Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Ściąganie - w prawo
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Ściąganie - w prawo
Autor Wiadomość
GaDo 




Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 127
Skąd: WARSZAWA

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 25, 2012 10:26   [R75] Ściąganie - w prawo
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2000

w przygotowaniach samochodu, w warsztacie stwierdzono że mam do wymiany lewy wahacz gdyż sworznie były padnięte. Kupiłem wahacz + tuleja Teknorot , wymieniłem. Pojechałem na szarpaki wszystko ok , można jechać na zbieżność. Po ustawieniu zbieżności zauważyłem że ściąga samochód na prawo , drży kierownica i te objawy przy każdej prędkości. Dodam że wahacz był wymieniany na podnośniku. Pojechałem do innego mechanika , lewy drążek + końcówka drążka firmy delphi. Wymieniłem pojechałem na zbieżność , wyjeżdzam i znowu już dużo mniejsze ale nadal są drgania , i dalej ściąga na prawo przy każdej prędkości, koła przełożone z tyłu na przód ,jeszcze raz wszystkie wyważone no i brak poprawy. Pojechałem na dwie różne stacje diagnostycznie przejrzeli całe zawieszenie w jednej jak i w drugiej stacji i nic nie znaleźli zepsutego a amortyzatory po około 80% wyszły. Samochód nie był nigdy uderzony przodem.

Pytania:
1.Czy wymiana wahacza na podnośniku może być przyczyną ? Podobno później powinno się go poluzować i dokręcić gdy samochód stoi na ziemi żeby wahacz się ułożył. Prawda ?

2.Czy problemem może być że lewy wahacz jest nowy? Stary jest teoretycznie dobry była w nim tylko wymieniana z 2 miesiące temu tuleja.

3.Zbieżność którą mi ustawiał gościu , ustawiał jako Rover 75 tourer, Czy to dobrze ?

4.Czy jak się wymienia drążek i końcówkę drążka to z obu stron na raz Czy to bez różnicy ?

5.Jakie macie pomysły co może być przyczyną ? :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez apples Wto Lut 14, 2012 17:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sty 25, 2012 10:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Pawel84 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 168
Skąd: Busko Zdrój

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 25, 2012 12:51   

Sprawdź tylne sprężyny. Ja prowadziłem podobne metody jak Ty i problemu nie mogłem
rozwiązać. Dopiero przy wymianie opon zauważyłem że mam odłamane dwa zwoje tylnej lewej sprężyny. Zazwyczaj pękają na dole. Sprawdź dokładnie.
 
 
GaDo 




Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 127
Skąd: WARSZAWA

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 25, 2012 18:34   

dziś byłem u znajomego na kanale okazało się że ten nowy wahacz "teknorot" jest wyżej od belki niż ten stary wahacz , może to jest przyczyną. zobaczcie
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 25, 2012 20:35   

Na oko wygląda, że jest wyżej.
Dlatego zaleca się wymieniać parami.
 
 
GaDo 




Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 127
Skąd: WARSZAWA

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 26, 2012 15:16   

czyli tak jak teraz nie powinno być tak ?

[ Dodano: Czw Sty 26, 2012 15:16 ]
Zna się ktoś na tym ? :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Pią Sty 27, 2012 15:19   

Najprościej porównaj ze starym wahaczem, mogą być drobne ( ale ważne!! ) różnice odlewu samego wahacza i taki będzie efekt, dlatego jak ktoś wyżej pisał, powinno się wymieniać takie rzeczy parami. Amen.
 
 
Penkus 




Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 24
Skąd: Nowy Targ

Rover 600

Wysłany: Pią Sty 27, 2012 15:47   

Więc tak jak mówiliśmy na sb dokup identyczne części na drugą stronę wymień, zbieżność i musi być ok :) Polecam się na przyszłość :)
 
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Pią Sty 27, 2012 17:22   

Ja od dłuższego czasu mam wrażenie albo i nie wrażenie że cięzko jets utzymać mi prosty kierunek jazdy. Nie wiem jakoś ta kierownica mi luźno chodzi czy co ale denerwujące to jest. Zbieżność robiona niedawno. Albo tak ma być i ja sobie wymyślam albo faktycznie coś jest na rzeczy.
 
 
GaDo 




Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 127
Skąd: WARSZAWA

Rover 75

Wysłany: Sob Sty 28, 2012 11:04   

markozalko napisał/a:
Ja od dłuższego czasu mam wrażenie albo i nie wrażenie że cięzko jets utzymać mi prosty kierunek jazdy. Nie wiem jakoś ta kierownica mi luźno chodzi czy co ale denerwujące to jest. Zbieżność robiona niedawno. Albo tak ma być i ja sobie wymyślam albo faktycznie coś jest na rzeczy.


sprawdz drążki i końcówki drążka , luzy na maglownicy , sprawdz wyważenie kół , ciśnienie w oponach a ostatecznie przełóż koła z tyłu na przód może masz felge skrzywioną
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Sob Sty 28, 2012 11:43   

Końcówki mam nowe obie. drążki i maglownica bez oznak uszkodzeń. Cienienie w oponach tez sprawdzam. Wydaje mi się że to może jakieś złudzenie bo kiedy robią zbieżność to rzadko się trafo żeby ustawili kierownicę idealnie prosto.
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Sob Sty 28, 2012 12:16   

markozalko, mechanik dopiero za 3 reklamacją ustawił mi dobrze geometrie i zbieżność musisz walczyć z warsztatem i nie poddawać się, mnie olewali ale nie dałem za wygraną dopiero gdy skalibrowali na nowo urządzenie przez jakiegoś speca to zbieżność i geometria była prawidłowo ustawiona tzn auto jechało prosto
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Wto Sty 31, 2012 18:43   

Jak moja żona jedzie to mówi że nic nie ściąga na boki. Widać może ja mam coś z błędnikiem :)

[ Dodano: Wto Sty 31, 2012 18:43 ]
Dziś jadąc z warszawy stwierdziłem że jest to już niemożliwe do wytrzymania. Mam wrażenie jakby były jakieś luzy na kierownicy. Do tego jeszcze kierownica jest ciut krzywo ustawiona. No masakra tak jeździć. Końcówki drążków mam nowe, co może być przyczyną takiego stanu. Zbieżność jest ustawiona więc może szukać przyczyny gdzie indziej. Podczas jazdy leciutko jak ruszam kierownicą w prawo.lewo to jedzie prosto. Może ma minimalne skręty.
Gdzie szukać przyczyny?
 
 
Penkus 




Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 24
Skąd: Nowy Targ

Rover 600

Wysłany: Wto Sty 31, 2012 21:44   

markozalko napisał/a:
Jak moja żona jedzie to mówi że nic nie ściąga na boki. Widać może ja mam coś z błędnikiem :)

[ Dodano: Wto Sty 31, 2012 18:43 ]
Dziś jadąc z warszawy stwierdziłem że jest to już niemożliwe do wytrzymania. Mam wrażenie jakby były jakieś luzy na kierownicy. Do tego jeszcze kierownica jest ciut krzywo ustawiona. No masakra tak jeździć. Końcówki drążków mam nowe, co może być przyczyną takiego stanu. Zbieżność jest ustawiona więc może szukać przyczyny gdzie indziej. Podczas jazdy leciutko jak ruszam kierownicą w prawo.lewo to jedzie prosto. Może ma minimalne skręty.
Gdzie szukać przyczyny?


A maglownica jest ok? wspomaganie nie szwankuje? może są minimalne przecieki i gubi ciśnienie i dlatego takie objawy?
 
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Wto Sty 31, 2012 22:17   

tylne amorki sprawne? tuleje tylnych wachaczy sztywne?
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
Penkus 




Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 24
Skąd: Nowy Targ

Rover 600

Wysłany: Wto Sty 31, 2012 22:25   

sash997 napisał/a:
tylne amorki sprawne? tuleje tylnych wachaczy sztywne?

szczerze wątpię żeby tył był tego przyczyną.
 
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Wto Sty 31, 2012 22:50   

często od tych elementów zależy prowadzanie na boki
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Sro Lut 01, 2012 10:26   

Amory z tyłu nowe. Tuleje z tyłu niby też ok, tak mówią. Maglownica chyba też jeśli wierzyć majstrom. Wspomaganie narazie też działa. Nie mam pojęcia co to jest ale jazda z tym naprawdę męczy.
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 01, 2012 11:15   

markozalko, kolego jak ci pisałem tak zrób niech robią ci geometrie tak długo aż poprawnie ci ją zrobią i nie kombinuj tak bardzo bo wymienisz całe zawieszenie i dalej ci auto będzie uciekać jak ci źle geometrie zrobią ...
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Sro Lut 01, 2012 14:38   

Jak ja kocham tych majstrów. Byłem dziś i mówię mu niech się przejedzie i zobaczy. No oczywiście nic mu nie ściągało na boki. Inna sprawa, to że ja na zimnym staram się do tych max 2500 obrotów a ci wariaci do 4 tyś. prawie.Zgroza.
Mówił coś o rozbieżności (nie zanm się) i podkręcił coś przy lewym przednim kole. W sumie jakby pomogło. Jutro mam trasę to bardziej sprawdzę.
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Sro Lut 01, 2012 19:32   

markozalko napisał/a:
to że ja na zimnym staram się do tych max 2500 obrotów a ci wariaci do 4 tyś. prawie.Zgroza.
to są właśnie niektórzy "mechanicy" odpali auto i przegazówa...
markozalko napisał/a:
Mówił coś o rozbieżności

przednie koła są rozbierzne,czyli prawe jedzie w prawo a lewe w lewo ,może lewe koło ustawione na wprost i dlatego w prawo jechał :mrgreen:
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Scięte opony, ściąganie na prawo
juraz Rover serii 75, MG ZT 2 Wto Lis 23, 2010 08:35
apples
Brak nowych postów [MG ZTT] ściąganie lakieru z listwy
arleta90 Rover serii 75, MG ZT 18 Wto Cze 21, 2016 07:21
christopher7
Brak nowych postów [R75] Drgania kierownicy, ściąganie na jedną stronę.
argail Rover serii 75, MG ZT 20 Wto Wrz 13, 2011 12:24
sknerko
Brak nowych postów [R75] ściąga w prawo auto
markozalko Rover serii 75, MG ZT 18 Pon Paź 07, 2013 17:05
wschodni
Brak nowych postów [R75] Klimatyzacja - tarcie przy skręcie w prawo
dexter77 Rover serii 75, MG ZT 6 Sob Sie 15, 2020 12:31
mocu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink