Forum Klubu ROVERki.pl :: [MGF] wahacz
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MGF] wahacz
Autor Wiadomość
Maciek 



Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 36
Skąd: Sandomierz



Wysłany: Sro Sty 11, 2012 18:35   [MGF] wahacz
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000

Czy po wymianie dolnego wahacza z przodu (komplet nowy - wahacz, tuleje, sworzeń) trzeba robić geometrię zawieszenia?
_________________
Maciek Sandomierz
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sty 11, 2012 18:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Nie Sty 15, 2012 12:59   Re: [MGF] wahacz

Maciek napisał/a:
Czy po wymianie dolnego wahacza z przodu (komplet nowy - wahacz, tuleje, sworzeń) trzeba robić geometrię zawieszenia?


Nie trzeba. Wahacz mocowany jest jedynie w ramie i do piasty. Wymiana nie zmienia nastawow geometrii zawieszenia.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
Xao 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 60
Skąd: Krapkowice



Wysłany: Sob Sty 21, 2012 19:03   

Witam

Pytanie odnośnie wymiany wahacza przedniego dolnego...
nie umiem go wyciągnąć...

może ktoś mi opisać jak mam wyciągnąć przedni dolny wahacz?


Pozdrawiam
Marcin

PS. muszę wypuścić płyn z zawieszenia??
 
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Sob Sty 21, 2012 21:33   

Nie musisz wypuszczać płynu.

Odkręcasz śruby mocowania wahacza (w sankach z przodu i z tyłu sanek) z przodu może być niewidoczna bo jest wewnątrz ramy i zazwyczaj w ramie jest zaślepka, którą trzeba wyciągnąć. Ztcp to obie śruby na klucz 19mm. I jeszcze śruba, która blokuje sworzeń wahacza w zwrotnicy. Wykręcasz i wyciągasz sworzeń ze zwrotnicy i wahacz powinien wyjść bez większych problemów.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
Xao 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 60
Skąd: Krapkowice



Wysłany: Pią Lut 17, 2012 18:29   

Hejka

I problem wahacza rozwiązany :) ale nie obyło się bez problemów... tak więc ta długa śruba wyszła ale te trzy inne niestety nie rozpadły się z przegnicia nie obyło się bez wiercenia cięcia i spawania :) ale dało radę... w każdym razie teraz jeszcze został zrobiony termostat bo jak się okazuje to są dwa rodzaje :) nowy i stary typ :) ale jak to UK stwierdzili dobry termostat to przewiercony w paru miejscach :) zobaczymy jak się to spisze. przy okazji wymiana uszczelki na nowy typ... czekam na sezon :P

dzięki raz jeszcze i pozdrawiam
Marcin

PS. w nie każdym MG F jest impulsator :) ja mam w moim linkę :)
 
 
 
Patryk1893 



Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 22

MG MGF

Wysłany: Sro Mar 06, 2013 20:47   

Mógłby ktoś zrobić zdjęcie i zaznaczyć gdzie znajdują się te śruby od wahacza ? Jedną znalazłem tą bliżej kabiny lecz nie chce wyjść bo blokuje się (jak ją wyjąć do końca ?) a ta druga gdzie jest ? Bardzo proszę o pomoc.

[ Dodano: Sro Mar 06, 2013 20:47 ]
jakby ktoś potrzebował w przyszłości:

Aby wyciągnąć śrubę bliżej kabiny od wahacza trzeba opuścić na dół sanki, trzymają się na 3 śrubach od dołu na klucz 13, jedna śruba od amortyzatora klucz 17 i ostatnia przy zderzaku klucz 19 wtedy spadają sanki z jednej strony na dół i można spokojnie go wyjąć ;) będzie ktoś potrzebował informacji chętnie pomogę :)
 
 
paliguma 




Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 30
Skąd: Góra Kalwaria

MG MGF

Wysłany: Pon Lis 11, 2013 20:02   

Patryk1893 napisał/a:
Mógłby ktoś zrobić zdjęcie i zaznaczyć gdzie znajdują się te śruby od wahacza ? Jedną znalazłem tą bliżej kabiny lecz nie chce wyjść bo blokuje się (jak ją wyjąć do końca ?) a ta druga gdzie jest ? Bardzo proszę o pomoc.

[ Dodano: Sro Mar 06, 2013 20:47 ]
jakby ktoś potrzebował w przyszłości:

Aby wyciągnąć śrubę bliżej kabiny od wahacza trzeba opuścić na dół sanki, trzymają się na 3 śrubach od dołu na klucz 13, jedna śruba od amortyzatora klucz 17 i ostatnia przy zderzaku klucz 19 wtedy spadają sanki z jednej strony na dół i można spokojnie go wyjąć ;) będzie ktoś potrzebował informacji chętnie pomogę :)


Nie przeglądałem RAV ale z tego co czytałem to odkręcenie całych sanek wiąże się ze zdjęciem zderzaka no i odkręceniu m.in. maglownicy no i innych elementów, bo opuszczając tył sanek to w efekcie może nam zgnieść chłodnicę z przodu. Jak na to wszystko patrzyłem to też doszedłem do takiego samego wniosku. Natomiast co do spuszczania płynu z zawieszenia to nie wiem czy faktycznie trzeba to robić przy opuszczaniu sanek. Może podpowie ktoś kto już to robił i ile go policzyli w warsztacie za wymianę przednich dolnych wahaczy. Ja natomiast wykombinowałem sobie specyficzny patent na wymianę tych że wahaczy tak, że nie odkręcałem w ogóle sanek. Cała wymiana obu wahaczy zajęła mi może 1 h, dlatego ciekaw jestem ile komuś policzyli za wymianę przy rozbiórce połowy przodu, przy czym zajmuje to wtedy od groma czasu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MGF] Wahacz dolny przedni? jak go wymienić?
Xao MGF i MG TF 3 Sro Gru 07, 2011 18:05
Xao
Brak nowych postów [MG TF] Tuleje pływające górny tylny wahacz.
troyanek MGF i MG TF 0 Pią Sty 17, 2014 00:55
troyanek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink