba gdzies jakaś u mnie leży, blaszka też jest i kabel też z bmw z pompki, jak chcesz za flaszkę Ci to wyśle :) - PRV
_________________
Pamparampam
 
 
 
szygen 



Dołączył: 14 Gru 2011
Posty: 3
Skąd: Rajgród



Wysłany: Pią Gru 16, 2011 22:09   

MaRek rozumiem że jeździsz na pompce z BMW, może mi powiesz co jest z nią nie tak, dlaczego wracasz znowu do oryginału. Wielu ludzi na forum piszą że są zadowoleni z tej pompki. Ja ze swojej strony myślałem o wyprowadzeniu przewodu ze zbiorniczkiem od pompki roverowskiej żeby wygodniej dolewać płyn jak są niewielkie wycieki.

[ Dodano: Pią Gru 16, 2011 22:09 ]
Boncky, chętnie bym kupił od Ciebie tą pompkę od BMW a w międzyczsie podesłał do Ciebie swoją do regeneracji tylko napisz mi jakie ten przewód ma zakończenie czy na szybkozłączkę czy trzeba kombinować i coś dorabiać?
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Gru 17, 2011 01:43   

Po prostu cały czas uważam, że pompka od BMW przy solidnym połączeniu z przewodem i resztą układu rozwala wysprzęglik. Przejechałem 7 tyś. km od wymiany i niestety... już widzę ubytki w zbiorniczku ;/
Teoretycznie pedał sprzęgła wciska się lżej niż wcześniej, to zasługa pewnie tego, że wymieniłem kpl. sprzęgła (tarcza/docisk). Mimo wszystko nadal to jednak nie taka siła nacisku jak w oryginale.

Za dwa miesiące urodzi się dzidzia i violla będzie z nią jeździć pewnie moim ZT, a wtedy nie chcę słuchać, jak musi się męczyć przy wysprzęglaniu.

Muszę się zebrać i niedawno kupioną pompkę z przewodem od ROVERa wysłać do Bonckiego.
Poświęcę ten komfort jakim jest zbiorniczek pod maską, ale wole mieć normalne sprzęgło, a nie jakiś bypass z fitnes clubu ;)

Wszystko jeszcze zależy od tego ile robisz kilometrów dziennie swoim autem i w jakich warunkach?
Ja jeżdżę po stolicy, 46 km dziennie minimum i te kilka godzin stoję w korkach po maksie. Wciskanie tego dziadostwa powoduje ból lewej nogi... A ja chcę czerpać z jazdy przyjemność, a nie katusze.

Jak masz jednak do pokonania 5-10 km w ciągu dnia z bezproblemową przepustowością, to możesz na taki zabieg się pisać.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Sob Gru 17, 2011 02:20   

przewód się kończy tak jak się kończy w bmw więc trzeba trochę kombinować, pamiętając że nie można zmniejszyć ani zrobić zatorów w postaci szybkozłączek wewnętrznych na mniejszą średnice bo to zwiększa nacisk jaki musimy dać na pedał. Adres na PRV i Ci to wyślę w poniedziałek.


PS: szukam pilnie zdjęcia pompki sprzęgła z Rovera/MG 75 z silnikiem 4.6L jeżeli ktoś takowe ma albo wie gdzie szukać, proszę o prv... bardzo ważne !! !

rozwiąże kolejny problem... :twisted:
_________________
Pamparampam
 
 
 
szygen 



Dołączył: 14 Gru 2011
Posty: 3
Skąd: Rajgród



Wysłany: Sob Gru 17, 2011 12:43   

Boncky co to jest to PRV bo jestem zielony w tym temacie.
 
 
21matys 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 457
Skąd: bytom



Wysłany: Sob Gru 17, 2011 13:12   

szygen napisał/a:
co to jest to PRV


to samo jak PW :) czyli wiadomość prywatna :)
_________________
kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
 
 
 
arcisir2 




Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 34
Skąd: WROCŁAW - LONDYN

Rover 75

Wysłany: Wto Gru 27, 2011 10:56   

Witam, http://www.mgrover.com.pl...roducts_id=1652 a kto z Was próbował juz to cacko ? zapewniają 10 krotnie dłuższą żywotność a i koszt tez porównywalny do regenerowanego... co o tym myślicie?
Ostatnio zmieniony przez arcisir2 Wto Gru 27, 2011 11:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Wto Gru 27, 2011 11:40   

Boncky jak regenerujesz te pompki?? bo mi jak narazie sie sprawuje ok ale jak coś to bede wiedział gdzie sie zgłosić :mrgreen:
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Gru 27, 2011 13:18   

arcisir2, poszukaj na forum jest o tym "wynalazku" sporo
arcisir2 napisał/a:
zapewniają 10 krotnie dłuższą żywotność a

phi :rotfl: :hahaha: , ciekawe jak to sprawdzili bo 10x więcej jak 30kkm to 300kkm pokaż mi to auto w którym jest ta pompka i ma tyle z nia nakulane
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
arcisir2 




Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 34
Skąd: WROCŁAW - LONDYN

Rover 75

Wysłany: Wto Gru 27, 2011 13:27   

no własnie przeleciałem cale forum i doszedłem do tego tematu, chodzi o tłoczek a nie o korpus...hmm... zostaje mi regeneracja chyba ..
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Gru 27, 2011 13:46   

Ja pójde raczej w przeróbkę na BMW wg patentu kol. kerbi
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Wto Gru 27, 2011 14:21   

chopyyy wszystko było już 100 razyyy.

1. Nowa
2. Regenerowana
3. Wymiana korpusu
4. BMW

najgorsi są Ci co za dużo cudują a Wy już pomalutku zaczynacie:) wszystko było miliard razy maglowane, co chcecie usłyszeć? na czym będziecie jeździć do śmierci ? na niczym, co wytrzyma najdłużej ? nie wie tego nawet najstarszy góral, ile przebiegu zrobisz? a jak to określić przy różnej technice jazdy i stanie auta ? czy nawet sposobie odpowietrzenia, co będzie najtańsze, gdzie najmniej zapłacicie - kto oszczędza zbyt drastycznie ten płaci 2 razy.

ad1. chyba wiemy wszystko prawda? nowa działa, wytrzymuje różnie...
ad2. nie mi oceniać
ad3. jak się spali silnik w pralce to wymień obudowę - efekt ten sam :)
ad4. wszystko już też było

Pamiętajcie że w 80% pompek nie pada z powodu swojego zużycia a przegrzania się układu, pracy w nie odpowietrzonym układzie i pracy w zanieczyszczonym płynie
_________________
Pamparampam
 
 
 
maryba 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 621
Skąd: Warszawa

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 06, 2012 21:09   

już 17 000 km ..po naprawie pompki. osobiście jestem zadowolony.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
sysekp 




Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 51
Skąd: Toruń



Wysłany: Pią Cze 08, 2012 07:47   

[R75 diesel 2000]
Regeneracja pompy sprzęgła

W styczniu wymieniłem sprzęgło, a teraz takie objawy jakby pompa, biegi wchodzą bardzo trudno, jak naciskam kilkakrotnie pedał sprzęgła to jest trochę lepiej, a ostatnio pedał całkowicie został przy podłodze, a po jego wyciągnięciu jak ręką odjął na kilka godzin, później sytuacja wróciła do normy, czyli ciężko wchodzą biegi. Czy rzeczywiście wymienić trzeba pompkę sprzęgła?
 
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 08, 2012 08:48   

sysekp napisał/a:
Czy rzeczywiście wymienić trzeba pompkę sprzęgła?

Najprawdopodobniej tak.
Jak zawór zwrotny jest uszkodzony to tak właśnie może być. Jeden dzień działa dobrze potem pedał w podłodze, podpompujesz i jest ok na chilę. Potem coraz gorzej. Generalnie wszysko zależy od tego jak ten zaworek ułoży się na powierzchni czołowej tłoka pompki.
Takie cyrki dzieją się zwałaszcza jak masz brud w układzie i drobinki włażą pod zaworek i masz nieszczelność, wtedy płyn przemieszcza się z pod tłoka nad. Jak zaworek nie trzyma to wciskając pedał przęgła płyn również przedostaje się do zbiorniczka o góry, a nie powinien.
Przepłukaj układ - wymień płyn. Jak to nie pomaga to regeneracja pompki lub nowa.
Jak masz możliwość to wymontuj pompkę i przepłukaj ją dokładnie. Najlepeij wyjmij tłok i pociągnij mocno za samo to szare uszczelnienie z zaworkiem. Szara uszczelka tłoka wraz z zaworkiem jest tylko wciśnięta w korlus tłoka. Jest to rozbieralne. Ja jak u siebie wyjąłem to było tam dużo drobinek.

Rysunek pokazuje jak to ogólnie wygląda. Zielona końcówka z zaworkiem zwrotnym jest wciśnięta w tłok (ciemny szary). Pomiędzy nimi jest sama uszczelka (szara). Czerwone otworki idą do zbiorniczka
Ostatnio zmieniony przez Pieta Pią Cze 08, 2012 11:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZT] Pompa sprzęgła - regeneracja
art034 Rover serii 75, MG ZT 13 Pią Paź 30, 2015 14:00
cabal
Brak nowych postów [R75] - Pompa sprzęgła - regeneracja za 15zł
Pieta Rover serii 75, MG ZT 134 Wto Lis 27, 2018 21:27
marcin.misek
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Regeneracja pompki sprzegła-Wrocław
darekkojak1 Rover serii 75, MG ZT 1 Nie Sty 06, 2013 23:13
apples
Brak nowych postów [R75] Zawleczka pompy sprzęgła.
jesse Rover serii 75, MG ZT 16 Sro Maj 26, 2010 20:26
Boncky
Brak nowych postów [R75] uszczelka grodziowa pompy sprzęgła
hribsatan Rover serii 75, MG ZT 3 Pon Lis 11, 2013 22:37
kerbi



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink