Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25] panewki
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25] panewki
Autor Wiadomość
bogdan75 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Gru 2011
Posty: 91
Skąd: wrocław



Wysłany: Pią Sty 06, 2012 20:02   [R25] panewki
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2002

Witam wszystkich i prosze o pomoc!
w moim R25 1.4 16v silnik pracuje głosno jak kosiarka udałem sie do mechanika który stwierdził ze problem z głowicą wymienił popychacze wstawił nową uszczelke ale problem pozostał ,mysle ze to panewki,teraz pytanie czy trzeba wymienic wszystkie czy tylko te uszkodzone ale jak to sprawdzic i zeby sie do tego dostac to wystarczy zdemontowac miske olejową?
_________________
widziałem Rovera Cień..
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Sty 06, 2012 20:02   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Pią Sty 06, 2012 20:06   

Kiedy głośno pracuję? Cały czas?
 
 
 
bogdan75 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Gru 2011
Posty: 91
Skąd: wrocław



Wysłany: Pią Sty 06, 2012 20:11   

na wolnych obrotach klekocze ale jak podkrece mu szpule to jak traktor pracuje
_________________
widziałem Rovera Cień..
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Sty 06, 2012 20:12   

Z popychaczami z tego co kojarzę to nie trzeba nawet głowicy ściągać, ale mogę się mylić.

Panewki są na wale korbowym, pod korbowodami. Trzeba spuścić olej i odkręcać po kolei korbowody i wymienić panewki.
Lepiej wszystkie aby mieć z nimi spokój.
 
 
 
bogdan75 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Gru 2011
Posty: 91
Skąd: wrocław



Wysłany: Pią Sty 06, 2012 20:16   

wiem ze głowicy nie trzeba sciagac ale wiesz,zaufałem znajomemu mechaniorowi co doradził mi drugą głowice załatwic wiec tak zrobiłem odrazu nowe popychacze kupiłem ,wiec wpuscił mnie w niepotrzebne koszta szmaciarz,cisnienie jakies tam jest oleju nie bierze,duzo roboty przy tym?troche pojecia mam o mechanice wiec sam bym chciał to zrobic..
_________________
widziałem Rovera Cień..
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Sty 06, 2012 20:34   

Bez problemu zrobisz jeśli masz kanał. Uparci zrobią to i bez niego, ale trochę robota ginekologa.

Jak chcesz to mogę zaraz Ci opisać jak to zrobić.
 
 
 
bogdan75 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Gru 2011
Posty: 91
Skąd: wrocław



Wysłany: Pią Sty 06, 2012 20:40   

mam garaż i kanał,opisz mi jak do tego sie zabrac,jaki koszt jest samych panewek,a i czy kupic te nominalne
_________________
widziałem Rovera Cień..
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Sty 06, 2012 20:45   

Musisz kupić sobie uszczelkę do kolektora, niestety nie wiem jaka bo ja u siebie nie wymieniałem, oraz oczywiście komplet panewek.
Potrzebny jest także klucz dynamometryczny.

Spuszczasz cały olej, następnie odkręcasz miskę olejową. Gdy ją zdejmiesz to zobaczysz ssak który także musisz odkręcić aby Ci nie zawadzał.
Ustawiasz wał korbowy tak, aby tłoki były na równym poziomie, następnie pojedynczo wymieniasz panewki.
Odkręcasz 2 śruby z korbowodu i ściągasz jego dolną połówkę a następnie lekko popychasz cały tłok z korbą do góry aby zeskoczyła z wału. W ten sposób możesz wyciągnąć obydwie panewki i je wymienić. Po wymianie sparujesz olejem obydwie strony panewki i wkładasz je do korbowodu (obydwu polówek).
Nasadzasz korbowód z tłokiem na wał i zaczynasz go równomiernie skręcać z drugą połówką.
Śruby korbowodu dokręcasz kluczem dynamometrycznym (trzeba w Rave sprawdzić) i analogicznie postępujesz z pozostałymi kobrami.

Ogółem żadna filozofia, jak o czymś zapomniałem to niech ktoś dopisze uwagi.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Sty 06, 2012 20:47   

w Roverkach to i bez kanału da się zrobić, ale najlepiej silnik wyciągnąć na wierzch, i przy panewkach od razu warto zregenerować głowicę, bo będzie odkręcona i tak (śruby od głowicy trzymają też jarzma panewek głównych).
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Sty 06, 2012 20:49   

http://www.tomateam.pl/sklep/index.php

[ Dodano: Pią Sty 06, 2012 20:49 ]
Chyba że wymieni wszystkie panewki, wtedy faktycznie więcej roboty.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Sty 06, 2012 20:50   

do wymiany panewek nie trzeba odpychać tłoka do góry. górną połówkę panewki się wyślizguje dookoła czopa w tę stronę którą puszcza zamek ;)

Przy składaniu pamiętaj zamek do zamka.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
bogdan75 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Gru 2011
Posty: 91
Skąd: wrocław



Wysłany: Pią Sty 06, 2012 20:53   

ok mistrzu jutro sie zabiore do tego,dam cyngla jak sprawy sie potoczyły,odnosnie kolektora chyba nie bedzie trzeba odkrecac wystarczy tylko przy połaczenu kolektora z tym elementem elastycznym tumika no ale zobacze jutro no chyba ze jeszcze ktos wie cos na ten temat dzieki bardzo i pozdrawiam!!
_________________
widziałem Rovera Cień..
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pią Sty 06, 2012 22:33   

może to być usterka znana jako PISTON RATLE czyli luźna tuleja tłoka obijająca się, problem znany roverowi i opisany w biuletynie technicznym serii K
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Pią Sty 06, 2012 23:07   

bogdan75,
Nagraj ten dźwięk. Może unikniesz niepotrzebnych kosztów.
 
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pią Sty 06, 2012 23:19   

Hmm tak idealne bedzie pasowanie panewek?( Przy obecnych zamiennikach różnie to bywa)
Jesli bedą porysowane czopy ,badz powybijane otwory to nie wiem czy jest sens wymieniac same panewki.Chyba musiała byc jakas przyczyna ze poleciały o ile to one . :wink:
Jeśli one siedzą to ja raczej wolałbym rozejrzec sie za całym silnikiem ,teraz przewaznie daja gwaracje rozruchową wiec jak przez ten okres nie rozleci sie to powinien chodzi.Ale to tylko moje zdanie :smile:
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink