Witam wszystkich. Jestem na forum po raz pierwszy chociaż swoim Roverkiem 75 1.8 jeżdżę już 4 lata zrobiłem 50 tys. km i jak do tej pory nie nie miałem z nim żadnych problemów do chwili obecnej. Mianowicie od jakiegoś czasu zaczęły mi ciężej wchodzić biegi aż pedał został w podłodze. Większych wycieków nie było widać minimalne na wykładzinie pod pompką. Wyczyściłem cały układ łącznie z pompką zalałem płyn DOT 4 odpowietrzyłem i jest wszystko idealnie nie wiem na jak długo bo czytając wypowiedzi na forum to tylko kwestia czasu kiedy pompka padnie. Chciałbym się zabezpieczyć na przyszłość i przygotować sobie pompkę od BMW z blaszką tylko jaki zastosować przewód od pompki do wysprzęglika, może ktoś podpowie.
Żeby to był taki "KIT" to musisz mieć przewód oryginalny. Spróbuj pomyśleć o jakimś bardziej solidnym połączeniu niż blaszka. Przewód sam ciężko dostać, musiałbyś kupić używaną lub zepsutą pompkę sprzęgła z takim przewodem. Czasami, problem może być w przewodzie... zatkany. Są też takie zakłady, że jak pójdziesz ze swoim przewodem, to zakują Ci taki i chyba nawet mają ten system szybkozłączki z rovera. W Warszawie jak robiłem swój zestaw, człowiek od hydrauliki przemysłowej twierdził, że robił innemu posiadaczowi R75, takowy.
Osobiście polecam Ci zregenerować u Boncky pompkę i jeździć niż ładować się w zamiennik od BMW. Ja czekam na wiosnę i wywalam swój. Jak wytrzymasz do wiosny, mogę Ci sprzedać swój
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
MaRek rozumiem że jeździsz na pompce z BMW, może mi powiesz co jest z nią nie tak, dlaczego wracasz znowu do oryginału. Wielu ludzi na forum piszą że są zadowoleni z tej pompki. Ja ze swojej strony myślałem o wyprowadzeniu przewodu ze zbiorniczkiem od pompki roverowskiej żeby wygodniej dolewać płyn jak są niewielkie wycieki.
[ Dodano: Pią Gru 16, 2011 22:09 ]
Boncky, chętnie bym kupił od Ciebie tą pompkę od BMW a w międzyczsie podesłał do Ciebie swoją do regeneracji tylko napisz mi jakie ten przewód ma zakończenie czy na szybkozłączkę czy trzeba kombinować i coś dorabiać?
Po prostu cały czas uważam, że pompka od BMW przy solidnym połączeniu z przewodem i resztą układu rozwala wysprzęglik. Przejechałem 7 tyś. km od wymiany i niestety... już widzę ubytki w zbiorniczku
Teoretycznie pedał sprzęgła wciska się lżej niż wcześniej, to zasługa pewnie tego, że wymieniłem kpl. sprzęgła (tarcza/docisk). Mimo wszystko nadal to jednak nie taka siła nacisku jak w oryginale.
Za dwa miesiące urodzi się dzidzia i violla będzie z nią jeździć pewnie moim ZT, a wtedy nie chcę słuchać, jak musi się męczyć przy wysprzęglaniu.
Muszę się zebrać i niedawno kupioną pompkę z przewodem od ROVERa wysłać do Bonckiego.
Poświęcę ten komfort jakim jest zbiorniczek pod maską, ale wole mieć normalne sprzęgło, a nie jakiś bypass z fitnes clubu
Wszystko jeszcze zależy od tego ile robisz kilometrów dziennie swoim autem i w jakich warunkach?
Ja jeżdżę po stolicy, 46 km dziennie minimum i te kilka godzin stoję w korkach po maksie. Wciskanie tego dziadostwa powoduje ból lewej nogi... A ja chcę czerpać z jazdy przyjemność, a nie katusze.
Jak masz jednak do pokonania 5-10 km w ciągu dnia z bezproblemową przepustowością, to możesz na taki zabieg się pisać.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
przewód się kończy tak jak się kończy w bmw więc trzeba trochę kombinować, pamiętając że nie można zmniejszyć ani zrobić zatorów w postaci szybkozłączek wewnętrznych na mniejszą średnice bo to zwiększa nacisk jaki musimy dać na pedał. Adres na PRV i Ci to wyślę w poniedziałek.
PS: szukam pilnie zdjęcia pompki sprzęgła z Rovera/MG 75 z silnikiem 4.6L jeżeli ktoś takowe ma albo wie gdzie szukać, proszę o prv... bardzo ważne !
Witam, http://www.mgrover.com.pl...roducts_id=1652 a kto z Was próbował juz to cacko ? zapewniają 10 krotnie dłuższą żywotność a i koszt tez porównywalny do regenerowanego... co o tym myślicie?
Ostatnio zmieniony przez arcisir2 Wto Gru 27, 2011 11:44, w całości zmieniany 1 raz
arcisir2, poszukaj na forum jest o tym "wynalazku" sporo
arcisir2 napisał/a:
zapewniają 10 krotnie dłuższą żywotność a
phi , ciekawe jak to sprawdzili bo 10x więcej jak 30kkm to 300kkm pokaż mi to auto w którym jest ta pompka i ma tyle z nia nakulane
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Ja pójde raczej w przeróbkę na BMW wg patentu kol. kerbi
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
najgorsi są Ci co za dużo cudują a Wy już pomalutku zaczynacie:) wszystko było miliard razy maglowane, co chcecie usłyszeć? na czym będziecie jeździć do śmierci ? na niczym, co wytrzyma najdłużej ? nie wie tego nawet najstarszy góral, ile przebiegu zrobisz? a jak to określić przy różnej technice jazdy i stanie auta ? czy nawet sposobie odpowietrzenia, co będzie najtańsze, gdzie najmniej zapłacicie - kto oszczędza zbyt drastycznie ten płaci 2 razy.
ad1. chyba wiemy wszystko prawda? nowa działa, wytrzymuje różnie...
ad2. nie mi oceniać
ad3. jak się spali silnik w pralce to wymień obudowę - efekt ten sam
ad4. wszystko już też było
Pamiętajcie że w 80% pompek nie pada z powodu swojego zużycia a przegrzania się układu, pracy w nie odpowietrzonym układzie i pracy w zanieczyszczonym płynie
W styczniu wymieniłem sprzęgło, a teraz takie objawy jakby pompa, biegi wchodzą bardzo trudno, jak naciskam kilkakrotnie pedał sprzęgła to jest trochę lepiej, a ostatnio pedał całkowicie został przy podłodze, a po jego wyciągnięciu jak ręką odjął na kilka godzin, później sytuacja wróciła do normy, czyli ciężko wchodzą biegi. Czy rzeczywiście wymienić trzeba pompkę sprzęgła?
Najprawdopodobniej tak.
Jak zawór zwrotny jest uszkodzony to tak właśnie może być. Jeden dzień działa dobrze potem pedał w podłodze, podpompujesz i jest ok na chilę. Potem coraz gorzej. Generalnie wszysko zależy od tego jak ten zaworek ułoży się na powierzchni czołowej tłoka pompki.
Takie cyrki dzieją się zwałaszcza jak masz brud w układzie i drobinki włażą pod zaworek i masz nieszczelność, wtedy płyn przemieszcza się z pod tłoka nad. Jak zaworek nie trzyma to wciskając pedał przęgła płyn również przedostaje się do zbiorniczka o góry, a nie powinien.
Przepłukaj układ - wymień płyn. Jak to nie pomaga to regeneracja pompki lub nowa.
Jak masz możliwość to wymontuj pompkę i przepłukaj ją dokładnie. Najlepeij wyjmij tłok i pociągnij mocno za samo to szare uszczelnienie z zaworkiem. Szara uszczelka tłoka wraz z zaworkiem jest tylko wciśnięta w korlus tłoka. Jest to rozbieralne. Ja jak u siebie wyjąłem to było tam dużo drobinek.
Rysunek pokazuje jak to ogólnie wygląda. Zielona końcówka z zaworkiem zwrotnym jest wciśnięta w tłok (ciemny szary). Pomiędzy nimi jest sama uszczelka (szara). Czerwone otworki idą do zbiorniczka
Ostatnio zmieniony przez Pieta Pią Cze 08, 2012 11:42, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum