Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214Si '97+LPG] Szarpanie przy ruszaniu na LPG. Pomocy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Czw Lis 18, 2010 10:35
[R214Si '97+LPG] Szarpanie przy ruszaniu na LPG. Pomocy
Autor Wiadomość
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sro Paź 26, 2011 22:40   

sobrus, powodzenia :ok2: informuj o sukcesach bo mnie ciekawi Twój problem i rozwiązanie
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Paź 26, 2011 22:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Paź 27, 2011 09:10   

oczywiście napisze :) Mam nadzieje załatwić sprawę w przyszłym tygodniu.

Jeszcze jedną rzecz - jak dam reduktorowi odpocząć (czy to przez krótki postój czy też jazde pare km na benzynie) - to siły mu chwilowo wracaja.

Początkowo myślałem, że reduktor się może jakoś przegrzewa (?), ale zaraz po regulacji nie było takiego efektu.
 
 
bundylp 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 149
Skąd: okolice - Lublin

Rover 200

Wysłany: Pią Paź 28, 2011 19:04   

Cześć, wymieniałem dziś filtry "gazowe". Miałem zamontowane przez gaziarza fl, taki jak niżej i filtr fazy ciekłej z zestawu Alaska AT-09. Przejechałem na tym zestawie prawie 16k km. Chciałem zobaczyć jak one wyglądają i rozebrałem ( 1 ). Ten w reduktorze był brudny i wypadło z niego tylko troszkę brudu a filtr fazy lotnej był "mokrawy" , tłustawy".

Moje pytanie brzmi: czy tak powinno być, czy spełniły swoją funkcję?

Teraz, z racji tego, że nie miałem dostępu do lepszych filtrów zamontowałem: czaja fls i fazy ciekłej filtrona.
Pozdrawiam
_________________
"bundylp" = " bandi "
Nie taki Rover straszny jak go malują :P
 
 
kangaroo69 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 562
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Pon Lis 07, 2011 19:21   

sobrus, Odgrzeje trochę temat bo bardzo ciekawy jest :idea: Chciałem Cię zapytać w którym zakładzie robiłeś instalację? Ja jestem z okolic Lubartowa i będę w lublinie robił, bo tu albo chcą 2200 albo zwykły gaz zakładać i antywybuchy :/ Słyszałem o firmie na Firlejowskiej :?: popraw mnie jeśli się mylę, chłopaki gadaja do rzeczy i chcą 1800 pln. ale już dokladnie części nie pamiętam bo to parę miesięcy temu było :wink: Ty pewnie się lepiej orientujesz jak tam w Lublinie :wink:
Pozdrawiam :grin:
_________________
http://www.ekmoto.pl/KONKURS-a13_0.htm
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Lis 07, 2011 20:57   

kangaroo69 napisał/a:
chłopaki gadaja do rzeczy i chcą 1800 pln. ale już dokladnie części nie pamiętam bo to parę miesięcy temu było


kolego teraz mogą ceny ulec zmianie bo ceny paliw też się zmieniły ;)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Lis 08, 2011 12:03   

Ja kupiłem Roverka juz z gazem niestety.

Na Łęczyńskiej o obok na Firlejowskiej są przynajmniej 3 zakłady.
Jeżeli chodzi Ci o ten zakład Zavoli to tak, tam całkiem nieźle montują.
Bracia tam zakładali i od 2 lat nawet do instalacji nie zaglądali.

Jest jeszcze chwalony zakład na Rowerowej.

Właśnie w tym momencie wymieniają mi reduktor na Łeczyńskiej w Trans Wagu.
Tam nieźle potrafią wystroić rovera, aczkolowiek mój jest jakiś oporny.

Dziś jeździli nim, stwierdzili ze reduktor jest OK, ciśnienie trzyma i ze wymiana prawdopodnnie nic nie pomoże :(

Ale się uparłem, bo juz po prostu nie mam innych pomysłów co z tym gazem może być.

Wtryski OK, do 280KM, nowe MagicJet.
Komputer OK, nie takie samochody na zenitach jeżdżą
Butla przecież też ok ;)
A jechać czasem nie chce. To też na 100% nie wina tankowanego gazu.

Jeżeli to nie reduktor i dalej będzie taka qpa to poddaje się, bo już szkoda mi kasy.
 
 
kangaroo69 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 562
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Sro Sty 04, 2012 17:13   

Dzięki za odpowiedź :wink: jutro zaprowadzę samochód do mechanika żeby mi uszczelkę pod głowicą zrobił a jak będzie dobrze to w przyszłym tygodniu będę właśnie gazownika szukał :razz:
Pozdrawiam :wink:

Witam :smile:
Troszkę czasu mineło od postu wyżej ale dopiero się za LPG zabrałem :razz: I jak wiadomo mam parę pytań do kolegów :wink: Mianowicie, umówiłem się już z gazownikiem i zaproponował mi następujące elementy:
Sterownik AGC Compact
Reduktor Tomaseto Alaska
Listwa wtryskowa Reg Fast
Do przemyślenia mam reduktor i wtryski, sterowników staga nie chcą montować bo się psują a wtryski MJ według 13 pytanych gazowników to śmieci :???: Nie wiem czemu to o tak a chciałem Was zapytać co o tym myślicie? A i jeszcze jak wygląda wlew pod klapką, bo owszem podobno i można ale w tym przypadku trzeba jakąś przedłużkę nosić bo tam nie ma miejsca na bagnet :?: jeśli koledzy mają jakieś zdjęcia czy coś to poproszę :razz:
Pozdrawiam :wink: a i jeszcze: Rover 214 Si 1,4 16V 103kM :grin:

[ Dodano: Sro Sty 04, 2012 17:13 ]
Witam
Troszkę czasu mineło od postu wyżej ale dopiero się za LPG zabrałem I jak wiadomo mam parę pytań do kolegów Mianowicie, umówiłem się już z gazownikiem i zaproponował mi następujące elementy:
Sterownik AGC Compact
Reduktor Tomaseto Alaska
Listwa wtryskowa Reg Fast
Do przemyślenia mam reduktor i wtryski, sterowników staga nie chcą montować bo się psują a wtryski MJ według 13 pytanych gazowników to śmieci Nie wiem czemu to o tak a chciałem Was zapytać co o tym myślicie? A i jeszcze jak wygląda wlew pod klapką, bo owszem podobno i można ale w tym przypadku trzeba jakąś przedłużkę nosić bo tam nie ma miejsca na bagnet jeśli koledzy mają jakieś zdjęcia czy coś to poproszę
Pozdrawiam a i jeszcze: Rover 214 Si 1,4 16V 103kM
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Sty 30, 2012 07:54   

Odkopie temat bo mam nowe informacje i niestety nowy problem.
Chcialem opisać proces zmiany reduktora gdy juz wszystko będzie grało, ale niestety.

No więc mam nowy reduktor Zavoli Zeta N.
Samochód zbiera się lepiej, nie ma problemów z nie trzymaniem mieszanki.

Ale niestety jest nowy problem, a nawet dwa (być może ze sobą powiązane).

- mimo że reduktor parzy już łapy nie chce sie przełączyć na gaz. Silnik ma temp roboczą a pracuje czasem na bezynie(!).

- a gdy już łaskawie się przełączy - gaśnie. Po dłuższym postoju. Dopiero za 3,4 razem przełącza się, ale oczywiście z trudem. Jest to bardzo irytujące. Jeżeli zapala sie go po krótkim postoju problemu nie ma.

Gdy już się przełączy, jeździ normalnie. Nie narzekam.

Gazownik rozkłada ręce, chce wymienić wtryski...
Dziś jak dam rade podłącze laptopa i zobacze co tam jest ustawione (parametry przełączania). Ale może ktoś ma jakieś pomysły?

Moje teorie
- wtryski zaklejone jakims syfem. Po umyciu ich przez gazownika było chyba lepiej. Przez 2 dni. To nie tłumaczy jednak późnego przełączania
- elektrozawór gdzies sie zacina
- nieszczelność w instalacji
- uszkodzony od nowosci reduktor (on nie ma nawet 1000km najeżdżone) - ale jak się uda przełączyć to już potem jeździ dobrze
- reduktor sie zapowietrza (bo wysoko zamontowany, ale wtedy by sie oszraniał a nie parzył ręce).

Na razie planuje:
-sprawdzić czy temperatura przełączania wynosi ~35C i jaki jest odczyt temperatury z reduktora
-jakie jest ciśnienie na reduktorze w momencie problemu (oraz temp gazu i reduktora)
-wlaczyc przetryskiwanie gazem 2ms na ok 30-60s przed przełączeniem na gaz
-wlaczyc sekwencyjne załączanie cylindrów co ok 10 sekund
-wyciac dotryski (bo na pewno nikt tego nie zrobił).

Doraźnie powinno pomóc. Wszelkie sugestie mile widziane. Przed następną ewentualną wizytą w zakładzie chciałbym mieć jakieś dodatkowe dane/wskazówki/informacje.
 
 
kangaroo69 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 562
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Pon Sty 30, 2012 22:40   

Ehhh...no temat wiecznie żywy :mrgreen:
Dobrze że wróciłeś bo mam sterownik z tej samej stajni co Ty-"AGC" i z uwagą czytam Twoje posty :razz: No ale wolałbym że bys się chwalił a nie skarżył :wink: Może nie bardzo Ci pomogę bo jestem Nowy w temacie LPG no ale już na początku bym odrzucił wtryski - bo moim zdaniem moga powodować szarpanie ale już nie gaśnięcie. Co do reduktora to tak bardziej od strony sterownika bym się nim zajął, bo ja na Alasce jeżdżę i nie ma "większych" kłopotów, choć prawie pewny jestem że dotryski nie wycięte, no ale... :???: To co pisales o temp. przełączania wydaje się być dobrym tropem bo skoro parzy no to łaski nie robi :bezradny: no ale ja nie będę tu mędrkował bo i nie mam jak, ale mam nadzieje że się forumowe LPG obudzi :smile: Pozdrawiam
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Sty 31, 2012 07:32   

No wczoraj były dwie sesje z laptopem przy -15C i dziś rano problemów nie było.

Problem leżał chyba w opcji która rzekomo miała pomóc - w przetryskiwaniu.
To to opóźniało przełącznie na LPG (zupełnie niezgodnie z ustawieniem) i prawdopodobnie zalewało silnik, ponieważ działał przez ten czas na LPG+PB jednocześnie.

Potem po nagłym odłaczeniu Pb silnik po prostu gasł, być moze dlatego że MEMS dokonuje korekty czasów wtrysku na bieżąco - i teoretycznie na bogatej mieszance mógł je skrócić do poziomu nieakceptowalnego przez MagicJety.

Wyłaczyłem przetryskiwanie i włączyłem załączanie cylindrów po jednym co 5s.

Dziś rano przy -18C nawet nie zauważyłem kiedy przeszedł na gaz, ale jeszcze sie nie cieszę, bo często tak jest że po pewnym czasie problem powraca. :/

Obecne parametry przełączenia 0rpm, 30C na reduktorze (było 1600rpm, 45C na reduktorze). Przy okazji drastycznie powinno spaść zużycie benzyny, bo 30C na reduktorze jest po dwóch minutach na postoju,

Jak zwykle nie udało mi się zredukować przydławiania po nagłym dodaniu gazu - ustawienie dotrysków zdaje sie nie miec na to wpływu. A w tych warunkach miałem za mało czasu na eksperymenty.

Zenit to bardzo zaawansowany sterownik, ma fajne opcje, w 90% nie wykorzystane przez zakłady. Na niektóre jednak jak widać trzeba uważać.
 
 
kangaroo69 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 562
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Wto Sty 31, 2012 20:38   

No ładnie, ze wszystkim dałeś sobię radę :ok: I chyba kiedyś Cię nawiedzę bo też mam problem z spadkiem obrotów przy ruszaniu, zmienianiu biegów i gaśnięciu np. gdy jadę na 5 biegu i chce zredukować :/ Generalnie to jest dobrze bo nie czuć przełączania, dynamika ta sama... no ale to opcjonalnie, może kiedys się zgdamy :razz:
I mam jeszcze takie pytanie, jest u Ciebie podłączony czujnik temp. gazu w fazie lotnej? Wiem że AGC udostępniło taką opcję, ale nie daja samego czujnika i instalatorzy nie montują :/ nurtuje mnie to zagadnienie :???: A na forum AGC nikt mi nie odpowiedział.
Pozdr.
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Lut 01, 2012 12:16   

Tak jak podejrzewałem radość była nieco przedwczesna, ponieważ dziś znowu zgasł.
Wczoraj kilka razy odpalał bez problemu.

Tzn jest lepiej - bo przełącza sie już kiedy trzeba i nie gaśnie momentalnie że nie zdąże zareagować.

Ale wygląda na to ze wtryskiwacze nie podawały paliwa.
Gdy pracowały jeszcze 2 cylindry benzynowe silnik dzialal, a potem zgasł.
Być może wtryski mam zapchane jednak, dziś było -20 i problem z nimi mógł sie nasilić.
Spróbuje wyjeździć ten gaz, zaaplikować preparat czyszczący i zatankować na Statoil.

Miałem już kiedys problem z gazem ze stacji na której teraz tankuje, ale myślałem ze to moze wina innych niedomagań. Nie bede wymieniać nazwy, gdyż nie chciałbym narobić niezasłużonej antyreklamy. Samochód Ojca ma takie same wtryski i na ten gaz nie narzeka.

Albo są zapchane, albo było za wysokie ciśnienie na reduktorze i nie mogły sie otworzyć. Tego jednak bez laptopa nie sprawdze.
 
 
kangaroo69 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 562
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Czw Lut 02, 2012 17:37   

Przepraszam że zmienię temat, ale odnośnie wtryskiwaczy, to normalne że na mrozie tak klekoczą :?: Dzisiaj odpalilem samochód, po tygodniu stania gdy przełączył się na LPG straszny jazgot pod maska :/ Mam je dopiero 3 tygodnie i nie bardzo wiem czemu tak :???: Nie znam się :roll:
Pozdrawiam :razz:
_________________
http://www.ekmoto.pl/KONKURS-a13_0.htm
 
 
Tommek 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 151
Skąd: Przemyśl / Kraków



Wysłany: Czw Lut 02, 2012 19:50   

kangaroo69, to raczej norma, zależy jeszcze jakie masz. Niektóre klepią mniej a niektóre więcej.
 
 
kangaroo69 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 562
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Czw Lut 02, 2012 19:55   

Mam wtryski OMVL Reg Dream Fast (niebieskie), nowe są więc się zdziwiłem, wiedziałem że zima + LPG =kłopoty no ale zobaczymy co będzie :wink: dzięki za odpowiedź :smile:
_________________
http://www.ekmoto.pl/KONKURS-a13_0.htm
 
 
Tommek 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 151
Skąd: Przemyśl / Kraków



Wysłany: Pią Lut 03, 2012 23:54   

mam też nówki takie same, klekoczą jak bociany.
PS. Szarpie Tobie też przy ruszaniu? Bo widziałem, że pisałeś, że przy ruszaniu trochę obroty Ci spadają, czyli chodzi o słynne dotryski.
Gazownik próbował wyregulować mi auto na wtryskiwaczach Reg Fast niebieskich i czarnych i w ogóle nie dało się zrobić, żeby nie szarpało. Na czerwonych Valtekach było ok, tylko dużo osób ich nie poleca, więc inwestuję w Hany (b.dobre i szybkie)
 
 
kangaroo69 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 562
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Sob Lut 04, 2012 10:30   

Z szarpaniem sobie poradzili, tylko spadek obrotow pozostał przy ruszaniu i gasnięcie przy duzej predkosci,tzn. 80km/h wciskam sprzegło i samochod gasnie :/ mam gaz 3 tygodnie więc bede meczył na gwarancji;) a jak nie to i tak niedługo kabelek kupię:)
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sob Lut 04, 2012 16:47   

Tommek napisał/a:
Na czerwonych Valtekach było ok,


Valteki są ok do tego silnika o ile się nie ciśnie auta, do emeryckiej jazdy dobre, ale jeśli ktoś zaczyna używać mocy silnika to soorrrryyy ale na valtekach nie da rady ;)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Tommek 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 151
Skąd: Przemyśl / Kraków



Wysłany: Nie Lut 05, 2012 00:15   

no właśnie... :/
a Ty Kozik jakie masz wtryskiwacze ?
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Nie Lut 05, 2012 12:52   

Tommek, ja mam wsadzoną listwę taurusa (podróbka matrixa) nie mam problemów z jazdą przy żadnych obrotach. Jeżdżę przy bardzo wysokim ciśnieniu 1.8 co powoduje że przy niskich temperaturach -20 pierwsze przełączenie na gaz bywa kłopotliwe ;)

dzięki temu, że mam dwa parowniki (2xAlaska) jazda na gazie przy -20 nie sprawia żadnych problemów, gaz jest dogrzany, spalanie na dobrym poziomie, żadnych szarpnięć, zdławień itp

mam starszego typu komputer który może nie przetrzymać hanek więc cały czas tłukę na taurusie ;)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214Si 16V 98r] Dziwny dźwięk przy ruszaniu.
chabri Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pon Gru 10, 2007 21:33
morris
Brak nowych postów [R214Si] Szarpanie przy nizszych obrotach
poziom1989 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Czw Maj 01, 2014 10:47
adrianek
Brak nowych postów [Rover 214 i 1.4 LPG] Szarpanie przy zmianie biegów POMOCY
marcin2343 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Pią Paź 10, 2008 07:54
giewu
Brak nowych postów [R200]Gaśnie przy ruszaniu
BlackMaster3 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sob Sie 16, 2014 10:29
zacekpl
Brak nowych postów [r216si 1.6 16v 97'] trzeszczenie przy ruszaniu
stefan7113 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Wto Lip 07, 2009 14:53
stefan7113



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink